Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 116 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Martin's Hometheater.

    Hier een verslag in vogelvlucht van begin tot het eind?

    Even voorstellen voor die gene die mij niet kennen.
    Ik ben dus martin en al vanaf het begin actief bezig op dit forum, toen het nog allemaal nieuw was, was ik zeer regelmatig aanwezig en nu de laatste paar jaartjes bekijk ik alleen de belangrijke topics en reageer ik af en toe.

    In de tijd dat ik deze kamer inrichten, had ik geen tijd om ook te internetten en een topic bij te houden. Het was dus dat ik een volledig leeg huis moest inrichten en verhuizen in 1 maand tijd.

    Begin juni hebben we een nieuwbouwhuis gekocht met 5 kamers, 1 kamer is gereserveerd voor een HT-ruimte waar ik al jaren van droomde. Afmetingen van de ruimte zijn 4.25x4.00x2.65m




    Gelukkig voldoet het huis aan de laatste geluidsnormen, maar om er zeker van te zijn heb ik toch gekozen om de muren rondom toch te voorzien van geluidsisolatie van Isofix en gipsplaten.





    De 4 bioscoopstoelen komen op een kleine verhoging van mdf met daaronder piepschuim om de holle ruimte op te vullen.
    Op de vloer heb ik een grijs tapijt laten liggen met daaronder een ondertapijt die ook voor demping en isolatie dient.



    De muren is dus Beton – Isofix – Gipsplaat – Glasvezelbehang – en zwarte verf om het af te maken.



    Voor aan de raam zijde heb ik rode gordijnen opgehangen die de kamer lekker goed donker maken en voor het geluid is het ook goed.
    De bioscoopstoelen opgehaald in Hoofddorp waarbij ik ook verleid werd door een complete buttkickerset die ik ook maar heb meegenomen.



    Deze stoelen zitten heerlijk, ik heb wel de buttkicker op de stoelen zelf gemonteerd want de trillingen kwamen niet goed over toen hij op het podium was gemonteerd. Het podium is te massief om trillingen door te geven. Het is een leuke ervaring om de schokgolven door de stoelen heen te voelen.
    Ik heb wel gekozen om gewoon mijn TV van 46inch te plaatsen omdat deze voorlopig voldoet en geen zin heb om deze weer voor een habbekrats te verkopen, dus misschien in de toekomst komt er wel een projector.
    De speaker opstelling is een 7.1 waarbij 1 set speakers van een ander merk is geworden omdat de Magnat Vintage speakers niet meer gemaakt worden en zelden wordt aangeboden op b.v marktplaats. Ik heb niet het idee dat het geluid hier onder te lijden heeft.
    Door de goede isolatie kan ik het geluid behoorlijk open draaien zonder dat de buren hier hinder van hebben.
    Al met al ben ik behoorlijk tevreden en is film kijken nu echt genieten geblazen, mensen die komen kijken en niet weten wat precies een thuisbioscoop inhoud verklaren mij voor gek maar ze vinden het na een demo echt supergaaf.

    Zo dat was een HT bouwen in vogelvlucht, ik heb het meeste in de avonduren moeten doen om overdag gewoon met de rest van het huis bezig te zijn.

    HT Opstelling

    Versterker : Onkyo TX-NR905
    Blu-ray : Sony 5000ES
    DVD speler : Denon 3930
    TV : Samsung LE46F86 Full-HD
    Stroom : Monster HTS 2600
    Speakers :
    Front ; Magnat Vintage 550
    Center ; Magnat Vintage 500
    Achter ; Magnat Vintage 520
    Midden ; KEF IQ50
    Sub; B&W asw2000
    Bekabeling;
    Stroom: Vandehul Mainstream en Siltech
    HDMI: Supra en VdH
    Interlinks: VdH diverse soorten
    Moster subwoofer kabel



    Dat was het zo'n beetje, binnenkort even wat foto's van mijn dvd collectie op de site plaatsen

    Hier mijn dvd-collectie:


    Groet Martin.
    Laatst aangepast door martin : 13-09-2009 om 09:48 Reden: dvd-collectie bijgezet.

  2. #2

    Standaard

    Martin, heel mooi!

    Veel plezier ermee!

  3. #3

    Standaard

    Ziet er netjes uit Martin! Ben benieuwd naar nog meer foto's.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Martin, zoals beloofd ook hier een reactie. Leuk dat je hier op het forum ook je opstelling met ons deelt. Leuk als je je droom in werkelijkheid kunt omzetten en een kamer helemaal voor je HT kunt reserveren en inrichten. Je hebt hem geoptimaliseerd met isolatie en zwarte wanden, mmmmm, mijn eigen woonkamer is eigenlijk al de HT kamer, er staat feitelijk niets anders in, maar ik kan nog net niet de wanden gaan zwart schilderen Beetje isolatie kan ik ook wel gebruiken, had kort geleden nog visite die benieuwd waren naar de 7.1 opstelling, heb ik Hellboy II opgezet, persoonlijk dacht ik dat het wel meeviel, maar kreeg toch een belletje van de buren of het wat rustiger kon

    Heel mooi, je hebt krachtige spullen, je zult waarschijnlijk wat luider kunnen draaien dan ik zonder gelijk overlast te veroorzaken, maar als ik je opstelling zo zie zul je ook niet eruit kunnen halen wat er in zit, denk dat bij jouw in huis dan, ondanks je isolatie, ook de kopjes uit de kast trillen Hoe ervaar je zelf de isolatie en in hoeverre is het geluid in je eigen huis nog hoorbaar als je met enig volume speelt

    Ik wil soms wel eens ontzettend rijk zijn..... en dan een vrijstaand huis met een ruime tuin er omheen zodat ik niemand tot last zal zijn...

    Heb je nog wat geschoven met je speakers en instellingen van je 7.1 opstelling? Gebruik nu zelf DPLxxII Movie als de bron niet 7.1 is, deze bevalt tot nu toe nog het meest. Jammer dat de schijfjes boeren niet allemaal dezelfde instellingen gebruiken, moet je ook regematig de volumes van je achterkanalen aanpassen om het geheel in balans te krijgen

    Mooie spullen Martin, BTW zijn die rekken op wieltjes waarop je spullen staan zelfbouw?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Waarom toch telkens bijstellen?. Je stelt alles toch 1 keer goed in met een db meter en isf calibratie wat dan de referentie is.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Waarom toch telkens bijstellen?. Je stelt alles toch 1 keer goed in met een db meter en isf calibratie wat dan de referentie is.
    Ik stel helemaal niets af met een db meter, dat heeft helaas geen zin. Bij de ene film of concert is het geluid niet gelijk van sterkte, sommigen hebben veel nadruk gelegd op de achterkanalen en weer een ander niet, daar helpt geen db meter aan.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Martin, zoals beloofd ook hier een reactie. Leuk dat je hier op het forum ook je opstelling met ons deelt. Leuk als je je droom in werkelijkheid kunt omzetten en een kamer helemaal voor je HT kunt reserveren en inrichten. Je hebt hem geoptimaliseerd met isolatie en zwarte wanden, mmmmm, mijn eigen woonkamer is eigenlijk al de HT kamer, er staat feitelijk niets anders in, maar ik kan nog net niet de wanden gaan zwart schilderen Beetje isolatie kan ik ook wel gebruiken, had kort geleden nog visite die benieuwd waren naar de 7.1 opstelling, heb ik Hellboy II opgezet, persoonlijk dacht ik dat het wel meeviel, maar kreeg toch een belletje van de buren of het wat rustiger kon
    Hoi bedankt voor je reactie.
    Dat is juist het voordeel als je hiervoor een speciale ruimte kan reserveren, je kan het dan helemaal naar je eigen wensen indelen. Ik heb al die jaren ook gewoon in de huiskamer gespeeld en altijd met buren rekening moeten houden. Nu kan ik gewoon met een lekkere volume level spelen. Met een nieuwbouw huis is het altijd even afwachten wie je buren worden maar ik heb gewoon mazzel hiermee.


    Heel mooi, je hebt krachtige spullen, je zult waarschijnlijk wat luider kunnen draaien dan ik zonder gelijk overlast te veroorzaken, maar als ik je opstelling zo zie zul je ook niet eruit kunnen halen wat er in zit, denk dat bij jouw in huis dan, ondanks je isolatie, ook de kopjes uit de kast trillen Hoe ervaar je zelf de isolatie en in hoeverre is het geluid in je eigen huis nog hoorbaar als je met enig volume speelt
    De HT is boven onze slaapkamer en heb daar natuurlijk geluisterd en ik moet zeggen je hoort geen gedreun, alleen een beetje geluidslekkage via de deuren die je dan op de gang hoort maar dat is echt minimaal. Het valt mij echt reuze mee. IK heb de achterspeakers iets meer naar elkaar toe geschoven, zeg maar in het midden van de 2 buitenste stoelen, de 2 middelste stoelen hebben nu gewoon het beste geluid.

    Ik wil soms wel eens ontzettend rijk zijn..... en dan een vrijstaand huis met een ruime tuin er omheen zodat ik niemand tot last zal zijn...
    Tja, ik heb gewoon geluk..na jaren lang geen mazzel te hebben gehad.


    Heb je nog wat geschoven met je speakers en instellingen van je 7.1 opstelling? Gebruik nu zelf DPLxxII Movie als de bron niet 7.1 is, deze bevalt tot nu toe nog het meest. Jammer dat de schijfjes boeren niet allemaal dezelfde instellingen gebruiken, moet je ook regematig de volumes van je achterkanalen aanpassen om het geheel in balans te krijgen
    Ik heb dus mijn achterstoelen wat naar het midden geschoven.
    DPLxII is gewoon het mooiste om van 5.1 naar 7.1 te gaan zowel met films en muziek.
    De balans laat ik gewoon zo, ik ga niet steeds veranderen.Alleen de subwoofer wil wel wat omhoog schroeven, omdat de versterker met kalibreren de sub op zijn aller zacht zet -15db ik zet hem steeds op -5db


    Mooie spullen Martin, BTW zijn die rekken op wieltjes waarop je spullen staan zelfbouw?
    Is inderdaad zelfbouw, maar in de toekomst een mooie eenheid maken. Misschien dat er volgend jaar een projector komt.

    Groet Martin

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Waarom toch telkens bijstellen?. Je stelt alles toch 1 keer goed in met een db meter en isf calibratie wat dan de referentie is.
    Inderdaad, iedere keer je speakers instellen is geen doen.

    ISF is toch alleen voor het beeld??

  9. #9

    Standaard

    Hier nog wat plaatjes:

    Ruimte achter de stoelen.



    Nog een beter plaatje van de voorkant:



    En het kloppend hart:


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik stel helemaal niets af met een db meter, dat heeft helaas geen zin. Bij de ene film of concert is het geluid niet gelijk van sterkte, sommigen hebben veel nadruk gelegd op de achterkanalen en weer een ander niet, daar helpt geen db meter aan.
    Onzin. Als je set goed is en goed is afgesteld hoef je nooit meer bij te sturen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Inderdaad, iedere keer je speakers instellen is geen doen.

    ISF is toch alleen voor het beeld??
    ISF is idd voor het beeld, denk dat Albert een deal heeft met Arnold:wink:

    M'n 5.1 opstelling was goed ingesteld, daar hoefde ik enkel af en toe de achterkanalen wat harder of zachter te zetten, het gemiddelde was goed en zoveel werk is dat niet, de Onkyo laat zich zeer makkelijk en gewillig bedienen en na een keer uitzetten staan de oude instellingen er weer in. Ben nog niet heel lang bezig met 7.1, maar mij is wel opgevallen dat het hele geluidsbeeld toch wat is veranderd ten opzichte van de 5.1 opstelling en ik ben nog steeds doende met het vinden van de ideale gulden middenstand, ik kom al steeds dichter bij. Het even een paar Db erbij en een paar Db eraf per kanaal is binnen de korste keren geregeld en je zit altijd naar je eigen smaak in het geluidsbeeld.

    Ik zie dat je je speaker plaatsing hebt aangepast, het verbaast mij enigzins dat je je Magnats als backrears hebt ingezet en niet als rears, wat is daar eigenlijk de reden van? Als je wel een keer 5.1 wil draaien draai je niet met alle Magnats.

    Mooie verzameling schijfjes, ik zie dat je nog ruimte hebt, ik zelf denk dat ik maar dubbele rijen moet gaan maken, wil toch niet het hele huis met DVD's als wand:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Onzin. Als je set goed is en goed is afgesteld hoef je nooit meer bij te sturen....
    Mijn set is goed Albert, maar ik laat me niet door een Dbmeter vertellen hoe ik moet luisteren, dat maak ik altijd zelf nog uit

    Ben nog niet lang bezig met de 7.1 opstelling en net als Martin doende de boel nog wat te optimaliseren, daar zitten de afstanden van plaatsen, de plekken en volume bij.

    Leuk dat bij jouw alle schijven hetzelfde geluidsbeeld geven en dat je niet hoeft bij te sturen(of te gemakzuchtig daarvoor bent ), hier is het anders, mijn apparatuur laat duidelijk horen dat er grote verschillen kunnen bestaan tussen de diverse schijven, vanuit mijn gulden middenstand wil ik graag die extremen even wat aanpassen is een fluije van een cent met de Onkyo's en het komt altijd weer netjes terug zoals het stond voor de kleine aanpassingen.

    @Martin, je hebt toch wel de afstanden in de reciever weer aangepast, of heb je een nieuwe meting(autocalibratie) gestart
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Ik zie dat je je speaker plaatsing hebt aangepast, het verbaast mij enigzins dat je je Magnats als backrears hebt ingezet en niet als rears, wat is daar eigenlijk de reden van? Als je wel een keer 5.1 wil draaien draai je niet met alle Magnats.

    Mooie verzameling schijfjes, ik zie dat je nog ruimte hebt, ik zelf denk dat ik maar dubbele rijen moet gaan maken, wil toch niet het hele huis met DVD's als wand:wink:
    Hoi DVDProfilersFilmgek.
    Wat is je voornaam eigenlijk, dat komt voormij wat persoonlijker over.
    Over die speaker opstelling, ik heb er wel wat mee gespeeld, ik vond de Kef's wat te laag qua formaat om ze achter mijn stoelen te zetten. En ik laat mijn versterker nu gewoon steeds op DPLIIx staan music of movie.

    Ik heb weer ruimte genoeg om de dvd's weer wat netter weg te zetten, ik had hiervoor te kleine kasten en zat ook met dubbele rijen. En het huis wat we hadden was ook te klein, nu hebben we voor met zijn tweeën een mooie 5 kamer woning a' 135m2.

    Groet Martin.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    @Martin, je hebt toch wel de afstanden in de reciever weer aangepast, of heb je een nieuwe meting(autocalibratie) gestart
    Na iedere kleine verschuiving doe ik mijn speakers opnieuw kalibreren. En dan heb ik het niet over het anders neerzetten van mijn glaasje bier

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Hoi DVDProfilersFilmgek.
    Wat is je voornaam eigenlijk, dat komt voormij wat persoonlijker over.
    Over die speaker opstelling, ik heb er wel wat mee gespeeld, ik vond de Kef's wat te laag qua formaat om ze achter mijn stoelen te zetten. En ik laat mijn versterker nu gewoon steeds op DPLIIx staan music of movie.

    Ik heb weer ruimte genoeg om de dvd's weer wat netter weg te zetten, ik had hiervoor te kleine kasten en zat ook met dubbele rijen. En het huis wat we hadden was ook te klein, nu hebben we voor met zijn tweeën een mooie 5 kamer woning a' 135m2.

    Groet Martin.
    Je hebt een PM.

    Je Kef's had je misschien op een kleine zwarte verhoging kunnen plaatsen om ze op oorhoogte te brengen, maar dat is natuurlijk persoonlijk, ze zijn natuurlijk door hun formaat ook wat makkelijker op te stellen achter de zitrij, wat natuurlijk ook weer een voordeel is. Mijn receiver staat momenteel ook op DPLIIx maar ik check wel even met de BD speler welk signaal hij aan het afspelen is als ik de setup van het schijfje niet heb gebruikt. Vanzelfsprekend gebruik ik wel DTS HD Master of DD True HD als het een 7.1 signaal betreft

    Ja, kastruimte, je hebt mijn verzameling gezien, ik heb er kortgeleden 3 80cm brede boekenkasten bijgekocht, het is 1 mooie passende wand geworden, maar hij zat gelijk al weer bijna vol. Ik denk dat ik maar dubbel moet gaan werken, op een gegeven moment bestaat anders je huis uit 1 grote videomuur.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    ISF is idd voor het beeld, denk dat Albert een deal heeft met Arnold:wink:

    Ben nog niet heel lang bezig met 7.1, maar mij is wel opgevallen dat het hele geluidsbeeld toch wat is veranderd ten opzichte van de 5.1 opstelling en ik ben nog steeds doende met het vinden van de ideale gulden middenstand, ik kom al steeds dichter bij. Het even een paar Db erbij en een paar Db eraf per kanaal is binnen de korste keren geregeld en je zit altijd naar je eigen smaak in het geluidsbeeld.
    Wens Arnold al het beste met zijn zaak, maar nee heb geen aandelen...
    Bovendien, dacht dat het wel duidelijk was dat isf voor het beeld was...my bad

    Maar verder zeg je toch zelf dat je nog niet een ideale instelling hebt gevonden?.
    Echt, had ik ook maar nu ik alles goed heb staan hoef ik niet meer bij te sturen. Heerlijk!. Hoop dat je het ook zo voor elkaar krijgt. Gewoon ff doorzoeken. Komt wel goed.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Ik denk dat wat DVDFG bedoelt si dat bij sommige films er weinig of zacht geluid via de achterkanalen is gemixed en dat hij dat toch wil beleven en ze dus wat harder zet terwijl het bij andere films juist weer precies andersom is. Geld ook voor de sub, soms moet ik mijn sub ook ietsje zachter of harder zetten.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik denk dat wat DVDFG bedoelt si dat bij sommige films er weinig of zacht geluid via de achterkanalen is gemixed en dat hij dat toch wil beleven en ze dus wat harder zet terwijl het bij andere films juist weer precies andersom is. Geld ook voor de sub, soms moet ik mijn sub ook ietsje zachter of harder zetten.
    Je zou eigelijk alleen de master volume nodig moeten zijn vind ik. Dat is het mooist.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    You're gonna need a bigger................, screen
    Maar de reden was mij al bekend.


    Bijsturen doe ik overigens ook nooit.
    Verschil in soundtracks zal er altijd blijven.
    De ene track heeft meer surround dan de andere, en daar heb ik niet veel moeite mee.
    Maar omdat telkens voor één film bij te sturen gaat me wat ver.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-09-2009 om 16:07
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt een PM.

    Je Kef's had je misschien op een kleine zwarte verhoging kunnen plaatsen om ze op oorhoogte te brengen, maar dat is natuurlijk persoonlijk, ze zijn natuurlijk door hun formaat ook wat makkelijker op te stellen achter de zitrij, wat natuurlijk ook weer een voordeel is.
    Hoi DVDPF.

    Hier heb je wel een punt, maar wat ik mij afvraag is: als je een 5.1 track naar een 7.1 track decodeer waar gaat dan het meeste geluid naar toe? de 2 achterste of de speakers wat naast je staat? Bij een 7.1 discrete geluidsspoor krijgen al je speakers afzonderlijk geluid toebedeeld. Maar wat nou bij 5.1 naar 7.1??

    Had gisteren toch niet veel te doen, had ik even gekeken wat de Onkyo 905 nu doet bij een 6.1 DTS-ES track b.v Lords of the Ring. Met de Denon 3930 lukte het niet maar met mijn Sony blu-ray speler zag in het display van de Onkyo ineens DTS-Discrete staan. Dat was dan wel grappig om te zien.

    groet Martin.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    You're gonna need a bigger................, screen
    Maar de reden was mij al bekend.
    Ben al aan het sparen

    weet alleen nog niet precies wat, een biggie TV of toch een beamer.
    Wil wel eens goed zien wat bv een Epson Full-HD beamer laat zien qua plaatje.

    groet Martin

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Hoi DVDPF.

    Hier heb je wel een punt, maar wat ik mij afvraag is: als je een 5.1 track naar een 7.1 track decodeer waar gaat dan het meeste geluid naar toe? de 2 achterste of de speakers wat naast je staat? Bij een 7.1 discrete geluidsspoor krijgen al je speakers afzonderlijk geluid toebedeeld. Maar wat nou bij 5.1 naar 7.1??

    Had gisteren toch niet veel te doen, had ik even gekeken wat de Onkyo 905 nu doet bij een 6.1 DTS-ES track b.v Lords of the Ring. Met de Denon 3930 lukte het niet maar met mijn Sony blu-ray speler zag in het display van de Onkyo ineens DTS-Discrete staan. Dat was dan wel grappig om te zien.

    groet Martin.
    Hallo Martin,

    Van de 5.1 wordt een mix gemaakt voor de 2 achterste speakers, het ligt er ook nog aan welke surround optie je kiest en wat je voorkeur voor het volume is dat de achterste kanalen moeten weergeven ten opzichte van de andere kanalen.

    Gisteren had ik even de gebruiksaanwijzing van de receiver nodig, had een film opgezet waarvan het geluid DD 5.1 zou zijn, in dat geval zou ik dus moeten kunnen kiezen uit allerlei opties, helaas gaf de receiver mij niet de keuze voor DPLIIx movie of music. Hij ging zelf naar Dolby EX het betrof de DVD Shoot 'Em Up. Helaas kon ik geen antwoord vinden in de gebruiksaanwijzing, vind de tabellen mbt het gebruik van de akoestiekfuncties een beetje wazig, helemaal waar het behalve voor staat

    Kom steeds dichter in de buurt van een optimale instelling en weet nu ook dat DPLIIx niet bij alles werkt.....
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hallo Martin,

    Van de 5.1 wordt een mix gemaakt voor de 2 achterste speakers, het ligt er ook nog aan welke surround optie je kiest en wat je voorkeur voor het volume is dat de achterste kanalen moeten weergeven ten opzichte van de andere kanalen.

    Gisteren had ik even de gebruiksaanwijzing van de receiver nodig, had een film opgezet waarvan het geluid DD 5.1 zou zijn, in dat geval zou ik dus moeten kunnen kiezen uit allerlei opties, helaas gaf de receiver mij niet de keuze voor DPLIIx movie of music. Hij ging zelf naar Dolby EX het betrof de DVD Shoot 'Em Up. Helaas kon ik geen antwoord vinden in de gebruiksaanwijzing, vind de tabellen mbt het gebruik van de akoestiekfuncties een beetje wazig, helemaal waar het behalve voor staat

    Kom steeds dichter in de buurt van een optimale instelling en weet nu ook dat DPLIIx niet bij alles werkt.....

    Dat komt door de EX flag die in die titel zit.
    Veel Onkyo's (Althans de mijne) hebben een surround back instelling die je op 'auto', 'geen' of 'EX' kan zetten.
    Bij 'auto' kan je dan vaak zelf niet meer kiezen, los van een THX schakeling.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Ben al aan het sparen

    weet alleen nog niet precies wat, een biggie TV of toch een beamer.
    Wil wel eens goed zien wat bv een Epson Full-HD beamer laat zien qua plaatje.

    groet Martin
    Ik wil even wat zeggen.................WAT....


    Een biggie tv is gemakkelijker en een prima alternatief . Projecteren is beter, ook het beeld, mits je een en ander aan past. Dat moet je er wel voor over hebben. Ik zou niet een projector nemen als je echt alles er mee wil gaan kijken. Dus tv, gamen enz.....beetje zonde vind ik. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.

    Nog niet ontmoedigd?. Vergeet dan niet ook bv de Themescene (HD20, 80, 82), Benq (W5000), Jvc (HD350 / 750) in het plaatje mee te nemen. Full hd en dit vanaf ca € 1100 (Themescene HD20),--. Duur hoeft een metersgroot scherm niet te zijn, al is de Jvc HD750 DE referentie. Maar goed, die kost dan ook ca. € 7000,-- . Daar komt dan nog een scherm bij enz. reken daar ook ca. 1000 euro voor, maar je kunt ook voor 200 euro al een 100inch scherm vinden.

    Dus in principe kun je voor ca. € 1300,--, nieuw een full hd metersgroot beeld hebben met een beeld waar je al U tegen zegt. Gewoon al errrugh goed...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #25

    Standaard

    Ik praat uit principe niet tegen schermen, ongeacht of ze van een TV danwel een projector zijn dus ik ga er helemaal geen U tegen zeggen.

    Maar je hebt wel een goed punt. Combineren als de ruimte en partner het toelaat kan ook een optie zijn, dus een mooie platte TV voor gamen en TV kijken en een uitrolbaar scherm (eventueel elektrisch) voor film. Best of both worlds is dat .

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •