Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 196 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Zal zelf ook gaan experimenteren met de matrix 7.1 mogelijkheden van mijn 663 en de surround-backs die ik aan de voorkant heb geplaatst en indirekt (via het plafond en de wand achter mij laat stralen.

    Wat mij opvalt bij het gebruik van zowel de PLIIx Music als de PLIIx Movie is dat de muziek veel direkter klinkt en dat de ruimtelijkheid wat minder is dan wanneer ik het als gewoon 5.1 af zou spelen. Dit komt waarschijnlijk door het gegeven dat wanneer muziek die via de surrounds wordt weergegeven dezelfde kanaalscheiding heeft, maar dan met minder aanwezigheid. Veel verschil tussen de Music- en de movie-stand heb ik niet kunnen horen omdat de surround-backs daarvoor te ver bij mij vandaan zijn geplaatst.

    Voor de stand "EX/ES" geldt hetzelfde. Deze maakt er alleen matrix 7.1 van bij de SD-formaten die 5.1 zijn.

    In mijn geval is de stand "Auto" dus het beste.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-09-2009 om 13:07
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mooi spul Martin, daar moet het zeker mee lukken, ben benieuwd naar de plaatjes.

    Heb de site van Dolby een beetje doorgenomen en heb gisteren U2 Zoo bekeken/geluisterd met PL IIx Music, klinkt inderdaad beter dan met THX7.1 of DTS neo6. Moet nog een beetje stoeien met de extra mogelijkheden die de Music stand heeft.
    Hoi, Bedankt.

    Was 5 dagen in Londen vandaar nu mijn late reactie
    Heb wel gezien in Londen "in de winkel van HMV" dat ze daar meer titels hebben met 7.1.
    Ik heb wel een stapeltje DVD's en Blu Ray's meegenomen waaronder ook The Spirit met 7.1 die ik vanavond ga beleven

    Foto's zal ik binnenkort uploaden.

    Groet Martin.

  3. #28

    Standaard

    Hoi

    Ik heb even een topic geopend op een ander forum met foto's en een verhaaltje erbij.
    Voor degene die er interesse voor hebben natuurlijk.

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...682#msg1518682

    groet Martin.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Hoi

    Ik heb even een topic geopend op een ander forum met foto's en een verhaaltje erbij.
    Voor degene die er interesse voor hebben natuurlijk.

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...682#msg1518682

    groet Martin.
    Je had je mooie opstelling ook hier op het forum kunnen plaatsen bij het deel Thuisbioscoop, had ik daar kunnen reageren, ben geen member op het htforum dus kan daar niet reageren.

    Moet ik hier maar even reageren, zo'n kamer waar je stevig kunt knallen, ja dat lijkt mij ook wel wat, de stoelen hoeven niet zo, maar dat is voor iedereen weer anders. Je hebt mooie spullen en je zal in de toekomst waarschijnlijk wel gaan voor projectie of een ruimere maat scherm >60inch.

    Je kamer, 16m2, is ruim genoeg, als ik de stoelen zo zie, zal het wel een kijkafstand geven van zo'n 4 meter. Voor 7.1 zouden je backrears nog wat meer naar achteren moeten, of de rij met stoelen wat naar voren als ik het goed heb begrepen in de voorbeeldopstellingen. Hoe vind je momenteel je geluid(die echo even daargelaten) in surround opzicht?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je had je mooie opstelling ook hier op het forum kunnen plaatsen bij het deel Thuisbioscoop, had ik daar kunnen reageren, ben geen member op het htforum dus kan daar niet reageren

    Je kamer, 16m2, is ruim genoeg, als ik de stoelen zo zie, zal het wel een kijkafstand geven van zo'n 4 meter. Voor 7.1 zouden je backrears nog wat meer naar achteren moeten, of de rij met stoelen wat naar voren als ik het goed heb begrepen in de voorbeeldopstellingen. Hoe vind je momenteel je geluid(die echo even daargelaten) in surround opzicht?
    Hoi.

    Ik zal hem ook wel hier plaatsen binnenkort.
    De bioscoopstoelen zitten best wel lekker, heb wel voor een iets luxer uitvoering gekozen omdat ik er best wel vaak in zit.
    De afstand die ik gehouden heb is:
    Muur - achterkant stoel 80cm
    Stoel - scherm is 330cm, scherm staat bijna tegen de muur aan.
    Mijn achtersspeakers zijn iets te groot om ze goed in een cirkel neer te kunnen zetten maar ze staan nu ook weer iets anders dan op de foto, ben nog niet uit getweaked

    Volgend jaar wil inderdaad gaan kijken voor een projector, maar wil mijn LCD nog niet kwijt, heb hem pas 1,5jaar. Ben al tevreden met deze opstelling, heb hier echt jaren van gedroomd om zo iets voor mij zelf te hebben.

    Het geluid opzich vindt ik erg goed, mijn speakers komen nu pas echt tot zijn recht omdat ze zich nu kunnen uitleven De volume van de onkyo gaat nu ook verder open dan normaal. Hell Boy 2 is echt een belevenis.

    Groet Martin.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Hoi.

    Ik zal hem ook wel hier plaatsen binnenkort.
    De bioscoopstoelen zitten best wel lekker, heb wel voor een iets luxer uitvoering gekozen omdat ik er best wel vaak in zit.
    De afstand die ik gehouden heb is:
    Muur - achterkant stoel 80cm
    Stoel - scherm is 330cm, scherm staat bijna tegen de muur aan.
    Mijn achtersspeakers zijn iets te groot om ze goed in een cirkel neer te kunnen zetten maar ze staan nu ook weer iets anders dan op de foto, ben nog niet uit getweaked

    Volgend jaar wil inderdaad gaan kijken voor een projector, maar wil mijn LCD nog niet kwijt, heb hem pas 1,5jaar. Ben al tevreden met deze opstelling, heb hier echt jaren van gedroomd om zo iets voor mij zelf te hebben.

    Het geluid opzich vindt ik erg goed, mijn speakers komen nu pas echt tot zijn recht omdat ze zich nu kunnen uitleven De volume van de onkyo gaat nu ook verder open dan normaal. Hell Boy 2 is echt een belevenis.

    Groet Martin.

    Je krijgt een mooie reactie als je je set hier op het forum zet in beeld. Ja, zo'n kamer lijkt me ook wel wat. Heb zelf ook een aardig setje maar moet me altijd ontzettend inhouden, ik wil niet met de nek door de buren worden aangekeken. Een heel enkele keer wil ik overdag wel eens wat harder draaien als ik het vermoeden heb dat er niemand is...... en dan nog moet ik voorzichtig zijn, er leven ook nog huisdieren en ook mijn lief beest vind het niet fijn als de baas zich wil uitleven. :sad:
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Hoi.

    Volgend jaar wil inderdaad gaan kijken voor een projector, maar wil mijn LCD nog niet kwijt
    Ach, je moet het ook van een andere kant bekijken. Je zult nooit meer dan € 600.-- voor een tv gaan uitgeven...::veryfunny:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #33

    Standaard

    Ben echt blij met mijn 7.1 opstelling, het klinkt met Dolby Prologic IIx aan bij blu-ray en dvd gewoon geweldig.

    In het surround zit nu meer power en een mooi effect dat nu rond om mij heen op mij af komt zonder dat het de voor kanalen overheerst, de surround speakers op mijn plafond doen goed zijn werk als back surround en de speakers links en rechts naast mij doen echt erg leuk mee.

    Heb er totaal geen spijt van in ieder geval.
    Laatst aangepast door The Gr8oNe : 19-09-2009 om 22:56
    What ?

  9. #34

    Standaard

    Ik lees dat iedereen de Dolby Prologic IIx stand gebruikt, toch alleen bij 5.1 films neem ik aan. Klinkt het dan echt beter? Ik gebruik gewoon de stand zoals op de uitgave aanwezig is, dus kijk alleen 7.1 als de film het ondersteund.
    Worden de surrounds bij de Dolby Prologic IIx ook weergegeven in de extra back speakers en dan ook links en rechts apart of als één? Klinkt het dan nog wel natuurlijk.
    Kan het ook even testen natuurlijk maar hoor graag jullie bevindingen.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik lees dat iedereen de Dolby Prologic IIx stand gebruikt, toch alleen bij 5.1 films neem ik aan. Klinkt het dan echt beter? Ik gebruik gewoon de stand zoals op de uitgave aanwezig is, dus kijk alleen 7.1 als de film het ondersteund.
    Worden de surrounds bij de Dolby Prologic IIx ook weergegeven in de extra back speakers en dan ook links en rechts apart of als één? Klinkt het dan nog wel natuurlijk.
    Kan het ook even testen natuurlijk maar hoor graag jullie bevindingen.


    Voor mijn gevoel komt het echt natuurlijk over, volgens mij doen de extra speakers de ene keer mee met de voor speakers en de andere keer met de back surround.

    Maar in zijn geheel komt het echt over alsof het zo hoort, heb al bij een aantal films een wow effect gehad achter mij die met DP IIx uit totaal anders klinkt.

    Ik kan niet meer anders, uiteraard bij een BD titel met 7.1 gaat het wel uit .
    What ?

  11. #36
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als je bedenkt hoeveel men vroeger al kon halen uit een stereo signaal, met eerst Dolby Prologic.
    Daar werden al extra kanalen uitgehaald met een beperkte frequentie bereik.
    Dan had je nog THX die daar al stereo surround van maakten.

    Dolby Prologic II maakte daar 5.1 discrete kanalen van, met 'volledig' bereik!
    Dolby Pro Logic IIx is speciaal voor 7.1 doorontwikkeld.

    Het blijft verbazingwekkend hoe veel mooier en natuurgetrouwer dit kan klinken.
    Ik gebruik het gewoon standaard!

    Alleen bij audio niet.., dan is stereo heilig.
    En bij feestjes 'all channel stereo' handig!


    In mijn geval werken bij een 5.1 track, alleen de sidesurround als rear.
    Dat is natuurlijk niet de bedoeling en dus ook puur uit noodzaak!
    Ik kan dat nu eenmaal niet instellen in mijn receiver.
    Maar dan nog, het voegt zoveel meer dimensie toe aan het geluidsbeeld!
    Zeker bij een wat ruimere kamer!

    Met 5.1 hou je feitelijk een gat tussen voor en achter!
    En met het gegeven hoe goed en mooi de matrix van dpl IIx werkt.
    Waarom dat juist niet toepassen op de 5.1 of 2.0 track en gelijk gebruik maken van het volledige spectrum en potentie van jouw set!
    Als je tv kijkt over je versterker. doe je min of meer al hetzelfde..., want tv is 2.0!
    Waarom die halt



    Maar het blijft voor een ieder uiteraard heel persoonlijk.
    Dus het gaat erom wat je zelf mooier c/q beter vindt.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-09-2009 om 00:11
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dus het gaat erom wat je zelf mooier c/q beter vindt.
    Nou geef mij dan maar Douwtzen Kroes van alle kanten...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Nou geef mij dan maar Douwtzen Kroes van alle kanten...
    Of ze nu ook beter klinkt....lekker is het wel...

  14. #39
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Nou geef mij dan maar Douwtzen Kroes van alle kanten...
    Potverdikkie...., ik gebruik zelf net de laatste!!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Potverdikkie...., ik gebruik zelf net de laatste!!
    Proost.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik lees dat iedereen de Dolby Prologic IIx stand gebruikt, toch alleen bij 5.1 films neem ik aan. Klinkt het dan echt beter? Ik gebruik gewoon de stand zoals op de uitgave aanwezig is, dus kijk alleen 7.1 als de film het ondersteund.
    Worden de surrounds bij de Dolby Prologic IIx ook weergegeven in de extra back speakers en dan ook links en rechts apart of als één? Klinkt het dan nog wel natuurlijk.
    Kan het ook even testen natuurlijk maar hoor graag jullie bevindingen.
    Bij de PrologicIIx-stand worden alleen de 5.1-bronnen gematrixed, krijgen 6.1-bronnen een 2 mono kanalen en 7.1-bronnen als discreet doorgegeven.
    Het klinkt vaak beter omdat er dan het meest gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden van een 7.1 opstelling.
    Voor 2.0 bronnen geldt dat er altijd gebruik wordt gemaakt van de -x of -z wanneer de surround-backs ingeschakeld zijn.

    Een verklaring die ik heb voor het feit dat ieder een andere instelling heeft is dat het bepaald wordt door de plaats van de surrounds en de plaats van "sweetspot". In een opstelling volgens de ITU-norm zouden de surrounds naast je moet zijn, maar in de praktijk zijn ze vaak voor je als je dan recht voor het scherm zou zitten. De ITU-norm is in dit opzicht dus achterhaald en steeds vaker wordt aangeraden om de surrounds hetzelfde op te stellen als bij 5.1 (100-120 graden t.o.v. de centre) om ook dan surround te kunnen horen.

    We wachten dus op de mogelijkheid ook de hoek van de luidsprekers in te kunnen stellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    Ben echt blij met mijn 7.1 opstelling, het klinkt met Dolby Prologic IIx aan bij blu-ray en dvd gewoon geweldig.

    In het surround zit nu meer power en een mooi effect dat nu rond om mij heen op mij af komt zonder dat het de voor kanalen overheerst, de surround speakers op mijn plafond doen goed zijn werk als back surround en de speakers links en rechts naast mij doen echt erg leuk mee.

    Heb er totaal geen spijt van in ieder geval.
    Heb nog even gekeken bij je eigen plekje op het forum, nog geen foto's gemaakt met je nieuwe speakers
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik lees dat iedereen de Dolby Prologic IIx stand gebruikt, toch alleen bij 5.1 films neem ik aan. Klinkt het dan echt beter? Ik gebruik gewoon de stand zoals op de uitgave aanwezig is, dus kijk alleen 7.1 als de film het ondersteund.
    Worden de surrounds bij de Dolby Prologic IIx ook weergegeven in de extra back speakers en dan ook links en rechts apart of als één? Klinkt het dan nog wel natuurlijk.
    Kan het ook even testen natuurlijk maar hoor graag jullie bevindingen.
    Bij films gebruik ik voornamelijk de DPLIIx Movie stand, behalve in gevallen waarbij het niet mogelijk is zoals bij schijven met Dolby Digital ES, dan kan ik het niet selecteren. Bij wel 7.1 titels vanzelfsprekend het origineel en bij live concerten gebruik ik DPLIIx Music, dan lijkt het net of je midden in het concert zit. Bij stereo muziek heel vaak all channel stereo.

    Heb nu zo'n beetje de meest ideale instelling gevonden, en heb nu minder de neiging om hier en daar er een Db af of bij te doen. De 7.1 opstelling kan wel eens een blijvertje worden.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb nog even gekeken bij je eigen plekje op het forum, nog geen foto's gemaakt met je nieuwe speakers


    Alle foto's behalve van mijn collectie zijn up to date.

    De speakers naast de lcd hingen eerst aan het plafond op de eerder geplaatste foto's, de nieuwe aangeschafte speakers hangen nu aan het plafond.
    What ?

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    Alle foto's behalve van mijn collectie zijn up to date.

    De speakers naast de lcd hingen eerst aan het plafond op de eerder geplaatste foto's, de nieuwe aangeschafte speakers hangen nu aan het plafond.
    Oops, had niet goed gekeken, dacht dat de speakers die nu aan je plafond hangen groter zouden zijn, maar dat valt reuze mee. Het belangrijkste is dat je opstelling je in deze vorm goed bevalt, het zijn de rearbacks die enkel een aanvulling geven in de ruimtelijkheid, eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee om ze aan het plafond te hangen.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #46

    Standaard

    Ben gek op standjes maar all channel stereo gebruik ik nooit. Stereo is stereo in mijn beleving, dat kan nooit 5.1 zijn...Bovendien klinkt het te kunstmatig...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ben gek op standjes maar all channel stereo gebruik ik nooit. Stereo is stereo in mijn beleving, dat kan nooit 5.1 zijn...Bovendien klinkt het te kunstmatig...
    Nou, dat valt best wel mee, het blijft gewoon stereo, maar dan uit alle 7 speakers, je moet natuurlijk je achterspeakers niet te hard hebben staan, het moet net een mooie aanvulling zijn, dan ben je omhult door stereo.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nou, dat valt best wel mee, het blijft gewoon stereo, maar dan uit alle 7 speakers, je moet natuurlijk je achterspeakers niet te hard hebben staan, het moet net een mooie aanvulling zijn, dan ben je omhult door stereo.
    Zal ik wel zijn, maar dan heb je surround. Geen stereo....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Zal ik wel zijn, maar dan heb je surround. Geen stereo....

    Surround vind ik meer als je dolby prologic loslaat op een stereosignaal. Als je het heel zwart wit gaat bekijken heb je wel gelijk, stereo komt uit een linker en een rechterkanaal, het is 2 kanaals geluid. Toch, als je je achterspeakers in een ander vertrek zet, dan heb je daar ook stereo, dat lukt je niet met surroundgeluid dat afkomt van dolby prologic.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het grote verschil zit hem vooral ook in de vertragingstijd bij surround.
    Waar van alle DSP's alleen bij All channel stereo dit nu juist niet wordt toegepast.
    Het center kanaal kan natuurlijk geen stereo zijn, dus eerder 3.1 over 7 speakers.

    Ik gebruik dus alleen Stereo/Pure Audio en soms All Channel stereo!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •