De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten Decoder_HD TV_DVD/HDD recorder_Video reorder

    Mijn Samsung (HD) TV is aangesloten met Samsung HD decoder, Panasonic DVD/HDD recorder en Soni Audio systeem hetgeen perfect werkt.

    Nu wil echter wat oude video banden opnemen op DVD dus probeer ik video recorder in systeem onder te brengen maar het lukt me niet om een band op DVD met recorder op te nemen. Kan wel video beelden perfect op TV af spelen. Hier volgt het aansluitschema:

    CAI:
    naar ingang Samsung HD decoder en uitgang naar ingang Panasonic DVD/HDD speler met uitgang doorgelust naar ingang Samsung HD TV.

    HDMI kabels:
    van HD decoder naar HDMI 1 op TV en van HDMI 2 naar HDMI aansluiting op DVD recorder. HDMI 3 naar HDMI op radio (Soni Audio)

    SCART kabels:
    van decoder naar DVD recorder en van daar naar video recorder en van daar naar Ext 2 TV.

    Optische kabels:
    van HD decoder naar Soni radio en van Soni radio naar TV.

    Alles werkt prima m.u.v. video banden opnemen op VDV/HDD recorder.

    Wat doe ik verkeerd?

    Graag reactie want ik ben niet erg bekend op dit gebied.

    Gr,
    Co Mocking

  2. #2

    Standaard

    Het meest voor de hand liggend is om de VHS recorder met de DVD recorder te wisselen in de scart-keten tussen de decoder en de TV. Beeld en geluid gaan dan in de goede richting en er hoeft geen lus gemaakt te worden om het beeld bij de TV te krijgen.

    Bij een lus gaan beeld en geluid in 2 richtingen door 1 scart-verbinding en wordt aan één kant de "in" en de "out" door een toestel met elkaar doorverbonden. Het is dan meer een omweg en het beeld en geluid zal daarom iets minder worden. Een aansluit volgorde weer logisch maken is dus nog steeds het beste.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Dus:

    SCART kabels:
    van decoder naar VHS video recorder en van daar naar DVD recorder en van daar naar Ext 2 TV ???.

    En de rest zoasl het is??

    Gr,
    Co Mocking

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •