Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb Sony gebeld.
    De onderzoek kosten zijn afhankelijk van de wat de STR-DE695 heeft gekost. Dat wist ik direct niet te zeggen. Heel vreemd vond ik wel dat de Sony medewerker mij dit niet kon vertellen? Maar mogelijk weet iemand in dit forum dat ongeveer wel.

    Betr. front luidsprekers in Frankrijk heb ik 2 zware B&W 100, waarbij een subwoofer niet nodig is.
    Hier heb ik 2 Sony front speakers MF316, welke ik veel te licht vind in het lage gebied. Daar moet beslist een subwoofer bij. Waar ik al naarstig naar het kijken was.

    Als de reparatie niet door gaat zit ik te denken aan een nieuwe receiver zoals:
    Yahama RX-V465
    Sony STR-DA 2400es
    Marantz SR5004
    Met HDMI aansluitingen, daar Video voor mij even zo belangrijk is als Geluid omtrent HD.

  2. #27

    Standaard

    De knop "Auto Dec" bij iedere bron selecteren. doet wonderen.

    Weet je zeker dat je de juiste bron hebt geselecteerd in je reciever?

    Ook al eens optisch geprobeerd?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #28

    Standaard

    Betr. een eventuele reparatie heb ik Sony gebeld. De onderzoek kosten zijn afhankelijk van de nieuw prijs. En dat wist ik niet meer. Mogelijk dat iemand in dit forum dit ongeveer wel weet. Ik vond het wel vreemd dat de Sony medewerker mij dit niet kon vertellen?

    Verder heb ik de nodige reviews bekeken, indien de receiver STR-DB798 niet gepareerd moet worden.
    Interessant leek mij:
    Sony STR-DA2400es
    Yamaha RX-V465
    Marantz SR5004
    Allen zijn niet THX gecertificeerd. Maar ik betwijfel of dat wel nodig is.
    Voor mij is wel van belang het HD en Bluetooth gebeuren.

  4. #29

    Standaard

    Veel receivers in lagere prijsklassen zijn niet geschikt voor het aansturen van grote luidsprekers. In jouw geval zou dit een oorzaak kunnen zijn van een defekt. Vanwege de grote luidsprekers kun je de RX-V465 van Yamaha in jouw lijstje beter vervangen door de RX-V765.

    Of dit bij jou de oorzaak is, kan ik niet beoordelen omdat ik geen specs en foto's van de door jou opgegeven luidsprekers kan vinden.

    Een oplossing voor dit probleem die sommige fabrikanten hebben bedacht is om bi-amping te gebruiken voor de front-kanalen. Iedere front-luidspreker kan dan 2 maal zo veel vermogen krijgen. De luidspreker moet dat wel beschikken over 2 paar aansluitingen.

    THX is een certificaat dat aangeeft dat een toestel of luidspreker deel uit kan maken van een set die het geluid kan weergeven zoals de makers het bedoeld zouden hebben. Het is dus niet nodig, maar kan wel een aanvulling zijn op de weergave zoals die nu mogelijk is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-10-2009 om 11:05
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    De knop "Auto Dec" bij iedere bron selecteren. doet wonderen.

    Weet je zeker dat je de juiste bron hebt geselecteerd in je reciever?

    Ja, dat mag inmiddels duidelijk zijn. Trouwens Sony noemt ''AutoDec'' "Auto AFC''

    Ook al eens optisch geprobeerd?
    Nee, daar dvd-speler als TV er (nog) geen aan sluitingen voor hebben.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Veel receivers in lagere prijsklassen zijn niet geschikt voor het aansturen van grote luidsprekers.
    Beste Gerco,
    Ik ben 66 jaar jong. Dat betekent dat het gehoor voor hoge tonen uiteraard is af genomen ivm met iemand van 20 jaar. Muziek en geluid zal ik dan ook anders interpreteren als een jong iemand.
    Zelf, vanaf mijn 15e jaar, fanatiek dat ik was betr. geluid heb ik heel wat luidsprekers gebouwd en (buizen) versterkers. Maar na zo'n 4 tal boxen succesvol daarna gebouwd te hebben met filters en met vele speakers, hield dat op door mijn drukke werk.
    Toen heb ik 2 B&W boxen gekocht, welke nog beter klonken dan mijn laatste zelf gemaakte.
    Ca 10 jaar geleden bemerkten ik dat er heel wat verandert was.
    Buizen en transistors verterkers waren er nauwelijks meer. Maar het geluid was fantastisch.
    Waarom vertel ik je dit?
    Ivm daar er weinig verschil zit in beide genoemde Yamaha's. Behalve het vermogen respectievelijk 105 en 145 W. Maar dat heeft toch niets met geluid te maken?

    Ps Hoe werk je hier met quote en unquote?

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank E. Bekijk bericht
    Ca 10 jaar geleden bemerkten ik dat er heel wat verandert was.
    Buizen en transistors verterkers waren er nauwelijks meer. Maar het geluid was fantastisch.
    Waarom vertel ik je dit?
    Ivm daar er weinig verschil zit in beide genoemde Yamaha's. Behalve het vermogen respectievelijk 105 en 145 W. Maar dat heeft toch niets met geluid te maken?

    Ps Hoe werk je hier met quote en unquote?
    Werken met quote en unquote hoeft u zelf niet te doen. Wanneer u op een bepaald bericht wilt reageren, klikt u op de knop "Quote" die onder in het betreffende bericht staat. Het hele bericht of een gedeelte er van waar op u wilt reageren, wordt dan als "Citaat" gebruikt in de reaktie wanneer u uw reaktie plaatst.

    Vermogen wat nu gebruikt wordt nu vaak heel anders gebruikt dan vroeger omdat deze nu heel vaak anders gespecificeert worden. Er moet dus nu meer gekeken worden naar de manier waarop deze gemeten zijn. Door het meten bij meer vervorming (THD) en een lagere impedantie kan deze hoger opgegeven worden en is deze dus minder reeel als bij minder vervorming en een hoge impedantie. Hoe reeel deze getallen zijn verschilt ook per fabrikant. Bij Yamaha betekent 105 Watt (maximaal) bij 4 Ohm, ongeveer 40 Watt bij 8 Ohm continu. Een 105 Watt van Yamaha heeft dus een uitgangsvermogen en een reserve dat te vergelijken is met die van een transistor-versterker van 40 Watt continu bij 8 Ohm.

    Voor een goede weergave zou u er dus luidsprekers op aan moeten sluiten met een continu belastbaarheid van <50 Watt bij 8 Ohm. Vandaar dat ik een wat duurder model aanraadt vanwege de grotere luidsprekers en het hogere uitgangsvermogen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Werken met quote en unquote hoeft u zelf niet te doen. Wanneer u op een bepaald bericht wilt reageren, klikt u op de knop "Quote" die onder in het betreffende bericht staat. Het hele bericht of een gedeelte er van waar op u wilt reageren, wordt dan als "Citaat" gebruikt in de reaktie wanneer u uw reaktie plaatst.
    Het activeren van een gedeelte en daarna quote werkt in dit forum niet. Wel krijg ik het hele bericht te zien, maar niet hetgeen wat ik geactiveerd had.
    Ach, er valt mee te werken door meerdere posten te versturen en daarbij het onbelangrijke te verwijderen.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Voor een goede weergave zou u er dus luidsprekers op aan moeten sluiten met een continu belastbaarheid van <50 Watt bij 8 Ohm. Vandaar dat ik een wat duurder model aanraadt vanwege de grotere luidsprekers en het hogere uitgangsvermogen.
    Helemaal mee eens. Versterkers/impedantie/vermogen.

    Ook met jouw stellingVanwege de grote luidsprekers kun je de RX-V465 van Yamaha in jouw lijstje beter vervangen door de RX-V765. )

    Waar ik het zondermeer ook mee eens ben en denkelijk ook zal gaan kopen.
    Maar ik vind mijn huidige receivers een beetje overdone, kwa vermogen. Vandaar dat ik best een stapje terug wil doen.
    En hoe te denken over de eerder genoemde receivers van Marantz en Sony?

  10. #35

    Standaard

    Receivers zijn meestal niet overdone, omdat ze moeten kunnen leveren waar een luidspreker om vraagt. Zijn ze wel overdone, dan kan een luidspreker zichzelf opblazen wanneer de belastbaarheid te laag is en een luidspreker niet krachtig genoeg is om een bepaald aantal dB's in een bepaalde ruimte te produceren. Om te voorkomen dat receivers zichzelf op kunnen blazen, hebben deze een minder grote voeding en daardoor dus ook kleinere reserves.

    De stelregel voor een voldoende krachtige weergave is daarom dat er in een grotere ruimte grotere luidsprekers en een hoger uitgangsvermogen nodig is.

    Voor receivers van Marantz en Sony geldt eigenlijk hetzelfde. De verschillen tussen het opgegeven uitgangsvermogen en het werkelijke continu uitgangsvermogen zullen ook bij deze merken anders zijn. Sony specificeert het bij 8 Ohm en 0,9% vervorming en Marantz bij 8 en 6Ohm 0,08%. Het uitgangsvermogen van de Marantz SR5004(100/120Watt) en de Sony STR-DA2400ES(100 Watt) zal daarom bijna hetzelfde zijn als van een Yamaha RX-V765.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •