Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 196 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De (on)zin van een 7.1 opstelling

    Niet veel mensen hebben een 7.1 opstelling, gewoon omdat ze er de ruimte niet voor hebben of omdat de apparatuur er niet geschikt voor is of omdat ze er het nut niet van inzien.

    Je leest er ook niet veel over op het forum, over de voordelen van zo'n setup bedoel ik dan.

    Nu krijg ik ook regelmatig PM berichten, 1 van deze berichten ging over een 7.1 opstelling en hoe je daarin je speakers kunt opstellen, hoe dan de effecten zijn en hoe het ervaren werd. Door deze onderlinge berichtgeving werd ik toch enigzins nieuwsgierig naar het wel en wee van zo'n opstelling. Zelf behoor ik tot de categorie met minder ruimte er voor en er het nut niet van inzien, dat maakt mij eigenlijk al als een soort tegenstander, maar wel een nieuwsgierige en leergierige die wel eens wil weten hoe de gebruikers van een 7.1 setup naar hun systeem kijken.

    Nadat het hier weer op orde is gekomen na een ingrijpende verbouwing was ik weer zover om de moed op te vatten om een, voorlopige, 7.1 opstelling neer te zetten. Mijn apparatuur heeft er de mogelijkheden voor en aan Full Range speakers heb ik ook geen gebrek. Mijn opstelling bestaat uit de Onkyo 875, 7 Full Range speakers en 1 sub, als randapparatuur dienen oa de LG BD370 en de Toshiba EP35, allemaal apparaten die in staat zouden moeten zijn om een 7.1 signaal uit te sturen en te ontvangen. Helaas ontbreekt het mij wel een beetje aan ruimte, de backrears staan vrij dicht bij de oortjes, de rears staan wel goed, iets achter de luisterpositie, de backrears staan daar nog wel weer achter.

    Nu heb ik mijn verzameling eens nagekeken, en op enkele DTS ES en DD EX of zoiets, kwam ik niet veel materiaal tegen dat echt geschikt is voor een 7.1 setup. In mijn bescheiden Blu ray en HD DVD kwam ik helemaal niets tegen met 7.1 Ik vraag mij af, wat heeft de 7.1 opstellers nu bezield om een zo'n setup neer te zetten?

    Welke titels zijn er beschikbaar voor 7.1 weergave, behalve de enkele bekende uitgaven op DVD in DTS ES en DD?
    Hoe speelt men de overige titels af..... Neo 6 of Neural THX 7.1?
    Hoe heeft men de volume instellingen staan?

    Zal binnenkort, zoals beloofd aan de PM'er, een paar foto's maken van mijn proefopstelling en deze plaatsen in het forum op de daarvoor gemaakte plek.

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen 7.1 liefhebbers
    Have fun and enjoy your collection

  2. #2

    Standaard

    Axelmusic.com heeft een overzicht van titels die ze te koop hebben met 7.1 geluid:
    Korte link

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Axelmusic.com heeft een overzicht van titels die ze te koop hebben met 7.1 geluid:
    Korte link
    Heel erg bedankt, hier zitten enkele titels bij die ik kan lenen van een kennis en waar ik zelf wel belangstelling voor heb als zij voor mijn neus verschijnen voor een leuke prijs
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Voor BD's met 7.1 geluid, kun je misschien beter eerst op zoek gaan naar reviews. Het kan nl. zijn dat er fouten in produkt-omschrijvingen staan om een produkt beter te kunnen verkopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Dank je voor de tip

    Heb hier op het forum ook een post gevonden:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=66303

    Laat ik nu zelf de Xmen triologie hebben, ik kan lenen Hellboy2 en Prince Caspian. Moet ik wel even m'n Xmen terughalen, zit gelukkig bij dezelfde waar ik ook kan lenen

    Met een beetje zoeken kun je zo'n beetje alles hier op het forum vinden

    Welke titels heb je zelf, of geleend en al gespeeld? Wat vind je zelf van het 7.1 geluid?
    Heb mijn opstelling net een paar dagen staan en ben tot op heden nog niet onder de indruk, maar misschien gaat dat veranderen na het draaien van bovenvermelde titels.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Hmmm is het de moeite waard om voor een 7.1 set up te gaan, ben van plan om nog 2 speakers te kopen en dan deze 2 speakers aan de plafond boven mijn hoofd op te hangen.

    De verbeelding ziet er cool uit maar zal de geniet effect wel de moeite waard zijn om het te doen.
    What ?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    Hmmm is het de moeite waard om voor een 7.1 set up te gaan, ben van plan om nog 2 speakers te kopen en dan deze 2 speakers aan de plafond boven mijn hoofd op te hangen.

    De verbeelding ziet er cool uit maar zal de geniet effect wel de moeite waard zijn om het te doen.
    Heb gisteren naar Hellboy II gekeken/geluisterd, na wat aanpassingen in de volumes van de rears en backrears klonk het echt perfect, je zat helemaal in het geluid. Deze Blu ray is een echte aanrader als je een 7.1 systeem wilt demonstreren.

    Na Hellboy II heb ik Prins Caspian van Walt Disney opgezet, deze klonk ook helemaal niet verkeert, maar.... ik vond hem wat ingetogener klinken dan de Hellboy II track die wat dynamischer, voller klinkt. Toch is ook deze schijf voor en 7.1 bezitter een must.

    Na de Prince had ik deel 1 van de Xmen even opgezet, hier bleven de backrears stil...., toen maar deel 3 opgezet, hierbij kwamen de de backrears wel tot leven. Op de inlay heeft men het over DTS HD Master, op de schijven zelf staat DTS High Resolution, de receiver geeft ook DTS High Resolution aan. Vond zelf weinig verschil in beleving tussen het geluid van 5.1 of 6.1, toch was er met 6.1 iets meer diepte.

    @The Gr8oNe.....

    Of het de moeite waard is...... ik durf dat niet voor een ander te zeggen, er zijn niet veel echte 7.1 films. Toch als er meer films zouden zijn met net zo'n mooie audio track als Hellboy II en Prins Caspian , ja dan wordt het een iets ander verhaal. Nu had ik al voldoende speakers en snoer liggen, en ook iets om de speakers op gewenste hoogte achter de bank te plaatsen, met andere woorden, het heeft mij niets gekost. Je setup dien je ook weer fijn te regelen, zo heb ik het volume van de rears in 7.1 wat op moeten schroeven en dat van de backrears weer wat moeten verminderen. Nu pas ik altijd wel lichte correcties toe bij veel films, sommigen zijn wat te uitbundig en een ander weer iets te ingetogen naar mijn smaak. Het staat bij mij op de gulden middenweg en de volumes zijn zeer simpel even aan te passen per film, als de receiver weer uit wordt gezet keert hij toch terug naar die gulden middenweg.

    De backrears kun je altijd laten meespelen, licht een beetje aan de settings van je receiver, maar toch vind ik tot nu toe een DTS of DD 5.1 track het beste klinken zoals hij bedoeld is, als ik de achterkanalen bijschakel door bijvoorbeeld de optie DTS Neo 6 of THX 7,1 te kiezen vind ik het gehele geluid toch wat minder worden. Heb het pas een weekje zo staan, kan er dus nog niet al teveel van zeggen. Ben, net als jij, ook benieuwd naar de ervaringen van anderen met een 7.1 opstelling.

    >>>De verbeelding ziet er cool uit maar zal de geniet effect wel de moeite waard zijn om het te doen.<<<

    Veel vrouwen zouden gruwen van nog meer speakers, maar als je daar geen rekening mee hoeft te houden, ja het staat wel stoer en met films als Hellboy II is het geniet effect ook nog eens hoog........ maar er valt helaas nog niet veel te genieten, veel te weinig titels

    Voorlopig blijft mijn 7.1 opstelling nog wel een paar maandjes staan, ik neem er gewoon de tijd voor om het helemaal optimaal in te stellen en wie weet.....
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    7.1 is leuk als je het goed doet, anders zou ik het gewoon bij een optimale 5.1 set houden. Draai zelf 7.1 in optima forma en dan kan het net ff wat ruimtelijker zijn met nog meer richtinggevoel, maar een goede dd 5.1 of dts hd ma 5.1 blijf ik net zo lekker vinden. Dus ondanks 7.1 blijft het devies gewoon liever een goede dts 5.1 track dan een matige 7.1 track. Maar goed, dat zal voor niemand een verassing zijn lijkt mij. Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je een 7.1 opstelling hebt je nimmer een compromis hoeft te sluiten aangezien je elke track kunt beluisteren zoals het bedoelt.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Ja, dat is ook weer waar, luisteren zoals het bedoeld is.

    Welke films met 7.1 heb je al bekeken, beluisterd Albert

    Zoals al heel lang beloofd, heb ik wat foto's gemaakt van mijn thuis
    opstelling, de plaatjes lijken wat groot, dus maar hopen dat dat goed gaat,
    anders zal ik me daar op een later tijdstip maar eens over moeten gaan
    verdiepen.

    Hier is het te vinden, te midden van de mede forumleden hun HT's

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...07#post1607807

    Waar staat jouw opstelling Albert?
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Heb een aantal 7.1 titels zoals o.a. de eerste zes Star Trek films, the golden compass, hellboy 2, Punisher warzone, Pinocchio, Sleeping beauty, Transporter 3, Narnia prince Caspian...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Heb een aantal 7.1 titels zoals o.a. de eerste zes Star Trek films, the golden compass, hellboy 2, Punisher warzone, Pinocchio, Sleeping beauty, Transporter 3, Narnia prince Caspian...
    Mmm, lijken me allemaal wel wat, als ik ze voor een leuk prijsje tegenkom....

    Welke vond jij de beste op het gebied van 7.1 geluid?
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 22-08-2009 om 15:32 Reden: tikfout
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, lijken me allemaal wel wat, als ik ze voor een leuk prijsje tegenkom....

    Welke vond jij de beste op het gebied van 7.1 geluid?
    The Golden Compass viel wat tegen, Prince Caspian moet ik nog kijken maar Star Trek is top, Hellboy 2 waanzinnig en Punisher War zone is ook vet..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Vanavond er mee bezig geweest en een 7.1 set opgesteld , testen heb ik nog niet gedaan want krijg pas volgende week 2 speaker er bij, maar heb nog een vraag, wat kan ik het beste doen bij de opstelling die ik nu heb achter en boven mij.





    Hoe moet ik de speakers het beste gaan gebruiken, op dit moment zijn de speakers achter als back surround en aan de plafond als side surround aangesloren of het net andersom aansluiten misschien toch beter??.
    Laatst aangepast door The Gr8oNe : 22-08-2009 om 23:08
    What ?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    Vanavond er mee bezig geweest en een 7.1 set opgesteld , testen heb ik nog niet gedaan want krijg pas volgende week 2 speaker er bij, maar heb nog een vraag, wat kan ik het beste doen bij de opstelling die ik nu heb achter en boven mij.





    Hoe moet ik de speakers het beste gaan gebruiken, op dit moment zijn de speakers achter als back surround en aan de plafond als side surround aangesloren of het net andersom aansluiten misschien toch beter??.
    Heb een bezoekje gebracht in je thuisbioscoop en je aldaar geantwoord.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    En wat is jouw conclusie? Kan me namelijk niet voorstellen dat die setup tot het gewenste resultaat leidt.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  16. #16

    Standaard

    Hoi.

    Ook ik speel sinds ik een aparte ruimte heb met 7.1. De enigste blu-ray die ik heb met 7.1 is Hell Boy 2, het geluid is dan ook echt super. Alle 5.1 films speel ik met Dolby Pro logic IIx af omdat deze codec het beste is om 5.1 naar 7.1 weer te geven. Ik heb de Onkyo TX-NR905 die dit gelukkig kan weergeven..

    Groet Martin.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Hoi.

    Ook ik speel sinds ik een aparte ruimte heb met 7.1. De enigste blu-ray die ik heb met 7.1 is Hell Boy 2, het geluid is dan ook echt super. Alle 5.1 films speel ik met Dolby Pro logic IIx af omdat deze codec het beste is om 5.1 naar 7.1 weer te geven. Ik heb de Onkyo TX-NR905 die dit gelukkig kan weergeven..

    Groet Martin.
    Dat zal ik dan ook eens gaan proberen, met name met enkele concerten. Heb tot nu toe een beetje gedraaid met DTS neo 6 en Neural THX 7.1 en vond dat het geluid minder van kwaliteit werd als dat werd ingeschakeld. Heb de 875, het iets kleinere broertje van de 905 en die heeft ook een hele berg keuze mogelijkheden voor surround.

    Heb even gekeken of ik je opstelling kon vinden bij de afdeling Thuisbioscoop, maar kan hem niet zo snel vinden. Mijn vraag is dan ook wat voor een soort speakeropstelling je hebt, satelliet,full range of een combi daarvan? Ook benieuwd hoe je je speakers hebt staan. (afstanden, oorhoogte, plafond, richting geluid)
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Hoi.

    Ik wist in het begin ook niet echt precies welke codec ik moest gebruiken maar op www.dolby.com zag ik dat je Dolby Pro logic IIx voor zowel voor 2.0 als voor 5.1 kan gebruiken om 7.1 te krijgen die gewoon erg goed klinkt. Om 7.1 discrete te krijgen moet het al 7.1 op schijf staan maar hiervan zijn er in NL niet veel te krijgen.

    Ik gebruik 6 Full Range speakers plus een center speakers en een dikke sub.
    Ik heb nog geen echte goede foto's online staan maar die komen er wel.

    Versterker: Onkyo TX-NR905
    DVD speler: Denon 3930
    Blu Ray: Sony 5000ES
    Speakers van Magnat Vintage 550 + 520 + 500 en Kef IQ5 en de B&W ASW2000 sub.
    TV een Samsung Full HD 46inch

    Alles gebouwd in een HT van 16m2 met 4 Bioscoopstoelen en goeie Isolatie voor de buren

    Groet Martin.
    Laatst aangepast door martin : 23-08-2009 om 18:05

  19. #19

    Standaard

    Mooi spul Martin, daar moet het zeker mee lukken, ben benieuwd naar de plaatjes.

    Wil zelf ook wel een goede isolatie voor de buren........ of nog beter, een mooie vrijstaande woning, maar aangezien de staats nog steeds niet bij mij is gevallen en het erop lijkt dat de staat het liever zelf houd..... zal ik wel met beperkt volume moeten blijven spelen.

    Heb de site van Dolby een beetje doorgenomen en heb gisteren U2 Zoo bekeken/geluisterd met PL IIx Music, klinkt inderdaad beter dan met THX7.1 of DTS neo6. Moet nog een beetje stoeien met de extra mogelijkheden die de Music stand heeft.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard


    Hier is wel mooi te zien hoe de ideale opstelling is. Zo heb ik het ook en is top.

    Het mooist is als je de surrounds ca 50 - 75 cm boven je oren kunnen hangen. Hierdoor wordt de spreiding mooier en natuurlijker. Je kunt zelfs proberen ze op de kop te hangen als ze daardoor beter integreren. De left en right surround mogen precies rechst of links van de zitplaats hangen / staan of net daarvoor als de spreiding goed is, de left en right back moeten minimaal 1 meter achter de bank staan. Lukt dit niet en kunnen ze alleen maar dicht tegen je aan hangen of staan zou ik ook eens bipolaire / dipool luidsprekers overwegen. Expirementeren is mijn devies. Richtlijnen leuk maar niemands gehoor is gelijk dus lekker klooien met de speakers...

    Het Surround geluid mag stevig zijn vind ik maar nimmer overheersen op de fronts. Mooie tests zijn die van overvliegende helikopters, vliegtuigen of auto's van linksachter naar rechtsvoor. Dit moet zo realistich mogelijk zijn zonder dat je de overgangen tussen de luidsprekers merkt doordat 1 te luid staat of totaal anders kleurt.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #21

    Standaard

    Ik heb ook een 7.1 opstelling en ik vind het zeker de moeite waard. Het aantal films met 7.1 is nog wat beperkt, maar meerdere DVD's met 6.1 luistert ook al lekker weg.
    Shoot 'Em Up UK BD heeft ook 7.1 en die is knallen geblazen. Hellboy II is al meerdere malen genoemd en dat is toch wel de beste op 7.1 gebied, tenminste voor zover ik het zelf gehoord heb.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik snapte effe niks van deze draad.
    Ik had hier toch al op gereageert.......

    Oh wacht het zijn er twee., één voor de pics.

    Voor de rest als aanvulling op Albert en Marcel.
    Ik kijk (luister) al jaren 7.1.
    Maar ik gebruik bij 5.1 bronnen de Dpl IIx surround back optie, of de THX SurrEX/Ultra2 optie.
    Dit doet min of meer wat Dpl IIx doet met twee kanaals stereo.
    En we weten wat men met de huidige matrixen van Dpl IIx kan bereiken, het benaderd Dolby Digital.
    Ik vind het dus vrijwel altijd een logische toevoeging, en heb nog nooit gehad dat het misplaatst was.
    Sterker nog.., ik vindt het nog natuurgetrouwer klinken.

    Echter valt en staat alles bij de bron.
    Een slechte soundtrack klinkt even slecht in 5.1

    Ik zeg maar zo, het is net als een Subwoofer,
    Als je het éénmaal hebt, wil je nooit meer zonder!!

    Nu heb ik een grote kamer, en kan bijna de ideale opstelling bereiken.
    De backsurrounds hangen ongeveer anderhalve meter achter, en 1 meter hoger van de luisterpositie, zelfde geld voor de side surrounds, alhoewel deze wat verder weg opzij hangen.

    Echter in mijn oude huis was mijn huiskamer kleiner, maar ook daar was het een flinke toevoeging.
    Goed afstellen en calibreren is minstens zo belangrijk

    Ik test het altijd met DVE HD Basic waar de man met de stem een rondje door de kamer loopt en overal gelijk qua toon en intonatie moet klinken.
    Of met Dragonheart waar Drago praat terwijl hij rondjes vliegt.
    Nog mooier is een first person X-box spel, waarin je door je mannetje te draaien, het hele geluid om je heen kan sturen!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-08-2009 om 15:43
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht

    Hier is wel mooi te zien hoe de ideale opstelling is. Zo heb ik het ook en is top.

    Het mooist is als je de surrounds ca 50 - 75 cm boven je oren kunnen hangen. Hierdoor wordt de spreiding mooier en natuurlijker. Je kunt zelfs proberen ze op de kop te hangen als ze daardoor beter integreren. De left en right surround mogen precies rechst of links van de zitplaats hangen / staan of net daarvoor als de spreiding goed is, de left en right back moeten minimaal 1 meter achter de bank staan. Lukt dit niet en kunnen ze alleen maar dicht tegen je aan hangen of staan zou ik ook eens bipolaire / dipool luidsprekers overwegen. Expirementeren is mijn devies. Richtlijnen leuk maar niemands gehoor is gelijk dus lekker klooien met de speakers...

    Het Surround geluid mag stevig zijn vind ik maar nimmer overheersen op de fronts. Mooie tests zijn die van overvliegende helikopters, vliegtuigen of auto's van linksachter naar rechtsvoor. Dit moet zo realistich mogelijk zijn zonder dat je de overgangen tussen de luidsprekers merkt doordat 1 te luid staat of totaal anders kleurt.
    Mijn ervaring tot nu toe is ook dat niet 1 set speakers moet overheersen, dat houd wel in dat je bij bijna elke titel kleine correcties moet uitvoeren, gelukkig gaat dat vrij simpel, hier een Db'tje er bij en daar er weer 1of 2 eraf, de center en de mains laat ik ongemoeid. De ideale opstelling kan ik heel goed bereiken door gewoon de bank even wat naar voren te schuiven, dat is dus niet een echt probleem. De backrears wat in de hoogte is in mijn beleving niet echt fijn, heb ze wat hoger gehad de eerste paar dagen, voordat het op maat gezaagd werd, en vond dat het geluid erg over je heen ging en je niet echt bereikte, maar als je er ver genoeg vanaf kunt zou dat mee kunnen vallen. Helaas in mijn geval geen optie, de bank wat naar voren tijdens het genieten, geen probleem, maar speakers te hoog, gaten in de muur ...... geen haar die daar ook maar even over nadenkt. Alles staat nu op oorhoogte, heeft een mooie egale klankkleur dus ook die dipooltjes vallen af, de kans is maar zeer klein dat je een paar vind dat een match is met de setup die er reeds is.

    Denk dat ik redelijk dicht bij de ideale opstelling zit, zeker als de bank wat naar voren wordt geschoven, mag dacht ik voor een woonkamer opstelling niet klagen:wink:

    Zoals je al zegt, lekker blijven experimenteren, nu de bank wat naar voren, en de juiste keuze zien te maken uit de diverse surround mogelijkheden en daar wat mee afwisselen, al moet ik wel toegeven dat de tip van Martin een goede is, komt tot nu toe als beste uit de bus, DPL IIx in de Music mode als ik een muziek DVD ga bekijken.

    Wat kan rommelen met je installatie toch leuk zijn
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik snapte effe niks van deze draad.
    Ik had hier toch al op gereageert.......

    Oh wacht het zijn er twee., één voor de pics.

    Voor de rest als aanvulling op Albert en Marcel.
    Ik kijk (luister) al jaren 7.1.
    Maar ik gebruik bij 5.1 bronnen de Dpl IIx surround back optie, of de THX SurrEX/Ultra2 optie.
    Dit doet min of meer wat Dpl IIx doet met twee kanaals stereo.
    En we weten wat men met de huidige matrixen van Dpl IIx kan bereiken, het benaderd Dolby Digital.
    Ik vind het dus vrijwel altijd een logische toevoeging, en heb nog nooit gehad dat het misplaatst was.
    Sterker nog.., ik vindt het nog natuurgetrouwer klinken.

    Echter valt en staat alles bij de bron.
    Een slechte soundtrack klinkt even slecht in 5.1

    Ik zeg maar zo, het is net als een Subwoofer,
    Als je het éénmaal hebt, wil je nooit meer zonder!!

    Nu heb ik een grote kamer, en kan bijna de ideale opstelling bereiken.
    De backsurrounds hangen ongeveer anderhalve meter achter, en 1 meter hoger van de luisterpositie, zelfde geld voor de side surrounds, alhoewel deze wat verder weg opzij hangen.

    Echter in mijn oude huis was mijn huiskamer kleiner, maar ook daar was het een flinke toevoeging.
    Goed afstellen en calibreren is minstens zo belangrijk

    Ik test het altijd met DVE HD Basic waar de man met de stem een rondje door de kamer loopt en overal gelijk qua toon en intonatie moet klinken.
    Of met Dragonheart waar Drago praat terwijl hij rondjes vliegt.
    Nog mooier is een first person X-box spel, waarin je door je mannetje te draaien, het hele geluid om je heen kan sturen!
    Toppie dat je je opstelling met ons deelt, ruimte... ja wel fijn als je die hebt. Denk dat je ook heel ver kunt komen met een goede afstelling en calibratie, denk dat ik al iets in de goede richting zit, moet enkel nog kleine aanpassingen doen per titel, niet alle mixers denken nu eenmaal hetzelfde over de volumes die er uit de diverse kanalen mogen komen.

    Jij kijkt al jaren zo, heb er zelf nooit echt behoefte aan gehad, maar werd gekriebeld door wat PM's over dit onderwerp. We gaan het gewoon op ons gemak ervaren, zoals ik al had meegedeeld, ik zal 7.1 een eerlijke kans geven door er zeker een paar maandjes in mijn proefopstelling mee te experimenteren en met jullie tips moet er toch wel het beste uit te halen zijn, de bronkwaliteit wel in de gatenhoudend, idd kun je van iets matigs nooit wat goeds maken.

    Ga mijn best doen
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Enjoy
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •