De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blackadder - The Ultimate Edition

    2Entertain has announced the release of Blackadder Remastered: The Ultimate Edition for the 15th of June, priced at around £59.99. Details of all announced bonus material can be found below, along with the artwork.
    • Brand New Audio Commentaries with Rowan Atkinson and John Lloyd, Stephen Fry, Ben Elton and Richard Curtis, Tony Robinson and Tim McInnerny
    • Blackadder Rides Again: Special 90-Minute Documentary to Mark the 25th Anniversary, Shot on Location in Northumberland, Cheltenham, Uganda and Los Angeles
    • Exclusive Extended Interviews with Hugh Lauries, Rowan Atkinson, Richard Curtis and Ben Elton, Tony Robinson, Stephen Fry
    • Costumes Revisited with Miranda Richardson, Patsy Byrne, Tony Robinson and Tim McInnerny
    • Blackadder's Christmas Carol
    • Blackadder Back and Forth
    • Blackadder The Cavalier Years


    Heb deze gisteren besteld, laat nog wel weten hoe hij is in vergelijking met de eerdere uitgaves.

  2. #2

    Standaard

    Wordt weer een double-dip.... De extra documentaires heb ik een paar maanden geleden op de BBC gezien. Ben wel benieuwd naar de commentaries.

    Ik wacht overigens wel tot-ie ietsje goedkoper wordt...

  3. #3

    Standaard

    Bij CD-WOW is ie nu 34.99 Vond ik wel een mooie prijs voor mijn favoriete serie in een mooie boxset.

  4. #4

    Standaard

    heb hem ook besteld, geweldige serie! en nu nog remastered ook
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  5. #5

    Standaard

    Ik heb 'm net binnen, erg mooie box! Het beeld is stukken beter vergeleken bij de vorige uitgaves en de hoes is erg mooi in elkaar gezet (boekvorm met op elke pagina een dvd). De nieuwe menu's zijn allemaal mooi in dezelfde stijl en er zijn eindelijk extra's. Ook mooi om eindelijk bijna alle specials bij elkaar te hebben. Absoluut de moeite waard dus, onbegrijpelijk dat ze zoiets niet in Nederland uitbrengen.

    Edit: een wat uitgebreidere beschrijving van de box, nu ik alle schijven even heb doorgekeken.
    Disc 1
    Blackadder I, geen extra's.

    Disc 2
    Blackadder II
    Audiocommentaar:
    - Bells (Ben Elton, Richard Curtis & John Lloyd)
    - Money (Tony Robinson & Tim McInnerny)
    - Chains (Stephen Fry)

    Disc 3
    Blackadder III
    Audiocommentaar:
    - Ink & Incapability (Rowan Atkinson & John Lloyd)
    - Amy & Amiability (Ben Elton, Richard Curtis & John Lloyd)
    - Duel & Duality (Stephen Fry)

    Disc 4
    Blackadder IV
    Audiocommentaar:
    - Major Star (Tony Robinson & Tim McInnerny)
    - Goodbyeee (Rowan Atkinson & John Lloyd)

    Disc 5
    Blackadder's Christmas Carol (lijkt ook geremasterd, maar niet zeker)
    Blackadder: The Cavalier Years (niet geremasterd)
    Blackadder Back and Forth (enige video met Dolby 5.1 geluid)
    Baldrick's Video Diary

    Disc 6
    Blackadder Rides Again (60 minuten, dus niet 90 zoals overal op internet vermeld staat. Op de box staat het ook goed.)
    Extra's:
    Interviews met:
    - Rowan Atkinson
    - Stephen Fry
    - Richard Curtis en Ben Elton
    - Tony Robinson
    - Miranda Richardson
    - Hilary Bevan Jones
    - Hugh Laurie
    - Rik Mayall
    Costumes Revisited (Miranda Richardson, Patsy Byrne, Tony Robinson en Tim McInnerny)

    Alles behalve het audiocommentaar is van Engelse ondertiteling voorzien. Kortom, een erg complete box en eigenlijk een must voor de Blackadder-liefhebber.
    Laatst aangepast door RWLover : 08-09-2009 om 14:56

  6. #6

    Standaard

    Dit ziet er mooi uit, maar niet weer een box. Gezien de reakties hier en de extra's wordt dit een verplichte aanschaf. Blackadder rides again was eind vorige week op de BBC maar deze duurde geen 90 minuten (zo uit het hoofd)

    Groeten Peter
    Laatst aangepast door spookje8 : 08-09-2009 om 14:42 Reden: Naam docu fout

  7. #7

    Standaard

    Mijn vorige digipack kostte me 4 jaar geleden 40 euro, weliswaar al 4 keer bekeken maar toch zonde om hem nu voor (pak 'm beet) 4 euro te grabbel te gooien op marktplaats.

    Ergens op internet heb ik plaatjes gezien van vóór en ná de remastering en ik zag toen bijna geen verschil. Is de verbeterde beeldkwaliteit echt goed zichtbaar???

    Als zoiets nu nog geremastered wordt voor op dvd terwijl de blue ray zijn intrede probeert te doen, lijkt het mij welhaast een feit dat we dezelfde uitgave binnenkort op blue ray zien verschijnen. Dat zag je pas geleden ook bij de James Bond films die ineens geremastered op dvd uitkwamen en even later op blue ray verschenen.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  8. #8

    Standaard

    De series zijn (op de shots buiten de studio's) geschoten op video, dus een Blu-ray uitgave lijkt me overbodig.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  9. #9

    Standaard

    Een vraagje: kan iemand misschien es checken of ook deze wel degelijk zijn ondertiteld:
    Blackadder's Christmas Carol
    Blackadder: The Cavalier Years
    Blackadder Back and Forth

  10. #10

    Standaard

    Die drie zijn bij mij (uiteraard Engels) ondertiteld.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RWLover Bekijk bericht
    Die drie zijn bij mij (uiteraard Engels) ondertiteld.
    Meer heb je ook niet nodig. Veel (Engelse) grappen vallen in het niet zodra wij Nederlanders ze proberen te vertalen.

    Hoe kun je nu bijvoorbeeld succesvol "Captain Darling" vertalen zonder alle "darling" grappen te missen?
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  12. #12

    Standaard

    Ik bump even dit oude topic, for those who care!
    De hierboven besproken box is nu ook eindelijk in Nederland uit, doch met ander artwork, maar dezelfde inhoud: Blackadder - The Ultimate Collection op Bol.

    Toch vroeg ik me af of er ergens screenshots ter vergelijking van de beeldkwaliteit tussen de vorige en de nieuwe uitgave staan. Ik vraag me namelijk of in hoeverre het "ge-remastered" is.

  13. #13

    Standaard

    Als ik het goed zie dan is het inderdaad een 1-op-1 kopie van de Britse "Ultimate Collection". Dat betekent dat er voor de Benelux-markt héél wat nieuwe content aanwezig is -- o.a. "Blackadder Back and Forth" (oudejaarsspecial), "The Cavalier Years" (Comic Relief special) en "Blackadder Rides Again" (documentaire over 20 jaar Blackadder). Ook de toevoeging van "Blackadder's Christmas Carol" die tot voorheen enkel los te verkrijgen was bij ons is nieuw en er zijn ook enkele afleveringen voorzien van audiocommentaar door Rowan Atkinson, Stephen Fry en Hugh Laurie.

    Ik kan het me niet meer zo goed herinneren maar volgens mij is er wel een merkbaar verschil in beeldkwaliteit tegenover de oude box van Warner Bros. die dacht ik al uit 2001 stamt. Zelf heb ik die niet meer liggen maar ik kan wel enkele screenshots verschaffen van de Britse versie:

    The Black Adder:


    Blackadder II:


    Blackadder the Third:


    Blackadder Goes Forth:


    Misschien ook wel even het vermelden waard dat EIC/Lime-Lights ook de geremasterde Fawlty Towers-box met audiocommentaar van John Cleese ook opnieuw uitgebracht heeft.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #14

    Standaard

    Bedankt voor de screenshots, Pieter D!
    Op de box staat ook als extra "Blackadder's Video Diary" vermeld. Ik denk dat dit "Baldrick's Video Diary" betreft. Deze stond als extra op de Back and Forth DVD en was in principe een making-of van deze special uit 1999. Kan iemand dit bevestigen?

  15. #15

    Standaard

    Het moet inderdaad Baldrick's Video Diary zijn en ik heb het voor de zekerheid (op de UK editie) nog eens gecheckt: hij staat op de Blackadder Back & Forth disc samen met Blackadder's Christmas Carol en The Cavalier Years.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  16. #16

    Standaard

    Ik merk dat eindelijk het moment is aangebroken om deze box te kopen.

  17. #17

    Standaard

    Heb de nieuwe NL box binnen.
    Echt een verbetering in beeldkwaliteit is het niet (heb de oude box ook nog liggen).
    Wel idd interessanter is het feit van de bonussen, wat de vorige editie niet had.
    De oude box heb ik idd 75 euro ofzo voor gegeven, voor deze nieuwe 29.99 euro.
    Een Blu zie ik echter nooit verschijnen van deze reeks, evenmin voor Mr Bean.
    De VHS kwaliteit is echt beneden alle peil.

  18. #18

    Standaard

    Iemand die de nieuwe box al bekeken heeft? Hoe zit het met de ondertiteling? Bij de oude werd er veel geklaagd dat de ondertiteling niet klopten of dat de grappen verkeerd vertaald werden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •