De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: SACD op BR speler

  1. #1

    Standaard SACD op BR speler

    Hoi,

    ik ben nog nieuw met het idee van SACD, en heb net een schitterende CD van de Moody Blues gekocht alleen had niet gezien dat het SACD was. Dus ik hield mijn hart vast toen ik dat las en stopte em toch maar in mijn Sony BDPS350 speler, en hoorde wel degelijk zeer mooi geluid. Hoe speelt ie dit op dit moment af? Op mijn receiver staat PCM en het geluid is erg mooi, maar mis dus waarschijnlijk het echte 5.1 doordat het geen SACD-speler is. Weet iemand wat het formaat is dat ie nu afspeelt?

    Gr
    Chris

  2. #2

    Standaard

    De normale CD laag, je schijf is duallayer/hybride.

  3. #3

    Standaard

    Is dan idd een normale audio cd (PCM stereo)

    Er zijn wel BR spelers die ook SACD kunnen afspelen. Ik geloof de Pioneers...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Ik weet niet of je nog een (redelijk recente) dvd-speler hebt? Die speelt mischien wel SACD af.

    Dat staat trouwens altijd in het functie-overzicht in het boekje van de spelers welke formaten er ondersteund worden. Zo speelt mijn Sony BR geen DVD-audio af en dat is een van de enige redenen dat ik nog een Harman Kardon dvd-speler ernaast heb staan, die dit wel slikt.
    Send a maniac to catch a maniac...

  5. #5

    Standaard

    Ah ok, dus ik zit gewoon een nette weliswaar geremasterde audio cd te luisteren. Evengoed erg mooi hoor maar wel jammer dat het niet in 5.1 is. DVD speler heb ik niet meer, met de komst van BR eruit gedaan. Was toentertijd een Pioneer maar kon geloof ik geen SACD's afspelen.

  6. #6

    Standaard

    Nieuwe duurdere denon modellen spelen het nu wel af SACD en DVD-Audio.
    Denon AVR-4306
    Denon DVD-3930
    4x Mission M35i Front + Surround
    2x Mission M32i Surround Back
    1x Mission M3C2i Center
    1x Rel Stata 5

  7. #7

    Standaard