Pagina 2 van 23 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 570 worden weergegeven.

Discussie: Size Matters

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ze zijn aangekomen

    Ze moeten nog wel inspelen, dus ik ga daar nog niets over roepen.

    Pas als ze zijn ingespeeld zal ik de meetmicrofoon er even op loslaten en de boel gaan finetunen.

    Kan al wel verklappen dat ze mijn hart gestolen hebben
    Veel plezier met je aanwinst! Maar waarom wachten tot ze zijn ingespeeld met inregelen? Ik heb ze gewoon als 5.1 opstelling ingespeeld en later nog een keer ingesteld.

  2. #27
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Gefeliciteerd met je nieuwe speakers. Je kan de speakers recht tegenover elkaar zetten, waarbij 1 uit fase speelt. Ik geloof dan 30cm voldoende is.

    @Onkyo: De rubbers van de conussen zijn als ze nieuw zijn erg stug. Dat wordt met inspelen soepeler. Daarnaast heeft electronica ook nog even tijd nodig, maar dat gelooft niet iedereen, dus daar laat ik even bij
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    @Onkyo: De rubbers van de conussen zijn als ze nieuw zijn erg stug. Dat wordt met inspelen soepeler.
    Weet ik, maar ik heb ze ingespeeld terwijl ze al in opstelling stonden. Maar ieder hetzijne natuurlijk.

  4. #29
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Weet ik, maar ik heb ze ingespeeld terwijl ze al in opstelling stonden. Maar ieder hetzijne natuurlijk.
    Je hebt gelijk, is ook smaakafhankelijk. Ik wil zo snel mogelijk mijn apparatuur op het uiteindelijke niveau hebben. Ik heb daar een speciale DVD voor Anderen vinden het juist mooi de set te horen ontwikkelen...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #30
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Hoe bevalt de klank t.o.v. je Magnat's?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ze staan nu in te spelen op de settings van de oude set, het eerste uur was duidelijk te merken dat ze echt stug waren. Maar nu ze na zo'n 24 uur gespeeld te hebben een klein beetje loskomen, blijken die oude settings best wel te voldoen, de backrears kunnen een Db'tje harder, maar verder niets wereldsschokkend.

    Denk dat ik eind volgende week wel zover ben om de meting erop los te laten. Ondertussen is het genieten al begonnen, ben er niet op achteruit gegaan
    Enjoy

    Ze gaan steeds beter klinken. Ik heb de mijne nu zo'n anderhalf jaar en vooral in het begin (maar das logisch) hoor je werkelijk het verschil per aantal dagen inspeeltijd dat ze beter gaan klinken. Nu ze echt "los" zijn haal je er het maximale ook uit, en persoonlijk merk ik dat het beste met dvd-audio's, waar je de verschillende lagen van muziek ook echt kunt "zien". - je weet wel wat ik bedoel

  7. #32

    Standaard

    Goed verhaal DVDPF.
    Ik ga maar even nog niet luisteren
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Goed verhaal DVDPF.
    Ik ga maar even nog niet luisteren
    Doe maar wel, je zult positief verrast zijn. Toen wij voor nieuwe speakers ging luisteren (ik had vaag Monitor Audio's in gedachten maar stond voor alles open) lieten ze me bij Hobo de Focals beluisteren op een grote Nad voor-eindversterker combinatie. Ik was meteen verkocht. Zelfs mijn vriendin, die het allemaal wel leuk vind maar voor wie HT niet van levensbelang is was onder de indruk.
    De tweede luisterbeurt ben ik met mijn eigen versterker en cd's naar Hobo gegaan en ik had me de eerste keer niet vergist, dit zijn superspeakers!
    Daarna de koop gesloten (816W,806V,CC800V).

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Doe maar wel, je zult positief verrast zijn.
    Geen budget
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #35
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Heel goed omschreven DVDPF Ik vind het ook niet altijd makkelijk om te omschrijven hoe, na een verandering, de klank is, maar ik zou het ook zo doen.

    De Focal is dus een mooie speaker, maar het zegt ook hoe goed je Magnat's waren

    Het upgradevirus ligt overal op de loer. Ik ben analoge interlinks aan het testen en het blijkt dat je daarmee ook de klank van een speaker kan veranderen Blijft wonderlijk, die electriciteit

    Ben benieuwd naar de foto's...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #36
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kijk eens aan in de week dat 'k hier zonder Internet zat, lang leve het Belgische
    Telenet, is er toch één en ander gebeurd.

    Leuk om te lezen hoe de Focals zich verhouden tov je Magnats. Vind dit zelf ook
    moeilijk om te omschrijven, vooral hoog want bij 12 KHz en hoger doen mijn oren
    niet meer mee

    En nee ga ze niet beluisteren, heb zelf al Focals ... hoewel een maatje kleiner.
    Kan me voorstellen dat ze je wel degelijk bevallen, dat mag 'k toch afleiden uit
    je enthousiasme
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #37
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je weet hoe ik over kabels denk, dus daar zal ik het niet over hebben

    De 4mm2 is sowieso een goede keuze als je lange kabels gebruikt. Het verlies is dan kleiner. De weerstand van een kabel wordt bepaald door de formule: R = (rho*L)/A. De kunst is de R zo klein mogelijk te laten zijn. Het materiaal kan hier ook voor zorgen, vanwege de soortelijke weerstand (rho). Hoe groter de soortelijke weerstand en hoe kleiner het kabeloppervlak (A), hoe meer verlies er optreedt.

    Wat stekkers betreft, met bare-wire kan het koper (ook al is het OFC) op den duur gaan oxideren, waardoor weer extra verlies optreedt. Goede spades/bananen vertragen dit proces.

    Ben benieuwd naar je foto's...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voor mensen die toe zijn aan nieuwe speakers..... zou er zeker eens naar gaan luisteren. Voor mensen die er nog niet aan toe zijn..... blijf uit de buurt, voordat je het weet ben je besmet met het upgrade-virus

    Plaatjes volgen later....
    Ik weet niet waar het over gaat, immers, ik was niet in de buurt...

    Ook al gaat de nieuwigheid, leukigheid, er straks af. Mooi geluid blijft fascineren cq genieten. Ook als de verliefdheid over en de virus weer genezen is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het lijkt mij dat de kabel ook kan gaan oxideren in een bananensteker, tevens zorgt zo'n steker ook weer voor een extra weerstand, zoiets als een c.nd..m met n.... jeweet wel . Ik heb de kabels overal goed stevig aangedraaid, hoop dat ze voorlopig dan ook niet meer los hoeven en als dat wel het geval is, heb een fijn striptangetje, maak er dan gewoon weer een vers puntje aan .
    Om de kans op oxidatie te verkleinen heb ik de volgende tip:
    Strip de de draden langer aan dan je nodig hebt. Gebruik het uiteinde om de draden in elkaar te draaien en knip daarna de overlengte af. Het koper wat je met blote vingers hebt aangeraakt, gaat nl. (sneller) oxideren. Dat van die blote vingers geldt ook voor messing, wat o.a. veel voor spades en banaanstekkers gebruikt wordt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-02-2011 om 12:49
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #40

    Standaard

    Mooie set. Is er klankmatig nog veel verschil tussen de 807 en de 806?

    Ik zit ook te denken aan uitbreiding naar een 7.1 opstelling maar ben er nog niet helemaal uit hoe die er dan uit komt te zien.
    De SR800V is ook nog een mogelijkheid.

  16. #41
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk om te lezen dat je zo tevreden bent met je nieuwe geluid. Terwijl ze waarschijnlijk nog niet volledig zijn ingespeeld...

    Net even je nieuwe foto's bekeken en het plaatje met je nieuwe Focals is toch wel een stuk mooier. Veel rustiger door de slanke vloerstaander. Indrukwekkend gezicht zonder frontjes Ik kan me voorstellen dat in een woonkamer met frontjes rustiger oogt, maar ik hoe er wel van alle drivers te kunnen zien.

    Hoor je verschil met en zonder speakerdoek?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, ja de SR800V.....

    Ik weet het niet, het lijken mij moeilijk te plaatsen speakers, maar dan moet ik wel eerlijk toegeven dat het niet helemaal mijn ding is, maar ook dat ik er weinig of geen ervaring mee heb. Misschien wel iets...... van wat de boer niet kent dat lust ie niet

    Misschien ook nog wel een klein nadeeltje..... ze zijn dan ook enkel als rear of backrears te gebruiken, al naar gelang je een 5.1 of 7.1 opstelling hebt, een gewone speaker lijkt mij gewoon wat meer algemeen inzetbaar.

    Ook in de speaciaalzaak waar ik de 807 heb beluisterd waren ze geen voor of tegenstanders van dat soort speakers, ze hebben het niet voorgesteld ook niet als alternatief of als extra mogelijkheid, terwijl ze ze wel hadden staan, misschien veraadde mijn blik al enige huivering.

    Denk dat je daar idd zelf nog wel even de voors en tegens en de plaatsing etc etc van moet overwegen...... en wie weet kan het wel heel mooi zijn, voor de goedkoopte hoef je het niet te doen, want ook dat model kost niet een klein beetje
    Ik begrijp de twijfels. Bij zulke platte speakers ben je geneigd te denken dat ze zich misschien niet kunnen meten met een normale speaker.
    Maar omdat ik niet al teveel ruimte heb lijken ze me prima te plaatsen als back surrounds. Toch maar eens een keertje gaan luisteren.

  18. #43
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Hahaha, ik heb met veel plezier en een glimlach je reactie gelezen Maar ik perfectionist?

    Bedankt voor je eerlijke antwoord en leuk dat ook jij verschil hoort, ondanks dat die verschillen subtiel zijn. Je bent helemaal klaar voor het experimenteren met kabels

    Heel verstandig om in een woonkamer de doeken ervoor te houden. Maar als audiofiel, want dat ben je toch wel hoor , haal je bij écht luisteren de doeken eraf

    Veel luisterplezier!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  19. #44
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ziet er heel goed uit met die Focals , en het klinkt zoals ik kan lezen ook beter
    en beter naarmate ze ingespeeld geraken.

    Heb je je center iets naar omhoog gericht ? Staat nu toch laag bij de grond.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #45
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Er is een manier om de center op oorhoogte te krijgen zonder dat je je TV vernaggeld En dat is door de center iets naar achteren te laten hellen. Hoe lager de center, hoe meer hellingshoek. Mijn centerspeakerstand heeft een naar achteren hellend vlak van 5 graden.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  21. #46
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ziet er goed uit! Ik zal je niet vermoeien met allerlei tweaks zoals Soundcare Superspikes, maar dan de voetjesvariant



    Je kan ook wasmachinedempers gebruiken. Natuurlijk niet helemaal audiofiel verantwoord, maar je krijgt wel het gewenste resultaat
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #47
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Vind je voorstel technisch gezien wel interessant maar dacht zelf meer aan een stapeltje bierviltjes oid

    Zal wel, net als met die hele mooie kabels met spades of bananen, niet aan mij zijn besteed (en aan bierviltjes kan ik heel goedkoop aankomen )
    Dacht al zoiets, maar aangezien je verschil hoorde tussen met - en zonder doek voor je speakers was je helemaal klaar voor deze tweak...

    Bierviltjes gaat natuurlijk ook prima om een verhoging mee te realiseren. Moet je alleen de randen zwart maken
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #48
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Zo zeg, het heeft je niet echt meegezeten. Maar wel goed dat alles zo snel en vakkundig is opgelost. Mooie fotorapportage ook van de reparatie en leuk om te zien hoe nu zo'n TV van binnen uitziet.

    Overigens wat een grote TV zeg!!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #49
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Inderdaad behelpen met 63" :veryfunny: Ik kijk TV op een 36" CRT, dus daar valt jouw TV bij in het niet Het doek in mijn HT is natuurlijk geen eerlijk vergelijk, want dan praat je toch over een andere investering...

    Veel kijkplezier
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nog steeds geen viltjes

    Ook nog geen pootjes voor onder de huidige opstelling, maar via via toch nog het verzoek gehad om alvast wat plaatjes te schieten om een indruk te geven hoe een 7.1 opstelling in te passen in een doorzon kamer. Heb wel geen echte doorzon kamer, maar de helft van de bewoners in het complex wel , deze hebben de kamer erachter er simpel bijgenomen.

    Oke Onkyo, nog even geduld, de plaatjes zijn ondertussen geschoten, niet van super kwaliteit, gewoon met de smartphone, maar ze geven dacht ik wel een indruk. Zal ze even op een wat vriendelijker formaar voor het forum maken, ook zo'n smartphone zit er niet mee om een groot schilderij te maken
    Laat maar komen!

Pagina 2 van 23 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •