Pagina 22 van 23 EersteEerste ... 12181920212223 LaatsteLaatste
De resultaten 526 tot 550 van 570 worden weergegeven.

Discussie: Size Matters

  1. #526

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Verzoek aan diepgelovigen, mensen met een dubbele agenda en/of een teer zieltje om
    vooral niet verder te lezen,
    Toch gedaan...
    ik gebruik iets duidelijker en eerlijker taal dan oplichters en
    andere mooipraters die slechte zaken netjes proberen te verkopen, ik gebruik iets steviger
    taal om mensen wakker te houden
    Jouw taal is niet duidelijker en eerlijker, maar onbeschofter.
    Iets anders kan ik het niet noemen
    Het ging de afgelopen tijd zo goed en nu verval je weer in oude, ongewenste, gebruiken.
    Zo ontzettend jammer.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Toch gedaan...

    Jouw taal is niet duidelijker en eerlijker, maar onbeschofter.
    Iets anders kan ik het niet noemen
    Het ging de afgelopen tijd zo goed en nu verval je weer in oude, ongewenste, gebruiken.
    Zo ontzettend jammer.
    Sorry dat ik het zeg, maar zo'n reactie gooi je toch net zo goed weer olie op het vuur? Had dit nou niet via pb gekund

  3. #528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Sorry dat ik het zeg, maar zo'n reactie gooi je toch net zo goed weer olie op het vuur? Had dit nou niet via pb gekund
    Ja had gekund... Maar het moet voor iedereen duidelijk zijn dat dit soort taalgebruik niet getolereerd kan worden.
    Als we het via PM doen en de teksten niet weghalen denkt iedereen dat zoiets zo maar kan.
    Wat ik niet begrijp is dat Herman, ondanks onze eerdere opmerkingen en verzoeken om het niet meer te doen, toch gewoon doorgaat met z'n grove taalgebruik.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nu weet ik heus wel dat een AV receiver niet de kracht heeft in het laag zoals een alleen maar stereo
    versterker dat wel kan hebben, maar om nu bij het topmodel alles te kappen bij 40Hz als er een
    sub is aangesloten omdat de 7200WA probleempjes kan krijgen vind ik toch duidelijk wel een teken
    van zwakte en doet mij al helemaal angstig maken voor de 13 kanaals opvolger, zeker als je al moeite
    hebt met 9 eindtrappen in 1 bakkie.

    Je hoeft iig voor de 7200WA geen full range speakers te kopen die onder de 40Hz kunnen, dat is weggegooid geld. (met full range speakers bedoel ik dan "normale" speakers, geen satellieten, geen THX speakers en ook geen soundbar gevallen, dus gewone speakers waar je muziek mee kan luisteren zonder dat er direct een subwoofer bij nodig is, zij hoeven geen 20Hz te halen, maar gaan zeker lager dan 80Hz..... dit om weer te voorkomen dat we van eoa afgunstig figuur
    weer de neerbuigende opmerking en domme preek krijgen dat we geen, wat ik full range speakers ook wel eens noem, volwaardige speakers hebben)
    Dit is een stuk duidelijker, dan me een -vul zelf maar in- te noemen. De term "full-range" kan meer dingen betekenen zoals bvb breedband (1-weg) luidspreker die hele bereik weergeeft. Ik hoef je vast niet uit te leggen wat mensen met melkpakjes gaan denken als ze "full-range" lezen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De rest heeft waarschijnlijk het kant nog wal verhaal van Gerco niet eens gelezen nog begrepen maar staat wel vooraan om het vingertje te heffen.
    Ik was bang dat jij ook bij "de rest" hoorde.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 18-01-2018 om 22:15
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Wat ik niet begrijp is dat Herman, ondanks onze eerdere opmerkingen en verzoeken om het niet meer te doen, toch gewoon doorgaat met z'n grove taalgebruik.
    Als Herman iets niet begrijpt of als de info in een bericht onduidelijk is, heeft hij imo geen zin om te vragen wat iemand bedoelt. Eerlijk gezegd heb ik daar soms ook geen zin in als ik iets niet begrijp.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 18-01-2018 om 22:32
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #531

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als Herman iets niet begrijpt of als de info in een bericht onduidelijk is, heeft hij imo geen zin om te vragen wat iemand bedoelt. Eerlijk gezegd heb ik daar soms ook geen zin in als ik iets niet begrijp.
    Ik schat het niveau van Herman toch echt een flink stuk hoger in. Zo onduidelijk of onbegrijpelijk zijn onze verzoeken echt niet.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Toch gedaan...

    Jouw taal is niet duidelijker en eerlijker, maar onbeschofter.
    Iets anders kan ik het niet noemen
    Het ging de afgelopen tijd zo goed en nu verval je weer in oude, ongewenste, gebruiken.
    Zo ontzettend jammer.
    Onbeschoft....... Dikke Van Dale....... grof

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik ga er vanuit dat Sony met een firmware update komt. Neemt niet weg dat dit mooi klote is.
    klote........ Dikke Van Dale....... vervelend

    Volgens Van Dale is het vulgair taalgebruik, maar persoonlijk vind ik het gewoon duidelijke taal

    Hoop niet dat we elke woordje dat ik op het forum ga gooien met een goudschaaltje gewogen gaat worden.

    Wil natuurlijk niemand kwetsen, vraag me alleen af welk soort mensen gaan lopen klagen?

    Zijn het de teergevoeligen, de zwaar gelovigen, beschadigde mensen, verkopers van bepaalde produkten,
    de adverteerders of anderen met een dubbele agenda?

    Heb ervaringen gedeeld op het forum over mijn Onkyo receiver die stuk ging, de Samsung TV die
    er al na 4 maanden mee nokte, reviews geschreven over spelers en ik ben zo iemand die er dan
    wel een waarschuwing bij zet zoals bijvoorbeeld bij Oppo, dat deze toch wel heel dure speler wel wat
    langer mag spelen dan de iets meer dan 2 jaar die ik bij 2 van deze spelers heb meegemaakt.
    Het maakt geen vrienden als ik dan opmerk dat de kopers van Oppo wat mij betreft dan om 3 jaar
    garantie vragen omdat ik zelf ervaren heb dat het met de levensduur van de apparaten maar triest gesteld is.

    Ik noem het dan een bijvoorbeeld een balle apparaat of bagger, waar ligt de grens...... er zijn mensen
    die zich overal aan storen, het vreemde is dat ze het nog opzoeken ook en er dan over gaan klagen.

    Als ik de hits zie...... dan hebben er weer een paar sensatiezoekers lopen smullen.

    Zal m'n best doen, wil niet op mijn geweten hebben dat er iemand door mij in het ziekenhuis beland
    Have fun and enjoy your collection

  8. #533

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    goed verhaal!! hahahaha

    Maar hoop dat die nieuwe Denon je wel weer tevreden stelt.
    Maar je zei dat het weer als vanouds klinkt, ook het laag dan weer terug?
    Het leek erop dat de update de uitgang van de subwoofer van een iets lagere spanning had voorzien,
    of deze zodanig had gezet dat er bij de eerste ingebruikname software matig een lage spanning opstaat.
    Mijn ervaring bij de 1e keer dat ik de 7200 ingebruik nam was dat het compleet mis ging bij de Audessey setup,
    Audessey ging helemaal in de stress bij het testen van de speakers, dan met name van de subwoofer.

    Ik ben de onderste paar Hz van de zuilen kwijt, immers ze worden nu afgeknepen op 40Hz door de
    de receiver crossoversetting, maar mijn sub staat altijd bij, ook voor het laag van alle kanalen LFE + de rest
    om het zomaar eens te zeggen.

    Heb een paar uurtjes genoten van CD muziek en daarmee alle settings weer aangepast, zowel
    stereo, multichannel als surround, klinkt allemaal weer erg lekker.

    Heb gisteren later nog eens de technische gegevens van het nieuw uit te komen Vlaggenschip
    opgezocht..... en dat doet mij echt het ergste vrezen.

    Doet de 7200 nog 780watt snoepen aan het lichtnet, de nieuwe 8500 vraagt maar 120watt
    meer voor de 4 extra eindtrappen en dat geeft mij niet echt veel vertrouwen, het opgenomen
    vermogen van de 8500 is "maar" 900 watt en dat lijkt mij niet echt veel.

    Ach..... ze hebben er denk ik wel rekening mee gehouden dat er niet zo'n malle als ik
    komt die 6 zuilen aan het plafond zou kunnen gaan spijkeren

    Ben benieuwd naar een echt stevige test waar ze de 8500 op de pijnbank gaan
    leggen met 13 niet zielige speakers en hem dan stevig aan het werk zetten

    Praatjes vullen geen gaatjes mister Denon...... ja ja ja 13 x 150 watt met 20 - 20.000Hz
    Have fun and enjoy your collection

  9. #534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Volgens Van Dale is het vulgair taalgebruik, maar persoonlijk vind ik het gewoon duidelijke taal
    En dát is nu juist het hele probleem.
    Wat voor jou misschien 'duidelijke taal' is, is voor een ander 'vulgair', zoals je het zelf noemt.
    En neem van mij aan dat er niet zo heel veel zijn die dit soort taalgebruik als 'duidelijk' zien in plaats van 'vulgair'.
    Je kunt ook andere (lees: niet vulgaire) woorden gebruiken om iets duidelijk te maken. Gezien jouw schrijfkwaliteiten moet dat helemaal niet zo moeilijk zijn voor jou.
    Dus voor de laatste keer het vriendelijke verzoek om niet (lees: nooit) meer dit soort onbeschofte/vulgaire/respectloze taal te gebruiken!
    En een apparaat 'bagger' noemen is van een heel andere orde dan de verwensingen die je een persoon eerder in dit topic naar het hoofd hebt geslingerd.
    Die grens snap jij ook wel.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 19-01-2018 om 14:40
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ja had gekund... Maar het moet voor iedereen duidelijk zijn dat dit soort taalgebruik niet getolereerd kan worden.
    Als we het via PM doen en de teksten niet weghalen denkt iedereen dat zoiets zo maar kan.
    Wat ik niet begrijp is dat Herman, ondanks onze eerdere opmerkingen en verzoeken om het niet meer te doen, toch gewoon doorgaat met z'n grove taalgebruik.
    Dan lees je hier toch gewoon NIET mee, wat een gezever hierover zeg... Zo is Herman gewoon, klaar.
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  11. #536

    Standaard

    Ik snap het hele probleem hier niet......
    Ik denk dat we blij mogen zijn met alle contributies die Herman hier maakt voor dit forum!
    Ik lees het forum elke dag en Herman is altijd eerlijk en oprecht in zijn schrijven.
    Het is toch geen kleuterschool hier waar niets grofs gezegd mag worden?
    Dat anderen hier een probleem mee hebben vind ik eigenaardig...misschien willen diegene hier zelf eens wat over zeggen ipv zich te verschuilen achter de redacteuren?
    Ben benieuwd.....en iedereen een heel fijn weekend gewenst!
    this is my boomstick!!!

  12. #537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Dan lees je hier toch gewoon NIET mee, wat een gezever hierover zeg... Zo is Herman gewoon, klaar.
    Dat is nou precies wat het probleem is. Zo is Herman gewoon. En omdat hij gewoon zo is wil dat nog niet zeggen dat dat zomaar getolereerd wordt op ons forum. Hij is er in het verleden op aangesproken en door zijn eigen toedoen, en van niemand anders, begint het gedonder van voor af aan. Wij willen het gewoon niet hebben. Klaar. En zo veel gevraagd is het niet...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #538

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Dan lees je hier toch gewoon NIET mee, wat een gezever hierover zeg... Zo is Herman gewoon, klaar.
    Is Herman god ofzo ?

    Laat ik duidelijk zijn dat ik me niet stoor[komt zelfs niet in me op om er een melding van te maken] aan wat Herman schrijft maar ik snap wel dat als iedereen dat op die manier doet het einde zoek is.

    Ben laatst toen ik uit de bocht vloog ook op m'n vingers getikt wat natuurlijk terecht was vanuit het perspectief van deze site.

  14. #539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Dan lees je hier toch gewoon NIET mee, wat een gezever hierover zeg... Zo is Herman gewoon, klaar.
    Jij houdt vast niet van bumperklevers op de snelweg. Moet je dan nooit meer op de snelweg gaan rijden omdat er de kans is dat er een bumperklever achter je auto zit?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #540
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Jij houdt vast niet van bumperklevers op de snelweg. Moet je dan nooit meer op de snelweg gaan rijden omdat er de kans is dat er een bumperklever achter je auto zit?

    Nou, nou... Wat een vergelijking.
    Zullen we nu maar even on-topic blijven en deze discussie verplaatsen redactie?? Jullie als redactie geven nu ook niet echt het goede voorbeeld over hoe het wel moet....
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #541

    Standaard

    Als Herman aangeeft dit taalgebruik niet meer te hanteren hoor je ons niet meer. Maar tot op heden is het daar helaas nog niet van gekomen...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #542
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Als Herman aangeeft dit taalgebruik niet meer te hanteren hoor je ons niet meer. Maar tot op heden is het daar helaas nog niet van gekomen...

    Klinkt een beetje als uitlokkerij.. Dus jullie gaan nu lekker door met heen en weer discussieren over zaken waar dit topic niet voor bedoeld is. Fijn...Dit was trouwens mijn laatste off-topic bericht hierover in Herman's topic.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  18. #543

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is nou precies wat het probleem is. Zo is Herman gewoon. En omdat hij gewoon zo is wil dat nog niet zeggen dat dat zomaar getolereerd wordt op ons forum. Hij is er in het verleden op aangesproken en door zijn eigen toedoen, en van niemand anders, begint het gedonder van voor af aan. Wij willen het gewoon niet hebben. Klaar. En zo veel gevraagd is het niet...
    De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

    Het volgens de Dikke van Dale vulgaire woord klote kwam bij JOU vandaan, ben de laatste die zich
    daar aan stoort, maar als je daar voor in de plaats het woordje lullig had gebruikt was er niets aan de
    hand geweest, lullig is informeel volgens de Dikke van Dale.

    Onze taal is mooi en de grenzen erin zijn ook grappig, als je voor *** het woord vagina bedoeld is
    dat volgens de Dikke van Dale informeel, we hebben ook genoeg gezegdes met het woord ***,
    twee ervan zijn vulgair of grof, maar bij voor de kat zijn ***( voor niets) staat niets bij, een lastige dus.
    Bedoel je met ***, vervelend dan ga je wederom over de schreef, want dat is volgens de Dikke van Dale
    wel weer vulgair.

    Jij moet het goede voorbeeld geven, denk dat we er wat vaker de Dikke van Dale bij moeten nemen,
    want het is toch wel lastig als je het zelf wel doet en van een ander verlangt dat ie het niet doet

    Ja..... een storm in een glas water:

    phrases, sayings, proverbs and idioms at

    The Phrase Finder


    Home | Search | Phrase Dictionary | Shit for brains

    The meaning and origin of the expression: Shit for brains







    Browse phrases beginning with:

    A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T UV W XYZ Full List


    Shit for brains

    Other phrases about:



    What's the meaning of the phrase 'Shit for brains'?

    Extremely stupid.
    What's the origin of the phrase 'Shit for brains'?

    This term of abuse originated in the USA in the 1960s. The earliest record of it that I can find is David Maccuish's novel Do not go Gentle, 1960:
    "Larko's got shit for brains."



    Ja.... had het gehoord/gezien in een film en vond het wel grappig voor extreem dom.

    Maar heb een paar dagen tot 10 geteld en daarna nog steeds niets gezegd, de denkebeelde trap onder de ...... is er helemaal niet geweest.

    Alleen maar een hoop sensatie en vingertje wijzen..... wat was ik weer vervelend op dit anders zo kalme en vredelievende forum.

    Gelukkig nog steeds geen ziekenhuis opnames...... toch.... hoop ik????
    Have fun and enjoy your collection

  19. #544

    Standaard

    Dank voor de uitleg Herman, maar ik zou toch graag van je willen horen dat je in de toekomst je taalgebruik gaat aanpassen aan de normen van dit forum.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  20. #545

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dank voor de uitleg Herman, maar ik zou toch graag van je willen horen dat je in de toekomst je taalgebruik gaat aanpassen aan de normen van dit forum.
    Ludo, ik dacht dat mijn taalgebruik zeker de laatste tijd wel meeviel, de laatste storm
    in het zogenoemde glas met water ging over een denkbeeldige trap onder een achterwerk
    voor een extreem domme opmerking, er is een sensationele ophef over gemaakt, terwijl er
    eigenlijk niets aan de hand was.

    Je eigen redactieleden maken zich volgens de Dikke van Dale schuldig aan vulgair taalgebruik,
    maar ik wil ze in de toekomst wel tot voorbeeld zijn en mijn eigen taalgebruik op het niveau van
    informeel houden, zonder gelijk vulgair te worden, zal de Dikke van Dale als bijbel gebruiken

    Natuurlijk ben ik ook maar een mens en kan me, zo onbeschoft als ik ben, helaas wel eens vergissen.
    Hoop dan dat er dan niemand ondertussen beschadigd raakt en zal het gewraakte direct corrigeren zodra
    dit tot mijn attentie komt, een engel zal een bengel wel nooit worden, maar ben heus van goede wil.

    Hoop dat je Michael Hamers niet al te zeer met de zweep geeft, hij heeft het waarschijnlijk ook nooit slecht bedoeld.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #546

    Standaard

    Dank voor de reactie Herman. Zoals je het in de eerste alinea omschrijft, zo kan het dus ook en zeg je precies hetzelfde!
    Behalve het laatste deel van de laatste zin dan, want dat ben ik niet met je eens...
    Hiermee is voor mij het boek gesloten (totdat jij het zelf misschien weer ooit open doet )

    On topic!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #547

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Jij houdt vast niet van bumperklevers op de snelweg. Moet je dan nooit meer op de snelweg gaan rijden omdat er de kans is dat er een bumperklever achter je auto zit?
    Daar stoor ik me geen seconde aan en ga geen cm harder rijden. ben taxi chauffeur en rij een paar 1000 km per week, dus als ik me dáár al over op moet winden dan heb ik geen leven meer. gewoon niet in de spiegel kijken.... Iets minder irriteren over onbenulligheden lijkt me beter. ook hier.

    Ontopic: Ik denk dus maar dat ik mijn Marantz maar niet meer ga updaten...hahaha,
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  23. #548

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Daar stoor ik me geen seconde aan en ga geen cm harder rijden. ben taxi chauffeur en rij een paar 1000 km per week, dus als ik me dáár al over op moet winden dan heb ik geen leven meer. gewoon niet in de spiegel kijken.... Iets minder irriteren over onbenulligheden lijkt me beter. ook hier.

    Ontopic: Ik denk dus maar dat ik mijn Marantz maar niet meer ga updaten...hahaha,
    Als ik van beroep chauffeur zou zijn zou ik me ook niet in de baas zijn tijd opwinden.
    Maar snap je wel dat anderen zich er wel aan kunnen ergeren ?

  24. #549

    Standaard

    Zo, tijd voor een kleine update hier, is al weer even geleden dat ik hier wat op het forum heb gepost, wel ondertussen zo nu en dan wat gelezen op het forum.

    Heb ook nog steeds contact met enkele leden van dit forum, al is Geoffrey momenteel helaas een beetje in de lappenmand, beterschap vriend.

    Nog steeds actief? Ja, zelf nog steeds actief en koop ook nog steeds af en toe een Blu ray of UHD, maar wel heel veel minder dan vroeger, dit
    omdat mijn opslagruimte niet oneindig is en omdat de heren schijfjesverkopers ons als klant hier in Nederland niet echt serieus nemen. Het overgrote
    deel koop ik dan ook in het buitenland, goedkoper en vaak wel met knappe audio track en dan denk ik met name aan de nep "BeNeLux" uitgaven
    van WB die niets meer en minder gewoon de Franse ...... uitgaven zijn, en waarmee we het voor de Fransen goedkoper maken en hier de hoofdprijs
    voor moeten betalen. De MM heeft ons ook behoorlijk in de steek gelaten, eerst de markt kapot gemaakt en daarna het aanbod steeds verder ingekrompen,
    het is nu zoeken bij de meeste MM's en dan vind je na het gevraagd te hebben nog ergens een klein rekje waar ze een paar veel te dure aanbiedingen hebben.

    Men kan wel stellen dat de Nederlandse markt zo goed als weg is, mis het wel het in de bakken graaien bij de toenmalige Free Recordshops, V&D's, Fame
    van Leest etc etc, maar ja, het is niet anders.

    Beameren doe ik ook nog steeds, heb zelfs 3 dezelfde beamers en momenteel verkeren die alle 3 in uitstekende en werkende conditie, mocht er dan ook
    eens een keer een lamp ploffen, dan is het binnen 5 minuten opgelost om een andere startklare beamer er voor in de plaats te zetten, toch kijk ik momenteel
    haast niet meer via de beamer, al staat alles startklaar om er 3D mee te kijken, heb momenteel zo'n 400 originele 3D uitgaven en die wil ik toch nog wel
    eens voor de 2e of 3e keer of meer bekijken.

    Oh.... waar kijk ik dan wel tegenwoordig mijn films en series op..... gewoon een 85inch 4K TV met HDR en Dolby vision, ben ik toch weer een klein beetje
    met de tijd meegegaan. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik niet van het lasogen veroorzakende HDR en Dolby geweld houd, het is gewoon veel te fel en
    doet gewoon pijn aan de ogen. Mag ook nog graag mijn oude series op DVD wel terugkijken, gaat best wel lekker op de TV en dan gewoon in de movie
    setting en de licht donker regeling niet op standje ik zal je de ondertiteling even inbranden op je netvlies. De TV is er mede gekomen ivm met het bedieningsgemak
    met betrekking tot Apps en de werking daarvan, het gaat natuurlijk prima met de beamer en de Apps van een blu ray speler, maar met de Apps van de TV gaat het
    allemaal net even wat soepeler en werkt het allemaal net even beter. Het geluid gaat via de HDMI (ARC) naar de geluidsinstallatie en dat werkt, als de HDMI
    aansluiting van de TV tenminste zin heeft, allemaal prima. Wederhelft is ook blij met de oplossing, er kan nu met meer omgevingslicht gekeken worden en dat is
    met een beamer wel eens lastig. De TV is er mede gekomen door de prijsval die de grote apparaten hebben gemaakt, betaalde je een paar jaar geleden nog
    zo'n 10.000 euro voor een 85inch gevalletje(maar dan wel met 3D) nu is dat al voor rond de 3000 euro en zelfs veel minder te realiseren.

    Nog steeds een liefhebber van de hobby, maar nu dan wel met Netflix, Prime en Disney+ abbo's erbij, heb gelukkig ook veel meer vrije tijd gekregen om van de hobby te
    genieten en kan dan ook weer eens op mijn gemak van mijn verzameling genieten, al zal ik niet alles van de ruim 4000 titels nog een keer in 1 van de spelers stoppen.

    Wens u allen heel fijne feestdagen en veel film/serie genot in deze lange donkere dagen
    Have fun and enjoy your collection

  25. #550
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Herman,

    Leuk om weer van je te horen; begon me al een beetje zorgen te maken. Alles goed? Jouw weg is het lot van velen hier. MM kom ik simpelweg niet meer, browse wel buiten de grenzen. Veel beter en véél goedkoper, hoe gek dat eigenlijk ook klinkt.

    Een opmerking heb ik wel. HDR en Dolby Vision geven niet per definitie meer licht, maar naast een groter kleurbereik en dus soepelere kleurovergangen en hogere res., vooral voor meer gradaties tussen wit en zwart. Waar conventionele televisies ongeveer honderd stappen kende, kunnen beiden formaten nu meer verschillen van licht naar donker weergeven. Dit resulteert in minder zwarte of witte 'vlekken'. Een zonsondergang die definitie verliest, zwart waar geen onderscheid en details inzitten. Natuurlijk zijn er fabrikanten (Samsung) die de helderheid flink opschroeven; wat weer nadelig geresulteerd heeft bij 3D. OLED kunnen van huis uit minder nits weergeven en een 3D-laag deed daar nog verder afbreuk aan. Door de vrij agressieve enigzins misleidende QLED-marketingtechniek van Samsung, kon bijvoorbeeld LG niet anders dan meedoen in de Nit-war. Volgens mij een van de hoofdredenen om 3D te laten varen, net nu het qua techniek op zijn hoogtepunt was. Dus kortom; HDR en DV zijn niet perse helderder, maar kunnen simpelweg meer definitie weergeven.

    Jij ook fijne feestdagen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 22 van 23 EersteEerste ... 12181920212223 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •