Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lip-sync - Aansluiten televisie

    Een paar jaar geleden heb ik een home cinema-set aangeschaft. Hier ben ik zeer tevreden over. De versterker is een Harman Kardon AVR 135. Zowel de receiver als de dvd-speler hebben geen HDMI-aansluiting. Dat was ten tijde van de aankoop van deze set ook helemaal geen probleem, want ik had (& heb nog steeds) een oude beeldbuis-televisie.

    Op dit moment overweeg ik de aankoop van een nieuw flat-panel. Gezien de grootte & de beperkte levensduur van Plasma, is de keuze gevallen op een LCD-televisie. Deze Philips zou bijvoorbeeld in aanmerking komen.
    Nu lees ik echter allerlei horror-verhalen over het niet lip-sync zijn van beeld en geluid op dergelijke LCD-televisies, wanneer je de DVD-speler direct aansluit op de versterker. Hierdoor begin ik ernstig te twijfelen of ik nog wel een nieuw flatscreen wil..........

    De 'oplossingen' die worden aangedragen, zijn:

    - Het geluid handmatig vertragen via de versterker: de AVR 135 kan dit volgens mij. Het geluid is te vertragen, vanwege de afstand van de boxen. Ik denk echter niet dat ik veel zin heb om de hele tijd mijn versterker weer opnieuw in te stellen, aan de hand van de film / of televisie die ik op dat moment kijk.

    - Aansluiten via HDMI 1.3a, aangezien je dan gebruik kunt maken van auto lip-sync. Ik heb echter geen zin om mijn home cinema-set helemaal te vervangen.

    De genoemde Philips-TV heeft een digitale coax-uitgang. Daarom zat ik te denken of het geen oplossing is, om het geluid dan via de TV te leiden. Ik zou dan een DVD-speler met HDMI-aansluiting aan kunnen schaffen, deze zo aan kunnen sluiten op de TV en de audio via een digitale Coax naar de receiver sluizen. Ik heb echter begrepen dat dit niet kan, vanwege de HDCP-troep op HDMI-aansluitingen. Heel fijn dat de fabrikanten van televisies zo goed meedenken met de consument..........:x

    Mijn laatste noodoplossing zou daarom de volgende zijn:

    - Ik koop alleen een nieuwe LCD-televisie & ik houd mijn huidige home cinema-set.
    - Ik sluit de DVD-speler via Scart aan op de televisie.
    - Het audiosignaal leid ik via de digitale coax-uitgang naar de receiver.

    Echter:

    1. Krijg ik op deze manier een Dolby Surround / DTS signaal binnen op mijn versterker?
    2. Gaat de geluidskwaliteit hier heel erg op achteruit?
    3. Is de beeldkwaliteit van Scart heel veel slechter dan HDMI? Of geldt dit alleen voor bijvoorbeeld Blue Ray Discs?

    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vragen of desnoods een andere oplossing. Ik moet zeggen dat ik mijn zakken allang vol heb van die flatscreens en misschien nog wel net zo lief naar mijn enorme kast blijf kijken!
    Laatst aangepast door honeymaker : 08-09-2009 om 22:15

  2. #2

    Standaard

    Je gedachten kloppen aardig, maar waar je de beperkte levensduur van plasma vandaan haalt vraag ik me zeer af. Dit is toch echt niet anders dan bij lcd hoor.

    De AVR 135 kan verder waarschijnlijk wel vertragen, maar bij lange na niet genoeg om de vertraging van LCD op te vangen. Dit is alleen voldoende om de afstand van de speakers tot de luister positie te compenseren. Voor lip sync is er normaal een aparte setting die ook echt als lip sync wordt aangeduid, f de AVR 135 hier over beschikt durf ik niet te zeggen.

    HDMI 1.3a is luk, maar betekend niet per definitie dat er ook auto lip sync aanwezig is, dit is een optie binnen HDMI 1.3a welk door zowel tv als versterker ondersteund moet worden wil het werken.

    Door bij een lcd alle digitale poes pas zoals pixel plus, 100Hz en dynamisch contrast uit te schakelen zorg je ervoor dat 1 het beeld beter wordt en 2 de vertraging tot een minimum terug wordt gebracht. Maar vaak niet helemaal. Diverse mensen zijn er dan al over te spreken wanneer ze het geluid direct van speler naar receiver laten lopen, persoonlijk stoort het me dan toch nog wat.
    Ik ben niet meer helemaal bekend met de Philips lcd schermen, maar als deze een "spel" of "Pc" stand heeft kan die er vaak voorzorgen dat je nog minder, tot nagenoeg geen, vertraging hebt. In die stand zijn ook alle beeld opties uitgeschakeld.

    Dan antwoorden op je vragen:
    1. Nee, als je de speler via scart aansluit op de tv en dan van de tv digi out een kabel naar je versterker krijg je geen digitaal geluid op je versterker.
    2. Ja en nee. Dit ligt helemaal aan je versterker en speakers. Je versterker is wel oké, dus die lever je nu een duidelijk slechter geluid (stereo, met mogelijk een dolby pro logic codering) aan dan wanneer je het direct een DTS / DD signaal vanuit de speler er naar toe stuurt.
    Heb je vervolgens een 5.1 speaker setup met mooie boekenplank dan wel vloerstaande speakers en een active subwoofer dan ga je wel degelijk het verschil horen en zul je niet meer tevreden zijn.
    Heb je echter een stereo setup, slechts 2 speakers dan zal je minder verschil waarnemen.
    Heb je een 5.1 setup maar dan met een passive subwoofer en een stel "melkpakken" sateliet speakers dan is er wel verschil maar is dit duidelijk minder hoorbaar. Het surround effect is minder / weg maar de matige kwaliteit van die speakers verbloemen veelal het verlies in geluidskwaliteit.
    3. Scart is minder dan HDMI, maar dit hoeft niet merkbaar minder te zijn. Dit ligt helemaal aan je kabels en je tv / speler.
    Een goede scart kabel kan heel erg goed beeld leveren, mits je speler in orde is en ingesteld is op RGB, en de ingang op de tv ook RGB over scart ondersteund.
    Via HDMI kan het beeld een hogere resolutie hebben dan via Scart. Een lcd tv heeft doorgaans ook een hogere resolutie dan een dvd. Het beeld van een DVD dient dan ook altijd omgezet te worden naar die hogere resolutie. Als je dvd speler een goede scaler heeft kan het zijn dat het omzetten van het beeld door je speler een beter resultaat levert dan wanneer je dit door de tv laat doen. Anders om komt echter ook voor.
    Bij scart zal de tv altijd de omzetting doen, bij HDMI kun je dit zelf bepalen door de uitvoer resolutie van de speler handig te kiezen.
    Een blu-ray heeft echter doorgaans een hogere resolutie dan een dvd. Om die hogere resolutie te behouden zul je een HDMI kabel moeten gebruiken. Doe je dit niet dan zal het beeld zo wie zo eerst verlaagd worden tot dat van een dvd voordat het naar je tv gaat. De beeldkwaliteit van een blu-ray via scart is dus potentieel lager dan die via HDMI ook al maak je gebruik van hele goede scart bekabeling,

    Ik zelf heb tegenwoordig een plasma scherm hangen en de eventuele beeld opties uit staan. De speler is direct verbonden met mijn receiver en direct met het scherm. Ik heb geen last van lip sync.
    Bij lcd is er helaas zoals je zelf al ontdekte heel wat meer werk nodig.

  3. #3

    Standaard

    Op o.a. de Denon DVD-3930 DVD-player zit knop voor lip-sync tussen 10-200 msec.
    Bij mij vaak rond de 180msec.

    (Opvolger Denon DVD-3800HD Blu-ray player lip-sync via remote volgens Denon helpdesk.)

    Onderweg een OPPO DVB-83 Blu-ray speler, maar te laat gerealiseerd 't lip-sync probleem... afwachten maar.
    Laatst aangepast door kit carson : 09-09-2009 om 01:09

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door honeymaker Bekijk bericht
    Heel fijn dat de fabrikanten van televisies zo goed meedenken met de consument..........:x
    Dat valt nog wel mee.

    Je bedenkt gewoon een probleem en gaat dit weer oplossen met een ander probleem enz.

    Zo werkt de industrie al jaren en niet geheel zonder succes. Het succes is zelfs zo groot dat de problemen daardoor nu veel groter zijn en in mindere mate opgelost kunnen worden. Maar het grootste probleem van dit moment is de afvalberg. Deze zal voorlopig nog niet kleiner worden.

    Vandaar ook o.a. dit forum.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Hartelijk dank voor de reacties!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Je gedachten kloppen aardig, maar waar je de beperkte levensduur van plasma vandaan haalt vraag ik me zeer af. Dit is toch echt niet anders dan bij lcd hoor.
    Hmmm, dat is ook stom. Heb ik me in allerlei dingen uitgebreid zitten verdiepen, behalve bij de toch wel vrij fundamentele keuze tussen LCD en Plasma. Ik ben hier uitgegaan van 'horen, zeggen' en de slechte reputatie die plasma heeft opgebouwd, door het energieverbruik en zo. Nu ik even Google (ga het nog eens op mijn gemak bekijken) zie ik inderdaad dat de techniek weer vooruit is gegaan & dat het met energieverbruik, levensduur e.d. inderdaad allemaal wel meevalt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    De AVR 135 kan verder waarschijnlijk wel vertragen, maar bij lange na niet genoeg om de vertraging van LCD op te vangen. Dit is alleen voldoende om de afstand van de speakers tot de luister positie te compenseren. Voor lip sync is er normaal een aparte setting die ook echt als lip sync wordt aangeduid, f de AVR 135 hier over beschikt durf ik niet te zeggen.
    Voor zover ik het kan vinden heeft de AVR 135 geen aparte lip sync-functie. Jammer!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    HDMI 1.3a is luk, maar betekend niet per definitie dat er ook auto lip sync aanwezig is, dit is een optie binnen HDMI 1.3a welk door zowel tv als versterker ondersteund moet worden wil het werken.
    Daar heb je inderdaad een punt. Feit blijft natuurlijk dat ik - wil ik gebruikmaken van auto lip sync - mijn versterker & dvd-speler zal moeten vervangen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Door bij een lcd alle digitale poes pas zoals pixel plus, 100Hz en dynamisch contrast uit te schakelen zorg je ervoor dat 1 het beeld beter wordt en 2 de vertraging tot een minimum terug wordt gebracht. Maar vaak niet helemaal. Diverse mensen zijn er dan al over te spreken wanneer ze het geluid direct van speler naar receiver laten lopen, persoonlijk stoort het me dan toch nog wat.
    En ik weet nu al dat, als het ook nog maar een klein beetje 'out of sync' is, ik me er vreselijk aan ga ergeren In plaats van naar de film zelf, zit ik dan waarschijnlijk vooral te kijken of het geluid wel klopt........:wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    1. Nee, als je de speler via scart aansluit op de tv en dan van de tv digi out een kabel naar je versterker krijg je geen digitaal geluid op je versterker.
    Dat is inderdaad eigenlijk wel logisch. Die oplossing is dus geen oplossing.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    2. Ja en nee. Dit ligt helemaal aan je versterker en speakers. Je versterker is wel oké, dus die lever je nu een duidelijk slechter geluid (stereo, met mogelijk een dolby pro logic codering) aan dan wanneer je het direct een DTS / DD signaal vanuit de speler er naar toe stuurt.
    Heb je vervolgens een 5.1 speaker setup met mooie boekenplank dan wel vloerstaande speakers en een active subwoofer dan ga je wel degelijk het verschil horen en zul je niet meer tevreden zijn.
    Heb je echter een stereo setup, slechts 2 speakers dan zal je minder verschil waarnemen.
    Heb je een 5.1 setup maar dan met een passive subwoofer en een stel "melkpakken" sateliet speakers dan is er wel verschil maar is dit duidelijk minder hoorbaar. Het surround effect is minder / weg maar de matige kwaliteit van die speakers verbloemen veelal het verlies in geluidskwaliteit.
    De setup van de speakers was ik inderdaad nog vergeten te vermelden. Ik heb er 5 (naar mijn idee geen melkpakken ) en daarbij een actieve subwoofer. Daar wil ik dan natuurlijk wel een DD- of DTS-signaal over horen, dus - zoals reeds gezegd - hoef ik het via Scart niet te proberen!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    3. Scart is minder dan HDMI, maar dit hoeft niet merkbaar minder te zijn. Dit ligt helemaal aan je kabels en je tv / speler.
    Een goede scart kabel kan heel erg goed beeld leveren, mits je speler in orde is en ingesteld is op RGB, en de ingang op de tv ook RGB over scart ondersteund.
    Via HDMI kan het beeld een hogere resolutie hebben dan via Scart. Een lcd tv heeft doorgaans ook een hogere resolutie dan een dvd. Het beeld van een DVD dient dan ook altijd omgezet te worden naar die hogere resolutie. Als je dvd speler een goede scaler heeft kan het zijn dat het omzetten van het beeld door je speler een beter resultaat levert dan wanneer je dit door de tv laat doen. Anders om komt echter ook voor.
    Bij scart zal de tv altijd de omzetting doen, bij HDMI kun je dit zelf bepalen door de uitvoer resolutie van de speler handig te kiezen.
    Een blu-ray heeft echter doorgaans een hogere resolutie dan een dvd. Om die hogere resolutie te behouden zul je een HDMI kabel moeten gebruiken. Doe je dit niet dan zal het beeld zo wie zo eerst verlaagd worden tot dat van een dvd voordat het naar je tv gaat. De beeldkwaliteit van een blu-ray via scart is dus potentieel lager dan die via HDMI ook al maak je gebruik van hele goede scart bekabeling,
    Interessant Voordat ik een nieuwe DVD-speler koop, zal ik eerst eens kijken wat ik van de beeldkwaliteit via Scart vind. Ik kan dan later altijd alsnog een nieuwe kopen met HDMI.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Ik zelf heb tegenwoordig een plasma scherm hangen en de eventuele beeld opties uit staan. De speler is direct verbonden met mijn receiver en direct met het scherm. Ik heb geen last van lip sync.
    Bij lcd is er helaas zoals je zelf al ontdekte heel wat meer werk nodig.
    Het lijkt me voor mij dan inderdaad ook een goed idee om me eens in de Plasma-schermen te gaan verdiepen. Mocht ik de conclusie trekken dat ik zo'n scherm ga kopen dan zal het wel de allerkleinste worden. Mijn huiskamer is namelijk niet zo heel groot........

    In ieder geval, bedankt voor alle uitleg! LCD wordt het nu denk ik sowieso niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    Zo werkt de industrie al jaren en niet geheel zonder succes. Het succes is zelfs zo groot dat de problemen daardoor nu veel groter zijn en in mindere mate opgelost kunnen worden. Maar het grootste probleem van dit moment is de afvalberg. Deze zal voorlopig nog niet kleiner worden.
    Klopt inderdaad! Het verschil is alleen dat er vooral ook problemen worden gemaakt. Immers, dankzij HDCP is mijn probleem met de aanschaf van een LCD-televisie eigenlijk niet echt op te lossen. Nu vraag ik me toch af, wat is überhaupt het nut van een digitale coax-uitgang op je televisie, als je digitaal geluid toch niet digitaal weg mag en kan sluizen?
    Laatst aangepast door honeymaker : 09-09-2009 om 18:44

  6. #6

    Standaard

    Nog even een stukje over het energie verbruik.

    Als dit een belangrijk punt voor je zou zijn dan heb ik maar een tip, blijf bij een crt bak beest.

    Dan een echt antwoord, daar crt haast niet meer te krijgen is.
    De meeste verbruiken van een lcd tv zijn in geval van gebruik van dynamisch contrast. Dit houdt in dat het backlight een deel van de tijd gedimt wordt, wit wordt grijs en bedoelt zwart wordt bijna zwart en verder wordt je ( al is dit persoonlijk) gek van het steeds wisselend effect van de achtergrond verlichting. Persoonlijk ben ik er dus zeker geen liefhebber van en zou ik die optie dus uit laten. Liever wit wit en bedoeld zwart meer diep donker grijs dan nog dieper donker grijs (vooral als er lichte dingen rond het zwart zijn lijkt het vaak toch behoorlijk zwart).
    Bij een plasma is het weergegeven verbruik vaak bij een volledig wit beeld met het contrast en brightness veel te hoog.
    Stel je beide typen nu goed af, dynamisch contrast uit, dan zal ik de praktijk blijken dat het verbruik echt niet zo ver uit elkaar ligt als op papier gesuggereerd wordt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door honeymaker Bekijk bericht
    Het verschil is alleen dat er vooral ook problemen worden gemaakt. Immers, dankzij HDCP is mijn probleem met de aanschaf van een LCD-televisie eigenlijk niet echt op te lossen. Nu vraag ik me toch af, wat is überhaupt het nut van een digitale coax-uitgang op je televisie, als je digitaal geluid toch niet digitaal weg mag en kan sluizen?
    HDCP is bedoeld om toestellen met elkaar te laten communiceren en beeld en geluid te versleutelen zodat een 'fout' toestel geen kopie kan maken van auteursrechtelijk beschermde opnames.

    Een TV geeft geen 5.1 af op de digitale uitgang wanneer deze middels de handshake met de speler aangeeft dat deze geen meerkanaals geluid kan decoderen en weergeven via de bij de TV ingebouwde luidsprekers.

    De digitale audio uitgang is bedoeld om het (meer-kanaals) geluid van een bij de TV ingebouwde DVB ontvanger en bronnen die rechtsteeks aangesloten zijn naar een receiver te laten sturen. Dit is handig wanneer een surround-receiver geen voldoende ingangen heeft om alle bronnen er op aan te kunnnen sluiten. Een dergelijke aansluitingen heeft dus zeker wel nut.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Heb zelfde probleem, geen HDMI en lipsync op mijn receiver.
    Net plasma gekocht en geen spijt van!
    Oude pana dvd speler S295 via component aangesloten om progressive te kunnen uitgeven, is veel beter van beeld dan scart.Audio digitaal naar receiver.
    Heb geen zichtbare last van lipsync, echter bij aanschaf van blu ray speler overweeg ik wel er 1 te kopen die audio delay functie heeft(Sony bd350 bv), kun je het geluid iets mee vertragen.
    Andere optie is een delay box kopen (Primare Master delay oid )maar deze zijn best wel prijzig.
    Laatst aangepast door Sjoerd V : 17-09-2009 om 11:03 Reden: type fouten
    groet Sjoerd

    Onkyo595 - PioneerDV444-panasonicDVD-S295 - Canton109/105/103/AS40 - panasonic TH-42PS10

  9. #9

    Standaard

    Ik wilde geen nieuw topic aanmaken dus gebruik ik deze maar. Ik ben dus sinds een maand in het bezit van een LG OLED 4K tv. Beeld is prima. Echter speelde ik gisteren een nieuwe blu-ray af (Frogs van 88films) en het geluid liep niet synchroon. Gek werd ik ervan. Ook het bijbehorende interview liep niet goed. Op de tv zit een functie om geluid aan te passen maar dat hielp niet. Ik heb twee verschillende spelers gebruikt, allebei hetzelfde probleem.

    Mijn spelers sluit ik aan via HDMI naar de tv. Geluid via tulpstekkertjes naar mijn versterker. Ik heb vele andere schijfjes geprobeerd en die hebben geen problemen. Boven in de slaapkamer staat een kleine tv met een bluray speler en daar liep het geluid wel goed!

    Geen enkele review spreekt over een probleem met de schijf dus daar kan het (denk ik) niet aan liggen.
    Je zou toch denken dat andere films dan hetzelfde probleem hebben maar dat is niet zo. Hoe kan het toch dat dit ene schijfje last heeft van vertraging of versnelling? Ik heb al forums gelezen met instellingen gekloot....niets helpt. Gekmakend.

    Zijn er hier experts met de gouden tip?

  10. #10

    Standaard

    Geen gouden tip, maar misschien een antwoord op de vraag waarom het voor de ene film/schijf wel is en de ander niet: ik heb ook een LG OLED, met lipsync issues, sinds de laatste update van de tv. Echter alleen bij Dolby geluidssporen, niet bij DTS. Misschien dat dit jouw probleem verklaard?
    Bij mij is het gelukkig wel op te lossen door de ingebouwde functie om het geluidsspoor te verplaatsen.

  11. #11

    Standaard

    De schijf heeft maar 1 geluidsspoor: English: LPCM 2.0 (Original). Ik kan dus niet van spoor wisselen. Welke functie bedoel je precies? Dan kan ik dat eens proberen. Bedankt voor het meedenken. Ik keek net Life of Pi in 3D, geen enkel probleem met het geluid. Gelukkg treed dit probleem niet op bij elke film. Geen problemen trouwens met tv of YouTube.

  12. #12

    Standaard

    Ik denk dezelfde functie als wat jij bedoelt; die waarmee je het geluid enkele ms kunt vertragen/versnellen.
    Hopelijk kun je een oplossing vinden! Heeft je versterker niet ook zo'n functie?

  13. #13

    Standaard

    De enkele keer dat bij mij geluid en beeld niet synchroon lopen helpt het vaak om de AV-versterker even uit en dan weer aan te zetten. Dan wordt opnieuw de HDMI handshake uitgevoerd. Soms moet je dat twee keer doen voordat het werkt. Ik heb dit soort problemen vaker bij 1080i-materiaal dan bij 1080p, vreemd genoeg. En een enkele keer kan het voorkomen dat het niet op te lossen is omdat dit op de schijf al niet goed staat. Om welke specifieke Blu-ray gaat het hier?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    De TV heeft de functie om het geluid te versnellen of vertragen maar ik heb alle standen geprobeerd, je blijft het zien. Het gekke is dus dat de speler boven op de slaapkamer, de schijf wel goed kan weergeven op de lcd-tv. Ik heb beneden een oude versterker, niet digitaal. Een NAD, met tulpstekkertjes... Op de versterker kan ik dus niets aanpassen.

    Ik heb gisteren als een bezetene een stuk of 8 blurays geprobeerd en die werken prima. Gelukkig beperkt het zich dus tot deze schijf: https://88-films.myshopify.com/products/frogs-blu-ray

    Toch lijkt het schijfje prima omdat deze dus boven wel werkt. Ook beschrijft geen enkele review een probleem met het geluid. Vaag dus...

  15. #15

    Standaard

    Aarrggh....dit blijft irritant zeg. Vandaag weer even getest en de extra's van een blu-ray (interviews) lijken ook lichtelijk niet te kloppen. Met dvd's is er geen enkele probleem, alleen met Blu-Rays. Zou het kunnen komen omdat ik mijn geluid via tulpstekkertjes van speler naar versterker laat lopen? De versterker en boxen zijn denk ik al 10 jaar oud en bevat geen HDMI. Kan het zijn dat deze nieuwste tv gewoon niet goed reageert op een coaxkabel/tulpstekker? Ik wil eigenlijk geen nieuwe geluidsset kopen wan het oude voldoet nog prima. Op mijn oude plasmascherm heb ik dit probleem echt nooit gehad. Geluid via tv, vertoont geen problemen.

    Het is echt een fractie van een seconde. Als je er eenmaal op gaat letten, wordt je horendol. Echt balen dit....ipv lekker naar een film kijken, zit ik nu steeds te letten of het wel synchroon loopt en loop ik te klooien met de AV.synchronisatie knop.

    Nu is dit dus een veel voorkomend probleem. Ook mensen met een soundbar kunnen dat probleem hebben.
    Dus ik hoop echt dat iemand nog een oplossing weet...

  16. #16

    Standaard

    Zorgen dat je de zgn. beeldverbeteraars allemaal uit hebt staan, zodat die iig niet voor vertraging zorgen(en niet voor slechter beeld natuurlijk...).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Ik heb weleens met mijn oude ps3, maar dan werkt bij mij de oplossing die Marcel al gaf; even uit en aan voor de HDMI handshake.
    Het zou anders best kunnen, als je nog met van die tulpstekkertjes, dat het daaraan ligt.

    Je kunt nog alle combis even proberen met de volgorde van aanzetten (en daarbij steeds even wachten tot het apparaat ook echt aan is), misschien levert dat nog wat op.

  18. #18

    Standaard

    Alle functies die er niet toe doen, had ik al uit. HDMI gaat alleen van blu-ray naar tv en die staan al geregeld uit. De blu-ay heeft coax/tulp naar versterker. Ik ben uit de opties. Alle forums al afgespeurd...gekmakend!

  19. #19

    Standaard

    Heb je het lipsync-probleem ook als je de audioverbinding van de Blu-rayspeler naar de AV-versterker weghaalt en de audio via de TV laat lopen (dus beeld én geluid via HDMI naar de TV)?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #20

    Standaard

    Gisteren keek ik een film en zag ik het weer. Als ik het geluid via mijn tvspeakers laat lopen, heb ik het probleem niet. Dus ipv over mijn speakers, heb ik de film uitgekeken via het geluid van de tv. Dat wil ik natuurlijk liever niet. Mijn boxen geven veel beter geluid.

    Op de tv zit nog wel een coaxingang (vierkante ingang) en daar heb ik niet de juiste stekker voor. Zou dat nog een oplossing kunnen zijn? Dus coax van tv direct naar speaker? Echter heb ik wel zo'n kastje met aan de ene kant coaxingang en aan de andere kant tulpstekkers. Op die manier kan het geluid toch via de boxen.

    Mijn andere bluray speler gaat alleen via tulpstekkers en is nog precies zo aangesloten sinds 2009. Daar nooit problemen mee gehad qua geluid. Nu loopt het geluid via deze speler ook niet helemaal synchroon.

  21. #21

    Standaard

    Dat zal de Optische Audio Out zijn, die is ook digitaal, maar geen coax. Wat voor kastje is dat wat je hebt?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    Digital Optical Coax to Analog RCA Audio Converter

    9200000065172647.jpg

    Aan de ene kant plug je een coax kabel en aan de andere kant tulpstekkers. Op die manier kun je een nieuwe speler aansluiten op een oude versterker zonder digitale ingangen.

  23. #23

    Standaard

    ja kan met die Toslink aansluiting,weet niet of ook zo'n kabeltje hebt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Nee, die heb ik dus niet. Zou dat kunnen helpen? Heb je dan ook blu-ay via boxen op deze manier? Aangezien nu het geluid via spelers naar boxen gaan. En zo'n stekker, past dat andere uiteinde dan op die converter?

  25. #25

    Standaard

    Volgens mij moet dat wel gaan werken. Google maar eens op toslink kabel, zijn er al voor een paar euro.
    Edit: Misschien ook wel voor een paar euro bij de action.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •