De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: DavidShadow13

    Hieronder volgt het interview met DavidShadow13

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat DavidShadow13 zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Mijn echte naam is David, maar dat hadden jullie waarschijnlijk als wel zelf bedacht. Het betekent ‘geliefde vriend’ in het Hebreeuws. Maar jullie kennen de naam waarschijnlijk beter van de myhte ‘David & Goliath’. Mijn tweede en derde namen zijn Roelof en Benjamin. Roelof naar mijn opa en Benjamin weet ik eigenlijk niet, want met mijn 1.86 meter en 85 kilo, klopt dat niet helemaal.

    Wat is je geboortedatum?
    18 december 1993, en daarmee deel ik mijn geboortedatum met niemand minder dan Steven Spielberg. Het is dan wel in de winter maar meestal in de kerstvakantie dus dat is lekker, Verder waren de grootste films van 1993: Schindler’s List van Steven Spielberg. Dan komt er een hele tijd niets, en dan nog actiefilms zoals: In the Line of Fire en The Fugitive. Niet bepaald een top filmjaar 1993 dus.:x

    Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Ik woon in Hoorn, een middelgrote voormalig VOC stad aan het IJsselmeer. Met 70.000 inwoners, een van de drie grootste steden in de kop van Noord-Holland. We hebben een mooie historische binnenstad, met veel bezienswaardigheden. En in de tweede week van Augustus altijd de Hoornsche Kermis. Dit is de op één na grootste binnenstadskermis van Nederland, en deze is dus net afgelopen week geweest. Verder is er genoeg te doen, alleen is het jammer dat onze twee bioscopen gesloten zijn. De een het Winston Theater is in 2000 afgebrand en de andere de Victoria Bioscoop is in 2003 gesloten. Tot op de dag van vandaag is er nog geen nieuwe bioscoop. Plannen liggen er wel, en als alles doorgaat word er in de winter van 2009 begonnen met de bouw van een nieuwe bios in een geluidswal op de Blauwe Berg, samen waar we nu een Kunstijsbaan hebben. Verder hebben we nog wel een filmhuis in de binnenstad zitten.

    Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

    Ik woon nog thuis, en heb geen vriend/vriendin, wel gehad overigens. Ik woon samen met mijn vader en moeder die al 25 jaar gelukkig getrouwd zijn, wat hedendaags een wonder genoemd mag worden Xd. Ik heb ook nog een broertje en samen wonen we al ons hele leven in een rijtjeshuis net buiten de binnenstad en dicht bij school. Dit is gewoon lekker want je kan alles lekker lopend of op de fiets doen.

    Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Ik zit op het Atheneum aan de OSG-Westfriesland eveneens in Hoorn, ik begin volgende week aan het 4e schooljaar daar, VWO-4. Ik doe het profiel NT met informatica, natuurkunde, scheikunde, algemene natuurwetenschappen en economie. De school staat eveneens net buiten de binnenstad in een mooi oud gebouw. Met zo’n 1500 leerlingen geen kleine school, maar ook geen leerfabriek zoals bijvoorbeeld in Grootebroek.

    Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Ik tennis al vier jaar, bij een club en dat gaat me goed af. Sta nu op de 14e plaats van West-Friesland. Verder werk ik veel met computers, en heb ik mijn eigen computer bedrijf, waar ik computers repareer, nieuwe in elkaar zet en adviseer op het gebied van A/V apparatuur. Dit doe ik nu 1,5 jaar en het is hartstikke leuk, en het verdiend nog goed ook.

    Ervaring met het Medium Film:

    Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Ik denk dat dit rond het jaar 2000 moet zijn geweest. Wij hadden zelf nog geen videorecorder dus ik wist nog helemaal niks van films enzo. Het moet 1999 of 2000 zijn geweest. Dat mijn opa ons een videorecorder cadeau deed, zodat wij ook films konden kijken. Dit waren in het begin vooral films van Warner. Looney Tunes. Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel van Disney meegekregen, dit is pas later gekomen rond het jaar 2004 denk ik.

    Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Dat was op 22 november 2001, de dag van de Nederlandse premiere van Harry Potter and the Philosopher’s Stone. In de Victoria Bioscoop in Hoorn. Ik was samen met mijn moeder op een middag naar die film gaan kijken, en het was heel koud in de bioscoop. Dit was ook meteen de laatste film in deze bioscoop omdat deze kort daarna gesloten is. Ik weet wel dat ik nog weken lang nachtmerries heb gehad van die film. Vooral de scene met de driekoppige hond.

    Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?

    Dat is redelijk recent. Ik was altijd al in-to computers en home-cinema. In 2007 kreeg ik mijn eerste tv voor op mijn kamer en toen is het denk ik begonnen. Vooral met het kijken van gedownloade tv-series. Ja ik weet het shame on me. Eind 2008 kocht ik mijn eerste LCD en daarna al snel een Home-Cinema set. In April van dit jaar heb ik besloten de stoppen met het downloaden van films, en films alleen nog maar origineel te kopen. Waarom weet ik eigenlijk niet precies. Maar het kwam gewoon in mij op, en ik dacht waarom niet.

    Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Ik vind dat sommige films weldegelijk ‘kunst’ waardig zijn als je kijkt naar met hoeveel zorg en precisie deze gemaakt zijn. Maar de meeste films gemaakt om veel geld te verdienen. Puur commercieel, en daarom ook hoofdzakelijk als entertainment bedoeld. Als mensen naar de bioscoop gaan willen ze vermaakt worden, voor kunst gaan ze wel naar een museum. Daar word dus op ingespeeld door de productiemaatschappijen. Het maakt niet uit hoe of wat als het maar verkoopt. Dit is op zich niet erg. Want zo krijg je best wel leuke nieuwe dingen, maar ben ook blij dat er nog kleinere minder commerciële producties zijn.

    In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Ik vind het leuk als tijdverdrijf of om even alles te vergeten. Maar of mijn leven ervan af hangt? Dat dus echt niet. Op vakantie kan ik gerust drie weken zonder. Ik probeer wel elke week een film of 4-5 te kijken. In de vakantie meer. Als ik straks weer naar school ga waarschijnlijk minder. Maar gelukkiger of minder gelukkig word ik er niet van.

    Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    De technische ontwikkelingen vind ik zelf super, ik ben typisch zo iemand van het kan altijd groter, beter, sneller en scherper. Dus van mij mogen ze er nog wel een tijdje mee door gaan. HD, CGI, en al wat alles zorgt voor een betere filmbeleving en je kunt films maken over dingen die je in het echt niet kunt nabootsen. Ook de komst van de animatiefilm vind ik een heel goede ontwikkeling omdat de soorten films daarmee alleen maar breder word. Wel vind ik dat je moet oppassen met teveel technische snufjes toevoegen. Andere word het beeld veels te ‘perfect’ en komt het naar mijn mening steeds schoner over. Hierdoor mis je veel dat de echte beleving. Als ik iemand van 60 zie dan heeft die rimpels, die moeten in een film dan niet weg geschminkt worden. Verder als het donker is zorg dan voor lichtinval door de ramen, en laat hoeken helemaal donker. Ga niet alles met 1001 lampjes bijlichten omdat het er dan te perfect uitziet en dus niet reëel meer.

    Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Ja, dat heb ik ook. Ik zou denk ik graag als cinematograaf aan het werk gaan omdat ik vind dat heel veel met steadycam’s en weet ik veel wat voor stellages gefilmd word. Ik vind je moet het beeld laten komen vanuit hoe iemand het ziet om zo realistischer over te laten komen. Zoals ze bijvoorbeeld bij Cloverfield gedaan hebben was al een hele verbetering. Maar ik denk doe bij acteurs een camera in hun bril ofzo. Film vanachter hun, en geen 360 graden rond wideshots. Het mag dan wel mooi zijn maar totaal niet realistisch. Als iemand rent laat het beeld schommelen. Als iemand valt laat de camera vallen, en flikker het liefst alle steadycam’s en zo snel mogelijk uit.

    Film Algemeen:

    Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Dat is een moeilijke vraag met een toch wel makkelijk antwoord. Mijn lievelingsfilm is zondermeer The Island (2005) van Micheal Bay. Dit mag zeker een verrassing genoemd worden in jullie ogen denk ik, verder vind ik Heat en Saving Private Ryan hele goede impactvolle films en zijn Hooligans en Hot Fuzz mijn favoriete UK producties de beste Nederlandse film vind ik dan toch Zwartboek. Waarom ik The Island zo goed vind? Ik denk de prachtige setting, een redelijk verhaal, heerlijke actiescènes en een topcast die ook nog eens goed acteert. Heat is gewoon superspannend en Saving Private Ryan is heel erg dramatisch. Hot Fuzz combineert humor met een goed verhaal en Hooligans eveneens heel dramatisch.

    Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Ik denk dat dit toch actie-films/thrillers zijn. Maar voor een goede horror ben ik ook best te porren. Ik vind spanning heel erg belangrijk. En ik heb een hekel aan hersenloze actiescènes en moet wel een beetje een rode draad inzitten. Hele spannende films met een goed verhaal vind ik het leukst. Daarom vind ik films en Heat en Seven zo goed ze combineren spanning met een goed verhaal.


    Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Mijn favoriete acteurs zijn Ewan McGregor, Kiefer Sutherland, Bruce Willis en Leonardo DiCaprio Ewan McGregor vind ik de beste, vooral door zijn uitstraling en de veelzijdigheid van hem. Kiefer Sutherland kan goed acteren en heeft een prachtige stem. Bruce Willis vind ik vooral in zijn oudere producties geweldig lekker grof gebekt. Leonardo DiCaprio heeft gewoon een mega goede uitstraling en hij ziet er nog goed uit ook. De beste films van bovengenoemde vind ik: The Island, Mirrors, Die Hard 1&3, The Departed. Verder kijk ik ook graag naar de volgende acteurs: Brad Pitt, Daniel Craig, Tom Cruise, Tom Hanks, Russel Crowe, Morgan Freeman, Clint Eastwood en Elijah Wood.

    Mijn favoriete actrices, kijk nu word het moeilijk, ik denk dan toch: Angelina Jolie en Scarlett Johanson verder zijn er eigenlijk geen actrices waar ik specifiek een zwak voor heb, de beste films van bovengenoemde zijn trouwens, Changeling en The Island. Om eerlijk te zijn vind ik acteurs meestal wel iets belangrijker dan actrices en ik heb ook nog niet zoveel films in mijn collectie met een vrouw in de hoofdrol.

    Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Hier ook weer een rijtje, mijn favoriete regisseurs zijn: Micheal Bay, Steven Spielberg, Micheal Mann, David Fincher, Martin Scorsese en J.J. Abrams. Deze regisseurs kies ik omdat ze allemaal best wel een eigen stijl van film maken hebben die toch wel veel verschillend is. De beste films van ondergetekende zijn: The Island, Saving Private Ryan, Heat, Seven, The Departed, Star Trek.

    Verder hecht ik niet zoveel waarde aan door wie een film is geregisseerd als ik er bijvoorbeeld een koop of naar de bios ga, ik let er wel op en ik zou eerder naar bijvoorbeeld die nieuwe van Micheal Bay gaan dan naar een andere maar als de trailer en leuk uitziet en de poster me een beetje aanspreekt maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit wie erin speelt of door wie hij geregisseerd is.

    Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Elijah Wood, ik vind dat hij zoveel charisma heeft en ik denk ook dat het gewoon een heel aardig iemand is met een specifiek eigen mening. Verder vind ik dat hij een mooie stem heeft waar ik lang geboeid naar kan luisteren.

    Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    The Island, jullie zullen wel denken daar gaat ie weer, maar ik denk dat met een 6,9 op IMDB en met in jullie hoofd al weer het woord ‘popcorn’ film deze toch aardig ondergewaardeerd is. Ik vind juist de achterliggende gedachte van de film heel erg goed, en dat gecombineerd met een hele mooie setting. De eerste scene met die boot vind ik bijvoorbeeld heel erg mooi, ik zou het dus echt niet het predicaat ‘popcorn’ film willen geven.

    Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Titanic, ik vind dat deze film onwijs gehyped is naar mijn mening. Okee het is een mooie film maar verder vind ik hem verder niet zo heel speciaal. De hoofdrollen zijn goed verzorgd maar daar omheen is het een beetje mat. Ik vind het zeker een redelijke film maar absoluut geen 11 Oscars en 1,2 miljard in de box-office waard.

    Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Dat is eigenlijk de eerste moeilijke vraag van dit interview, omdat ik namelijk helemaal niet zoveel huil, ik kan mij eigenlijk nog niet herinneren dat ik ooit een keer gehuild heb tijdens een film. Ik denk dat de scene met de Amerikaanse vlag uit Saving Private Ryan het dichts in de buurt komt omdat deze scene zoveel dramatiek en impact heeft, dat je meteen weer denkt aan al die verschrikkingen van de tweede wereldoorlog, daarom denk ik dat dat de meest dramatische scene is die ik heb gezien.

    Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    De beste filmsoundtracks zijn: Pirates of the Caribbean, Harry Potter en Seven. Pirates of the Caribbean vind ik gewoon zo mooi klinken ik heb alledrie de soundtracks op cd en ze zijn al helemaal stuk geluisterd zowat. Verder vind ik de soundtrack van Harry Potter heel goed het betoverende karakter geven dat heel goed bij de film past, en die van Seven bouwt de spanning gewoon heel goed op. Maar Pirates of the Caribbean is by far de mooiste soundtrack ooit.

    Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Dit moet Accepted zijn geweest met Justin Long, ik wist eigenlijk niet wat ik moest verwachten maar uiteindelijk toch een leuke en ontroerende High-School achtige film met een goed acterende Justin Long met wel een beetje een
    cliché verhaal.
    Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Meestal als ik naar school moet ’s avonds als ik thuis ben, m’n huiswerk af heb en dan wil ik even lekker ontspannen. Naar de bios ga ik meestal op vrijdag of zaterdagavond. In de vakantie maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit wat en wanneer, gewoon als ik er zin in heb. En als ik weinig tijd heb kijk ik meestal een tv-serie aflevering ik moet er nog 500 dus genoeg.

    Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Tijdens een spannende film, moet het licht niet aangaan, geen telefoon. Het ergste is als m’n vader of moeder boven komt en dan het licht aan doet om te vragen of het wat zachter kan. Dan ben ik helemaal uit de film dus dat moet niet gebeuren, ook in de bios wil ik niet gestoord worden want ik hoor bijna elk geroezemoes wel. Dus het liefst zit ik in een zo leeg mogelijke zaal.

    Van DVD tot HT:

    Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Dit was in 2004, toen ik mijn eerste echte PC met een DVD-Speler/Brander kreeg, we hadden toen bij de TV in de huiskamer nog geen DVD speler, dus ik keek dvd-films toen nog op mijn 17 inch CRT computer scherm. Pas op 20 maart 2005 kregen wij een standalone dvd-speler van Sony voor bij de TV in de huiskamer. Toen konden we ook beneden dvd’s kijken op onze Bang & Olufsen TV.

    Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    Dit was The Lord of the Rings: The Return of the King (Special 2-Disc Extended Edition). Deze had ik toen voor ongeveer € 30,00 gekocht, veel geld als ik het nu bekijk, aangezien ik nu absoluut niet meer dan € 14,99 voor een nieuwe title wil betalen. Ik had al een aardige verzameling VHS met voornamelijk Harry Potter, Disney, Looney Tunes en enkele Nederlandse films. Ik had meteen door dat DVD er veel mooier uitzag en dat je er veel beter mee kon navigeren. Een nadeel in het begin was dat je VHS gewoon kon stoppen en de volgende dag verder kon kijken met onze dvd-speler kon dat toentertijd niet, maar sinds ik zelf een Aristona heb onthoud die gewoon 20 titels dus heb ik dat probleem ook niet meer. Wel heb ik een tijdje de streeptjes bij het terug en doorspoelen gemist maar dat is dan ook het enige.

    Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Ik koop niet zo heel veel dvd’s, ik ben typisch zo iemand die altijd opzoek gaat naar de beste films voor de beste prijs. Dus als nieuwe films uitkomen, zet ik die op een lijstje dat ik ze wil hebben en als ik dan ergens waar ik ook ben ze in een budgetbak tegenkom neem ik ze meteen mee. Dus ook op vakantie let ik altijd op. Ik was in Juli bijvoorbeeld 2 weken in Engeland en daar heb ik 10 titels van mijn lijstje meegenomen tegen bodemprijzen € 35,00 totaal. Maar er zijn ook maanden dat ik helemaal niks koop omdat er gewoon niks is dat ik een goede prijs vind hebben. Op dit moment heb ik 59 titels in mijn collectie. Ik ben ook pas net begonnen met intensief verzamelen ik kocht m’n eerste dvd in 2004 en de volgende pas in april van dit jaar. En sindsdien komen er steeds meer bij. Verder is mijn motto: Dvd’s niet duurder dan € 14,99 en Blue-rays niet duurder dan € 19,99 als standaardprijzen invoeren.



    Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Ik heb een kleine kijkachterstand van zo’n 6 titels. Niet echt noemenswaardig te noemen dus. M’n collectie is ook nog niet zo groot dus een grote kijkachterstand is ook nog niet echt mogelijk. Maar misschien in de toekomst.

    Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Eigenlijk een beetje van alles. Ik let ten eerste op de film. Dan ten tweede de verpakking. Slipcases of dvd’s met sleeve, of een mooie digipack trekken me eerder aan dan een ordinair keepcasje. Geluid is bijna altijd DD 5.1 en soms DTS dat boeit me eigenlijk niet zoveel, al zit er wel een klein verschil in kwaliteit in. Voor extra’s vind ik eigenlijk alleen een ‘Making Of’ leuk dus als dat erop zit ben ik eigenlijk al tevreden. Meestal koop ik dan ook de Special Editions voor de verpakking en niet voor de Extra’s. Commentaren enzo kunnen me gestolen worden.


    Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Dat is denk ik mijn eerste DVD die LOTR Extended Edition dvd. En mijn enige Limited Edition een box van CSI Miami, die ik trouwens voor € 1,50 op een rommelmarkt heb gekocht, echt een mega koopje. Verder zijn al m’n dvd’s nogal waardevol omdat ik best wel panisch ben voor vuiltjes en krasjes (volgens m’n ouders) koop daarom ook nooit bij de FRS. Xd

    Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
    Ik heb er wel over nagedacht en denk dat ook ik er dit najaar aan moeten geloven. Ik heb wat HD 1080p trailers gezien en er zit toch wel veel meer detail en beleving in een goede BR dan in een DVD en aangezien ik iemand ben die wel graag altijd het maximale uit alles wil halen denk ik toch dat ik ga overstappen.

    Heb je een Home Theater setup thuis?
    Ja ik ben sinds juni van dit jaar een trotse bezitter van een HT setup op m’n kamer, ik ben er ruim 1,5 jaar mee bezig geweest maar nu is het eindelijk zover. Dit zijn de specificaties en foto’s

    TV: Philips 32PFL7403D (100 Hz, HD-Ready, 3 ms)
    DVD-Speler: Aristona DVR439 (Goedkoop ding van de blokker, werkt goed)
    Dig. Decoder: Humax IRHD-5000C (Beste op de markt qua beeldkwaliteit)
    Reciever: Sony STR-DG820 (Mooi apparaat voor een mooie prijs, DD True HD, DTS HD)

    Speakers: 2x B&W DM110 voor, 2X JVC achter.



    Ik moet nog een center speaker, maar die van B&W zijn zo belachelijk duur, dus als iemand nog eentje …. Verder zijn alle kabels gewoon standaard HQ goede bouwkwaliteit, gewoon goed. Ik geloof niet in al de Monster en Profigold fabeltjes. Het meubel heb ik in Mei dit jaar zelf gebouwd zodat hij precies goed past, en voor de mensen die het willen weten. De tv is in december 2008 gekocht en heeft nu al 1016 branduren, dus hij word goed gebruikt.

    Welke merken zitten daarin?
    Philips, Aristona, Humax, Sony, B&W, JVC en HQ. Een bonte verzameling dus. Ik ben niet iemand die bij een merk blijft ik kijk voor elk afzonderlijk product naar het merk met de beste prijs/kwaliteits verhouding. Ik betaal namelijk net als iedere Nederlander niet graag teveel.


    Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Ik ben best tevreden met wat ik nu heb maar mijn ideale setup zo, met een Panasonic 46 inch plasma, 4x B&W 600 serie, en een B&W center en sub, met een Denon 3000 serie reciever en een Pioneer BR speler. Maar ik denk dat ik daar nog wel 5 jaar voor mag werken voor ik dat kan betalen. Maar nu even zonder dollen, Een BR-speler, center speaker en nieuwe achterspeakers zouden leuk zijn, dan is mijn setup redelijk goed uitgebalanceerd vind ik.


    Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geïntegreerd in je woon/slaapkamer?
    Zoals je ook op De foto’s kunt zien, is het gewoon op m’n slaapkamer. Ik heb niet de luxe op een aparte kamer of een garage op te offeren aan een thuisbioscoop ook al zou ik dat misschien wel graag willen.

    Ben je al High Definition proof?
    Half, ik kijk intussen TV in HD, en kijk ook wel vaak HD materiaal via m’n computer, maar heb nog geen BR speler dus al mijn films zijn nog in SD. Echt HD proof zou ik het niet noemen, maar HD-ready toch zeker wel.

    In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Groter dan 32 inch wat ik nu heb zou leuk zijn. Als het kon mocht elke bios van mij 5 IMAX schermen hebben. Maar dat gaat nu eenmaal niet, Ik zou al heel blij zijn als ik in de komende jaren naar 46 inch kan gaan. Wel mogen van mij de bioscoopschermen iets groter. Was laatst HP6 aan het kijken in zaal 3 van de Metro in Heerhugowaard en het beeld was toch wel een beetje aan de kleine kant, maar dat is een luxeprobleem.

    De site van DVD.nl:

    Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    13-04-2009, een 4 maanden dus pas, maar ik vind het wel leuk hier, dus ik ga nog lang niet weg.


    Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Ik weet het eigenlijk niet precies meer, ik las al enige maanden de recensies op de frontpage, en op een gegeven moment heb ik besloten mezelf te gaan registreren.

    Wat heb je geleerd van deze site?
    Ik denk het meeste dat met het downloaden van films en het kopieren daarvan alleen jezelf in de maling neemt en dat het echt slecht is om te doen. Ik downloade tientallen GB aan films voor ik hier kwam er daar ben ik ook sinds april van dit jaar mee gestopt, omdat ik toen pas inzag hoe slecht het eigenlijk allemaal was, en hoe mooi sommige originele uitgaven wel niet zijn.

    Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    Ik vind eigenlijk alles wel leuk, de filmdiscussies, de superhandige pricewatch, maar het leukste vind ik denk ik toch wel de recensies en de prijsvragen niet te vergeten natuurlijk.

    Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Ik zou het op de lange termijn misschien wel willen, alleen ben ik bang dat mensen me dan vanwege m’n leeftijd niet serieus gaan nemen als crewmember/moderator en daar heeft DVD.nl al helemaal niks aan. Dus wie weet, maar ik heb het nog niet in de planning staan.


    Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Beide, ik ben met een pricewatch en TKA topics heel blij omdat ik een hekel heb aan teveel betalen en ik 20 euro voor een kale dvd heel veel geld vind. Maar als het dan zo goedkoop is ga je vanzelf weer meer kopen en dat kost ook weer geld natuurlijk. Terwijl je weet dat je het eigenlijk niet moet doen.

    Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Elke dag wel, s’ ochtends en s’ avonds. Als ik straks naar school ga word het waarschijnlijk wel minder maar elke dag probeer ik toch wel te halen.

    Ben je verslaafd aan deze site?
    Zo zou ik het niet willen noemen, ik kom niet vaak maar op sites als www.tweakers.net en www.dvdactive.com kom ik ook vaak dus echt verslaafd is het niet.

    Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Ik vind het jammer maar ik zou niet gaan panikeren ofzo, ik kan tijdens mijn vakantie ook wel zonder dus geen paniek bij mij.

    Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Dit zou ik heel leuk vinden, een meeting heb ik ook al eens gedaan met een groep CM’s van GoT en dat was heel erg gezellig. Misschien dat we dan ook een grote ruilbeurs kunnen organiseren ofzo dat lijkt mij ook heel erg leuk. Maar als er een meeting zou komen zou ik serieus overwegen daar heen te gaan.

    Tot slot:

    Hoe vond je dit interview?
    Ik vond het heel leuk om de doen. Maar het kost wel veel tijd, en dat realiseer je je pas als je er mee bezig bent. Dus respect voor iedereen die hier zijn tijd in wil steken.

    Wie is er volgende week aan de beurt?
    Desperadoz

    Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Als jij een film in beeld zou willen brengen welke cameras/manier van filmen zou jij het meest gebruiken?

    De vraag van Fulgore aan mij: heeft een film wel eens jouw mening veranderd over iets? bepaalde vooroordelen over een bepaalde groep mensen of wat dan ook?
    Mijn mening veranderd niet echt, maar wel mijn blik er anders op gericht. Films zoals Saving Private Ryan laten je weer eens zien hoe erg de tweede wereldoorlog wel niet is geweest, en dat realiseer je je dan weer. Verder maken sommige films toch weer pijnlijk duidelijk hoe erg het is gesteld met sommige mensen in deze wereld. Maar mijn mening echt veranderd heeft het nog niet.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Leuk interview David Je vergeet echter één film uit 1993 die voor velen jeugdsentiment is geworden: Jurassic Park 8)

  4. #4

    Standaard

    Ik zou in jouw geval GEEN center nemen!
    Want een center moet precies matchen met je fronts en je moet er plek voor hebben, plus dat wanneer je precies het midden zit, de Phantoom center precies in fase klinkt.
    Als rears zou ik dezelfde speakers als je fronts zoeken.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 17-08-2009 om 15:36

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik zou in jouw geval GEEN center nemen!
    Want een center moet precies matchen met je fronts en je moet er plek voor hebben, plus dat wanneer je precies het midden zit, de Phantoom center precies in fase klinkt.
    Als rears zou ik dezelfde speakers als je fronts zoeken.
    Zal daar rekening mee houden. Alleen precies dezelfde word een beetje moeilijk aangezien ik daar echt geen plek voor heb. Het worden misschien wel B&W's maar uit een andere serie die een stukje kleiner zijn.

    Over de center zal ik nog nadenken, aangezien deze reciever niet altijd altebest het center kanaal in de fronts mixed.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  6. #6

    Standaard

    Zeer leuk interview David. Leuk om te zien dat de wat jongere members ook actief met films bezig zijn. En je hebt zeker een leuk setupje op je kamer staan. Ik kan je alvast zeggen dat de DVD.nl meetings ontzettend gezellig zijn (ben op de "DVD.nl Big Lebowski bowling meeting" geweest)
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •