Bekijk uitslag poll: Gaan jullie DVD's vervangen door Blu-ray's?

Stemmers
55. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ja, allemaal

    1 1,82%
  • Ja, een flink aantal

    9 16,36%
  • Ja, een paar

    27 49,09%
  • Nee

    18 32,73%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraagtekens bij verkoop van volledige collectie

    Met verbazing lees ik de laatste tijd de lijsten met te koop aangeboden DVD's.

    Het lijkt er echt op dat veel mensen hun complete verzameling willen verkopen
    en evt. vervangen door Blu-ray versie.

    Ik vind dat toch een beetje vreemd.
    Ten eerste heeft die DVD verzameling duizenden euro's gekost en krijgt men
    er in totaal nu nog slechts een paar honderd euro, als je al geluk hebt, voor terug.
    Dat is een enorme afschrijving.

    Als ik naar mijn eigen collectie kijk.
    Ik bezit meer dan 900 DVD's en die hebben me mischien wel 7000 euro gekost.....
    Dat krijg ik er nooit meer voor terug.

    Soms verkoop ik wel eens wat, of ik ruil het voor geld in een winkel hier in Tilburg.
    Dat zijn dan DVD's van films die toch wat tegenvallen en die ik niet wil houden.

    Maar dan de overstap naar Blu-ray.
    Ik ben daar nog helemaal niet aan toe en geniet nog zeer veel van mijn DVD's,
    sommigen met een verbazingwekkende beeld- en geluidskwaliteit.
    Als ik ooit een Full-HD TV koop en een Blu-ray speler zal ik ongetwijfeld sommige
    films op dat medium willen hebben.
    Ik noem bijvoorbeeld: -The Searchers, Casablanca, Vertigo, Rear Window, Pulp Fiction
    de Kill Bill's, Rio Bravo, Titanic enz.
    Er zijn altijd films die ik in de best mogelijke kwaliteit wil hebben.

    Maar van veel films die ik in de verkooplijsten zie vraag ik me af of men die ook weer op Blu-ray gaat kopen.
    De filmmaatschappijen hopen van wel natuurlijk.....

    Nog vreemder vind ik dat er ook ontzettend veel (exlusieve) boxen worden aangeboden.
    Ik bedoel, die boxsets koop je toch niet voor de DVD die er in zit, die heb je meestal toch al los.

    Als ik aan de Blu-ray ga zal ik ongetwijfeld Reservoir dogs kopen maar ik zal nooit
    mijn R1 2-disc Gasoline box verkopen!
    Of moet ik dat wel doen en dan een evt. HD uitvoering van die set kopen.....
    Waanzin.

    Voor veel DVD's die ik heb geldt dat ik tevreden ben met de geboden kwaliteit in relatie tot de film.
    Er zijn een aantal acteurs/actrices waar ik (vrijwel) alle films van heb.
    De meeste op DVD en nog een aantal op VHS.
    En dat is prima zo, die hoef ik niet allemaal in HD.
    Ik bezit 10-tallen DVD's (en VHS opnamen) van John Wayne maar die hoef ik echt niet allemaal op Blu-ray, hooguit de echte toppers zoals ik hierboven al noemde.
    Hetzelfde geldt voor Hitchcock, Julianne Moore, Kim Basinger, Humphrey Bogart,
    Kate Winslet, Kate Beckinsale.

    Toen ik aan DVD begon dacht ik: "ach, als ik een stuk of 20 DVD's heb ben ik klaar
    want ik ben bij veel films meer dan tevreden met mijn VHS versie, al of niet opgenomen van TV"
    Maar ja, het verschil tussen VHS en DVD is toch wel erg groot niet in de laatste plaats door het feit dat de meeste DVD's een film in de juiste beeldverhouding tonen.
    Maar ook de pure beeldkwaliteit en het bedieningsgemak zijn beter.

    Maar de stap van DVD naar Blu-ray is een stuk kleiner.
    De beeldverhoudingen van de films en het bedieningsgemak zijn hetzelfde
    en de technische aspecten komen ook overeen.
    Natuurlijk is HD vaak mooier en scherper maar bij met name oude films zie je ook beter alles technische onvolkomenheden die je niet zag op VHS.

    Dus voor sommige films geldt dat ik de DVD als definitieve versie beschouw
    en alleen de echte favoriete films wil ik in HD.

    Hoe denken jullie hierover?
    Laatst aangepast door zetmoon : 13-09-2009 om 15:59

  2. #2

    Standaard

    Helemaal mee eens. Ik heb geen bluray en hoef er ook nog geen.
    Ik verkoop weleens wat dvd's omdat ik merk dat ik er niet meer naar kijk.
    Ik streef ernaar om enkel dvd's met een hoge herkijkwaarde in mijn kast te houden.
    Daar maak ik soms een uitzondering op vanwege persoonlijke interesses. Bijv: ik heb wel "iets" met de Terminatorfilms. Daarom wil ik op termijn de Sarah Connor Chronicles ook wel hebben op dvd.
    Voor de rest alleen maar kwaliteitsfilms als Titanic (deluxe versie), Gladiator, Kingdom of Heaven directors cut, Alexander Revisited, Blade Runner, etc.
    Maar zelfs daarvan hoef ik echt niet voor alles op termijn een bluray.. Maar dat heeft ook misschien te maken met dat ik nu al oplet bij het kopen van een dvd wat ik krijg voor mijn geld. Is een uitgave in het buitenland met DTS-geluid te krijgen en hier niet, dan importeer ik als de prijs me aanstaat. Bij bijv. Watchmen heb ik bewust de theatrical release en de directors' cut voorbij laten gaan, omdat ik al wist dat rond december een ultimate versie uitkomt.
    m.a.w.: als ik nu al mooie versies heb: waarom moet ik die dan vervangen?

  3. #3

    Standaard

    Ik ben totaal met je eens.Ik ben nog zeer tevreden met mijn dvd verzameling en ben niet van plan om over te stappen naar blue ray.
    Ik weet wel dat er een betere beeld is maar wat maakt dat nu uit als kjikt naar films van 1930 tot 1970 ofzo ?
    Als je nou naar planet earth wil kijken op blue ray prima maar om te zeggen dat het een verschil maakt in Casablanca
    Meeste dvd verzamelaars zijn zeer blij met hun giftsets en de mooie sets uit Korea en Japan
    en dat zie ik niet bij de stomme blauwe keepcases

    gr,vince.

  4. #4

    Standaard

    Ik vervang alleen de films waarvan ik ze de moeite waard vind om op BR te hebben. Denk aan een cloverfield, Dark Knight, Into the Wild en wat animatiefilms.

    Mooie giftsets hou ik wel... heb nu zo'n 40 BR's staan, en er zullen hooguit nog een stuk of 20 oude titels bijkomen. Nieuwere titels probeer ik wel op BR te kopen, want een film als Star Trek komt pas echt tot zijn recht op een groot plasmascherm met een BR-speler er naast...

  5. #5

    Standaard

    Blu-ray en dvd kunnen prima naast elkaar bestaan. Ik koop blu-ray's, maar ook nog steeds dvd's en dat blijf ik ook doen (zeker nu dat ik een regiovrije speler heb).

  6. #6

    Standaard

    Ik ga inderdaad alleen de favoriete films vervangen voor blu-ray exemplaren en dan gewoon langzaam over op blu-ray, dus de nieuwe films worden dan (mits goed op schijf gezet) wel meteen op blu-ray gekocht.

    Ik heb ook het idee dat met name oude series e.d. niet veel zullen profiteren van blu-ray.

  7. #7

    Standaard

    Ik ga ook geen enkele titel vervangen.
    Als ik heel eerlijk ben dan is mijn interesse in BluRay echt nul komma nul. Vind het weinig toevoegen voor een onredelijke prijs.

  8. #8

    Standaard

    Wat noem je dan een onredelijke prijs?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Wat noem je dan een onredelijke prijs?
    Ik bedoel daarmee eigenlijk dat een nieuwe titel op DVD de helft kost van een Bluray. Dan heb ik het over officiele nederlandse BR schijfjes want daar moet je toch naar kijken.

  10. #10

    Standaard

    Ik vervang mijn dvd's niet naar Bluray omdat dit gewoon te kostelijk is.

    En ook omdat ik Disney films verzamel en hiervan zijn verre van alle films beschikbaar op bluray (daarom ga ik het zeker niet doen).
    Wat ik wel wil doen is de nieuwe Disney's op DVD kopen en later nog eens op Bluray (goedkoper/tweedehands) omdat ik deze versies zowel de film op bluray als dvd zit en omdat dit wel leuk ik voor mijn verzameling.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik bedoel daarmee eigenlijk dat een nieuwe titel op DVD de helft kost van een Bluray. Dan heb ik het over officiele nederlandse BR schijfjes want daar moet je toch naar kijken.
    Ik heb hier ook een hoop UK imports met NL subs liggen, want ik ben ook niet gek!

  12. #12

    Standaard

    mijn verzameling is lang niet zo groot als de topic starter, maar ik deel zijn mening: de stap dvd - bd is lang niet altijd de moeite
    qua geluid is er meestal geen verschil (tenzij je een ZEER goede installatie hebt, die ik dus niet heb) en qua beeld is het alleen beter als de bron beter is
    als de BD veel beter is, zal ik waarschijnlijk epische films zoals Lawrence of Arabia vervangen (of gewoon dubbel hebben), maar bij een "gewone" film zoals is het beeld toch minder belangrijk

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik heb hier ook een hoop UK imports met NL subs liggen, want ik ben ook niet gek!
    Zijn er veel UK imports (Bluray) met nederlandse subs ?

  14. #14

    Standaard

    De box sets die verkocht worden sta ik ook van te kijken -- "exclusieve dvd boxset, sealed!"

    Waar heb je hem dan voor, als je hem in het folie (dus lelijk) in de kast laat staan en dan na een paar jaar met verlies verkoopt?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Zijn er veel UK imports (Bluray) met nederlandse subs ?
    Ja. Bij Blu-ray wordt vaak de europese release in alle landen verzorgd door een bedrijf (dus niet NL release uitbesteed aan Pathe NL, RCV, A-film..) en wat ze vaak doen om kosten te drukken is gewoon een schijf met verschillende inlays fabriceren.
    Laatst aangepast door Jasper Janssen : 30-08-2009 om 17:32

  15. #15

    Standaard

    Ik heb ook dvd's te koop staan op dit forum, en wel vaker dvd's verkocht via deze site. Niet omdat ik alles wil omruilen voor Blu-Ray, maar meestal omdat ik een betere versie heb gevonden in het buitenland of vanwege ruimtegebrek.
    **** me gently with a chainsaw.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Ik heb ook dvd's te koop staan op dit forum, en wel vaker dvd's verkocht via deze site. Niet omdat ik alles wil omruilen voor Blu-Ray, maar meestal omdat ik een betere versie heb gevonden in het buitenland of vanwege ruimtegebrek.
    Dat doe ik ook wel eens en dat is normaal.

    Waar ik van schrik is dat mensen echt honderden DVD's in de uitverkoop doen
    vanwege de overstap naar Blu-ray.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper Janssen Bekijk bericht
    De box sets die verkocht worden sta ik ook van te kijken -- "exclusieve dvd boxset, sealed!"

    Waar heb je hem dan voor, als je hem in het folie (dus lelijk) in de kast laat staan en dan na een paar jaar met verlies verkoopt?
    Geseald beschadigen ze niet, worden ze niet stoffig en ook niet vuil. En dat met verlies verkopen moet je ook niet helemaal zo zwart wit zien, want je hebt jaren plezier gehad van het feit, dat je een dergelijke uitgave in je verzameling had en dat is ook wat waard.

    Ik zelf doe mijn DVD's gedeeltelijk weg. Als er een Blu-Ray versie verschijnt, dan koop ik deze soms en verkoop de DVD. Maar niet altijd, ik heb bijvoorbeeld T3 op DVD en ik ben niet van plan deze te vervangen, aangezien de huidige Blu-Ray versie gewoon niet interessant is en ik de film bovendien ook niet zo goed vind als de eerste twee Terminator films. Ik zal waarschijnlijk eerder de DVD verkopen zonder deze te vervangen ... of gewoon weg te geven aan iemand in mijn familie, die de film graag wil hebben.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Geseald beschadigen ze niet, worden ze niet stoffig en ook niet vuil. En dat met verlies verkopen moet je ook niet helemaal zo zwart wit zien, want je hebt jaren plezier gehad van het feit, dat je een dergelijke uitgave in je verzameling had en dat is ook wat waard.

    Ik zelf doe mijn DVD's gedeeltelijk weg. Als er een Blu-Ray versie verschijnt, dan koop ik deze soms en verkoop de DVD. Maar niet altijd, ik heb bijvoorbeeld T3 op DVD en ik ben niet van plan deze te vervangen, aangezien de huidige Blu-Ray versie gewoon niet interessant is en ik de film bovendien ook niet zo goed vind als de eerste twee Terminator films. Ik zal waarschijnlijk eerder de DVD verkopen zonder deze te vervangen ... of gewoon weg te geven aan iemand in mijn familie, die de film graag wil hebben.
    Maar als je een box niet opent dan kun je toch ook niet genieten van wat er in zit?
    De foto's, boek, poster soundtrack CD etc.....
    En de film zelf natuurlijk, maar zoals ik al eerder gezegd heb, heb je die film
    dan vaak toch al staan.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Maar als je een box niet opent dan kun je toch ook niet genieten van wat er in zit?
    De foto's, boek, poster soundtrack CD etc.....
    En de film zelf natuurlijk, maar zoals ik al eerder gezegd heb, heb je die film
    dan vaak toch al staan.
    Het is veelal ook meer het idee, dat je een bepaalde box in je collectie hebt. Ik had ooit een Deluxe versie van de Time Machine (1960), alhoewel die niet geseald was, heb ik de inhoud er ook nooit uitgehaald (behalve de eerste keer om te zien hoe alles er uit ziet). Maar hoe minder het door je handen gaat hoe netter alles blijft. En toch was ik erg blij met die uitvoering, ook al kwam alleen de DVD er af en toe uit.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Het is veelal ook meer het idee, dat je een bepaalde box in je collectie hebt. Ik had ooit een Deluxe versie van de Time Machine (1960), alhoewel die niet geseald was, heb ik de inhoud er ook nooit uitgehaald (behalve de eerste keer om te zien hoe alles er uit ziet). Maar hoe minder het door je handen gaat hoe netter alles blijft. En toch was ik erg blij met die uitvoering, ook al kwam alleen de DVD er af en toe uit.
    Ik snap dat je zo'n set mooi wilt houden, maar er zijn grenzen natuurlijk....
    Hihi.

    Ik ben ook heel zuinig op mijn spullen maar ik wil wel e.e.a. kunnen bekijken.

  21. #21

    Standaard

    Haha, moet denken aan dat stukje in Iron Man waarin Tony een schilderij krijgt aangeboden: Buy it, store it!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Haha, moet denken aan dat stukje in Iron Man waarin Tony een schilderij krijgt aangeboden: Buy it, store it!
    Precies!

    Maar ja, een schilderij wordt meestal meer waard.....

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Haha, moet denken aan dat stukje in Iron Man waarin Tony een schilderij krijgt aangeboden: Buy it, store it!
    Dat heeft hij van mij .
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Ik probeer het niet te vaak te doen, al doe ik vaak juist het tegenovergestelde. Het kost teveel geld, en dat vind ik het niet waard. Ik heb het al teveel gedaan en ik moet echt een beetje minderen. De echte topfilms gaan wel vervangen worden, waarschijnlijk maar voor de rest vind ik het wel best. Er zijn nog te veel films die ik uberhaupt nog nooit gezien heb, dus het opnieuw kopen van films die ik al heb is dan een beetje geldverspilling.
    Sowieso zitten er nu dingen in m'n collectie die waarschijnlijk nooit op Blu-ray zullen verschijnen, dus die blijven ook wel staan.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •