De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3D-films op dvd of blu ray : Hoe is de ervaring ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kidstvmovies.about.com
    Now that the subsequent 3D DVDs are hitting the shelves, we are finding out that the home 3D viewing experience has not come as far. Sporting a pair of red/blue glasses is extremely annoying after seeing the phenomenal 3D effects in crystal clear color at the theater. The biggest shock may be to kids who haven't known anything other than present-day theater 3D. For those of us who are old enough to remember Jaws in 3D, the home set-up will be all too familiar.

    Home 3D movie viewing is problematic because the colored lenses in the glasses mute the colors in the movie on screen. Movies seem dark and details can be hard to make out. (The problem improves if you are watching in Blu-Ray on an HDTV, but you will still notice it.) Also, the 3D technology is simply incapable of creating the same quality of 3D effects as you see in the theaters. Sometimes a sort of double-vision effect is created, and things don't pop out of the screen nearly as much.



    Is it even worth it to try and watch a 3D movie at home? Not for me! The glasses give me a headache, and the diminished color spectrum ruins the movie. Some people may still enjoy the 3D novelty, however, and kids are more likely to adapt to the lower standards and be wowed the effects anyway. One good thing is, all of the recent 3D DVD releases so far contain both the 3D and 2D versions of the movie, so there's no problem in giving it a try. Additionally, there are a few things you can do to improve the home 3D viewing experience:
    1. Watch 3D movies in high-def: If you can, buy the Blu-ray version of 3D movies and watch on an HDTV. The color and resolution look significantly better. However, if you watch a regular 3D DVD on a large HDTV, the quality will be greatly diminished due to the poor resolution of the DVD format.
    2. Increase the brightness setting on your TV: Due to the red/blue lenses in 3D glasses, a properly configured TV image will appear too dark. Increasing the brightness will compensate for the muted color...slightly.
    3. Watch 3D movies in the dark: Less ambient light in the room reduces the double-vision or halo effects and increases the perceived brightness.
    4. Sit a little closer to the TV and directly in front of the TV: Obviously, the stereoscopic images will come across better if you look at the TV head-on. Sitting a little closer also seems to improve the 3D effects.
    Wat is jullie ervaring met 3D-dvd's ?
    Zijn die 3D-films nog de moeite om thuis te herbekijken, storen de elementen die voor 3D bedoeld waren ?

  2. #2

    Standaard

    Avatar zou niet alleen in de bioscoop maar ook in de huiskamer voor een ware revolutie kunnen zorgen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmtotaal.NL
    Het lijkt erop dat James Cameron met zijn nieuwe film Avatar niet alleen de bioscoopbezoeker wil overtuigen van de potentie van 3D, maar ook de kijkers thuis wil laten meegenieten van de volledige ervaring. Volgens Variety zou de Titanic regisseur namelijk een deal hebben gesloten met Panasonic om gezamenlijk Panasonic's nieuwe 3D televisie-beeldschermen te gaan promoten. Zo zal er een touringbus door Amerika gaan reizen om clips van Avatar op een 103-inch 3D scherm te vertonen en zal Avatar de allereerste film worden die met de nieuwe 3D-HD DVD technologie zal worden uitgebracht.

    Eisuke Tsuyuzaki, de nieuwe directeur van Panasonic's technologie-afdeling, zegt zeer blij te zijn met de samenwerking en verwacht dat de nieuwe technologie ¨een sterke boodschap¨ zal sturen naar zowel de consument als de filmindustrie over de kracht van 3D.

    Tot op heden is er nog niets bekend over de prijs van de nieuwe 3D HD beeldschermen. Wat wel is bekend is dat ze gaandeweg 2010 voor het eerst op de markt zullen verschijnen, tegelijkertijd met een 3D Blueray DVD van Avatar. Of de nieuwe DVDs ook met alle Blueray apparaten compatible zullen zijn is nog niet bekend.

  3. #3

    Standaard

    3D dvd van My bloody Valentine vond ik bagger, ben de 2 d versie gaan kijken na een minuut of 20. 3D Blu-ray van Friday the 13th 3 3d was wel goed. Dit heeft te maken met de betere beeldkwaliteit, maar ook dat ze met een lichter getinte bril werken.

  4. #4

    Standaard

    had polar expres gekeken blu-ray 3d. Ik vond er nix aan. Vond de bril irritant en had geen goed beeld. dus ik vond het helemaal nix. maarja wou het nog proberen met friday hopelijk gaat het daar beter

  5. #5

    Standaard

    Hier ook alleen Polar Express gezien en het deed me weinig. Vond het zelfs irritant en niet voor herhaling vatbaar.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Bij Coraline was het 3D effect absoluut aanwezig, maar de kleuren zijn dan weer anders als bij het origineel. Beetje jammer. Ik ben toch benieuwd naar de nieuwe manier, lijkt me toch wel leuk om te zien.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  7. #7

    Standaard

    Heb zelf thuis Journey to the Center of the Earth gezien, en het 3D-effect was fantastisch, maar de kleuren waren afgrijselijk. Ik hoop dat dat gaat veranderen met Avatar. Tijdens de preview vertoning van Avatar vond ik het 3D-effect in ieder geval al beter dan bij My Bloody Valentine die ik ook in de bios had gezien.
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Bij Coraline was het 3D effect absoluut aanwezig, maar de kleuren zijn dan weer anders als bij het origineel. Beetje jammer. Ik ben toch benieuwd naar de nieuwe manier, lijkt me toch wel leuk om te zien.
    Dat is ook de enige die ik tot nu in m`n collectie heb, maar heb de 3D versie nog niet bekeken. Heb `m wel in 3D in de bios gezien, ben benieuwd of de ervaring een beetje hetzelfde is.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #9

    Standaard

    Ik heb zelf Journey to the Center of the Earth & My Bloody Valentine 3D op Blu-Ray maar vond het opzich wel tegenvallen, had er meer van verwacht. Hoewel er bij MBV wel wat mooie beelden tussen zaten waar je mooi het 3D kon zien.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb Journey to the center of the earth destijds in 3D in de bioscoop gezien en vandaag dan eindelijk op blu-ray (ook 3D). De ervaring van het 3D-effect was op blu-ray eigenlijk hetzelfde als in de bioscoop. De kleur van de film valt tegen maar het 3D-effect is wel duidelijk aanwezig.
    Van mij hoeft niet iedere film een 3D behandeling te krijgen want anderhalf tot twee uur met zo'n brilletje op zitten is ook niet alles. Maar om één zo'n blu-ray in de verzameling te hebben vind ik dan wel leuk.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Hier ook alleen Polar Express gezien en het deed me weinig. Vond het zelfs irritant en niet voor herhaling vatbaar.
    Inderdaad, ik had helemaal geen 3D gevoel. Alleen wat wazige mannetjes...


  12. #12

    Standaard

    Vond avatar super in de bioscoop, maar weet niet of het thuis ook gaat werken voor mij.
    Ben al niet van plan om al mijn apparatuur te gaan vervangen ben er nu zeer tevreden mee en het kost ook veel geld. Ben blij met full hd maar ben niet van plan om alles binnen een jaar weer de deur uit te doen voor 3D. Daar komt ook bij dat je goed in het midden moet zitten om volledig van het 3D te genieten, beetje lastig als je met meer personen tegelijk film wilt kijken.
    3D leuke gimmick voor in de bios, maar voor mij de eerste jaren nog niet thuis.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •