Pagina 21 van 23 EersteEerste ... 1117181920212223 LaatsteLaatste
De resultaten 501 tot 525 van 570 worden weergegeven.

Discussie: Size Matters

  1. #501

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nog dank voor je reactie Pepijn

    Heb je voorstel in gedachte, maar er nog niet echt haast mee, het gaf me wel een aantal vragen...., heb je de laserunit zelf gewisseld en
    ook al heb je het niet zelf gedaan..... wat waren de kosten globaal?

    Een nieuwe Oppo gaat er voorlopig zeker niet komen, het vertrouwen over de degelijkheid ben ik na 2 apparaten die er kort
    na 2 jaar al problemen geven wel een beetje in kwijt.
    Zelf gedaan idd, ik was $21,35 kwijt via ebay.

    Lekker hoor 11.1
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #502
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, Auro-3D. Het heeft mij nog steeds niet kunnen verleiden. Centraal Station-demo van John was het beste geluid wat ik in surround had gehoord. Maar dat is bij Dolby Atmos ook wel zo. De demo's. Nu ik veel UHD BD kijk is Dolby Atmos bijna gemeengoed. Nog steeds mooi, maar alles went en is dan alweer gewoon. Over relatief gesproken. Verklaard misschien ook jouw drang naar verandering. Maar ook John had de noodzakelijke Voice of GOD-opstelling en degene die mij plafondspeaker zou willen verwijderen krijgt fors te maken met de Vuist van Claudio... Gaat never nooit meer veranderen... Enfin, genoeg over plafondvermangelingen.

    Kan me niet voorstellen dat Audessey vereist is voor Auro-3D, maar ik heb verder nog geen enkele reden gezien om Auro-3D te omarmen. Dan ben ik nog blijer met DTS:X. Dat komt ook best vaak voor op UHD BD. Maar het hele Dolby-gebeuren draag ik wel een warm hart toe. En genoeg aanbod om van te genieten.

    Gek genoeg lukte het me de laatste tijd maar niet om überhaupt iets te upgraden. Ik wou nog wel een SVS Ultra-16, maar ja... Ik wou een heftige afstandsbediening, maar ja... En toch, afgelopen week een Harmony Elite gehaald en mijn versterker weggebracht voor een HDCP 2.2-upgrade. Kijk er beweegt toch weer wat...

    Het blijft wel een boeiende hobby...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-01-2018 om 04:13
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is een leuk prijsje Daar wil ik tegen de tijd dat hij er helemaal mee
    stopt wel even mee stoeien.

    Nou 11,1 zit er niet echt in, de 7200 heeft 9 eindtrappen, en ik dacht dan om er
    met Auro 3D een soort van 5.4 opstelling van te maken, dit omdat ik geen speakers
    aan het plafond wil monteren.

    Ben er nog niet helemaal over uit of ik die AURO 3D aankoop wel wil doen, ben gisteren
    toch wel erg teleurgesteld geraakt in Denon

    Ik heb al sinds de upgrade beschikbaar kwam de Auro3D upgrade in mijn Marantz SR-7010. Ik vind het I-DE-AAL hij staat altijd aan bij bronnen van Youtube en Netflix die niet over de standaard codecs beschikken. Werkt veel beter dan DTS en Dolby "upscale" methodes imo. Zou niet meer zonder willen. Vooral muzikaal vele malen beter.

    Mijn opstelling is overigens:
    2 zuilen voor
    center
    subwoofer
    2 houten speakers op standaard naast de bank aan beide kanten

    2 speakers hoog voor boven de zuilen
    2 speakers hoog achter ter hoogte ongeveer van de andere speakers.

    Is dus meer een Auro3d / DTS: X opstelling maar klinkt voor atmos ook gewoon perfect.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #504

    Standaard Denon 7200WA niks Vlaggenschip..... gewoon een ordinaire modderschuit

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Tja, Auro-3D. Het heeft mij nog steeds niet kunnen verleiden. Centraal Station-demo van John was het beste geluid wat ik in surround had gehoord. Maar dat is bij Dolby Atmos ook wel zo. De demo's. Nu ik veel UHD BD kijk is Dolby Atmos bijna gemeengoed. Nog steeds mooi, maar alles went en is dan alweer gewoon. Over relatief gesproken. Verklaard misschien ook jouw drang naar verandering. Maar ook John had de noodzakelijke Voice of GOD-opstelling en degene die mij plafondspeaker zou willen verwijderen krijgt fors te maken met de Vuist van Claudio... Gaat never nooit meer veranderen... Enfin, genoeg over plafondvermangelingen.

    Kan me niet voorstellen dat Audessey vereist is voor Auro-3D, maar ik heb verder nog geen enkele reden gezien om Auro-3D te omarmen. Dan ben ik nog blijer met DTS:X. Dat komt ook best vaak voor op UHD BD. Maar het hele Dolby-gebeuren draag ik wel een warm hart toe. En genoeg aanbod om van te genieten.

    Gek genoeg lukte het me de laatste tijd maar niet om überhaupt iets te upgraden. Ik wou nog wel een SVS Ultra-16, maar ja... Ik wou een heftige afstandsbediening, maar ja... En toch, afgelopen week een Harmony Elite gehaald en mijn versterker weggebracht voor een HDCP 2.2-upgrade. Kijk er beweegt toch weer wat...

    Het blijft wel een boeiende hobby...
    Zie in je apparatenlijst dat je al reeds de 7200WA hebt

    Het aanschaffen van schijfjes is bij mij wat gedaald, hebben de boeven aan zichzelf
    te danken, koop nog wel de 3D uitgaven en ook UHD schijfjes, al heb ik er daar nog niet
    echt heel veel van, mijn laatste UHD was Atomic Blonde.... met idd een DTS X track
    die gewoon uitstekend alle muziek in de film spetterend weer gaf.

    AURO 3D wordt heel vaak toegepast zonder de Voice of God top speaker, deze zal
    er bij mij ook niet komen dan, wil immers niets aan wanden of plafond schroeven.

    Gisteren heb ik me er toch nog toe kunnen bewegen om de front top speakers aan te sluiten
    met het speakerdraad dat ik bij de zuilen meekreeg. Zie er altijd tegenop om die berg
    draden allemaal weer naar voren te trekken en dan bedenk ik me dat ik blij ben blij dat alles
    met HDMI is aangesloten en niet analoog want dan heb je nog meer spaghetti.

    Jij hebt straks dan ook weer een klusje om alles weer correct aan te sluiten, om eerlijk
    te zijn, vind de speakeraansluitingen achter op de Denon niet echt fijn, wens je dan ook
    sterkte bij het allemaal weer aansluiten.

    De speakeraansluitingen zijn bij mij nu allemaal bezet, ook al kun je ze niet allemaal tegelijkertijd
    gebruiken.

    Omdat er het eea is veranderd en ik ook de afstanden weer moest aanpassen en van rear top
    naar front top wilde heb ik eens alle instellingen weer eens nagelopen en toen werd ik niet vrolijk.

    Het lijkt erop dat de zogenaamde laatste software "update" van de Denon software verprutsers
    de 7200 heeft veranderd in een slappe hap prut bak, niks vlaggenschip meer, gewoon in
    een zielig opblaas roeibootje

    De laatste update was bij mij een paar maanden geleden geïnstalleerd, volgens enkele
    wijsneuzen hier was er niets echt veranderd, het was een zogenaamde update om
    de receiver stabieler te maken...... aan me reet. Je komt er pas achter als je net zoals
    ik gaat stoeien met je speaker instellingen.

    Al mijn speakers zijn full range, ook al komen de boekenplankers niet echt heel laag,
    de zuilen kunnen dat wel....... als ze tenminste het benodigde sap krijgen, dat kregen
    ze in het verleden van de 7200 wel...... maar nu niet meer, alles wordt nu gekapt
    bij 40Hz, lager wil de 7200 je niet laten gaan als je gebruik maakt van een sub en daar
    lijkt de 7200 dan ook heel zwaar op te leunen.

    Heb zelf nog niet kunnen ontdekken of de 7200 beter ging presteren zonder sub, heb
    zelf wel even de sub op geen gezet in het menu, maar ook dan bleven de fronts akelig
    tam klinken, nu draai ik toch altijd met sub en het is me nu wel duidelijk dat de 7200 er
    behoorlijk op leunt.

    Apple ging zijn telefoons fors in snelheid onderuit halen vanwege accu problemen, en
    andere fabrikanten halen weer andere streken uit...... kan er niet vrolijk van worden.

    De laatse Denon "update" vind ik in dit geval een downgrade en ook nog eens een stiekeme,
    ze zeggen immers niet dat ze de prestaties van de versterkers in het lage gebied gaan
    afkappen, als ik dat geweten had, dan had ik hem zeker niet geïnstalleerd.

    De speakerinstelling van full range is iig verdwenen..... net als mijn vertrouwen in Denon

    Vlaggenschip..... me reet..... baggerbak
    Have fun and enjoy your collection

  5. #505

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Al mijn speakers zijn full range, ook al komen de boekenplankers niet echt heel laag,
    de zuilen kunnen dat wel....... als ze tenminste het benodigde sap krijgen, dat kregen
    ze in het verleden van de 7200 wel...... maar nu niet meer, alles wordt nu gekapt
    bij 40Hz, lager wil de 7200 je niet laten gaan als je gebruik maakt van een sub en daar
    lijkt de 7200 dan ook heel zwaar op te leunen.

    Heb zelf nog niet kunnen ontdekken of de 7200 beter ging presteren zonder sub, heb
    zelf wel even de sub op geen gezet in het menu, maar ook dan bleven de fronts akelig
    tam klinken, nu draai ik toch altijd met sub en het is me nu wel duidelijk dat de 7200 er
    behoorlijk op leunt.
    De speakerinstelling van full range is iig verdwenen..... net als mijn vertrouwen in Denon

    Vlaggenschip..... me reet..... baggerbak
    Jouw luidsprekers zijn niet "full range", omdat de allerlaagste frekwenties -net als bij de meeste zuilen- door de klankkast worden weergegeven. Een luidspreker kan alleen als "full-range" bestempeld worden wanneer de woofer ook de allerlaagste tonen kan weergeven zonder hulp van een klankkast. De klankkast (van een zuil) zorgt er vaak voor dat de laagste tonen wolliger en minder stevig klinken dan die van een (sub)woofer. Daar komt bij dat de allerlaagste tonen veel vermogen vragen en een moderne receiver geen voldoende reserves heeft om ook die goed te laten weergeven. Je geeft dit zelf aan door het feit dat jij ze tam vindt klinken zonder sub.

    Voor Denon en de meeste gebruikers zijn dit redenen om de allerlaagste frekwenties naar de sub te laten sturen. Zie het daarom niet als een frats, maar als een manier om de receiver te ontlasten, zodat je kunt genieten van een goed geluid.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #506

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb meer van dergelijke positieve berichten over AURO 3D gelezen, net zoals jij nu over jouw ervaring ermee

    Dat was 1 van de redenen waarom ik er nog een set zuilen bij heb genomen, kan nu met mijn boekenplankers
    de hoogte in en deze als top/hoog speakers inzetten.

    Toch wil ik ook graag van 2 walletjes blijven snoepen, in dit geval bedoel ik dat ik zowel naar 7.1 kan en
    wil blijven luisteren met alle zuilen indien gewenst en makkelijk indien gewenst over kan schakelen
    naar 3D sound met gebruik van de 4 zuilen in de uiterste hoeken en de 4 boeknplankers daarboven,
    is dat makkelijk mogelijk met de software van AURO 3D?

    Je moet Auro 3D zien als gewoon een optie in je receiver net als dts, dolby, stereo, multichannel etc. Je kan dus heel makkelijk wisselen tussen Auro 3D en welke andere instelling dan ook. Ik gebruik Auro 3D en 2D bijvoorbeeld voor youtube, maar voor films gewoon DTS: X of Atmos en voor hele oude(rwetse) muziek gewoon stereo

    Ik wil geen extra versterker en ook nog geen nieuwe receiver die wel al 11 versterkers aan boord heeft,
    ook al ben ik teleurgesteld in Denon door de laatste frats die Denon software matig heeft uitgehaald

    Heb ik ook nog een vraagje over de aanschaf van AURO 3D, betaal je voor de software en dan bedoel ik
    de licentie om gebruik te maken van AURO 3d , of betaal puur Denon om je receiver van AURO 3D te voorzien
    en geld die AURO 3D dan alleen voor die receiver..... met andere woorden; stel je voor dat je receiver kapot gaat,
    moet je dan weer €149,-- uitgeven om AURO3D te gebruiken of kun je toe met de eventuele Licentie?
    Ik vraag me dat ook eigenlijk wel af. Ze zeggen voor de licentie, maar dan zou ik als ik bijvoorbeeld de SR7012 zou aanschaffen deze gewoon mee moeten kunnen nemen van mijn SR7010. Ik zie dit niet gebeuren alleen. Bij de installatie moet je namelijk je serienummer etc opgeven, geen idee hoe ze daarmee omgaan. Ook een defecte receiver idd, wat als je een vervanger krijgt, neem aan dat je dan een licentie over moet kunnen zetten.


    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #507

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Jouw luidsprekers zijn niet "full range", omdat de allerlaagste frekwenties -net als bij de meeste zuilen- door de klankkast worden weergegeven. Een luidspreker kan alleen als "full-range" bestempeld worden wanneer de woofer ook de allerlaagste tonen kan weergeven zonder hulp van een klankkast. De klankkast (van een zuil) zorgt er vaak voor dat de laagste tonen wolliger en minder stevig klinken dan die van een (sub)woofer. Daar komt bij dat de allerlaagste tonen veel vermogen vragen en een moderne receiver geen voldoende reserves heeft om ook die goed te laten weergeven. Je geeft dit zelf aan door het feit dat jij ze tam vindt klinken zonder sub.

    Voor Denon en de meeste gebruikers zijn dit redenen om de allerlaagste frekwenties naar de sub te laten sturen. Zie het daarom niet als een frats, maar als een manier om de receiver te ontlasten, zodat je kunt genieten van een goed geluid.
    Weer zo'n antwoord van jou waar mijn broek van afzakt, het enige wollige is de onzin die
    je nu weer uit je duim hebt gezogen en hier hebt neergekwakt

    Ik ga eerst maar eens een paar dagen tot 10 tellen voordat ik je de denkbeeldige
    geweldige schop onder je kont ga geven, shit for brains

    Wat een
    Have fun and enjoy your collection

  8. #508
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik ga eerst maar eens een paar dagen tot 10 tellen voordat ik je de denkbeeldige
    geweldige schop onder je kont ga geven, shit for brains
    Wat is dat toch tussen jullie twee? Jullie kennen elkaar al jaren. Gaan zelfs samen op pad. Maar door de jaren heen brand hem graag helemaal af en Gerco berust... Zelf vind ik dat soms wel ver gaan. Maar misschien mis ik iets? Is het een running gag? Hoe zit dat nou precies?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #509

    Standaard

    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want behalve dat dit wellicht 'niet bedoeld' is of 'niet zo wordt ervaren' door de een of de ander kan het wel een afschrikkend effect hebben op andere bezoekers. Ik zou het dan ook echt op prijs stellen dat er op een normale manier met elkaar wordt gecommuniceerd op het forum. En de manier zoals op de vorige pagina vind ik persoonlijk niet normaal eerlijk gezegd.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wat is dat toch tussen jullie twee? Jullie kennen elkaar al jaren. Gaan zelfs samen op pad. Maar door de jaren heen brand hem graag helemaal af en Gerco berust... Zelf vind ik dat soms wel ver gaan. Maar misschien mis ik iets? Is het een running gag? Hoe zit dat nou precies?
    Voor zover ik weet, bekijkt hij vaak de voorkant en ik meer van de achterkant van een set of bron. Met de voorkant bedoel ik hoe beeld en geluid uit 'een set' komt en de achterkant waardoor het zo uit 'een set' komt. We kunnen elkaar daardoor vaak goed aanvullen, maar soms zorgt het voor een conflict en dat laat hij dan op deze manier zien.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-01-2018 om 21:01
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #511

    Standaard

    Zo reageert Herman al jaren op opmerkingen van Gerco die kant nog wal raken, ik snap dus niet zo goed waar die verbazing vandaan komt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #512

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zo reageert Herman al jaren op opmerkingen van Gerco die kant nog wal raken, ik snap dus niet zo goed waar die verbazing vandaan komt.
    En dus moeten we zo'n manier van reageren maar normaal gaan vinden? Sorry, maar dat is de omgekeerde wereld.
    Opmerkingen als "Ja, maar Herman is nu eenmaal zo" en "Hij bedoelt het allemaal niet zo".
    Prima, maar dan hoef je nog niet zulk respectloos taalgebruik te hanteren.
    Het is helemaal niet zo moeilijk om op een normale manier met elkaar te discussiëren, daar heb je echt dit soort taalgebruik niet voor nodig.

    Het zegt toch ook wel wat dat de redactie berichten krijgt van lezers over de manier van reageren door Herman. Wij staan hier dus niet alleen in.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zo reageert Herman al jaren op opmerkingen van Gerco die kant nog wal raken, ik snap dus niet zo goed waar die verbazing vandaan komt.
    Jij begrijpt waar de schoen wringt, de kant nog wal reactie over het niet hebben van Full range speakers en dan dat slappe verhaal over klankkasten en wollig heeft mij idd pissig gemaakt en doen afvragen waarom iemand zo'n reactie plaatst en als dat uit nijd voorkomt.......

    De rest heeft waarschijnlijk het kant nog wal verhaal van Gerco niet eens gelezen nog begrepen maar staat wel vooraan om het vingertje te heffen.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #514

    Standaard

    Het gaat er mij totaal niet om wat Gerco schrijft. Dat vechten jullie maar lekker zelf uit. Dat je daar zelfs pissig over wordt is vervolgens weer jouw probleem. Maar reageer dan op een respectvolle manier. Als crew kregen wij, zoals Ludo al aangaf, meldingen over de toon in dit topic en dat zorgt er dan voor dat we ook daadwerkelijk gaan kijken wat er aan de hand is. Als er soms wat onzin wordt verteld, daar gaan wij niet over. Dus ja, wij staan vooraan om het vingertje te heffen zonder een oordeel te vellen over de inhoud van Gerco zijn bericht. Hij gebruikt in elk geval geen krachttermen. We willen de sfeer hier gemoedelijk houden en daar hoort dergelijk taalgebruik niet bij in onze ogen.

    Dit is wat mij betreft nu helder. Let er aub op.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 17-01-2018 om 12:58
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #515
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    In the Blue corner..... Gerco.....
    In the Red corner.......Herman.....

    Let's get ready to Rumble!!

    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #516

    Standaard

    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  17. #517

    Standaard

    Weer een storm in een glas water.....wat is er nou gezegd? Shitforbrains is het allerergste en als dat alles is? Dan zal er verwezen worden naar de toon, maar dat viel ook erg mee. Wat erg belangrijk is: Gerco zelf vindt het niet erg en heeft er blijkbaar totaal geen last van.

    Ben ik wel benieuwd hoeveel meldingen er binnenkwamen dat mensen zich aan stoorden. 2? Als dat nieuwe mensen zijn, dan kan ik mij voorstellen dat ze inderdaad dit misschien niet gewend zijn ; als het 'oudere' forummers zijn die zich aan storen, dan begrijp ik weer niet dat ze onderhand niet weten dat DVDProfilersFilmgek geen blad voor de mond neemt.

    Kortom: het is allemaal wat overdreven imo.

  18. #518

    Standaard

    Te weing laag uit de fronts...

    Tip...
    Als je problemen met je laag hebt na de/een firmware upgrade,
    loop dan in het "set-up menu" van de Denon de "audio settingen" na.
    En dan wel per input en per audio formaat (Dolby en DTS).
    In dat menu heb he ook een aantal parameters onder de optie "surround" instellen
    (alleen te zien als een DD/DTS input signaal aanwezig is).
    Grote kans dat daar zaken als "dynamische compressie" e.d. zijn geactiveerd... en/of
    LFE crossovers zijn aangepast (terug gezet naar de default instelling)
    Iedem bij de Audyssey instelling (als je die gebruikt) o.a. "dynamische EQ" en andere sh....t

    Ene laag onder de 40Hz uit een speaker, kan als deze op "Large" staan.
    Logisch want bij Large kun geen afvlakkings filter instellen (40hz is het laagste kantelpunt),
    want de speaker krijg dan het fullrange signaal.
    Je kan nog wel de de bass verdubbeling inschakelen >> LFE + LF als je wil.
    "A man's got to know his limitations", ...

  19. #519
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Weer een storm in een glas water.....wat is er nou gezegd? Shitforbrains is het allerergste en als dat alles is? Dan zal er verwezen worden naar de toon, maar dat viel ook erg mee. Wat erg belangrijk is: Gerco zelf vindt het niet erg en heeft er blijkbaar totaal geen last van.

    Ben ik wel benieuwd hoeveel meldingen er binnenkwamen dat mensen zich aan stoorden. 2? Als dat nieuwe mensen zijn, dan kan ik mij voorstellen dat ze inderdaad dit misschien niet gewend zijn ; als het 'oudere' forummers zijn die zich aan storen, dan begrijp ik weer niet dat ze onderhand niet weten dat DVDProfilersFilmgek geen blad voor de mond neemt.

    Kortom: het is allemaal wat overdreven imo.

    Helemaal mee eens..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  20. #520

    Standaard

    Achja welk wezen vliegt nou niet eens uit de bocht.

  21. #521

    Standaard

    Als reactie op Geoffrey: Ik helemaal niet. (Maar ik behoor niet tot de melders.)
    Laatst aangepast door Steve G. : 17-01-2018 om 17:45

  22. #522

    Standaard

    Mod edit: dit hoeft niet...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 18-01-2018 om 09:14

  23. #523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Helemaal mee eens..
    Ben het er ook mee eens, beetje pit mag wel van mij hoor.

    Maar ontopic, is het probleem al opgelost of ligt de Denon in de container?
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  24. #524

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Ben het er ook mee eens, beetje pit mag wel van mij hoor.

    Maar ontopic, is het probleem al opgelost of ligt de Denon in de container?
    Ah.... we gaan weer ontopic, gelukkig

    Na het op afgunst gebaseerde slappe verhaal van Gerco en de bezorgde reacties van
    de crew en een poging van een oliestrooiende sensatiebak om er helemaal een feestje
    van te maken wordt het idd tijd om weer eens echt te praten van wat er dan wel echt
    aan de hand is, het stormt hier al hard genoeg, windkracht 11 om precies te zijn

    Verzoek aan diepgelovigen, mensen met een dubbele agenda en/of een teer zieltje om
    vooral niet verder te lezen, ik gebruik iets duidelijker en eerlijker taal dan oplichters en
    andere mooipraters die slechte zaken netjes proberen te verkopen, ik gebruik iets steviger
    taal om mensen wakker te houden

    Age, om je dan gelijk maar gerust te stellen..... nee, de Denon 7200WA is nog net niet
    in de container beland van het afvalverwerkingsbedrijf hier in de buurt. Toen ik de mishandeling
    van de software verprutsers van Denon ontdekte had ik wel zoiets van, nou Truus, ze hebben
    je veranderd in een slap kadetje.

    De 7200 kent/kende diverse tekortkomingen, heb er ooit wel een paar van vermeld in het verleden,
    zoals bijvoorbeeld de totaal onbetrouwbare Wifi, diverse fouten in de software die bijvoorbeeld
    audio settings verandere als hij op een bepaalde stand werd gezet, maar deze weer niet terugzette.

    Nu weet ik heus wel dat een AV receiver niet de kracht heeft in het laag zoals een alleen maar stereo
    versterker dat wel kan hebben, maar om nu bij het topmodel alles te kappen bij 40Hz als er een
    sub is aangesloten omdat de 7200WA probleempjes kan krijgen vind ik toch duidelijk wel een teken
    van zwakte en doet mij al helemaal angstig maken voor de 13 kanaals opvolger, zeker als je al moeite
    hebt met 9 eindtrappen in 1 bakkie.

    Je hoeft iig voor de 7200WA geen full range speakers te kopen die onder de 40Hz kunnen, dat is
    weggegooid geld. (met full range speakers bedoel ik dan "normale" speakers, geen satellieten,
    geen THX speakers en ook geen soundbar gevallen, dus gewone speakers waar je muziek mee
    kan luisteren zonder dat er direct een subwoofer bij nodig is, zij hoeven geen 20Hz te halen,
    maar gaan zeker lager dan 80Hz..... dit om weer te voorkomen dat we van eoa afgunstig figuur
    weer de neerbuigende opmerking en domme preek krijgen dat we geen, wat ik full range speakers
    ook wel eens noem, volwaardige speakers hebben)

    Toen ik de 3e set zuilen dan ook had aangesloten en de instellingen ging corrigeren, was ik dan
    ook onaangenaam verrast door de gluiperige k.tstreek die Denon had uitgehaald met hun laatste
    upgrade. Je zou bijna denken dat ze bij Denon verwachten dat iedereen met satellieten draait
    die niet al te veeleisend zijn en daar de bijbehorende sub bij heeft, maar daar koop je mijn inziens
    toch niet het zwaarste model voor.

    Bij de update stond als beginstand 90Hz voor de speakeraansluitingen, wil niet heel veel zeggen,
    maar van mensen die zich de 7200WA nieuw kunnen veroorloven zou je toch verwachten dat ze
    ook als ze satellieten hebben, wel knappe satellieten hebben en die kunnen wel onder de 80Hz
    komen, daar waar THX speakers bewust op afgesteld zijn. De update werd pas merkbaar toen
    ik de aanpassingen ging doen voor de 3e set zuilen, alsof hij sluimerend op de achtergrond was
    gebleven, mijn fullrange verdween en kon ik niet meer instellen, kreeg dat ook niet meer in beeld
    bij de instelling zonder sub, wel was alles simpeler en duidelijker geworden, ze zullen wel een
    hoop klachten hebben gehad mbt tot het speaker menu, kan me nog wel herinneren dat ik toen
    ik voor het eerst ging stoeien met de instellingen het maar een rommeltje en onlogisch vond.

    Er was nog iemand bezorgt..... die dacht dat ik niet capabel ben om de 7200WA in te stellen,
    gaf wat tips en zo, maar was niet nodig, je bent hier geweest en weet hoe het klinkt en er kan
    genoeg laag en hoog uit het geheel komen, helemaal naar behoefte en gemoedstoestand van de
    luisteraar op dat moment (we hebben nog diverse formaten getest op diverse standen en
    het kan hier helemaal naar je eigen smaak gepresenteerd worden, aan de apparatuur ligt het niet)

    De zuilen naast de bank staan er nog, wel iets verder van de bank af, die waar jij zat ook, je vond
    hem wat te hard staan, maar dat was omdat je er dichter bij zat dan ik normaal doe, gebruik
    zelf de armleunig enkel voor de AB's , maar je weet ook dat dat enkel een kwestie van een
    kleine instelling is. Het derde paar zuilen staat nu in de hoeken, de hoge standaards hebben het
    veld moeten ruimen. Pascal en Geoffrey hebben al een update gehad en weten hoe het eruit
    ziet, als je me via PM je nummer doet kun je via Whatsup ook een paar plaatjes krijgen...... als
    je ze al niet hebt gehad van Geoffrey tenminste. Ik had beloofd om hier nog plaatjes te plaatsen,
    maar helaas moeten de goeden onder de gluiperige fatsoensrakkers lijden, gun die stinkerds
    geen blik meer in mijn keuken om het zo maar eens uit te drukken, heb dan ook een paar dingetjes
    uit MIJN plekje verwijderd

    Oh, de setup klinkt weer als vanouds, zelfs iets beter door de extra zuilen die nu ook nog eens verder
    weg staan en daarmee een wat ruimtelijker beeld geven dan toe jij er de laatste keer was.

    Oh..... de Denon 7200WA krijgt volgende maand de 8500 als opvolger, die heeft 4 eindtrappen
    meer aan boord, dacht met hetzelfde vermogen per kanaal als de 7200 nu, heb me er nog
    niet helemaal in verdiept, heb voor de €3600 euro die ze er voor gaan vragen dan ook helemaal
    geen haast en zeker niet als ze daar dezelfde streken mee gaan uithalen als de 7200.
    Had zelf een beetje een rekensommetje gemaakt, de 7200 kan 780 watt opnemen, laat daar eens
    720watt voor alle speakers zijn en 60watt voor de processors als is dat denk ik wel heel erg krap,
    maar goed het is maar een gedachtengangetje. 720 : 9 = 80 watt per kanaal beschikbaar.
    13 kanalen x 80 watt = 1040 en omdat de 7200 instabiel daarmee zou zijn, moeten er denk
    ik per kanaal toch wel wat wattjes bij, voor de lol 15watt per kanaal, mag toch, het is een dure
    jongen die je toch ook weer niet onstabiel wil hebben toch??? 13 x 15 = 195 1040 + 195 = 1235watt ,
    daar komt nog een beetje voeding voor de processor bij ach..... laten we niet moeilijk doen, er
    zou dan een voeding in moeten zitten die toch rond de 1300watt moet kunnen gaan leveren om
    geloofwaardig in mijn ogen over te komen.

    Ach..... zou ik 13 kanalen nodig hebben? 11 misschien, maar ik wil niets aan het plafond, denk
    nog steeds over de AURO 3D na, ben er nog steeds niet helemaal uit, denk er zelfs over om
    gewoon bij 7.1 te blijven..... de industrie is onbetrouwbaar, slechte updates etc etc.....

    Ga zo weer verder met mijn films, ben benieuwd naar Get Out, die heb ik ook op UHD.

    We spreken elkaar
    Have fun and enjoy your collection

  25. #525

    Standaard

    goed verhaal!! hahahaha

    Maar hoop dat die nieuwe Denon je wel weer tevreden stelt.
    Maar je zei dat het weer als vanouds klinkt, ook het laag dan weer terug?
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

Pagina 21 van 23 EersteEerste ... 1117181920212223 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •