De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Axel de Mol

    Hieronder volgt het interview met Axel de Mol

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Axel de Mol zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Mijn echte voornaam is zoals je al kunt raden Axel. Het betekend blijkbaar “Beschermer, Vader van de vrede”. Wat natuurlijk geheel aansluit bij mijn karakter. Mijn ouders kwamen de naam gewoon ergens tegen en hij is bij ze blijven hangen, en daarom ben ik zo genoemd.

    - Wat is je geboortedatum?

    17 september 1987, de dag waarop Anastacia en Bassie ook jarig zijn.

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Mijn woonplaats is Heeswijk in Noord-Brabant. Altijd gewoond, en nog steeds in hetzelfde huis. Maar een klein dorp met maar een paar bezienswaardigheden. Een kasteel, een abdij en een openluchttheater. Uiteindelijk wil ik wel ergens anders naartoe.

    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

    Ik ben gewoon vrijgezel, en dat bevalt mij eigenlijk wel goed.

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

    Ik heb een fulltime baan als binnendienst verkoper bij een telematica groothandel in de omgeving Den Bosch. Daarnaast doe ik nog een studie HBO Commerciële Economie. Bezig baasje dus.

    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Ik heb sinds Februari een DSLR aangeschaft waarmee ik zoveel mogelijk op pad probeer te gaan. Ik heb helaas door mijn werk/school schema nog geen tijd gehad om een cursus of iets dergelijks te volgen, maar dat zal er zeker nog wel van komen. Ik hou ervan om dieren te fotograferen, ben dan ook nogal eens in de dierentuin te vinden. Ook vind ik het ontzettend gezellig om met vrienden op pad te gaan en met mijn auto op pad te zijn. Ik heb een maandje geleden een Seat Ibiza 2.0i Cupra gekocht uit 1998.

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Denk dat dat zoals voor velen op jonge leeftijd met Disney films zal zijn geweest. Hoewel ik mij daar niet al te veel meer van kan herinneren.

    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

    De eerste herinnering die ik naar voren kan halen is denk ik dat ik met mijn ouders naar Jurassic Park ben geweest. Dat is toendertijd in de bioscoop in Schijndel geweest, die bestaat zover ik weet al jaren niet meer. Mijn hele kamer lag toen nog vol met dino’s, en om ze dan zo groot en levensecht op het bioscoopscherm te zien.. Helemaal geweldig!

    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?

    Ik denk dat dat rond mijn 16 is geweest, ik was altijd vrij veel op mijzelf en op een gegeven moment ben ik met Anime in aanraking gekomen. Dat kijk ik ondertussen totaal niet meer, dat is namelijk ineens omgeslagen naar de reguliere films. Ik kijk dan ook alle genre’s en wil vanalles een keer gezien hebben. Hoewel ik de laatste tijd meer neig naar thriller/horror.

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

    Dat ligt aan de soort film. Als ik gezellig met vrienden een film kijk dan gaat het mij vaak om de entertainmentwaarde. Zo ben ik laatst met vrienden naar the Hangover geweest, dat kun je nou niet echt kunst noemen, maar ik heb mij wel gruwelijk vermaakt.
    Maar uiteraard zijn er ook films die ik op een andere manier bekijk. Die ik op andere manieren waardeer. Dan praat ik meer over arthouse films en dergelijke.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

    De laatste tijd heb ik er helaas niet al te veel tijd voor, maar voor mij is het toch wel een vorm van ontspanning. En ook natuurlijk uit interesse naar het ontdekken van nieuwe pareltjes. Ik kan toch wel zeggen dat film belangrijk is in mijn leven en steek er dan ook graag een heleboel tijd in.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

    Aan de ene kant vind ik dit wel positief, maar zoals met veel dingen moeten ze er niet in doordraven. De LoTR serie vind ik wat dat betreft een goed voorbeeld van technische ontwikkeling in een film. Hoewel ik een goede Pixar altijd kan waarderen. De hoeveelheid technische middelen moet goed afgewogen worden bij het maken van een film, niet teveel en niet te weinig. Alhoewel een film zonder technische snufjes heel goed uitgewerkt kan worden, zie bijvoorbeeld “Festen”.

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Kort gezegd: Nee.

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Ik denk dat Leon: The Professional toch wel mijn favoriet is. Gewoon door het hele gevoel wat je bij deze film krijgt, hij speelt met je emoties.

    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

    Op het moment ga ik toch voor thriller en horror films. Zorgt lekker voor spanning en adrenaline in mijn lichaam, heerlijk! Een goede arthouse film kan ik daarintegen ook zeker waarderen, uit kunstzinnig oogpunt.

    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Heb eigenlijk geen favoriet. Veel acteurs en actrices kunnen geweldige films maken. Zijn eigenlijk geen acteurs waar ik speciaal een film voor ga kijken.

    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Beetje afgezaagd, maar Quentin Tarantino. Heerlijke films waar je het verstand best eens op nul kunt zetten. Maar niet helemaal op nul, anders kun je de vele conversaties niet volgen. En dan ga ik denk ik toch voor Pulp Fiction. Death Proof vond ik trouwens wel een ontzettende misser. Dan vond ik uit de grindhouse serie Planet Terror toch een hoop beter van Rodriguez. Geweldige zit.

    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Weer een afgezaagd antwoord. Ik denk Johnny Depp. Hoop mooie films gemaakt en ik denk dat het ook een prettig persoon is. De burton films die hij gemaakt heeft vind ik sowieso geweldig.

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Denk Armageddon, veel mensen vinden het een slechte film, maar ik kan er echt van genieten. Spannend, emotioneel en gewoon een heerlijke zit.

    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Zal al wel vaker voorbijgekomen zijn maar: Titanic. Verschrikkelijke film, heb hem 1x uitgezeten.

    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Ik ben een stoere jongen, ik huil niet!

    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Vind de soundtrack van Amelié wel mooi. Heerlijk rustgevende deuntjes met een vrolijk Frans tintje. Vooral “Comptine D'Un Autre Ete” vind ik een heerlijk rustig nummer. Terwijl ik eigenlijk meer van rock houd over het algemeen.

    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Het laatst heb ik 30 days of night gekeken. Zeker een horror die aan te raden is. Wat anders dan de gemiddelde vampieren/monster film. Maar wel een duidelijk high budget tintje. Ik geef deze een 7,3/10.

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Lekker op mijn kamer, ’s avonds met de lampen uit en een biertje in de hand.

    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

    Gestoord worden door mensen die overal commentaar op willen geven.

    Van DVD tot HT:


    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Denk zo rond mijn 16e, toen ik mijn eerste anime dvd kocht. Ik had er al snel een hoop meer...

    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

    Een hele verademing natuurlijk, wat een verschil in beeld- en geluidskwaliteit. Ik had het al een keer bij vrienden gezien en ik had ook snel genoeg een dvd speler bij de blokker gekocht. Daarna is de hel losgebroken.

    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

    Op het moment niet zoveel, net een nieuwe auto gekocht en ga in oktober naar Zweden voor een weekje met vrienden. Maar gemiddeld denk ik 5-10 dvd’s per maand. Ondertussen zit ik aan de 216 dvd’s. Boxen en tv series uiteraard als 1 geteld.

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

    Op met moment zit ik denk ik aan een kijkachterstand van zo’n 15 dvd’s. Valt dus nog mee, maar ik houd het ook niet echt bij.

    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

    Ik kijk voornamelijk naar de film. In het begin waren het nog vooral de extra’s en de verpakking. Maar tegenwoordig gaat het me om de film zelf, het geld groeit namelijk niet op mijn rug Bij sommige films is de uitgave wel belangrijk voor mij, maar ik heb geen high end set-up thuis. Dus zoveel verschil merk ik niet.

    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

    Denk dat mijn Leon: Der Profi steelbook wel het meest waardevol voor mij is. Mooie film en een hele mooie uitgave. Jammer dat die niet in het nederlands uitgebracht is.

    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

    Zou ik wel graag willen, maar het budget laat het even niet toe. Maar als Panasonic (telefonie) dealer kan ik het desnoods wel voor een leuk prijsje in huis halen. Het gaat er dan ook wel zeker van komen.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?
    Home Theater Setup is een groot woord. Ik heb een 72cm vlakke beeldbuis. Een goede dvd speler (regiovrij) met QED scartkabel en dat zit gekoppeld aan mijn stereo set. Heel summier dus.

    - Welke merken zitten daarin?

    TV is van Panasonic, DVD speler van Pioneer en stereoset van Philips. Tv is op dvdspeler met een QED kabel aangesloten. Bij een degelijke beeldbuis tv zoals de mijne scheelt dat toch wel significant. Uiteraard is de kabel via een dvd.nl inkoopactie gekocht.

    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

    Alles, zou graag een goede plasma willen (rond de 106cm), mijn dvd-speler met hdmi aansluiten. Een blu-ray speler. En een goede versterker met speakers. Nu wachten op het schip met geld.

    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?

    Geïntegreerd in mijn slaapkamer.

    - Ben je al High Definition proof?

    Zoals je hierboven kan lezen, nog niet.

    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

    Ik kan mij nu goed redden met 72 cm. Maar als ik een mooie grote plasma/lcd zie begint het toch wel te kriebelen. Hoe groter, hoe beter, maar té groot is natuurlijk ook weer niet goed. Er moet toch maar eens een nieuwe tv gaan komen.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    02-12-2004, alweer bijna 5 jaar zeg.

    - Hoe ben je hier terecht gekomen?

    Wat ik mij kan herinneren typte ik geloof ik gewoon “dvd” in op google. Zo was het kwaad geschiedt.

    - Wat heb je geleerd van deze site?

    Dat ik qua filmgenres en apparatuur zoveel verder kan kijken. Mijn beleefwereld van films is helemaal veranderd. Ook gezellig op het forum zitten en ouwehoeren heeft mij heel wat ontspanning bezorgd.

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

    OHT heb ik altijd heel gezellig gevonden, neem er alleen te weinig de tijd voor.

    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

    Zou het altijd heel leuk hebben gevonden, maar ik kan er helaas de tijd niet voor vrijmaken. Druk met werk en school.

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?

    Ik kijk nu ongeveer 1 keer per dag. Maar 2 jaar geleden kon dat denk ik gerust 10 keer per dag zijn.

    - Ben je verslaafd aan deze site?

    Nee, tegenwoordig niet meer.

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Paniek niet echt, maar ik mis het dan wel.

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

    Jazeker! De DVD.nl Big Lebowki Bowling Meeting was zeker geslaagd te noemen. Zou het heel leuk vinden om nog eens vaker met de leden wat te gaan doen.

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?
    Leuk om te doen, maar wat een lap tekst... Heb wel lol gehad met het typen ervan.

    - Vraag vorige interviewer: Als je al je DVD's weg moest doen, behalve een film of serie, welke zou je dan kiezen?
    Zou denk ik toch LoTR box zijn, lekker veel kijkplezier in 1 doos

    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?

    Is jouw filmsmaak over de jaren veel veranderd, en hoe?
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    Leuk interview Axel, mijn broer gaat over 5 weken trouwen in het kasteel van Heeswijk

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Leuk interview Axel, mijn broer gaat over 5 weken trouwen in het kasteel van Heeswijk
    Prachtige locatie om te trouwen, zal vast een hele mooie dag worden!
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    - Vraag vorige interviewer: Als je al je DVD's weg moest doen, behalve een film of serie, welke zou je dan kiezen?


    Dit is echt een dodelijke vraag! Zo moeilijk!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad een rotvraag... zoooveeeel om uit te kiezen.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •