Pagina 10 van 23 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 570 worden weergegeven.

Discussie: Size Matters

  1. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hahaha, nou zal je aanpassingen ook nog even beantwoorden

    Het witte vlak is 200cm breed en 103 cm hoog, diagonaal ook wel aangeduid als een 92inch scherm. Zijkaders zijn 4 cm breed en het bovenkader is 40cm breed. (maakt in totaal dan 208cm breedx147cm hoog)

    De kamer is ca 260cm hoog van vloerbedekking tot plafond.

    Zie wel of het er 5 of meer worden
    Zeer bedankt voor je uitgebreide antwoorden DVDpf !
    Ik dacht dat ik nog wel even een aanpassing kon doen, omdat er nog niet gereageerd was .
    De maten van je kamer komen redelijk overeen met onze woonkamer, ook qua hoogte dus. Daarom is je info dus erg nuttig! We hebben net een vakantie geboekt, dus het is even rustig aan doen, maar ik wil wel alvast kijken. Alleen voor het scherm zal misschien een andere oplossing gevonden moeten worden; ik kan thuis nooit verkopen dat het scherm blijft hangen. Dat zou dan iets inklapbaar of oprolbaar zijn.
    Ach, ik ben net in het beginstadium van kijken en info inwinnen, dus ik heb nog alle tijd , maar dankzij jouw info weet ik in ieder geval dat het goed te doen is met onze formaat woonkamer.

  2. #227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Moet het later nog ff lezen, maar tijd om de universele a.b weer eens te halen.
    nou nou,
    de harmony one zou een mooie optie voor hem zijn,heb hem zelf ook en vervangt elke a.b.
    persoonlijk zou ik gek worden van zoveel a.b.
    wie weet krijgen we hem nog zo gek,hij is nu toch zo lekker bezig met zijn hobby dat dit er wellicht ook nog wel vanaf kan
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Graag gedaan rogue

    BTW, ik weet niet of ik je ergens op het verkeerde been heb gezet met mijn tekst, maar voor alle duidelijkheid, het scherm dat we hebben rolt, nadat je het even een cm omlaag trekt en dan loslaat, automatisch op, het hoeft dus niet de hele dag naar beneden te hangen, heb dat nu alleen even om het helemaal vlak te krijgen Het scherm is bij ons tevens heel makkelijk te verwijderen, het hangt immers enkel aan de 2 haken waaruit je het binnen 5 tellen kan verwijderen
    Aha, dat heb ik inderdaad niet goed gelezen (of in ieder geval te snel). Dat lijkt inderdaad een goede oplossing!

  4. #229

    Standaard

    Ik vind dat scherm aan de 2 haakjes wel een briljante oplossing zeg.... Die zet je zo even in een andere kamer of leg je onder het bed dus kan je ega daar nooit over zei....ehhh....zeuren
    Vind het een hele mooie opstelling, en zou het als vrijgezel zeker overwegen. Maar ik he eigenlijk al jaaaren mijn JBL boxjes die lekker klein zijn en het nog prima doen. Heb extra 2 front aansluitingen op mn sub en daar heb ik 2 simpele Samsung boxjes op aangesloten, net als op de back surrounds. Die hebben niet zoveel kracht nodig dus dit gaat prima zo. Plus ze liggen net mooi verzonken precies in lijn ter hoogte van de bank.
    De volgende aankoop is een nieuwe 3D TV en 3D reciever, maar als ik dit zo zie is het wel machtig hoor.

  5. #230

    Standaard

    Ziet er allemaal netjes uit!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, de week is om, ik heb mijn best gedaan, maar jullie besliisen of dat natuurlijk ook zo is, ik kan wel zoveel zeggen Komt ie:

    Projecteren in de woonkamer.
    Laatst aangepast door hstadman : 12-01-2013 om 16:10

  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ziet er allemaal netjes uit!
    Kun je die quote niet weghalen? Dat lijkt wel een beetje overkill......

  7. #232

    Standaard

    Zeker last van scrollmoeheid.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kun je die quote niet weghalen? Dat lijkt wel een beetje overkill......

  8. #233

    Standaard

    hij kan natuurlijk ook een mooie grote plasma aanschaffen,ook niets mis mee.
    projecteren is natuurlijk mooi,als je het voor film content gebruikt.
    zelf kijk ik alle series en concerten op de plasma en films op de beamer.
    kijk alleen in het weekend op de beamer en doordeweeks op de plasma en dan vooral series.
    als ik dan in het weekend het scherm laat zakken is het ook weer iets speciaals en dat is ook weer het leuke daarvan,
    dit was ook de reden dat ik toen het spanscherm heb weggedaan,
    beameruren gingen veel te snel en op een gegeven moment was zelfs het spanscherm van 2.20 meter te klein omdat ik er dagelijks op keek.
    ook jij hebt een mooie plasma en zou die zeker ook nog gaan gebruiken.
    wat ik ermee wil zeggen is dat een beamer iets moois kan toevoegen maar als je dagelijks kijkt zou ik er wel een tv op nahouden.
    beamer kijken in de woonkamer is natuurlijk mooi maar niet voor dagelijks gebruik,denk alleen al aan de lampuren die naar 100 en 500 tot 1000 uur alleen maar in kwaliteit afnemen.
    projecteren is supermooi maar hou het speciaal,
    wat dat betreft heeft dvdp het mooi voor elkaar en kan zowel tv kijken als van films genieten.
    dit is gewoon een advies die ik wil geven voor iedereen die dit ook wil gaan doen en niet een tv moet gaan vervangen voor een beamer voor dagelijks gebruik.
    Laatst aangepast door jamiev : 12-01-2013 om 22:42
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  9. #234

    Standaard

    Gefeliciteerd DVDProfilersFilmGek, het ziet er werkelijk weer prachtig uit. Zo zie je maar dat je toch in een beperkte ruimte heel veel kunt bereiken.

    Een ding ontgaat me alleen, welke beamer heb je nu precies gekocht? Aan het plaatje te zien zou ik zeggen dat het een Optoma HD33 is. Ik heb zelf ook wel eens weggedroomd bij het idee om een beamer op te hangen in mijn kamer, maar dan kom je al snel bij het idee, ik zit er "maar" 2,5 meter vanaf is het dan wel verstandig. En je zit natuurlijk ook met de throw afstand van je beamer en dergelijke.

    Hoever zit jij van het scherm af, en hoe ver staat de beamer van het scherm af, want die Optoma heeft nog wel een aardige throw ratio volgens mij waardoor je toch vanaf redelijk dichtbij een groot beeld kunt creëren.

    In ieder geval heb je nu weer je beeld en geluid in balans, zowel een geweldige geluidsinstallatie als een mooi groot beeld. Veel pleziere uren gewenst in ieder geval.

    Ik ben er zelf bijna uit met mijn subwoofer, gelukkig En niets is leuker dan nieuwe spulletjes uitzoeken. Ik zou graag een keer een bezoekje brengen om zelf te zien wat voor ervaring je kunt bereiken in een beperkte ruimte, want volgens mij is die bij jouw optimaal. Nogmaal proficiat
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  10. #235

    Standaard Mooi!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Het is nu nog nieuw en ik geniet er met volle teugen van, de avonden zijn lang en nu kan het nog met de donkere dagen, ik besef me ten volle dat het, als de dagen gaan lengen, wel eens minder kan worden hier, ik kan immers nog steeds niet voldoende verduisteren, mijn motto is dan ook, geniet zolang als het kan

    Hey DVDPFG, ik heb alles gelezen hoor . Ziet er allemaal mooi uit.
    Je hebt me nu zeker overgehaald mijn eigen "thuisbioscoop" een plekje te geven hier.

    Genieten zul je zeker hiervan, Ik had ook bijna gekozen voor de Optoma Beamer, was gewoon toevallig dat de Epson op mijn pad kwam.

    Wbt de verduistering, ik heb verduister rolgordijnen van een tientje per stuk van ikea, deze heb ik achter mijn gewone gordijnen en deze zie je nauwelijks als je ze helemaal naar boven rolt.

    In het midden van mijn kamer, scheiding woonkamer/keuken, heb ik een zwart velours 100% verduisterend gordijn op rails, deze koste me wel bijna 400 euro, maar had er er achteraf echt voor over want zo word het echt een bioscoopervaring.

    Ook wil ik nog een dubbel plafond maken met spotjes ed. Ook wil ik dat het lijkt alsof het scherm uit het plafond komt en als het scherm omhoog is dat je hem niet ziet, want het blijft natuurlijk een woonkamer.

    Ik vind dat je het mooi voor elkaar hebt en hou wel van je enthousiasme over het onderwerp.

    Als ik jou stuk ook lees lijkt het erg op mijn eigen verhaal en had ik het kunnen schrijven.

    Ik zal zodra ik er wat tijd voor heb foto's maken van mijn HT en hoop dat dit goed overkomt, en misschien nog wat ideeen kan voortbrengen.

    Jamiev zei dat via de beamer kijken speciaal moet blijven en dat vind ik eigenlijk ook en ben nu van plan wat minder vaak het scherm te laten zakken en dit vooral in het weekend te doen. Als ik nu kijk op mijn "tvtje" kan ik amper de ondertiteling lezen, ik ben nu zo gewend geraakt aan mijn 120"scherm. Dat is eigenlijk niet de bedoeling.

    Foto's volgen zsm!

  11. #236

    Standaard

    ik zit nu naar 3 maanden op 106 lampuren.
    als ik dit ga doorberekenen zit ik nog wel even goed.
    dit is mijn vierde beamer en heb nog nooit een andere lamp gekocht.
    meestal doe ik er 3 jaar mee en dan is er in die tijd alweer zoveel veranderd dat ik de beamer en al wegdoe en een nieuwe koop.
    vandaar dat ik er ook geen extra lamp bij koop.
    de techniek staat niet stil en veranderd zo snel dat ik nu al weet dat de beamer na de gebruikte lampuren hier toch niet meer aan het plafond hangt en al reeds weer is vervangen,
    3 jaar betekent 4k of wat dan ook,wie zal het zeggen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    de techniek staat niet stil en veranderd zo snel dat ik nu al weet dat de beamer na de gebruikte lampuren hier toch niet meer aan het plafond hangt en al reeds weer is vervangen,
    3 jaar betekent 4k of wat dan ook,wie zal het zeggen.
    Ja dat is zeker waar, dit is mijn 2de beamer maar toen ik deze die ik nu heb had gekocht, hoorde ik even later over verhalen over inderdaad 4K resolutie en 3D zonder bril. Nu denk ik dat ik voorlopig wel goed zit met mijn huidige beamer, want 3D zonder bril zie ik binnen nu en 3 jaar niet (betaalbaar) op de markt komen

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bervoets Bekijk bericht
    Ja dat is zeker waar, dit is mijn 2de beamer maar toen ik deze die ik nu heb had gekocht, hoorde ik even later over verhalen over inderdaad 4K resolutie en 3D zonder bril. Nu denk ik dat ik voorlopig wel goed zit met mijn huidige beamer, want 3D zonder bril zie ik binnen nu en 3 jaar niet (betaalbaar) op de markt komen
    klopt de eerste jaren zitten we wel goed.
    als tegen die tijd de lamp is verbruikt zien we wel weer verder wat we gaan doen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  14. #239

    Standaard

    hoi beamervriend
    op je vraag dat je aan 1 kant beeld had,
    dit heb ik zelf 1 keer gehad,maar was toen wel al een uur bezig om de beeldkwaliteit in te stellen,
    heb hetzelfde als jij gedaan,beamer uit even wachten en toen weer aangezet en probleem opgelost
    zou me hier niet zo druk om maken.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  15. #240

    Standaard

    Mijn complimenten DVDPf!

    Heb je mooi voor elkaar gekregen. Mooi geïntrigeerd in de huiskamer. Nu krijgen al je blu-raytjes weer een 2de leven! Super!


  16. #241

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dank je Thomas, maar niet alleen mijn Blu rays, zelfs een beetje knappe DVD is heel erg lekker

    Misschien wel iets voor jou, zeker als je een beetje kan verduisteren, kom je helemaal in je beroep terecht, films als film zo groot en ik durf te zeggen met m'n DLP beamer ziet het er ook nog eens geweldig filmisch uit

    DLP projecteren is weer heel anders dan plasma of LCD TV, kent zo zijn eigen hebbelijkheden(en onhebbelijkheden), en weer andere nadelen dan plasma en lcd, misschien kun je daar wel heel goed mee leven (niets is perfect)
    Ik zou heel graag willen projecteren maar ik denk niet dat ik ruimte genoeg heb voor het projectiescherm... Misschien dat ik het volgend jaar eens overweeg! Ik dacht altijd dat het een hele dure affaire zou worden, maar na jou verhalen gelezen te hebben valt het precies toch mee!


  17. #242

    Standaard

    Mooie upgrade hoor! Lijkt me heerlijk om te kunnen projecteren, dan heb je écht een bioscoop gevoel i.c.m. een mooie surround set.

  18. #243

    Standaard

    Ik heb een paar vraagjes ivm de beamer:
    -als een 21:9 film wordt geprojecteerd, projecteert ie dan ook de zwarte balken boven en onderaan?
    -maakt hij veel geluid?
    -wat is het grote verschil tussen het projecteren op de muur en op doek?

    Alvast bedankt hé!


  19. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je vraagt het wel aan een beginner, maar hier dan mijn antwoorden;

    1 Gaat bij mijn beamer precies hetzelfde als bij de TV, dus een 16:9 film met zeg maar 1.78:1 en 1.85:1 beeldverhouding zijn beeldvullend(als je tenminste een 16:9 scherm hebt) wat jij waarschijnlijk met een 21:9 film bedoeld is een film met 2.35:1 of 2.40:1 beeldverhouding, deze worden inderdaad met een zwarte balk onder en boven geprojecteerd. Er bestaat wel een mogelijkheid om ze ook beeldvullend te projecteren, maar dat is dan met verlies van info en voor een hoop mensen als een soort van vloeken.
    2 Ik durf te zeggen dat ik mijn projector vrij stil vind, ik zal niet zeggen geruisloos, maar hij is bijna onopvallend en dan staat mijn projector ook nog eens vlak achter mijn oren. Ik heb hem bij jamiev leren kennen, daar hangt hij aan het plafond en toen heb ik hem helemaal niet gehoord...... maar jamiev draait dan met hogere volumes dan ik doe. Meestal draai ik met vrij lage volumes, en dan hoor je de projector maar heel zachtjes op de achtergrond en dan moet je er ook nog eens op gaan letten, op een gegeven moment hoor je hem niet meer, je raakt eraan gewend en omdat hij niet storend is valt hij niet echt op.
    3 Het verschil..... dat licht aan de muur en wat erop gesmeerd is, je hebt namelijk speciale verf om op muren te smeren waarop je kan projecteren. Projecteren op doek, kan minder strak zijn zijn, ligt er ook aan of je een rolscherm hebt(handmatig of electrisch) of bijvoorbeeld een spanscherm dat weer strakker is, dan zijn er ook nog eens een hele hoop verschillende schermen, scherm kies je al naar gelang je omstandigheden en je projector, daar is heel veel over te vinden en te leren

    Mag wel zeggen dat het projecteren me ontzettend goed bevalt, de TV is bijna niet meer aan geweest en de lamp gaat nu al richting de 170 uur, het is dan in mijn omstandigheden ideaal in dit jaargetijde, ik hoef niet te verduisteren enzo, al valt me heel erg mee met hoeveel licht je nog een heel aardig plaatje krijgt.
    Bedankt voor de response! Ik ben eens aan het rondkijken. De beamerwereld is er de laatste jaren goed op vooruit gegaan. Zeker qua prijs/kwaliteit. Ik ben momenteel de BenQ W1070 aan het onderzoeken...


  20. #245
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Heb eindelijk even de tijd kunnen nemen om bij te lezen in jouw topic. Gaaf hé dat projecteren. Geen TV kan daar tegenop. Nou ja, de gangbare binnen een redelijk budget

    Mooi geïntegreerde HT in de huiskamer is het in ieder geval Heel veel kijkplezier...

    O ja, voor een "leek" weet je er best veel van, getuige de antwoorden aan Thomas
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  21. #246

    Standaard

    [QUOTE=HTip;1924285]Heb eindelijk even de tijd kunnen nemen om bij te lezen in jouw topic. Gaaf hé dat projecteren. Geen TV kan daar tegenop. Nou ja, de gangbare binnen een redelijk budget

    kwa groote kan er geen tv tegenop,
    maar de beeldkwaliteit en met name de zwartwaardes is mijn plasma toch beter dan mijn optoma,
    gezien het prijsverschil tussen beide is dit natuurlijk ook logisch.
    dvdp kan inderdaad al goede adviezen geven omtrent het projecteren.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  22. #247
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Beeldkwaliteit is inderdaad een ander verhaal. Daar moet je met een beamer meer voor investeren. Niet alleen in apparatuur, maar ook in verduistering. Echter die kwaliteit wordt steeds betaalbaarder
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #248

    Standaard

    Zo,nu maar eens effe bijkletsen
    Hoe is het met de beamer,bevalt zeker nog goed.
    Lampuren al op of valt het nog mee.
    Zelf kijk ik op dit moment veel op de plasma,ben bezig met smallville en heb sinds januari al bijna 8 seizoenen doorgejaagd,nog 2 te gaan en dan val ik in een zwart gat.
    Werk is momenteel weer lekker druk dus mag niet klagen.
    Kwa 3d komen deze maand weer lekker2 mooie uit waar ik me nu al op verheug.
    Heb je trouwens nog verder gezocht naar een bril voor de optoma.
    Zit dit nu te schrijven op een galaxy tab 10.1,moet er wel aan wennen heb het ding net.
    Weet alleen nog niet hoe ik die smilies krijg,geeft op dit ding alleen maar de betekenis maar geen gezichtje,ach kom er wel achter.
    Zo ben je weer op de hoogte van alles hier.
    Mvg jamie.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  24. #249
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk om te lezen dat je zo kan genieten van je beamer Voel ik me ook weer minder schuldig
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #250

    Standaard

    Pff 360 uur al op de beamer.
    Na 8 maanden nog maar 130 lampuren.
    Betrap mezelf er wel op dat ik snel de plasma aanzet ivm de beamer,
    De hobbit en live of pi zit ik ook op te wachten in 3d,
    Silent hill weet ik nog niet,vond deel 1 al bagger.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

Pagina 10 van 23 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •