Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Volgens mij moet dat wel gaan werken. Google maar eens op toslink kabel, zijn er al voor een paar euro.
    Edit: Misschien ook wel voor een paar euro bij de action.
    Nou ik ben dus naar de Action geweest en heb voor het luttele bedrag van 1,99 een Toslink-kabel gekocht.
    En ja hoor....geen sync-problemen meer! Ik had ook LG gebeld en deze optie voorgelegd maar het antwoord was dat zo'n kabel geen oplossing kon bieden....ahum...

    De sync-regelaar in de tv werkt nu ook veel beter. Je ziet/hoort nu daadwerkelijk het effect van het schuiven van de regelaar.
    Mooi dat de oplossing zo simpel is. Dus geluid via de tv laten lopen en dan naar je versterker ipv via de Blu-ray speler. Wellicht koop ik nog wel een betere Toslink-kabel want ik kan bijna niet geloven een kabel van 1,99 goed kan zijn. Alhoewel.....

    Bedankt iedereen voor het meedenken, dat wordt zeer gewaardeerd!

  2. #27

    Standaard

    Prijs maakt niet uit; als het werkt dan is het goed. En als hij kapot gaat is er voor dat geld zo weer een nieuwe gekocht .

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Prijs maakt niet uit; als het werkt dan is het goed. En als hij kapot gaat is er voor dat geld zo weer een nieuwe gekocht .
    Haha...dat denk ik ook. Echter je hebt die kabels ook voor 25 euro ofzo. Het is bijna niet te geloven dat je voor 1,99 klaar bent.....zeker als je een wat duurdere tv hebt...
    Maar als het werkt, dan werkt het. Ik ben wel zeer blij met de oplossing. Forums staan er vol van maar nooit met een eenduidig antwoord. Ik was al bang dat ik een nieuwe geluidsset moest gaan aanschaffen. Want out of sync...dat kijkt echt voor geen meter.

  4. #29

    Standaard

    Lekker Melzz
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #30

    Standaard

    Toch nog even doorvragen... Het sync probleem lijkt opgelost te zijn. Soms denk ik het toch af en toe waar te nemen. Niet bij elke blu-ray en soms maar tijdens een bepaalde scène. Als ik dan even overschakel naar het geluid via de tv, dan is het beter.

    Nu is mijn vraag....kan dat eigenlijk wel? Of zou je het sync probleem dan altijd moeten hebben? Ik ben benieuwd of iemand hier wat over kan zeggen. Wederom bedankt alvast.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Toch nog even doorvragen... Het sync probleem lijkt opgelost te zijn. Soms denk ik het toch af en toe waar te nemen. Niet bij elke blu-ray en soms maar tijdens een bepaalde scène. Als ik dan even overschakel naar het geluid via de tv, dan is het beter.

    Nu is mijn vraag....kan dat eigenlijk wel? Of zou je het sync probleem dan altijd moeten hebben? Ik ben benieuwd of iemand hier wat over kan zeggen. Wederom bedankt alvast.
    Het kan zijn dat je door even te wisselen het afspeel-geheugen -wat voor de vertraging en dus de syncronisatie zorgt- wist. Het geheugen wordt daarna weer opnieuw gevuld en daardoor is het geluid weer synchroon met het beeld. Een andere oorzaak kan de te verwerken hoeveelheid informatie zijn. Wanneer het geluid via de luidsprekers van de TV wordt weergegeven, is het vaak SD (2.0) en daardoor makkelijker te verwerken dan HD. Met beeld en geluid via een receiver of alleen een TV zal je er daarom minder problemen mee hebben dan bij een speler die het geluid naar een versterker stuurt en beeld naar de TV.

    Anders heeft heeft het maken met de tijd-codes die door de verschillende apparaten gebruikt worden, het wisselen tussen de lagen of de complexiteit van beeld en geluid zoals bij scenes met aktie.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-01-2018 om 22:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #32

    Standaard

    Bedankt voor je uitleg! Toch nog wat vragen. Hoe kun je wisselen en afspeel geheugen wissen?
    En heb je toevallig ook een bepaalde definitieve oplossing? Bij mijn vorige plasma had ik nooit dit soort problemen. Deze nieuwe OLED LG tv is geen goedkope, dus dan zouden dit soort sync-problemen toch niet erg voor moeten komen. Je zou toch je geluid op een goede manier moeten kunnen weergeven via externe speakers.

    Of ben je nu genoodzaakt ook een nieuwe cinemaset aan te schaffen voor het geluid? En als ik bv op forums lees, dan zie ik toch ook vragen over sync-problemen met een SONOS in combinatie met een OLED tv. Dat lijkt dan ook geen garantie.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Bedankt voor je uitleg! Toch nog wat vragen. Hoe kun je wisselen en afspeel geheugen wissen?
    En heb je toevallig ook een bepaalde definitieve oplossing? Bij mijn vorige plasma had ik nooit dit soort problemen. Deze nieuwe OLED LG tv is geen goedkope, dus dan zouden dit soort sync-problemen toch niet erg voor moeten komen. Je zou toch je geluid op een goede manier moeten kunnen weergeven via externe speakers.

    Of ben je nu genoodzaakt ook een nieuwe cinemaset aan te schaffen voor het geluid? En als ik bv op forums lees, dan zie ik toch ook vragen over sync-problemen met een SONOS in combinatie met een OLED tv. Dat lijkt dan ook geen garantie.
    Het wissen van het afspeel-geheugen gebeurt gebeurt automatisch wanneer het geen signalen meer ontvangt. Wanneer je bvb een ander audio-spoor kiest kan het daardoor soms een paar seconden voor dat je weer geluid hoort.

    Ik heb weinig ervaring met het gebruik van plasma TV, maar als een plasma TV -net als oudere LCD TV's- het beeld sneller verwerkt dan een moderne LCD TV, zou je het kunnen verklaren doordat het geluid minder vertraagd hoeft te worden.

    Een Sonos PlayBar of -Base, krijgt het geluid van de TV en voert er zelf een aantal bewerkingen op uit zodat het geluidsbeeld geprojecteerd kan worden. Ook hierbij geldt dat wanneer er veel informatie verwerkt moet worden, het iets langer kan duren. Daar komt bij dat de verbinding met een TV optisch is en daardoor kan een Play-Bar niet communiceren met een TV om samen beeld en geluid te synchroniseren. Daarvoor zou je dus eigenlijk een HDMI-verbinding moeten hebben.

    Dankzij de vele verschillende apparaten die we in huis kunnen hebben en die vaak moeilijk met elkaar kunnen communiceren, zal er voorlopig dus nog geen definitieve oplossing voor zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-01-2018 om 22:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #34

    Standaard

    De beste resultaten heb ik nog altijd als ik de Blu-ray speler via HDMI op mijn AV-receiver op één van de HDMI-in ingangen aansluit en de TV via HDMI op één van de HDMI-out uitgangen. Dan wel alles op Pass Through zetten, zodat er geen beeld- en geluidsmodificaties in de AV-receiver plaats vinden. Datzelfde geldt voor de Blu-ray speler. Ik heb eigenlijk nooit lipsync-problemen meer, en in het enkele geval dat het zich wel voordoet is vaak het uit- en weer aanzetten van de AV-receiver voldoende om beeld en geluid weer synchroon te laten lopen. Dan wordt namelijk de HDMI handshake weer opnieuw uitgevoerd. Ik zet overigens altijd eerst de TV aan, dan mijn receiver en dan pas de Blu-ray speler. Dat schijnt ook te helpen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zet overigens altijd eerst de TV aan, dan mijn receiver en dan pas de Blu-ray speler. Dat schijnt ook te helpen.
    heb ook last van lipsync sinds ik weer OPPO heb. Met Pioneer nooit last gehad.
    heb je de lypsinc in de OPPO op 0 staan?
    ik zal de volgorde eens aanhouden die je aangaf. Ik zet eigenlijk alles in 1 keer aan.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  11. #36

    Standaard

    Oja, hij staat bij mij op -30ms en het wisselt dat hij wel of niet gelijk loopt.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •