Pagina 12 van 23 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 570 worden weergegeven.

Discussie: Size Matters

  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Behalve een paar fijne concerten op Blu ray zoals je al vermelde hebben we ook nog even met SA-CD gespeeld. Tijdens gewone CD's heb je mij proberen te overtuigen van andere settings, die je van mij mocht aanpassen. Bij een rustige meeting zoals deze, heb je gebruik kunnen maken van de mogelijkheden om alle settings zoals ik ze van de diverse apparatuur heb staan te kunnen bekijken, de Mede8er, de Oppo heb je nog even licht besnuffeld toen we SA-CD gingen luisteren. De Receiver van mij heeft iets meer mogelijkheden dan een instap receiver en ook hiervan heb je de meest toepasselijke settingen wel van gezien. Had je gewaarschuwd...... je zou geschokt kunnen raken.... en dat was je dan ook

    Omdat je een 7.1 setup niet even makkelijk aanpast aan jouw smaak/voorstellen, hebben we het bij stereo muziek via CD gelaten. Kan je complimenteren..... en heb dat toen ook gedaan, klonk helemaal niet onaardig, maar er kwam wel wat meer volume aan pas en dat kan ik om de lieve vrede met mijn buren te bewaren niet gebruiken...... Mooie settings waar bij late uren niets van overblijft.
    We hebben idd ook nog naar een SACD geluisterd, maar doordat met jou opstelling best wel goed klonk, ben ik dat vergeten te vermelden.

    Van mooie settings blijft in de late uren altijd weinig over. Dit komt door de geluiddssterkte ook resolutie van het geluid bepaalt. Bij een hogere geluidssterkte zal je daardoor ook wat meer dynamiek horen als bij een lage en dat is iets waarmee ik heb leren leven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Woonomstandigheden....... ik heb buren, maar ik houd van een ontzettend diepe zware bass, toch staat mijn sub op -8dB, terwijl hij op een andere manier volgens Gerco ergens rond de + 8dB of + 11dB zit..... hij kan best gelijk hebben, heb toonregeling, EQ, en Dubble Bass ingeschakeld staan en naar eigen smaak afgesteld....... Het gezicht van Gerco sprak bijna afgrijzen toen hij dit alles zag, zal je zijn uitspraken besparen Tevens houd ik van een heel helder en uitgesproken veel hoog..... ja, ik weet het, niet iedereen houd daar van, maar het is wel mijn smaak..... Helaas kan ik zelden met hoge volumes draaien en staat mijn setup zodanig ingesteld dat ik ook bij lage volumes een rijke bass en een heel helder hoog heb.

    Pure en Direct zijn standen waar Gerco van houd, ach ze doen het hier ook niet slecht , maar volgens mij mag er best iets meer van jezelf bij

    Ik ga niemand iets verbieden, men moet luisteren zoals men dat zelf wil en gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die je setup heeft, ik zal ook niemand ervan weerhouden om instellingen te kiezen die volgens sommige "regels" van puristen zo zouden moeten, ga gewoon zelf lekker je eigen gang.

    Er is echter 1 ding waar ik nooit achter zal staan: dat puristen gaan zeggen waar je van zal moeten houden; die keuze heb je immers nog altijd zelf en als die keuze zou worden afgenomen..... problemen met mij,...... heel grote problemen met mij, immers ik vind dat iedereen het recht heeft om zoveel mogelijk uit zijn eigen setup te halen als er maar mogelijk is, niemand heeft het recht om iets als wet voor een ander voor te schrijven als wet op dit gebied, zo zijn er sommigen wel, maar kom toch even, in het echt zijn deze "wetten" er niet
    Na het bekijken van de instellingen was ik verbijsterd, omdat jij gebruik maakt van de EQ en de toonregeling. Om te voorkomen dat deze (te) veel invloed op elkaar hebben, wordt er vaak alleen gebruik gemaakt van de EQ of de toonregeling. In jouw geval kun je denk ik beter alleen de toonregeling gebruiken, omdat deze de meeste invloed heeft op de hogere en de lagere tonen en de andere gebieden met rust zal laten. Het is alleen jammer dat bij jouw receiver je deze per soort kanaal in moet stellen en daardoor niet makkelijk aan kunt passen aan het tijdstip en de geluidssterkte, terwijl deze alleen voor alle luidsprekers of alleen de 'fronts' gebruikt zou moeten worden.

    In principe zouden instellingen als 'Pure Audio' of 'Pure Direct' het meest ideaal moeten zijn, maar vanwege het feit dat niet iedereen rondom grote luidsprekers heeft en deze laat aansturen door eindtrappen met een hoog uitgangsvermogen en grote reserves, moet er bijna altijd gebruik gemaakt worden van 'bass-management'. Als je deze goed instelt, zal je hele bereik van de gewone kanalen kunnen horen en de LFE's kunnen voelen en zal het met 'bass-management' dus mooier en voller klinken. Dit zijn samen met de set en de situatie de dingen die het voor mij persoonlijk maken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-06-2013 om 12:53
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #277
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk om te zien dat "tegenpolen" zo samen kunnen experimenteren. Maar ja, tegenpolen trekken elkaar dan ook aan

    Bewijst ook maar weer dat niet elke set met dezelfde instellingen goed kan klinken. Smaak en voorkeur spelen ook een grote rol. Ik ben bijvoorbeeld geen voorstander van Auto-EQ, e.d. maar kan me goed voorstellen dat dat bij anderen juist het geluid verbetert. Dus lekker laten staan als het goed klinkt en pas veranderen als je iets mist
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben zelf blij dat ik, met mijn eigen settings, ook bij vrij lage volumes een heel grote dynamiek heb kunnen bereiken, ook al kan men dat wijten aan instellingen waar een purist een hartstilstand van krijgt

    Haahhhahahhha, hier moest ik toch wel even van grijnzen, jammer, niks jammer, vind het zelf prachtig dat ik mijn toonregeling apart per groepje kan regelen, net zoals ik dat met de EQ per groepje kan doen, vind dat een heel fijne en grote mate van vrijheid hebben om het helemaal in te kunnen stellen zoals je dat zelf wilt en dat naar eigen smaak regelt en zodoende kan besluiten welk kanaal je een bepaalde voorkeur geeft naar eigen smaak.

    Jouw 'bass-management' instellingen.... lijken in het geheel niet op mijn eigen instellingen, maar ben wel benieuwd hoe het dan klinkt en al helemaal in surround met een knap stuk waarbij alle speakers aan bod komen, heb bij mij overal krachtig geluid uit alle speakers als dat mogelijk moest zijn, zeker bij mijn volumes, maar ook de enkele keren dat ik wel eens vreselijk uit mijn dak kan gaan. Het LFE kanaal, dat kan je bij mij voelen...... helaas kan ik dan ook direct een telefoontje verwachten met de opmerking...... plaatselijk onweersbuitje bij je?, of, staat alles er nog?

    Als ik toch eens dat vrijstaande "hutje op de hei" zou hebben, ja, dan veranderen ook de instellingen, nu staan ze naar mijn woonomstandigheden optimaal voor mij en voor de medemens in mijn woonomgeving. Maar als ik toch eens een leuk prijsje ergens zou gaan winnen

    Ben dan ook benieuwd naar jouw setup en hoe je die hebt ingesteld zoals het voor jouw persoonlijk is
    Dynamiek is iets anders dan het dynamisch bereik. Het zijn de verschillen tussen de hoge en de lage niveaus die voor de X-factor van losse delen zorgt en dus niet de niveaus van de hoge en de lage tonen. De makkelijkste manier om dit te ervaren is om de set te gebruiken waar deze voor bedoeld is en dus niet als een bult plastic. Als je dit goed doet, hoef je niet meer bang te zijn voor dat telefoontje.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Denk dat ik zeer open geweest ben, heb geen geheimen over instellingen, en heb ze allemaal helemaal zelf gemaakt(niks auto en audussy-of hoe het ook heten mag), Gerco mocht allerlei instellingen wijzigen, echter 1 ding was absoluut verboden gebied, de achterzijde van mijn sub, de daar ingestelde waarden zijn heel lastig in te stellen en een sub reageert er heel erg sterk op(ook terugdraaien van een potmeter naar een streepje vind ik geen optie), in ieder geval die van mij, dus dat was absoluut verboden, en in mijn situatie met mijn setup zijn de instelmogelijkheden zodanig dat ik niemand zal toestaan om daar iets aan te wijzigen , zou toch even lekker worden heb je de sub optimaal ingesteld naar het uitgangssignaal van de receiver en dan zou een ander dat even willen v.rn..k.n je weet wel en dat terwijl mijn setup juist alle mogelijkheden bied om iets in te stellen zoals je het zelf helemaal prettig vind.

    Gerco was zeer oprecht...... hij vroeg mij of ik nooit de behoefte had gehad om het geluid aan te passen, nee dus, maar ik kon aan hem merken dat hij vond dat dat wel nodig was Toch vond hij dat mijn Focals wel "potentie" hebben, vond dat ook een mooie uitspraak, van de klank van de SACD kon ik merken dat hij echt onder de indruk was, mocht er niet doorheen praten.... Oh.... aan mijn setup ligt het niet, ik ben de zwakke schakel

    Heb nu ook een beamer, subdude, maar...... mis helaas een mooie optimale HT ruimte zoals jij hebt, ach eind augustus krijg ik weer een kans....... en mijn Focals, maar ik ben zo bang Je hebt toch wel echt de ruimte en de apparatuur om speakers in hun blote kont te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel
    Toen ik wat aan de achterzijde van de sub wilde veranderen, dacht ik dat er iemand bij de voordeur stond.

    Als alternatief had ik toen alleen in de receiver wat aangepast zodat hij een beetje een indruk kon krijgen van wat er met zijn set mogelijk is.

    Met goede kettingen is iedereen een zwakke schakel. Gelukkig ben je er wel één die niet snel bang wordt van een bult plastic.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-06-2013 om 21:45
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #279

    Standaard

    Ik denk dat de emmer nu wel vol is.

    Maak de emmer dus maar leeg om deze weer klaar te kunnen zetten voor de volgende demonstratie, want ik denk dat je die bij mij niet nodig hebt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-06-2013 om 20:00 Reden: Verkeerde emoticoon
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #280
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Herman, je hebt helemaal gelijk dat weinig mensen de mogelijkheid geven om aan de instellingen te komen. Ik vind het dan ook echt super dat je Gerco zo de vrije hand hebt gegeven Bij mag je kijken, maar niet aanraken Mijn mening is dat ieder zijn set instelt zodat het voor die persoon optimaal klinkt. Ik wordt wel eens gevraagd voor advies en dan mag ik aan alle knoppen komen en zelfs plaatsing veranderen. Maar ik zal dat nooit uit mijzelf doen. Het is wel eens dat ik bij iemand ben en dat ik vind dat het beter zou kunnen klinken, maar dat betekent niet dat ik dat dan ook zeg

    Ik heb gewoon het geluk dat ik een aparte ruimte heb kunnen realiseren en vrij ben geweest in mijn keuzes. Echter is het ook niet compromisloos, want plaatsing van mijn fronts kan zeker beter, alleen niet realiseerbaar. Binnen mijn mogelijkheden denk ik dat ik het optimale uit mijn set haal (zeker met de CA platen eronder ) Daar mag trouwens iedereen een andere mening over hebben en die respecteer ik dan ook, maar dat betekent niet dat er dan ook aanpassingen worden gedaan. Kan overigens best dat ik achteraf eens ga kijken of de opmerkingen hout snijden

    Vind het erg leuk om te zien dat mijn tip van de SubDude bij jou ook zo goed werkt. En dat je nu ook projecteert vind ik helemaal te gek. Iets wat jezelf vorig jaar rond deze tijd niet had kunnen denken.

    Even nog iets over je Focals in mijn ruimte. Mijn speakers hebben de terminals helemaal onderaan zitten en de lengte van de speakerkabel is daarop aangepast. Zeker ik nu de speakerkabels heb gebundeld in de kabelgoten is het niet mogelijk om die te verlengen. Dus jouw Focals zou ik niet kunnen voorzien van de broodnodige stroom en dus het signaal. Los van het feit dat het een groot risico is zo'n mooie speakers te vervoeren over zo'n grote afstand. Je zult het misschien niet geloven (en mij waarschijnlijk voor gek verklaren ), maar je speakers zullen dan ook (even) tijd nodig hebben om weer op optimale klank te komen...

    Nog iets meer dan 71 dagen en dan mag je je mening over mijn huidige setup weer geven. Ben erg benieuwd of je nog kan herinneren hoe het vorig jaar klonk. Heb na de installatie van de CA platen wel de instellingen van mijn set moeten aanpassen (ik wil natuurlijk dat op de luisterplek alle speakers 75 dB weergeven), maar verder heb ik niets veranderd.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #281

    Standaard

    Doe je geen setje 806v weg?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  7. #282

    Standaard

    He vriend.
    We zouden nog een keertje bij je komen in het voorjaar maar dit is er niet van gekomen.
    Die pokkezaak van mij geeft me weinig vrije tijd,aan de andere kant ben ik natuurlijk hier wel blij mee.
    We hadden nu gedacht binnenkort en keer op een zondagmiddag te komen en dan een paar uurtjes bij jullie te blijven.
    Kids willen ricky ook graag weer zien.
    Geef mij even een paar data door wat jullie het beste uitkomt.
    Mvg van ons allen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Doe je geen setje 806v weg?
    DvdProfilersFilmGek?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  9. #284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, als je mij bijvoorbeeld een set 826v of 836v schenkt, dan kunnen de 807 de plaats innemen waar momenteel de 806v's hun werk doen...... dan zouden de 806v's weg kunnen

    Doch denk dat dat schenken niet gaat gebeuren en aangezien ik helemaal tevreden ben met de opstelling zoals hij er nu staat, denk ik ook dat de 806v hun plaatsje nog wel zolang zullen houden als ik leef, daarna heb ik er geen zeggenschap meer over

    De 806v's bevallen prima als back surrounds, maar zullen ook als surrounds of fronts geen slecht figuur slaan, ook al zouden ze als fronts zeker wel steun van een sub nodig hebben, al vind ik een sub eigenlijk altijd wel nut hebben.

    Zo heel af en toe worden er wel eens door particulieren op Marktplaats setjes uit de 800 serie aangeboden, maar als je er serieus over denkt om zo'n set aan te schaffen zul je minstens elke dag moeten kijken, en snel moeten reageren, heb gezien dat ze net zo snel al weer van Marktplaats verdwenen zijn. Natuurlijk wel altijd voorzichtig zijn op Marktplaats, maar dat moge bekent zijn
    Ik heb al een setje 826V als fronts en bijhorend 800CC als center
    Ik zoek dus nog rears
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #285

    Standaard

    Ik ben aan een compleet projectje bezig
    Zie bij onze buren http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131459.0
    Momenteel staan de speakers wel nog niet opgesteld
    Ik heb ze echter wel al 2x gehoord, en ben er volledig weg van!
    Verder heb ik nog een marantz sr 6007 staan en een bk xxls400 FF sub

    Nu nog de rears dus

    Voor het beeld heb ik een kingpin scherm en een Sony VW35ES projector.

    De focals heb ik tweedehands van iemand kunnen overkopen.. deze waren volledig in nieuwstaat en ben er enorm blij mee
    Persoon heeft echt veel zorg voor de speakers gedragen.. (plastiek beschermfolie hangde er zelfs nog aan!)

    Ik had een vooropgesteld budget.. en ik wou degelijk materiaal deze keer... Vandaar dat ik 2de hands niet mocht uitsluiten, achteraf gezien had ik dit al veel eerder moeten doen


    Maar vrees wel dat de zoektocht naar 806V idd erg moeilijk gaat worden tweedehands
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  11. #286

    Standaard

    Oei ,beste vriend.
    De sony beamers werken met een andere techniek namelijk sxrd.
    Jvc heeft een soortgelijke techniek.
    De huidige sony beamers kunnen wij niet tegenaan.
    Naar mijn weten heeft Hij met de sony 35 Es een behoorlijke beamer in handen.
    Laatst aangepast door jamiev : 22-06-2013 om 23:06
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  12. #287

    Standaard

    Had ook al gedacht dat het de 30 Es moest zijn.
    Ben nog zeer tevreden over de optoma ,3d zeker.
    Gisteren flight gezien en zag er ook zeer goed uit en een hele goede film.
    Dat het beter kan in 2d dat weet ik wel maar voor het geld wat we hebben betaald is het beslist geen miskoop.
    Tot gauw.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  13. #288

    Standaard

    Hier ben ik weer
    Klopt.. Het is inderdaad de sony hw30es.
    Ik had een verkeerd type opgegeven
    De sony hw30es is idd een sxrd
    Echt toptoestel..
    Behoort bij de betere klasse kan zich meten met een epson tw9100 en dergelijke
    DLP was absoluut een no go voor mij, hatelijk dat regenboogeffect..
    Nu als je er geen last van hebt, zoveel te beter

    Ik ben erg trots op hetgeen ik tot nu toe heb

    Dank voor de link op marktplaats, maar ik kan dezelfde nieuw krijgen voor 600 euro

    Overigens heb ik mn sony beamer ook aan een erg voordelige nieuwprijs gekregen
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  14. #289

    Standaard

    Bedankt, jij ook nog veel plezier
    Ik kom later wel nog terug ne lees mee..
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  15. #290
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik moet altijd lachen om jouw posts. Die van die Kleenex is priceless
    Het "huiswerk" zal ik spoedig doorgeven. Het staat deels op Dropbox, maar dat stuur ik wel per PM.
    Je hebt nu bijna evenveel uren op je beamer dan ik en ik heb mijn beamer sinds februari 2011 en toen had ie al 174 uur op de lamp. Dus je gaat hard

    Ik denk dat je wel verschil gaat horen met vorig jaar. Neem gewoon dezelfde muziek mee en het wordt je denk ik snel duidelijk.

    Annet stuurt haar groeten terug!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #291

    Standaard

    Veilig en wel weer thuis.
    Zal binnenkort even een verslagje maken van het bezoek naar jullie toe.
    Gr jamiev
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  17. #292

    Standaard

    Zondag was het dan zover om de ht Van dvdpf te gaan bezoeken.
    We zijn rond 8.30 Vertrokken in de hitte,
    We beschikken over 2 auto,s maar beide zonder airconditioning dus dit was even afzien.
    Bij de afslag naar beverwijk ging het dan ook al mis,daar hebben we toch een half uur in de fille gestaan,
    Gelukkig hadden we ons goed voorbereid en genoeg water meegenomen.
    Tegen 11 uur aangekomen op de plaats van bestemming.

    We werden vriendelijk ontvangen door dvdpf en partner en het werd mij al snel duidelijk wat hier gaande is.
    De hele appartement is 1 groot mediacenter.
    Van een complete ht opstelling tot een computerkamer en filmkamer waar duizenden films staan opgesteld,
    Hier woont duidelijk iemand wie leeft voor de hobby.

    We werden ontvangen met een heerlijk bakje koffie echt lekker hij heeft zo,n dure espresso machine met verse koffiebonen.
    Voor de kids werdt gelijk een verkoelende frisdrank gebracht.
    Na even hebben bijgekletst heeft dvdpf mijn vrouw en dochter naar de zwarte markt gebracht en zoonlief was niet weg te slaan uit de computer kamer.
    Nu werdt het tijd waar ik voor was gekomen.

    We zijn begonnen met muziek van Htip wie dvdpf had ontvangen.
    Het eerste wat mij opviel is het sprankelende hoog wat de focals geven,zeer mooi.
    Het is de ruimte wat je hebt en dat werdt mij ook al snel duidelijk.
    Bij dvdpf hoorde ik veel nagalm in het geluid terwijl het bij mij meteen doodslaat.
    Heb hem dit ook gezegd en bij hem in de handen geklapt,zo kon je het goed horen waar ik in mijn dedicated Ht geen last van heb.
    Dit wil niet zeggen dat het verkeerd klonk,integendeel.
    Zijn focals geven een zeer helder geluid met een mooi laag waar je niet perse een sub bij nodig hebt,tenminste bij muziek.

    Nu over naar het filmgedeelte.
    Dit is dus compleet anders dan bij mij.
    We zijn begonnen met de avengers in 7.1,dit klonk ook zeker niet verkeerdt en hier deed zijn sub wel degelijk mee,arme buren.
    Het geluid kan ik moeilijk vergelijken met mijn eigen set ook omdat het hier om een woonkamer gaat waar je rekening moet houden met de buren.
    Wat mij als eerste opviel is de dynamiek,die is bij mij veel meer aanwezig,logisch ook ik draai op veel hogere volumes.
    Is moeilijk te omschrijven gewoon compleet anders,we hebben beiden een andere set en ruimte maar klinken beide ook goed op hun eigen manier.
    De film hadden we trouwens op de beamer gekeken,helemaal top.
    Zoals ik al zei,dit is dus1 groot mediacenter opgesteld in een woonkamer,petje af.

    Trouwens we zijn ook nog verwendt met heerlijke broodjes.
    Toen dvdpf de dames weer had opgehaald hebben we nog even nagepraat en zijn rondt 16.00 Uur weer vertrokken,wederom in de hitte.
    Zoonlief is in slaap gevallen in de auto en heeft er maar weinig last van gehad.
    We vonden het een geslaagde dag en een mooie ervaring om je schitterende ht te mogen aanschouwen.
    Bedankt voor de gastvrijheid en tot een volgend keer.

    Mvg jamiev
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  18. #293

    Standaard

    Leuk om te lezen jamiev
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #294
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Inderdaad! Ik krijg zo een goed beeld van de situatie en de beleving bij DVDPF
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #295

    Standaard

    Was ook zeker een positieve ervaring,hij heeft het allemaal goed voor elkaar.
    Alleen weer het nadeel van dit forum zoals altijd,zijn het altijd dezelfde mensen wie reageren op dit topic.
    Niemand anders neemt de moeite om eens een reactie achter te laten.
    Peptalk en Htip bedankt voor jullie reactie,
    Ik heb het wel gehad hier en ga me inschrijven op het ht forum.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #296
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk ook dat een hoop mensen op vakantie zijn of te uitgeblust van de warmte om achter een computer te duiken. Weer anderen hebben gewoon andere interesses. Op het HTforum (waar ik ook graag kom) is het natuurlijk niet anders. Dat men niet altijd reageert wil niet altijd zeggen dat men het niet leest. Het onvermijdelijke gesprek met Herman over dit forum zal ongetwijfeld ook zijn grondslag hebben gehad, vermoed ik.

    Omdat ik weet dat Herman momenteel niet reageert, neemt bij mij persoonlijk ook de behoefte af om wel te reageren in dit topic, maar lees het wel natuurlijk!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-07-2013 om 22:47
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Was ook zeker een positieve ervaring,hij heeft het allemaal goed voor elkaar.
    Alleen weer het nadeel van dit forum zoals altijd,zijn het altijd dezelfde mensen wie reageren op dit topic.
    Niemand anders neemt de moeite om eens een reactie achter te laten.
    Peptalk en Htip bedankt voor jullie reactie,
    Ik heb het wel gehad hier en ga me inschrijven op het ht forum.
    Graag gedaan jamiev. Ik denk wel dat je verwachtingen te hoog zijn wat betreft reacties, vergeet dat dit niet vrienden zijn die je zelf kiest en dit is ook meer een forum over films dan over de hardware waarop gekeken wordt.
    Morgen krijg ik trouwens Frank Doorhof van het htforum op bezoek...
    Laatst aangepast door peptalk : 24-07-2013 om 07:51
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #298
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kalibratie?

    Vraag eens naar de beperkte helderheid instelling van de twee professional standen op de VT50!
    Hij is overigens wel perfect te kalibreren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Kalibratie?

    Vraag eens naar de beperkte helderheid instelling van de twee professional standen op de VT50!
    Hij is overigens wel perfect te kalibreren.
    Yep.

    Dat heb ik ook al wel eens ergens gelezen, maar bedoel je dan of hij daar wat aan kan doen?
    Afgelopen weekend ook maar eens verduisterende gordijnen geregeld en opgehangen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #300
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zoiets ja... Ben benieuwd hoe het je bevalt straks.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 12 van 23 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •