Pagina 6 van 23 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 570 worden weergegeven.

Discussie: Size Matters

  1. #126

    Standaard

    Misschien een vraag die hier eerder al is gesteld. Maar waarom hang je die prachtige plasma niet aan de muur? Ik vind het aangenamer kijken en geeft meer een 'cinema gevoel'. Dan lijkt alles ook misschien wat scherper omdat hij dan verder weg is, qua kijkafstand.

    Mijn dvd's zijn overigens allemaal de duur al uit.


  2. #127

    Standaard

    voor het cinema gevoel maakt het niets uit of je de tv hangt of neerzet.
    heb net captain amerika 3d gezien,
    geluid was geweldig,
    film had ik meer van verwacht,
    de 3d vond ik persoonlijk matig,te weinig diepte in het beeld,pop out 2 keer gezien,beeld was verder overigens wel goed maar vond de 3d weinig toevoegen had hier meer van verwacht.
    dacht zelfs naar de film of ik alles wel goed had staan dus even snel door final destination 5 3d opgezet en dit even een paar scene s gekeken,hierbij verheug ik mij er al op wat ik had gezien super.
    met andere woorden captain america had ik beter in 2d kunnen kijken.

  3. #128

    Standaard

    dat je de kenteken platen niet kunt lezen is ook verstandig.
    geef hier zelf ook mijn eigen naam niet,
    zou ik dit wel doen gaat men googlen en vind men mij zeer snel,
    je weet nooit wie er allemaal kijken in deze soms rare wereld met soms mensen met de verkeerde bedoelingen.

  4. #129

    Standaard

    dvd s doe ik ook niet meer weg,vind dit ook kapitaalvernietiging.
    ben vroeger begonnen met vhs en betamax films en alles wegedaan.
    toen laserdisc hopen geld gekost en overgegaan naar dvd.
    als je steeds alles wegdoet bouw je nooit een verzameling op,
    als bluray over 5 jaar ook jaar ook weer zou worden vervangen en je weer alles wegdoet kun je beter niet alles verzamelen want zo kom je nooit verder.
    heb er nog steeds spijt van dat ik mijn laserdisc collectie van meer dan 700 titels heb weggedaan,
    zal mij met dvd ook nooit meer gebeuren.

  5. #130

    Standaard

    top en nog eens top.
    vanavond final destination 5 3d gezien,
    het gedeelte met de brug was zeer imponerend in 3d en de rest van de film zeer veel diepte en mooie 3d effecten.
    voor mij demo materiaal.
    ook jij ziet hier popout effecten
    deze film geeft in 3d naar mijn mening zoveel meerwaarde dan 2d.
    wou het toch even kwijt aan je.
    gr jamie

  6. #131

    Standaard

    al iets bijgekocht of nog niet
    heb transformers 3 erbij op 3d,had hem al op 2d maar ja zoals je me kent kon ik het weer niet laten en ook op 3d aangeschaft heb er geen spijt van gehad zeker de moeite waard.
    nu heb ik de film op dvd 2 keer op bluray 2 keer en 3d bluray 1 keer,
    tja hoe gek kan iemand zijn.
    maar de 3d versie was toch de mooiste om naar te kijken,en voor jouw met 7.1.
    zal denk ik wel weer niet binnen je 20 euro regel vallen
    aan de andere kant benijd ik je hier ook wel om want heb nu de film 5 keer.

  7. #132

    Standaard

    blijft toch groeien je 3d verzameling
    heb zelf my bloody valentine real 3d erbij gekocht,15 euro mediamarkt.
    onze verzameling zal dit jaar nog wel meer uitbreiden,
    hugo 3d,immortels 3d enz enz.
    veel plezier ermee

  8. #133
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je collectie 3D-titels is inderdaad indrukwekkend. Ik heb er niets mee, maar als je het leuk vind dan kan ik me voorstellen dat het echt genieten is. Zeker met jouw formaat TV
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #134
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mooie 3D collectie DPF. Gisteren zelf voor het eerst ooit een stukje 3D gezien op
    een projectiescherm aangestuurd door een Sony VPL-HW30ES.

    Stuk van TinTin gezien was waanzinnig mooi, soms had 'k de indruk dat 'k dingen gewoon kon aanraken
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #135

    Standaard

    je hebt er zeker al meer dan mij,en als je zo doorblijft gaan haal ik je ook niet in.
    persoonlijk vind ik filmkijken in 3d geweldig mooi voegt zeker een meerwaarde aan de filmbeleving

  11. #136

    Standaard

    heb er weer 1 bij in 3d immortals alleen nog niet gezien.
    denk dat deze dit weekend erin gaat,
    vanavond laatste 3 delen van twin peaks kijken en dan gaan we weer 3d kijken.
    jij alweer nieuwe erbij in 3d.

  12. #137

    Standaard

    duidelijke taal zijn we weer even op de hoogte van alles
    net twin peaks afgesloten blijft toch een meesterwerk,geweldig
    ik laat jouw of jij mij wel weten hoe immortals is in 3d.

  13. #138

    Standaard

    Ik had vandaag op mijn werk de tijd om jouw thuisbioscoop eens goed te bekijken dus mijn complimenten hoor DVDPF , ook jij hebt een set-up die er gelikt uitziet met als grote blikvanger die fantastische TV natuurlijk. Het lijkt er overigens wel op dat er hier een aantal leden op dit forum zijn die gesponsord worden door Focal , goede oplossing voor het plaatsen van de rear surround speakers by the way. Ik wou dat ik zo'n woonkamer had met twee tegenover elkaar staande muren, geen gedonder met zichtbare kabels en minder verstrooiing van het geluid.

    Als ik de laatste foto zo zie heb jij die giga subwoofer van je tussen de fronts instaan. Wat ik me afvraag is het volgende, is het geluid beter zo? En maakt de sub hierdoor meer deel uit van het geheel?

    Oh ja nog bedankt voor de foto's van het uitpakken van de Oppo Blu Ray speler, ik heb er al een tijd over na zitten denken maar de aanschafprijs is/was voor mij tot nu toe het grootste obstakel om er zelf één aan te schaffen. Dit zou wel eens mijn volgende project kunnen worden dus ik ga maar eens sparen denk ik .


  14. #139
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hij is duur, maar meer dan de moeite waard.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Aan je kamer kan ik niets veranderen, maar zolang je lekker tussen je speakers inzit valt het wel mee met de vertrooiing, immers de hogere tonen bepalen voor het grootste deel de richting vanwaar een bepaals geluid komt, als je speakers op oorhoogte en een beetje lekker geplaatst zijn, dan kom je toch al een heel eind, maar ik heb dan misschien iets makkelijker praten dan in jouw situatie Je vroeg waarom de sub tussen de fronts in..... nou eigenlijk om de simpele reden vanwege de ruimte en het was de beste plaats. In jouw geval had ik al laten doorschemeren dat je fronts toch wel iets te dicht bijelkaar staan om een optimaal stereo of ruimtelijk effect te krijgen. Door bij mij de zuilen in de "hoeken" van de plek te zetten en de sub en de verlichting dichter bij de TV, heb ik meer ruimte gekregen om de spreiding van het geluid beter voor elkaar te hebben, ook al is mijn TV niet echt klein, de speakers er direct naast was toch iets te weinig afstand tussen elkaar geweest. Overigens schijnt het het als je een sub dicht in een hoek en bij de wand plaatst, dat het laag effect dan extra versterkt wordt, voor het goede zou mijn sub iets naar voren moeten, maar zoals het nu staat kan het nog net.

    De sub meer deel uit laten maken van het geheel doe je door hem zo optimaal mogelijk in te regelen op de rest van de instellingen en de sub daar goed inpassen is het meest lastige/moeilijke en tijdrovende klusje van allemaal. Ben zelf met mijn eerste 5.1 setup waar deze sub toen ook al deel van uitmaakte, ruim 3 maanden bezig geweest om hem daar goed ingepast te krijgen, toen ik de Focals kreeg heeft het mij wederom een maandje gekost om hem ook daarbij weer helemaal lekker in te passen. ik zou kunnen draaien zonder sub, maar om eerlijk te zijn, dan mis ik hem onder bepaalde omstandigheden toch echt wel, de hele setup heb ik afgeregeld MET de sub en dan klinkt het ook als het figuurlijke maatpak

    Graag even de Oppo voor je uitgepakt, is zeker zijn geld wel waard zoals Claudio, als ervaren medegebruiker, ook al opmerkt. Moet voor de eerlijkheid wel zeggen dat ik wel eens heel lelijke woorden gebruik tegen de AB, dat %#&%$*^# apparaat vereist een behoorlijke druk op de knopjes en dan lijkt het kreng af en toe nog niet lekker te willen werken, ook laat de speler wel eens steekje vallen en moet je hem uit en weer aanzetten om hem weer in het gareel te krijgen, voor de rest is het een zeer degelijk apparaat met zeer goede beeld en audio eigenschappen en die geruisloos zijn werk doet, een toppertje Heb er een gebruikerservaring over geschreven, zou dat hier of op het Oppo onderwerp van het forum, eventueel kunnen plaatsen.....

    Houd het virus onder controle, maar zolang het enkel je spaargeld is dat er aan opgaat.....
    Bedankt voor de uitleg over de plaatsing van de speakers, ik ga zeker even experimenteren met diverse set-up's als mijn boeltje verhuist is naar de nieuwe muur. Ik was overigens van plan om mijn (nieuwe) subwoofer in de hoek te plaatsen maar dat doe ik dus nu maar even niet , ik heb nu al méér dan genoeg bass en wil gedonder met de buren voorkomen.

    De hoofdreden waarom ik een regio/zone vrije Oppo wil is de geroemde upscaling van DVD's maar ik wil niet zomaar 750,00 euri's uitgeven en er dan later achterkomen dat mijn huidige spelers het misschien net zo goed doen op dat gebied. Wat ik erg slordig vind voor een apparaat dat zó duur is is een niet perfect werkende AB en dat hij af en toe kuren vertoont die met aan en uit zetten verholpen moeten worden, niets is perfect maar dat zou niet mogen. Nog maar even goed nadenken tijdens het sparen .


  16. #141

    Standaard

    heb intussen immortals 3d gezien en vond het wel redelijk.
    het geluid moet je wel voor oppassen want is veel harder opgenomen dan normaal dus iets zachter zetten is wel raadzaam.
    in je laatste gesprek van hiervoor had je het over de sub goed inpassen,in immortals zit zoveel diepgaant laag dat 1 van mij thx woofers begon te fluiten wist dit geeneens en dacht dat hij stuk was maar is schijnbaar normaal bij sommige subs als ze exreem diep doorgaan in het laag

  17. #142

    Standaard

    oke
    over de rooie gaan doen ze zeker niet,
    heb alles redelijk goed afgesteld en volgens de reviews klopt alles precies.
    weet natuurlijk niet hoe jij je sub hebt afgsteld of hoe diep hij gaat maar met deze 2 met een film als immortals crosover op 80 hz zoals volgens thx moet en op de reciever de lfe op nul hoor ik het laag niet alleen maar ik word letterlijk in mijn stoel gedrukt,kan ze ook niet lager zetten maar het klingt gewoonweg weg top.
    ook al zou ik ze willen opblazen is gewoonweg bijna ook niet mogelijk hier zijn ze voor gebouwd.
    in ieder geval kom maar een keer fluitend mijn kant op.
    gr jamie.

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De Oppo krijgt regelmatig updates, blijft hij niet hangen op iets oudsdan wel weer op iets nieuws dat ze inbouwen, zou me daar maar helemaal geen zorgen over maken, doe ik ook niet, hij werkt voor de rest perfect en echt in alle stilte. ja, die AB, is heel luxe, mooi verlicht en goed ingedeeld, alleen hij vereist wat kracht, zolang je daar geen moeite mee hebt, dan heb je 1 van de betere spelers en bedenk wel, niets is perfect zoals je zelf ook al opmerkt, maar hij is het wel op de zaken waarom het echt draait, beeld en geluid zijn toppie
    Geduld is bij mij net als bij jou niet mijn sterkste punt dus ik zal daar goed op moeten oefenen wil het switchen van zone geen problemen opleveren. Maar zoals je al zegt gaat het om het beeld en het geluid en daar wil ik best voor betalen als die van topkwaliteit zijn. Ik ben heel erg benieuwd hoe goed de upscaling werkelijk is, kan de Oppo DVD's echt upscalen naar 1080P? Ik heb meer dan 600 honderd DVD's die ik niet weg doe en waarvan er een aardig aantal uit de VS komen, vooral Honkbal en American Football films + wedstrijden.


  19. #144
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ondanks dat de Oppo een hele goeie bdspeler is, is juist het upscale van DVD's waar de speler perfect in is. DVD's zagen er nooit zo goed uit. Dus juist daar ga je het meeste voordeel halen. Overigens niet zozeer het upscale, want dat is min of meer optisch bedrog, maar meer het weergeven zelf al.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #145
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het zojuist gegeven antwoord is.... Heleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemaal.................., goed .
    Alleen is niks zwart wit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #146
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ben dan Claudio wel niet ( is dat nu een na- of voordeel ) maar sluit me wel aan bij de Oppo aanhangers. Gewoon een topapparaat voor een nog enigszins betaalbare prijs.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  22. #147
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Sterkte met het feit dat je Claudio niet bent... Dat is best heel wat.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #148

    Standaard

    begeef me nu op glad ijs,
    beetje overdreven dit het zijn goede spelers maar lees ook whathifi,audio vision,heimkino etc.
    er zijn meerdere spelers die geen oppo heten en ook zeer goed presteren met upscalen mischien wel beter.
    neemt niet weg dat het goede spelers zijn alleen vind ik dat ze hier nog weleens te ver doorslaan met de oppo mania.
    ik persoonlijk lees toch graag de vakbladen wie ik heb genoemd en daar scoort zeker de oppo wie begint met een 8 geen hoge ogen als het gaat om geluidskwalitiet.
    wie moet je dan nu geloven de vakbladen of de liefhebbers.
    denk dat als je tevreden bent met je speler het er niet toe doet welke naam hij draagt.
    spelers van 100 euro kunnen ook niet goed upscalen en hebben ook geen goede geluidskwaliteit met analoog of digitaal.
    in de prijsklasse waar oppo zich in begeeft blijft het een kwestie van smaak maar doen andere spelers in die prijsklasse zeker niet onder.
    wat ik ermee wil zeggen is dat je in prijsklasse altijd een goede speler kunt vinden die niets onderdoet an de oppo het is maar net wat je zelf wilt geloven.
    ben bang dat ik nu geen vrienden hebt gemaakt vanwege de oppo aanhang hier maar het zij zo.
    pioneer lx serie en denon en yamaha en ooooook oppo zijn in deze prijsklasse allemaal goed en doen weinig voor elkaar onder volgens de hierboven genoemde vakbladen

  24. #149

    Standaard

    ^^ Hoe verder in de tijd we komen, hoe minder het verschil wordt jamiev. Dus een speler die nu 200 euro kost kan wel een hetzelfde presteren als een Oppo...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #150
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Whatshifi enzo zijn geen echte vakbladen wat mij betreft. Ik las ze ook wel eens, echt onafhankelijk vond ik ze nooit. Zeker Whatshifi deed mij vaak fronsen. Een review is ook een moment opname. De meeste moet je met een korrel of emmer zout nemen. Nee dan liever forums. De echte gebruikers die het maximale willen halen uit hun apparatuur en instellingen. Van de beste bdspeler test en vergelijk sites, de som der delen nemen. AV forums of Het topic op het HTforum lezen en daaruit je eigen conclusie trekken. Gewoon googlen op beste blu-ray speler. Wat ik of pietje zegt is niet belangrijk. Alles is relatief. Als wij dingen gaan opleggen ontstijgt het nut het doel. Zo kan alleen jij bepalen of je voor een budget of juist een referentie speler wilt gaan. De Oppo is gewoon een goede som der delen.. Vooral als je de nadruk legt op DVD's, immers bij high definition zijn de verschillen sowieso minder, maar maar ze zijn er wel degelijk. Analoge audio van de 95 ontstijgt voor veel audiofielen de bitstream kwaliteit. De sluiten de speler zelfs analoog aan. Dan zijn er ook maar weinig spelers waar zoveel upgrades überhaupt mogelijk zijn als bij de Oppo's. De Tuc's de NUforce. De Sabre DAC's. Dat zegt iets over de Oppo's. Maar vooral belangrijk voor opschaling is de videochip. Die van de Oppo is heel goed. De Qdeo. Ook heeft het apparaat een hele goede bouwkwaliteit, wat best relatief uniek is in deze prijsklasse. Tuurlijk worden budget spelers steeds beter, maar het blijft een budget speler die zijn beperkingen zal blijven houden en gericht op een bepaalde wellicht minder eisende doelgroep. Immers men blijft componenten van een bepaalde kwaliteit gebruiken. Of de meerprijs en gebruik van betere componenten zode aan de dijk zetten is een ander verhaal.

    De vraag is altijd weer waar jij minimaal genoegen mee wilt of kunt nemen. Er zijn betere en er zijn veel slechtere. Alles wat ik hierboven aangeef heeft mij doen besluiten deze voor mij onbekende speler te doen kiezen. Een speler die in de reguliere winkel niet te krijgen is. Ik had zoals gewoonlijk voor een ref speler kunnen gaan. Maar ik ging voor de som der delen. Nooit geen spijt van gehad. Supersnel, goed ondersteund met frequente firmwares, lust alles, misschien wel meer dan de som der delen. Maar dat ben ik, en wellicht niet voor jou. Daarom gaat het dus ook alleen daar om.

    Dat hier veel pro oppo fans zijn, komt omdat de meeste posters deze speler hebben. Wellicht in andere htdraadjes lees je weer heel wat anders. Wederom: alles is relatief. Daar moet je een beetje doorheen prikken. Dat was nu juist mijn punt.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 29-04-2012 om 02:30
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 6 van 23 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •