De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aanschaf nieuwe keten

    Halo allemaal,

    Dit is mijn eerste post hier, en ben zelf nogal een leek op hi-fi gebied.
    Wij zijn van plan om een volledig nieuwe set te kopen.
    Na enkele luisterbeurten hebben we dit in gedachten;

    Arcam diva avr-350 receiver
    Arcam diva cd192t cd speler
    B&W vm1 5x speakers
    Klipsch rsw-10d subwoofer

    Het is de bedoeling om in de toekomst nog een goede dvd speler of blue ray speler aan te schaffen. Momenteel hebben we nog een goedkoop dvd spelertje, maar daar redden we het voorlopig mee.

    We hebben speciaal voor deze speakers gekozen voor het design, mijn vrouw zag zo'n logge speakers niet echt zitten.

    Is dit volgens jullie een goede samenstelling, of waar kan het beter?

    Cheers,
    Moshpit

  2. #2

    Standaard

    zinloos.
    Laatst aangepast door Marcellow : 28-08-2009 om 15:30
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Opzich een prima set, alleen je vergeet te vermelden wat je doel is, behalve dan geen grote speakers.

    Wat ik een beetje mis in je verhaal is wat je met serround wilt gaan doen, voor zover ik kan zien heb je een stereo-set samengesteld. Ook heel mooi, maar iets totaal anders als waarmee de gemiddelde forummer zich bezighoud!
    Een stereo set ?

    Het is een 7.1 receiver en hij heeft 5 speakers in gedachte.

    -------------------------------------

    @ Moshpit

    Een hele mooie set als ik zo een en ander op internet lees. En met de kwaliteit zal het beslist wel goed zitten.

    Echter vraag ik me af, ondanks dat de speakers niet verkeerd zijn of je niet beter voor minimaal 2 vloerstaanders moet gaan, die zijn er ook in alle soorten en maten en er zijn er beslist die erggg mooi zijn en ook sierlijk. Het hoeven niet van die lompe bakbeesten te zijn die ik als fronts heb staan. Je heb erg mooie design vloerstaanders. De vm1 zul je neem ik aan ook op stands zetten ? Het blijft behelpen met een kleine klankkast, en het is toch anders als de sub een groot gedeelte MOET overnemen, dan wanneer de fronts zelf de volledige range aankunnen.

    Gezien het feit dat je naar mijn gevoel een muziekliefhebber bent zou ik dat zeker overwegen. De surrounds en eventueel de center kun je altijd wat minder groot nemen.

    B&W 803D is erg mooi.......



    B&W 803S ook ..........



    Groet Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 28-08-2009 om 13:00
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard

    Ik sluit me voor wat betreft de frontspeakers graag aan bij Roger. Zeker bij zo'n muzikale receiver zou ik echt voor fatsoenlijke zuilspeakers gaan, met de VM1 doe je 'm echt tekort.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    je hebt gelijk, ik heb niet goed gelezen.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    Alvast bedankt voor de info.

    Ik heb me blijkbaar niet goed uitgedrukt...
    Het is wel degelijk de bedoeling om een goed surround systeem te creëren voor concert DVD's en films.
    Momenteel is het dringendste dus het muziek gedeelte.
    Wat we dus denken gevonden te hebben met deze speakers.

    De tip van de B&W 803 serie is een goed idee, daar gaan we later waarschijnlijk twee exemplaren voor aanschaffen, zodat we een 7.1 surround geluid hebben.
    Welke kunnen we dan best nemen de main of center speakers? Of zijn deze niet te combineren?

    Voor de DVD speler met harddisk of Blue Ray daar zijn we nog niet uit.
    We hebben een Philips plasma tv en denken dat een blue ray speler niet voor beter beeld zal zorgen, wat zijn jullie ervaringen daarmee?
    Verder valt het als leek enorm moeilijk om een juiste keuze te maken tussen al de merken en types...

    Het helpt wel degelijk om hier op't forum enkele gedachten te kunnen lezen. En dan zelf je keuze te maken

    waarvoor dank.
    Moshpit

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moshpit Bekijk bericht
    Alvast bedankt voor de info.

    Ik heb me blijkbaar niet goed uitgedrukt...
    Het is wel degelijk de bedoeling om een goed surround systeem te creëren voor concert DVD's en films.
    Momenteel is het dringendste dus het muziek gedeelte.
    Wat we dus denken gevonden te hebben met deze speakers.
    Moshpit
    Volgens mij geven voorgaande reacties van mede forumleden aan dat de door jullie uitgezochte speakers niet voldoen indien muziek (stereo / surround) erg voornaam voor jullie is. Ik deel deze mening. Mijn advies zou zijn om op zoek te gaan naar meer volwaardige frontspeakers en liefst ook bijbehorende center. Dat hoeven geen vloerstaanders te zijn, kunnen ook zeer goed monitoren zijn (bijv. B&W 685 indien het B&W moet zijn).
    De surrounds zouden dan eventueel de VM1`s kunnen zijn. Aansluitend kan je altijd nog een subwoofer aankopen (zeer zeker doen ) waarvoor ik jou zou willen attenderen op de merken: XTZ, BK en Nubert.


    Sander.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •