Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 131920212223
De resultaten 551 tot 553 van 553 worden weergegeven.

Discussie: Tevreden?

Standaard

Beste Herman,

Leuk om weer eens een berichtje van je te lezen. Zit veel herkenbaarheid en wat overeenkomsten in.
    Misschien een jaarlijks evenementje van te maken

Veel kijk- en luisterplezier en geluk met je gezinnetje (gaat het goed met de viervoeter?).

Tot volgend jaar als de wereld een stuk veranderd is.

Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zo, tijd voor een kleine update hier, is al weer even geleden dat ik hier wat op het forum heb gepost, wel ondertussen zo nu en dan wat gelezen op het forum.

Heb ook nog steeds contact met enkele leden van dit forum, al is Geoffrey momenteel helaas een beetje in de lappenmand, beterschap vriend.

Nog steeds actief? Ja, zelf nog steeds actief en koop ook nog steeds af en toe een Blu ray of UHD, maar wel heel veel minder dan vroeger, dit
    omdat mijn opslagruimte niet oneindig is en omdat de heren schijfjesverkopers ons als klant hier in Nederland niet echt serieus nemen. Het overgrote
    deel koop ik dan ook in het buitenland, goedkoper en vaak wel met knappe audio track en dan denk ik met name aan de nep "BeNeLux" uitgaven
    van WB die niets meer en minder gewoon de Franse ...... uitgaven zijn, en waarmee we het voor de Fransen goedkoper maken en hier de hoofdprijs
    voor moeten betalen. De MM heeft ons ook behoorlijk in de steek gelaten, eerst de markt kapot gemaakt en daarna het aanbod steeds verder ingekrompen,
    het is nu zoeken bij de meeste MM's en dan vind je na het gevraagd te hebben nog ergens een klein rekje waar ze een paar veel te dure aanbiedingen hebben.

Men kan wel stellen dat de Nederlandse markt zo goed als weg is, mis het wel het in de bakken graaien bij de toenmalige Free Recordshops, V&D's, Fame
    van Leest etc etc, maar ja, het is niet anders.

Beameren doe ik ook nog steeds, heb zelfs 3 dezelfde beamers en momenteel verkeren die alle 3 in uitstekende en werkende conditie, mocht er dan ook
    eens een keer een lamp ploffen, dan is het binnen 5 minuten opgelost om een andere startklare beamer er voor in de plaats te zetten, toch kijk ik momenteel
    haast niet meer via de beamer, al staat alles startklaar om er 3D mee te kijken, heb momenteel zo'n 400 originele 3D uitgaven en die wil ik toch nog wel
    eens voor de 2e of 3e keer of meer bekijken.

Oh.... waar kijk ik dan wel tegenwoordig mijn films en series op..... gewoon een 85inch 4K TV met HDR en Dolby vision, ben ik toch weer een klein beetje
    met de tijd meegegaan. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik niet van het lasogen veroorzakende HDR en Dolby geweld houd, het is gewoon veel te fel en
    doet gewoon pijn aan de ogen. Mag ook nog graag mijn oude series op DVD wel terugkijken, gaat best wel lekker op de TV en dan gewoon in de movie
    setting en de licht donker regeling niet op standje ik zal je de ondertiteling even inbranden op je netvlies. De TV is er mede gekomen ivm met het bedieningsgemak
    met betrekking tot Apps en de werking daarvan, het gaat natuurlijk prima met de beamer en de Apps van een blu ray speler, maar met de Apps van de TV gaat het
    allemaal net even wat soepeler en werkt het allemaal net even beter. Het geluid gaat via de HDMI (ARC) naar de geluidsinstallatie en dat werkt, als de HDMI
    aansluiting van de TV tenminste zin heeft, allemaal prima. Wederhelft is ook blij met de oplossing, er kan nu met meer omgevingslicht gekeken worden en dat is
    met een beamer wel eens lastig. De TV is er mede gekomen door de prijsval die de grote apparaten hebben gemaakt, betaalde je een paar jaar geleden nog
    zo'n 10.000 euro voor een 85inch gevalletje(maar dan wel met 3D) nu is dat al voor rond de 3000 euro en zelfs veel minder te realiseren.

Nog steeds een liefhebber van de hobby, maar nu dan wel met Netflix, Prime en Disney+ abbo's erbij, heb gelukkig ook veel meer vrije tijd gekregen om van de hobby te
    genieten en kan dan ook weer eens op mijn gemak van mijn verzameling genieten, al zal ik niet alles van de ruim 4000 titels nog een keer in 1 van de spelers stoppen.

Wens u allen heel fijne feestdagen en veel film/serie genot in deze lange donkere dagen
    "A man's got to know his limitations", ...

Standaard

Leuk om weer wat van je te lezen Herman!
    Mooi dat je nog zo met de hobby bezig bent, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht .
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Zo, de Kerstdagen ook weer overleefd, nu nog de sprong naar het nieuwe jaar...... ja, wat gaat het nieuwe jaar ons brengen. Laten we het hier maar beperken tot het film en HT gebeuren, daar is genoeg gespreksstof van te maken. 3D wordt op schijf nog steeds uitgebracht, helaas niet meer gemaakt door LG, wat met het passieve systeem op een 4K TV toch wel heel erg mooi is, maar ja.... druiloor Samsung vond dat er zogenaamd te weinig belangstelling voor was...... ja ja, iedereen gooit direct zijn TV weg als meneertje Samsung weer iets nieuws heeft bedacht.... niet dus...... en gelukkig maar, die kromme bagger TV's van ze hebben het helemaal niet gered. Dan met hun QLed, dat veel lijkt op OLed ...qua schrijfwijze dan... omdat ze zelf geen knappe O Led konden maken. Gaan ze maar met 8K proberen nog wat omzet te maken..... 8K lijkt me heel leuk, maar niet nodig als ik het beeld van mijn 85inch TV zo zie. Maar als ik de staats win en een huis kan kopen met een grotere muur dan lijkt het me wel leuk voor een +120inch TV of zoiets in een echt groot formaat. 4K heeft tegenwoordig wel heel leuke betaalbare echt grote TV's gebracht.
    HDR en Dolby Vision..... ja Claudio.... heel goed verhaal en mooie uitleg, maar bij mij en de doorsnee kijker is het vooral het oogverblindende wit dat opvalt..... een hele berg nits Donkerder dan donker kan iets niet worden, maar bij OLed ziet het er wel heel netjes uit en inderdaad de heel veel fijne stapjes die er gemaakt kunnen worden tusssen het allerdonkerst en het allerlichtst maken het mogelijk om heel erg in detail te kunnen weergeven...... moeten ze het natuurlijk bij de opnames wel super goed belichten en opnemen... en ja, dan ziet het er ook erg gelikt uit, zie wel eens van die 4K demo's op de TV en dat geeft dan een indruk hoe mooi het kan zijn als ze er heel goed hun best op doen. Oh... en ze beloven ook steeds meer kleuren en meer verzadigd en meer meer meer, het enige dat niet meer wordt is de levensduur van de apparatuur.
    Ja...... wat zal 2020 ons brengen op HT gebied...... 8K..... maar dat is ook niet echt nieuw meer en wie zit er nu echt op te wachten? Veel sneller internet?, heb nu al 500Mb, en Ziggo beloofd ons voor volgend jaar het Giga netwerk, hebben ze al in Utrecht en nog ergens..... zit ik er op te wachten.... ook al niet.... Giga giga down..... maar up gaat niet echt up in snelheid en blijft bij 1 Giga down met 50Mb up toch een beetje achter, al zullen we er met ons thuisnetwerk best mee uit de voeten komen.

Audio.... nog meer kanalen zie ik niet echt komen, dit is het draadloze tijdperk aan het worden en niet een tijdperk waar de kwaliteit van het beoogde het allerbelangrijkste is, met andere woorden, een compromis, het moet redelijk zijn als het er maar mooi uit ziet en als het dan nog mooi klinkt ook, dan is dat meegenomen. Het moet tegenwoordig gemakkelijk zijn en vooral niet moeilijk plaatsbaar zijn. Dat is best lastig, zo wil ik zelf ook geen gaten in de muren of plafonds boren om speakers te gaan ophangen om het zodoende optimaal te kunnen plaatsen. Heb zelf wel een speakeropstelling van 7.1.4 met allemaal volwaardige
    grote speakers (3 paar zuilen en 2 paar boekenplankers) en ook al kan mijn versterker ze niet allemaal tegelijk aansturen, ze zijn wel allemaal aangesloten en kan indien gewenst een
    keuze maken waarvan ik gebruik wil maken. Ook al heeft Netflix nu Dolby Vision en Atmos(Dolby+ variant) het is toch dat ik over het algemeen draai zonder de top speakers en het liefst in 7.1 en als het in 5.1 staat vind ik dat ook niet erg, als het maar goed klinkt.

Ja, ben ook benieuwd wat het nieuwe jaar gaat brengen, zelf hoop ik dat alles gewoon heel blijft, ben tevreden..... maar 1 speler begint nu heel af en toe een beetje raar te doen, de TV, pas nieuw en daarmee nog vol in de garantie heeft kuren met zijn HDMI ARC aansluiting, zo speelt hij goed om daarna kuren te krijgen, dan "ziet" hij de aangesloten apparatuur niet en dat gaat dan gepaard met enige verwensingen en soms speelt hij dan korte tijd later weer verder, soms duurt het wat langer en moet je soms het eea schakelen en daarna speelt het dan soms weer dagen zonder problemen om daarna zo weer een paar keer op een dag te weigeren..... it's a Sony..... lastig om er een storingsmonteur voor te laten komen, immers als hij op dat moment zonder kuren werkt is er ook niets op te sporen en aan de kabels ligt het niet, heb er al verschillende tussengehad en ze doen het allemaal met en zonder kuren, dit terwijl ik met de Sammy nooit dit gezeur heb gehad..... ach, denk dat we dit allemaal wel eens meemaken, gewoon lastig, maar op een gegeven moment komt het wel goed...hoop ik.

Het nieuwe jaar, leuk al de HT spullen, maar ons eigen welzijn is toch wel het belangrijkste, hier alles goed, de viervoeter is een ware vriend en doet het goed, met de tweevoeter gaat het ook goed en ik mag op HT gebied al helemaal niet klagen, zo'n beetje alles mag als het haalbaar is en de 85inch TV paste aan de muur en was dan ook geen probleem, de TV kan naar voren, draaien naar links en rechts en gekanteld worden, , helemaal tegen de muur en het beamerscherm kan naar beneden, allemaal geen probleem en ook de viervoeter vind het geweldig als er mede viervoeters op de schermen verschijnen, volgt dan de verrichtingen met belangstelling om daarna weer languit op de bank te gaan liggen. Heb op HT gebied eigenlijk geen wensen meer, of het zou zijn dat ze de HDMI aansluiting eindelijk eens knap gaan maken, bedoel dan zonder het gezeur met handshakes die allerlei beveiligingen in werking zetten, en tussen de merken, met al hun verschillende benamingen voor CEC, een betere samenwerking, nog steeds willen de spullen vaak niet knap met elkaar samenwerken en dat is toch triest. Had nu ook dan ook het liefst CEC uit laten staan, maar om het geluid van de TV via HDMI ARC naar de geluidsinstallatie te krijgen moet het helaas toch aan, al heb ik gelukkig zelf wel een paar keuzemogelijkheden om CEC deels uit te schakelen zodat hij niet te pas en te onpas maar allerlei apparaten aan en uit zet.

Als we dan toch nog wat verbeteringen willen...... ja.... de APPs, die hebben onderling toch ook heel veel verschillen op het gebied van bediening, de één werkt fijner dan de ander en ook het personaliseren gaat bij de ene APP veel beter en uitgebreider dan de ander enwaar de één nooit vastloopt, zijn er weer andere die bij het minste of geringste al gaan haperen. Daar zouden de heren/softwareboeren toch nog eens beter hun best op kunnen doen, en dan wat minder op ons gedrag volgen, maar meer voor ons zorgen. Kan van bijvoorbeeld de APP's van Netflix, Prime en Disney niet 1 als beste aanwijzen, ze hebben allemaal zo hun voors en tegens..... doch als het gaat om betrouwbaar stabiel gedrag, dan steekt de Netflix APP bij mij met kop en schouders boven de rest uit. Wat me wel van die steaming boeren tegenvalt zijn de series met grote zwarte balken aan onderkant en bovenkant..... ze gebruiken bijna de helft van je scherm niet en daar kan ik best flink pissig over worden, zal wel te maken hebben met de hoeveelheid data, maar ik kan er niet vrolijk van worden..... maar ja wie ben ik en je al te druk maken schijnt niet goed voor je hart te zijn, maar als ik het voor het zeggen had...... gaarne alle pixels van mijn TV aan het werk en niet de helft van het scherm in zwarte rust. Nog even en dan blijft er helemaal niets meer over.... ben benieuwd wat voor een k..smoes ze daar voor hebben..... de verkoop van 21:9 TV's is nooit een echt succes geworden, het formaat is daarintegen wel geliefd bij gamers en sommige PC gebruikers.

Ja, waar gaan we naar toe in de toekomst..... 3D TV zonder brillen.... meer en meer en meer van alles dat we al hebben?, kleuren, pixels, kanalen, bits en bites? ..... ach, we zullen het beleven.

Wens mijn mede HT vrienden vooral een gezond 2020 HT jaar.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 131920212223

Instellingen bij het plaatsen van berichten