De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met aansluiten van LG RH387H dvd recorder

    Beste lezer,

    Ik heb vandaag een LG RH387H dvd recorder gekocht en het aansluiten lukt niet echt.
    Het probleem ligt bij mij bij de kabels. Ik heb, ter informatie, geen digitale tv e.d. Ik wil enkel opnemen van de TV en gewoon mijn dvd's kunnen afspelen.

    De HDMI kabel is natuurlijk geen probleem, die zit er al in. Alleen gaat het om de antenne kabels.

    In de handleiding (die hieronder te vinden is bij de link) staat dat ik 1 kabel van de dvd recorder naar de antenne moet aansluiten.
    Daarnaast moet ik van de dvd recorder een kabel naar de tv aansluiten.

    Nadat ik dit voorbeeld heb gevolgd kreeg ik in principe alleen maar sneeuw en bij verschillende programma's sneeuw + (helder) geluid. De kabels zijn allemaal ingevoerd zoals ze aangegeven stonden, ik heb ze niet verkeerd om gedaan. Maar toch krijg ik geen beeld.

    Wat is de reden dat ik geen normaal beeld krijg? Ik heb, ter informatie, een Sharp Aquos LCD TV.

    Daarnaast heb ik nog een 2e vraag m.b.t. de scart kabel. Ik lees op verschillende (en ook hier) fora dat je naast de HDMI kabel ook de scart kabel moet aansluiten, terwijl anderen dit juist tegenspreken. Iemand hier die opheldering kan geven?


    De gebruikershandleiding is hier te downloaden:
    http://www.gebruikershandleiding.com...g-5-52600.html

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JordyH Bekijk bericht
    Beste lezer,

    Ik heb vandaag een LG RH387H dvd recorder gekocht en het aansluiten lukt niet echt.
    Het probleem ligt bij mij bij de kabels. Ik heb, ter informatie, geen digitale tv e.d. Ik wil enkel opnemen van de TV en gewoon mijn dvd's kunnen afspelen.

    De HDMI kabel is natuurlijk geen probleem, die zit er al in. Alleen gaat het om de antenne kabels.

    In de handleiding (die hieronder te vinden is bij de link) staat dat ik 1 kabel van de dvd recorder naar de antenne moet aansluiten.
    Daarnaast moet ik van de dvd recorder een kabel naar de tv aansluiten.

    Nadat ik dit voorbeeld heb gevolgd kreeg ik in principe alleen maar sneeuw en bij verschillende programma's sneeuw + (helder) geluid. De kabels zijn allemaal ingevoerd zoals ze aangegeven stonden, ik heb ze niet verkeerd om gedaan. Maar toch krijg ik geen beeld.

    Wat is de reden dat ik geen normaal beeld krijg? Ik heb, ter informatie, een Sharp Aquos LCD TV.

    Daarnaast heb ik nog een 2e vraag m.b.t. de scart kabel. Ik lees op verschillende (en ook hier) fora dat je naast de HDMI kabel ook de scart kabel moet aansluiten, terwijl anderen dit juist tegenspreken. Iemand hier die opheldering kan geven?


    De gebruikershandleiding is hier te downloaden:
    http://www.gebruikershandleiding.com...g-5-52600.html

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Hoi Jordy,

    Vanuit je muurantenneaansluiting ga je naar de LG, dan kun je van de coax die ernaast zit naar je tv toe. (zodat je ook de tuner van de tv van een signaal voorziet)
    Dan sluit je of een hdmi of een scart naar je tv. Wel even zenders laten zoeken in je LG !

    Succes,

    Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    Hallo Roger,

    Bedankt voor je reactie. De coax die naast mijn antenne aansluiting zit, is bestemd voor FM , dus radio. Ik neem aan dat dit geen zenders op gaat leveren bij de aansluiting?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JordyH Bekijk bericht
    Hallo Roger,

    Bedankt voor je reactie. De coax die naast mijn antenne aansluiting zit, is bestemd voor FM , dus radio. Ik neem aan dat dit geen zenders op gaat leveren bij de aansluiting?
    FM ? Waar zit jij in godsnaam te kijken ?

    We hebben het hopelijk nog altijd over je HDD/DVD recorder ?

    Daar zitten achter 2 coaxaansluitingen op, 1 male, 1 female.
    Sluit de female aan op je wandcontact aansluiting en die overblijft, de male dus op je tv.

    FMFMFMFMFMFMFM, waar zie jij die eigenlijk, neem een koud pilsje en lees de handleiding aandachtig (Pagina 9)

    Schroom niet om verdere vragen te stellen, wij hebben het ook moeten leren

    ps. Je hebt bij de wandaansluiting inderdaad vaak ook een male en female coaxaansluiting (hier is de een wel TV en de ander RADIO), maar dat is niet zo op je HDD/DVD recorder......
    Hahahahaha, dat is natuurlijk de FM waar jij het over hebt, die heb je NIET nodig !

    Groet Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 20-08-2009 om 18:08
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    Heey Roger,

    Nogmaals bedankt voor je reactie. Het is allemaal gelukt haha. Typisch een voorbeeld van hoe je van iets kleins iets groots kan maken haha. Het is in ieder geval allemaal gelukt!

    Bedankt voor je hulp

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een probleem met de LG RH 387H recorder die een paar weken in mijn bezit is.
    Opnemen via het timer programma werkt. Alleen als ik de tv uitzet, bij laat ingestelde opnames neemt de LG niet op. Ik snap inmiddels dat ik het kanaal van opname met de twin tuner aan moet laten staan. Maar de tv lijkt me niet nodig. Of klopt het niet?
    Graag rfeactie.

    Labyrint

  7. #7

    Standaard

    Is er iemand die mij een tip kan geven op het probleem van Labyrint? Er zijn in voorgaande situaties erg goede suggesties gedaan, dus wacht ik af. Help Help!

    Labyrint

  8. #8

    Standaard

    kijk je soms digitaal? dan moet je dat kastje aan laten staan, anders vind de LG dat signaal niet ....

  9. #9

    Standaard

    Sinds kort is mijn recorder aangesloten met hdmi op digitale TV en krijg ik een vervormd beeld. Het beeld is opgerekt/samengedrukt naar breedbeeld en is slecht van kwaliteit. Ik heb de recorder ingesteld op 1080P en 16:9 .Voorheen was de aansluiting op een analoge TV met scart wel OK. Als ik nu de verbinding maak met scart is het formaat beeld wel goed maar nog steeds slecht beeld.Met een andere recorder heb ik hetzelfde probleem en ook het verwisselen van de hdmi kabels maakt geen verschil. Wat moet ik doen om het op te lossen ?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepi Bekijk bericht
    Sinds kort is mijn recorder aangesloten met hdmi op digitale TV en krijg ik een vervormd beeld. Het beeld is opgerekt/samengedrukt naar breedbeeld en is slecht van kwaliteit. Ik heb de recorder ingesteld op 1080P en 16:9 .Voorheen was de aansluiting op een analoge TV met scart wel OK. Als ik nu de verbinding maak met scart is het formaat beeld wel goed maar nog steeds slecht beeld.Met een andere recorder heb ik hetzelfde probleem en ook het verwisselen van de hdmi kabels maakt geen verschil. Wat moet ik doen om het op te lossen ?
    Zowel de TV als de recorder beschikt over een setup menu waarin je de formaten kunt instellen, als het goed is zit er ook een gebruiksaanwijzing bij de TV en de recorder, die zou ik eerst even doornemen, dan moet het lukken
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    dan moet het lukken
    Juich niet te vroeg, al vaak gelezen dat digitale TV i.c.m. losse recorders rare kuren veroorzaakt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Juich niet te vroeg, al vaak gelezen dat digitale TV i.c.m. losse recorders rare kuren veroorzaakt.
    Ik juich nog niet want zoals ik al schreef heb ik de instellingen op zowel de TV als de recorders ingesteld en ook alle drie de gebruiksaanwijzingen aandachtig doorgenomen. De vraag blijft dus: hoe los ik het op.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepi Bekijk bericht
    Ik juich nog niet want zoals ik al schreef heb ik de instellingen op zowel de TV als de recorders ingesteld en ook alle drie de gebruiksaanwijzingen aandachtig doorgenomen. De vraag blijft dus: hoe los ik het op.
    Als Peptalk gelijk krijgt en je losse recorders van waarschijnlijk uit het begin van het HDMI tijdperk hebt, dan kun je wel eens een probleem hebben, hoe oud zijn die recorders? Die slechte beelden, zijn dat ook beelden van koop DVD's of enkel de beelden die door de recorders zijn opgenomen?
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    De recorders zijn 1 en 2 jaar oud. De slechte beelden komen niet voor bij koop DVD's. Ook eerder opgenomen DVD's via scart van conventionele TV en PC zijn goed van beeld. De vertekening doet zich al voor als ik de recorder aanzet en het beeld van de TV via de scart of HDMI gaat. Het opgenomen beeld is dan ook slecht. Overigens is de andere recorder een Sony RDR-HX780 en de TV Samsung LE 32C530.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepi Bekijk bericht
    De recorders zijn 1 en 2 jaar oud. De slechte beelden komen niet voor bij koop DVD's. Ook eerder opgenomen DVD's via scart van conventionele TV en PC zijn goed van beeld. De vertekening doet zich al voor als ik de recorder aanzet en het beeld van de TV via de scart of HDMI gaat. Het opgenomen beeld is dan ook slecht. Overigens is de andere recorder een Sony RDR-HX780 en de TV Samsung LE 32C530.
    Als ik het zo lees, dan begrijp ik eruit dat je het beeld via scart uit je TV naar je recorder brengt. Dan denk ik dat je TV het beeldsignaal niet goed uitvoert, je recorder schijnt geen goed anamorphic breedbeeldsignaal van je TV te krijgen. Instellingen van je TV lijken dan niet goed, of de TV is niet goed, gebruik je wel een goede scartkabel?

    BTW, van welke bron neem je op? Wat is de bron van je videosignalen, kijk je digitale kabel, analoge kabel, digitenne, sat? Hoe wordt het op te nemen signaal op je recorder aangesloten?
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Toch niet helemaal goed begrepen denk ik. Om te testen of de HDMI kabels goed zijn, heb ik ook signaal via scart gedaan, die inmiddels dus weer verwijderd is. Ik kijk, denk ik, op een analoge kabel Ziggo), die digitaal omgezet wordt in de TV; althans zo vertelde de verkoper dat. Helaas begrijp ik de laatste vraag niet helemaal,misschien heb je antwoord met de aansluiting-uitleg. De coax kabel gaat naar de recorders en vervolgens naar de TV. HDMI 1.3 kabels van recorders naar TV. Nu al dank voor de moeite.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepi Bekijk bericht
    Toch niet helemaal goed begrepen denk ik. Om te testen of de HDMI kabels goed zijn, heb ik ook signaal via scart gedaan, die inmiddels dus weer verwijderd is. Ik kijk, denk ik, op een analoge kabel Ziggo), die digitaal omgezet wordt in de TV; althans zo vertelde de verkoper dat. Helaas begrijp ik de laatste vraag niet helemaal,misschien heb je antwoord met de aansluiting-uitleg. De coax kabel gaat naar de recorders en vervolgens naar de TV. HDMI 1.3 kabels van recorders naar TV. Nu al dank voor de moeite.
    Je neemt dan op via de ingebouwde tuner van de recorder, dus analoog. Inderdaad zet de TV het analoge signaal om naar digitaal, anders kan het scherm het niet weergegeven.

    Het analoge Ziggo signaal is van zeer matige kwaliteit, lijkt erop dat ze dat opzettelijk doen om zoveel mogelijk zieltjes te winnen voor digitaal kijken.

    De makkelijkste oplossing is zowel scart als HDMI aangesloten houden, de opgenomen zaken via de scart kijken en een koop dvd via HDMI.

    Als je toch via HDMI wilt kijken, dan proberen met je TV een beeldinstelling te vinden die je het meest prettig vind. Klagen bij Ziggo over de beeldkwaliteit..... waarschijnlijk raden ze dan aan om over te gaan op digitaal

    Als je het beeldformaat toch niet goed krijgt.... dan klagen bij de recorder leverancier..... benieuwd wat hij zal zeggen

    Sterkte
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Zeer hartelijk bedankt voor alle moeite en goede raad. Ik weet nu dat het niet aan mij ligt en Ziggo er een nare mafia mentaliteit op na houdt. Ik ga ze er, tegen de verdrukking in, toch op wijzen.

  19. #19

    Unhappy Aansluiten

    Hallo,

    ik word ook niet echt wijs van de omschrijving van de handleiding.

    Bijkomend probleem is dat ik ook nog een PS3 aangesloten heb.

    Iemand dan enige idee hoe / wat / waar?

    Heb dan met vele kabels te maken maar wellicht dat ik dan hier en daar wat mis is gegaan. Op dit moment werkt niks.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chief1984 Bekijk bericht
    Hallo,

    ik word ook niet echt wijs van de omschrijving van de handleiding.

    Bijkomend probleem is dat ik ook nog een PS3 aangesloten heb.

    Iemand dan enige idee hoe / wat / waar?

    Heb dan met vele kabels te maken maar wellicht dat ik dan hier en daar wat mis is gegaan. Op dit moment werkt niks.
    Op deze manier gaat het nooit werken...... moeten we hier raden waarop je wat hebt aangesloten met iets en daarin advies en ondersteuning geven

    Kom kom, even betere info, merk en modelnummers en welke verbindingen je hebt gemaakt, liefst met links naar de modellen die je hebt, nu kom je wel heel erg lui over

    Ook de PS3 bestaat er in vele uitvoeringen

    Wonderen verrichten we direct en het onmogelijke doen we in 10 minuten... ( maar dat geloof je toch zeker ook niet.... of wel? )
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •