Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 234 worden weergegeven.

Discussie: Muziek Blu-Rays

  1. #201

    Standaard

    Roger Waters The Wall komt er ook aan, maar daar heb ik al een aparte discussie voor aangemaakt.

  2. #202

    Standaard

    Naast films en strips is muziek mijn derde grote passie.
    Daarom deze vraag, wat vinden jullie de beste concerten die ooit op bluray (of dvd) zijn uitgebracht.
    Ik zou graag mijn verzameling willen uitbreiden maar wil enkel de beste concerten qua geluid en beeldkwaliteit.
    Zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan concerten waar interviews tussen gemonteerd zijn.
    Dus forumleden wat zijn jullie toppers in de verzameling, ben benieuwd.

  3. #203

    Standaard

    Mijn toppers zijn:

    http://www.blu-ray.com/movies/Rock-a.../16223/#Review

    http://www.blu-ray.com/movies/Hollyw...155561/#Review

    Dit is wel vooral vanwege de inhoud. Ik vind dit fenomenale concerten.
    The future is Blu

  4. #204

    Standaard

    Sting - Live In Berlin
    Doe Maar - Symphonica In Rosso
    Roy Orbison - Black & White Night
    The Police - Certifiable
    ...

    Veel hangt af wat uw persoonlijke muzieksmaak is uiteraard...

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Sting - Live In Berlin
    En die natuurlijk.
    The future is Blu

  6. #206

    Standaard

    Heb de volgende 2:
    -Phill Collins - Going back
    -Counting crows - August and everything after (live in New York

    Allebei top in beeld en geluid!!!

  7. #207

    Standaard

    Iron Maiden - En Vivo
    Iron Maiden - Flight 666

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Sting - Live In Berlin
    Doe Maar - Symphonica In Rosso
    Roy Orbison - Black & White Night
    The Police - Certifiable
    ...

    Veel hangt af wat uw persoonlijke muzieksmaak is uiteraard...
    Is die Sting live in Berlin de cd + dvd editie?
    Certifiable staat ook op mijn verlanglijst, vooral de bluray + cd editie.
    Heeft er iemand de 'from the vault' serie van The Rolling Stones in bezit? Ik ben benieuwd naar de beeldkwaliteit.

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Is die Sting live in Berlin de cd + dvd editie?
    Ik heb deze: http://www.deutschegrammophon.com/en/cat/2753098
    Enkel Blu-ray, maar werkelijk top van geluidskwaliteit!
    ('Russians' is fenomenaal!)

  10. #210

    Standaard

    Om bij Sting te blijven, er komt nog een leuke aan:
    http://www.blu-ray.com/movies/Sting-...lu-ray/189660/
    Heb de captatie al op Arté gezien en vond het dan al zeer veelbelovend...

  11. #211

    Standaard

    Ook aanraders zijn growing up en Stil growing up van Peter Gabriel.

  12. #212

    Standaard Paul Simon - The Concert in Hyde Park



    CD 1:

    1. Kodachrome
    2. Gone at Last
    3. Dazzling Blue
    4. 50 Ways to Leave Your Lover
    5. Vietnam – Paul Simon with Jimmy Cliff
    6. Mother and Child Reunion – Paul Simon with Jimmy Cliff
    7. That Was Your Mother
    8. Hearts and Bones / Mystery Train / Wheels
    9. Me and Julio Down By The Schoolyard
    10. Slip Slidin’ Away
    11. The Obvious Child


    CD 2:

    1. Introduction
    2. Homeless – Paul Simon with Ladysmith Black Mambazo
    3. Paul Introduces Graceland Band
    4. Diamonds on the Soles of Her Shoes – Paul Simon with Ladysmith Black Mambazo
    5. I Know What I Know – Paul Simon with Ladysmith Black Mambazo
    6. The Boy in the Bubble
    7. Crazy Love, Vol. II
    8. Gumboots
    9. Under African Skies – Paul Simon with Thandiswa Mazwai
    10. Graceland
    11. You Can Call Me Al
    12. The Sound of Silence
    13. The Boxer – Paul Simon with Jerry Douglas
    14. Late in the Evening
    15. Paul Introduces Band & Thank You
    16. Still Crazy After All These Years



    Blu-ray:

    1. Kodachrome & Gone At Last
    2. Dazzling Blue
    3. 50 Ways to Leave Your Lover
    4. The Harder They Come – Paul Simon with Jimmy Cliff
    5. Many Rivers to Cross – Paul Simon with Jimmy Cliff
    6. Vietnam & Mother and Child Reunion – Paul Simon with Jimmy Cliff
    7. That Was Your Mother
    8. Hearts and Bones / Mystery Train / Wheels
    9. Me and Julio Down By The Schoolyard
    10. Slip Slidin’ Away
    11. The Obvious Child
    12. Homeless – Paul Simon with Ladysmith Black Mambazo
    13. Diamonds on the Soles of Her Shoes – Paul Simon with Ladysmith Black Mambazo
    14. I Know What I Know – Paul Simon with Ladysmith Black Mambazo
    15. The Boy in the Bubble
    16. Crazy Love, Vol. II
    17. Gumboots
    18. Under African Skies – Paul Simon with Thandiswa Mazwai
    19. Graceland
    20. You Can Call Me Al
    21. The Sound of Silence
    22. The Boxer – Paul Simon with Jerry Douglas
    23. Late in the Evening
    24. Still Crazy After All These Years
    25. Applause Out / Credits
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #213

    Standaard The Eagles: Live from The Forum MMXVIII (2 CD + Blu-ray)

    Voor The Eagles-fans:


    Tracklist

    CD 1:
    Seven Bridges Road
    Joe Walsh: ''How Ya Doin?''
    Take It Easy
    One of These Nights
    Don Henley: ''Good Evening, Ladies and Gentlemen''
    Take It to the Limit
    Tequila Sunrise
    In the City
    Timothy B. Schmit: ''Hey, Everybody, That's Joe Walsh''
    I Can't Tell You Why
    New Kid in Town
    Don Henley: ''Just Want to Thank All of You...''
    How Long
    Deacon Frey: ''Hello, Everybody...''
    Peaceful Easy Feeling
    Ol' 55
    Lyin' Eyes
    Love Will Keep Us Alive
    Vince Gill: ''How About a Nice Hand for California, Man...''
    Don't Let Our Love Start Slippin' Away
    Those Shoes


    CD 2:
    Already Gone
    Walk Away
    Joe Walsh: ''Is Everybody OK?''
    Life's Been Good
    The Boys of Summer
    Heartache Tonight
    Funk #49
    Life in the Fast Lane
    Hotel California
    Rocky Mountain Way
    Desperado
    The Long Run


    BLU-RAY:
    Seven Bridges Road
    Joe Walsh: ''How Ya Doin?''
    Take It Easy
    One of These Nights
    Don Henley: ''Good Evening, Ladies and Gentlemen''
    Take It to the Limit
    Tequila Sunrise
    In the City
    Timothy B. Schmit: ''Hey, Everybody, That's Joe Walsh''
    I Can't Tell You Why
    New Kid in Town
    Don Henley: ''Just Want to Thank All of You...''
    How Long
    Deacon Frey: ''Hello, Everybody...''
    Peaceful Easy Feeling
    Ol' 55
    Lyin' Eyes
    Love Will Keep Us Alive
    Vince Gill: ''How About a Nice Hand for California, Man...''
    Don't Let Our Love Start Slippin' Away
    Those Shoes
    Aleady Gone
    Walk Away
    Joe Walsh: ''Is Everybody OK?''
    Life's Been Good
    The Boys of Summer
    Heartache Tonight
    Funk #49
    Life in the Fast Lane
    Hotel California
    Rocky Mountain Way
    Desperado
    The Long Run

    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 18-10-2020 om 12:40
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #214

    Standaard

    Dit topic is de laatste paar jaar vrijwel onaangeroerd gebleven maar ik begin me ook af te vragen of het fenomeen van "muziek op blu-ray" niet op sterven na dood is. Ik zie echt weinig interessants meer op dat gebied. Laatst nog wel even The 1979 Legendary No Nukes Concerts van Bruce Springsteen gekocht maar dat was de eerste in een lange tijd. Was wel een goed release: klik hier voor de aankondiging en hier voor een korte recensie van OOR.


  15. #215

    Standaard

    Er komt niet veel uit nee, nieuwe artiesten streamen alles op Youtube of hooguit Netflix en veel oud spul qua concerten is op video of SD digitaal geschoten dus dat ziet er niet meer uit nu op bluray en grote tv’s. Heel af en toe komt er nog iets uit dat wel HD of beter is, zoals enige tijd terug Live Baby Live van INXS op 4K uhd.

    Ik heb laatst The Sparks Brothers gekocht op bluray, documentaire met ook als bonus een recent concert in London
    En voor de Depeche Mode fans: 101 is net op bluray verschenen, maar het hele concert zonder de docustukjes met fans staat alleen op de bonus-DVD

  16. #216

    Standaard

    Ik heb net op het muziek-forum een nieuw topic over de Beatles-serie Get Back aangemaakt die exclusief op Disney+ wordt uitgezonden en dat lijkt wel de trend ja. Er zijn de nodige concertfilms die ik zou willen zien die wel op streaming te zien zijn en niet naar fysieke media komen. Jammer.

  17. #217

    Standaard

    A Paranormal Evening with Alice Cooper op blu ray.

    Als onderdeel van speciale editie van Detroit Stories album. Niet separaat leverbaar. Zeer goede beeld en geluidskwaliteit. Wel beetje donker.

    Description
    Alice Cooper is known as one of the greatest entertainers in rock music, inspiring his audiences for over 40 years now. A Paranormal Evening At The Olympia Paris which was recorded during Alice Coopers European Tour 2017 on the 7th of December at the L Olympia in Paris gives the audience the chance the be a witness of one of these fine and legendary theatrical performances. Supported by the outstanding performance of his band, the master of shock rock takes the audience on a journey through the darkness, performing his big hits like Poison , School s Out and No More Mr. Nice Guy as well as the recent track Paranoiac Personality featured on the latest studio album Paranormal . A Paranormal Evening At The Olympia Paris is a live album full of music, murder and madness. The showman Alice Cooper himself fascinates with a passionate performance and together with his band, easily turns the whole concert into an unforgettable happening. An enthusiastic crowd and stunning guitar and drum solos underline the vibrating energy of this Paranormal Evening , caught in high quality audio. A must-have not only for Alice Cooper fans but also for everyone who loves top quality music and unique entertainment! The formats come with different front covers.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  18. #218

    Standaard

    Epica - Omega Alive is ook een aanrader (als je van het genre houdt uiteraard). Betreft de show die ze begin dit jaar gestreamed hebben tijdens de coronapandemie en die show is afgelopen vrijdag op blu-ray disc uitgekomen.

  19. #219

    Standaard

    Heb Pink Floyd's The Wall (de film) gekocht op bluray, de Spaanse uitgave (de enige regio B uitgave volgens mij):

    Geluid is prima, DTS-HD, maar het beeld ziet eruit als geüpscalede dvd. De 2002 dvd was van een HD transfer (volgens de hoes), maar deze bluray is qua scherpte zeker geen HD transfer. Enorm veel ghosting ook en zwart is grijs in veel scenes. De (optionele) Spaanse ondertitels zijn ook van dvd-kwaliteit (blokkerige letters). Maar qua geluid prima in orde, dus ben er blij mee als vervanging van de dvd. Was ook maar €11 plus verzenden.

    Reviews zijn nergens te vinden, ook niet van de US-uitgave, maar zal vast dezelfde transfer zijn.
    Laatst aangepast door Oakey : 10-03-2022 om 22:06

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Heb Pink Floyd's The Wall (de film) gekocht op bluray, de Spaanse uitgave (de enige regio B uitgave volgens mij):

    Geluid is prima, DTS-HD, maar het beeld ziet eruit als geüpscalede dvd. De 2002 dvd was van een HD transfer (volgens de hoes), maar deze bluray is qua scherpte zeker geen HD transfer. Enorm veel ghosting ook en zwart is grijs in veel scenes. De (optionele) Spaanse ondertitels zijn ook van dvd-kwaliteit (blokkerige letters). Maar qua geluid prima in orde, dus ben er blij mee als vervanging van de dvd. Was ook maar €11 plus verzenden.

    Reviews zijn nergens te vinden, ook niet van de US-uitgave, maar zal vast dezelfde transfer zijn.
    Op blu-ray.com staat wel een een entry voor een Amerikaanse release maar zonder release-datum. Meestal betekent dit dat er wel eens over gesproken is maar dat ie nooit echt op de markt is verschenen. Zou wel vreemd zijn voor zo'n bekende film van een populaire band als Pink Floyd.

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Heb Pink Floyd's The Wall (de film) gekocht op bluray, de Spaanse uitgave (de enige regio B uitgave volgens mij):

    Geluid is prima, DTS-HD, maar het beeld ziet eruit als geüpscalede dvd. De 2002 dvd was van een HD transfer (volgens de hoes), maar deze bluray is qua scherpte zeker geen HD transfer. Enorm veel ghosting ook en zwart is grijs in veel scenes. De (optionele) Spaanse ondertitels zijn ook van dvd-kwaliteit (blokkerige letters). Maar qua geluid prima in orde, dus ben er blij mee als vervanging van de dvd. Was ook maar €11 plus verzenden.

    Reviews zijn nergens te vinden, ook niet van de US-uitgave, maar zal vast dezelfde transfer zijn.
    Is een bootleg maarja, er is niks anders beschikbaar van deze film...

    https://forum.blu-ray.com/showpost.p...4&postcount=52
    http://yeeshkul.com/forum/showthread...vie-on-blu-ray!!!

    Spanje neemt het niet al te nauw met copyright dus er zijn veel "bootleg bedrijfjes" actief daar.

  22. #222

    Standaard

    Ik ben geen Police fan, maar daarvan komt nu Around The World op bluray (en cd) uit, met veel unreleased footage en een 4K transfer
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    Is een bootleg maarja, er is niks anders beschikbaar van deze film...

    https://forum.blu-ray.com/showpost.p...4&postcount=52
    http://yeeshkul.com/forum/showthread...vie-on-blu-ray!!!

    Spanje neemt het niet al te nauw met copyright dus er zijn veel "bootleg bedrijfjes" actief daar.
    Hm, had ik dat geweten dan had ik hem niet gekocht... ik kon er niets over vinden op bluray.com maar blijkbaar niet goed genoeg gezocht. Een HD tv-opname met geupscalede audio.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  24. #224

    Standaard

    Heb in ander topic wat geplaatst over de muziek-bluray A Hollywood High van Duran Duran en daar komen wat algemene muziekreacties op, dus vandaar dat ik hier even verder post.

    Dit n.a.v. de opmerking dat dit (weer) een 4K-concert is dat 'slechts' een blurayrelease krijgt. Voor muziek is 4K UHD zo goed als dood, terwijl in mijn ogen een goede concertregistratie op 4K prachtig kan zijn. Ik heb zelf nog steeds alleen INXS Live Baby Live als 4K UHD, wat ik hierboven al meldde.

    Bowie's Ziggy Startdustfilm draait in de bios ook als 4K (weliswaar van 16mm negatief) en krijgt ook alleen een bluray-release. Heb daardoor wel de hoop dat de muziekfilm Stage van Bowie eindelijk uitgebracht gaat worden ('men' zou er al 20 jaar mee bezig zijn, maar voor Moonage Daydream zijn daar 4K-beelden van opgedoken, opgenomen in London Earls Court en geschoten door David Hemmings). Met een bluray zou ik al dik tevreden zijn.

    En ondertussen blijven er nog zat muziek- en concertfilms die in HD geschoten zijn (of op film) alleen op DVD beschikbaar (of niet eens). Zo jammer... Zelfs op streamingsdiensten zijn allen recente concertregistraties te vinden.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Heb in ander topic wat geplaatst over de muziek-bluray A Hollywood High van Duran Duran en daar komen wat algemene muziekreacties op, dus vandaar dat ik hier even verder post.

    Dit n.a.v. de opmerking dat dit (weer) een 4K-concert is dat 'slechts' een blurayrelease krijgt. Voor muziek is 4K UHD zo goed als dood, terwijl in mijn ogen een goede concertregistratie op 4K prachtig kan zijn. Ik heb zelf nog steeds alleen INXS Live Baby Live als 4K UHD, wat ik hierboven al meldde.

    Bowie's Ziggy Startdustfilm draait in de bios ook als 4K (weliswaar van 16mm negatief) en krijgt ook alleen een bluray-release. Heb daardoor wel de hoop dat de muziekfilm Stage van Bowie eindelijk uitgebracht gaat worden ('men' zou er al 20 jaar mee bezig zijn, maar voor Moonage Daydream zijn daar 4K-beelden van opgedoken, opgenomen in London Earls Court en geschoten door David Hemmings). Met een bluray zou ik al dik tevreden zijn.

    En ondertussen blijven er nog zat muziek- en concertfilms die in HD geschoten zijn (of op film) alleen op DVD beschikbaar (of niet eens). Zo jammer... Zelfs op streamingsdiensten zijn allen recente concertregistraties te vinden.
    Wat zijn dan zo'n voorbeelden van recente concert registraties op streaming diensten misschien?
    Oprechte vraag...

    Ik snap echt niet waarom de grote touring acts van vandaag, zoals Dua Lipa, Pink, Coldplay, geen registraties meer uitbrengen.
    Concert registraties zijn er altijd geweest en zijn een soort van tijdsdocument.

    Was de verkoop van live muziek op fysieke dragers dan zo slecht?

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •