De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Babette's Feast [DVD]

    Babette's Feast

    Deense Oscarwinnaar uit 1987 verteld over het leven op het Deense platteland aan het einde van de 19e eeuw.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik heb deze film een keer op tv gezien. De manier waarop die mensen leven in die periode op het platteland in Denemarken, waar dus hélemaal niéts gebeurt, staat mijlen ver af van die van ons in de moderne tijd. De mensen waren op zijn zachtst gezegd erg tuttig. Het hoogtepunt in hun leven is een lekkere maaltijd, ga maar na! Wel boeiend om te zien hoe het er daar aan toeging, maar ik vond het moeilijk om me in te leven in de karakters.
    Laatst aangepast door Rohim : 28-08-2009 om 14:41

  3. #3

    Standaard

    Toch wel een favoriet hier. Het zit hem in de kleine dingetjes met veel subtiele historische grapjes en verwijzingen, een ontzettend geestige film. En de grote dinerscène kan ik om blijven lachen. Klassiek. Ik krijg er al trek van als ik er aan denk, maar schildpadsoep zit er voorlopig niet in, vrees ik.

  4. #4

    Standaard

    Foutje in de titel: Babette\'s Feast (zie rechtse kolom DVD recensies)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Foutje in de titel: Babette\'s Feast (zie rechtse kolom DVD recensies)
    Is helaas niet aan te passen, verschijnt elke keer weer wanneer de recensie wordt aangepast. En aanpassen is nodig om de slash weg te halen.
    Irritant klein foutje
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Details en kleinigheidjes maken de film op onverklaarbare wijze boeiend, terwijl het verhaal saai, klein en inhoudloos is.
    Een geweldig moeilijke maar geslaagde cast.
    Het trekt als een toneelspel aan je voorbij. Je zit je echt op afstand te verbazen. Je wordt bewust niet in het verhaal getrokken.
    De film is mij sinds 1987 goed bijgebleven. Ik ga 'm ook zeker meteen in mijn collectie opnemen.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •