De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: Nico Mos

  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Nico Mos

    Hieronder volgt het interview met Nico Mos

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Nico Mos zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Antwoorden van Nico:


    Algemeen:

    - Mijn hele voornaam is: Nicolaas Cornelis. Genoemd naar mijn opa (Nicolaas) en mijn vader (Cornelis). De naam heeft m.i. geen speciale betekenis.
    - 22 februari 1952
    - Ik woon sinds 1975 in Leidschendam, maar ben in feite een rasechte Scheveninger. Ik woon echter nu al langer in Leidschendam dan ik in Scheveningen heb gewoond. Leidschendam leunt als het ware tegen Den Haag, maar toch zijn de verschillen behoorlijk groot. In allerlei opzicht. Leidschendam is een welvarende gemeente die haar zaken goed op orde heeft en beschikt over één van de grootste overdekte winkelcentrum van de Randstad. Zij heeft een grote sporthal, zwembad en ziekenhuis tot haar beschikking. De verbinding met Den Haag loopt via de tram(s) en bussen.
    - Ik ben in 1975 getrouwd en heb 2 dochters in de leeftijd van 31 (bijna 32) en 29 jaar.
    De ouste is alweer 7 jaar getrouwd, de jongste woont niet meer thuis, maar woont op zichzelf.
    - Ik werk bij de Belastingdienst en doe voornamelijk controlewerk in de buitendienst. Ik ben 17 november 1969 van de HBS gegaan (vorwaardelijk over naar klas 5, maar ik moest eraf, omdat de HBS op ging in HAVO/VWO/MAVO). Op 18 november 1969 stapte ik bij Het rijk binnen en werk daar nu nog. Ik heb een aantal interne cursussen gevolgd om op de plek te komen waar ik nu werk.
    Daarnaast ben ik freelance journalist voor de WEGENER huis aan huis bladen en volg in dat werk 12 amateurvoetbalclubs wekelijks 9afgelopen zomer heb ik ook meegewerkt aan de ADO bijlage van de Posthoorn, waarvoor ik Atteveld, Immers en Ahmi heb geinterviewd)
    - Ik heb een aantal hobby's. Film is wel één van de grootste, maar ik fitness driemaal per week, mede omdat ik scheidsrechter ben namens de KNVB in het zaalvoetbal. Daarnaast bezoek ik regelmatig een (goed0 concert. Op de agenda staan: Fleetwood Mac (in Antwerpen) (oktober), Cliff and the Shadows (december) en Todd Rundgren (in februari). Ik ben zelf een zeer grote fan van RUSH (een symfonisch hardrock trio uit Canada). Ik heb hen al 6 x live gezien en iedere keer is het weer één groot feest. Daarnaast neemt ook Dream Theater een grote rol bij mij in. Maar ook giatristen als Larry Carlton en Lee Ritenour staan bij mij hoog in het vaandel. Krtom mijn muzieksmaak is redelijk uitgebreid.

    Ervaring met Medium Film

    - Ik ben vroeger al veel naar de film geweest in de bioscoop en heb bijvoorbeeld Guns of Navaronne 3x gezien, maar ook Apocalypse Now en Easy Rider. Dat waren films die mij bij bleven. Daarnaast (traditioneel) meestal op 2e kerstdag in bioscoop PASSAGE (die niet meer bestaat) in Den Haag altijd de nieuwe Bondfilm gekeken. Maar ook films als Once Upon a Time in the West en Grease heb ik destijds in de bios gezien.
    - Eind jaren 80 kwam er bij ons voor het eerst een videorecorder thuis en toen is de interesse voor de film alleen maar groter geworden, dat uitmondde in de Blue Ray speler die ik nu 2 maanden in bezit heb
    - De interesse voor fims is echt een passie geworden.
    - Ik benader film meer als entertainment, maar kan toch ook sommige films met een artistiek oog benaderen.
    - Film is behoorlijk belangrijk in mijn leven. Ik ben niet altijd thuis 's avonds, maar als dat wel het gevaal is kijk ik graag op de bank naar een goede film. Die tijd is zeer zeker aan mij besteed.
    - De ontwikkeling die de films doormaken vind ik verbluffend en soms niet bij te houden. Op een gegeven moment wil je er een streep onder zetten, maar de tecvhniek staat nooit stil.
    - Ik heb zelf geen moment overwogen om de filmwereld in te gaan.

    FILM Algemeen

    - De beste film, die op mij de meeste indruk heeft gemaakt en nog steeds doet als ik de film zie is: Once Upon a Time in The West. Natuurlijk zijn er eerder en later ook goede films gemaakt, maar deze film pakte mij nog altijd voor 100% als ik hem zie en ik kan niet wachten tot hiervan de Blue Ray uitgave verschijnt.
    - Mijn favoriete genre is het Western genre, al houd ik (natuurlijk) ook van goede thrillers en actiefilms), maar het Westerngenre voert bij mij de boventoon. Misschien ook ingegeven, omdat ik op 17 jarige leeftijd al O.U.T.I.T.West heb gezien en daarvan behoorlijk onder de indruk was.
    - Ik heb eigenlijke meerder favoriete acteurs; Ik zal er 5 noemen: Al Pacino, Paul Newman, Robert de Niro, Henry Fonda en waarvoor ik het meeste respect heb en waarvan ik bijn alle films van heb (op twee of drie na uit begin jaren vijftig) is Clint Eastwood
    - Ik heb altijd wel wat met producent Jerry Bruckheimer (zijn opzwepende muziek in actiefilms mag ik wel), maar als regissieur heb ik John Ford, Sergio Leone en Alfred Hitchcock erg hoog zitten. Bij Sergio Leone kom ik naturlijk uit op Once Upon a Time in the West, maar ook de Western drieluik met Clint Easdtwood blijft van topniveau. Enne Alfred Hitchcock behoeft in feite geen nadere uitleg. ook heb ik veel waardering voor Clint Eastwood als regisseur.
    - Ik zou zeker Clint willen ontmoeten nu hij bijna 80(!) jaar wordt volgend jaar Ik zou hem willen vragen of hij gewoon doorgaat totdat de dood hem van zijn vak scheidt.
    - Twee films vind ik te weinig credits krijgen en dat si Ronin van Robert de Niro. Deze film heeft de langste achtervolging ooit in een film, maar komt er verder vrij bekaaid af in de kritieken. Ook de Marathon Man vind ik nog steeds een topper die m.i. hoger gewaardeerd zou mogen worden.
    - de film die ik overgewaardeerd vind is the Titanic. Een beetje teveel gehypt destijds
    - Films zoals "the English Patient'laat ik over aan mijn vrouw. Ik huil nooit in een film, daar ben ik waarschijnlijk dan weer te nuchter voor. Al heeft iedreen natuurlijk wel zo zijn kippevelmomenten.
    - De muziek bij de film "The Fast and the Furious"(het eerste deel bedoel ik dan) vind ik topmuziek die de actie perfect ondersteund. Zeer goed en passend uitgekozen.
    - De laatste film die heb gezien is: Sahara van Humphrey Bogart en in die rol had ik Bogart nog nooit eerder gezien. De film hield bij mij de aandacht zeker vast. Een mooie klassieker.
    - Ik bekijk het liefst een film 's avonds in de vooravond om de buren niet tot last te zijn. Lekker onderuit op de bank.
    - Als ik naar een film kijk moet er a. niemand tegen mij gaan praten en b. de telefoon laat ik gewoon gaan.

    van DD tot HT
    - Ik heb voor mijn 50e verjaardag destijds en dvdspeler gekregen en mijn eerste films was: the Matrix
    - Mijn ervaring was totale verrassing. Geen slecht beeld meer, makkelijker doorspoelen etc. etc. Enne.. natuurlijk topgeluid!
    - Mede door de geleidelijke vervanging naar Blue Ray koop ik toch wel zo'n 10 films per maand (maar stoot er ook weer vele af, omdat ik dan de Blue Ray versie heb)
    - Ik kijk volgens het jaar wanneer de films zijn uitgekomen. Ik ben nu in het jaar 1943 en heb nog veel films tegaan, maar daarbij zitten bijzonder veel verrassingen.
    - Ik kijk nu naar: film , maar door de oversyap naar Blue Ray kijk ik zeer zeker naar beeld en geluid. Als dat nagenoeg gelijk is op dvd dan laat ik de aanscha vooralsnog schieten.
    - Ik heb de 3 disc van de Gladiator en dat was al genieten geblazen, maar met al dei extra is dat dubbel op. Jamer dat de Blue Ray transfer zo klote is i.v.m. je mocht verwachten op voorhand.
    - Ik ben dus al overgestapt op Blue RaY (juni dit jaar)

    - Ik heb een Home cinema set up thuis ja.
    - Ik heb een Sony Bravia LCD TV (82 cm), een JVC receiver, 5 boxen en subwoofer van het mer Energy, een Sony 350 Blue Ray speler, een Samsung decoder en een Panasonic dvdrecorder.
    - De JVC receiver werd destijds (rond 2002) gekenschetst als de zware jonmgen van de maand in een blad, maar door al de nieuwe technieken zou ik wel een nieuwe receiver willen hebben op termijn.
    - de Home Theater is gein tegreerd in de woonkamer en ik zit alshet ware perfect in het midden.
    - de groote van mijn scherm is een belevenis en m.i. groot genoeg voor onze woonkamer. Ik zit ruim 3.5 meter van het scherm af.

    DVD.nl

    - ik ben op 2e kerstdag 2003 lid geworden en heb daar geen moment spijt van gehad, integendeel!
    - door te surfen op het internet kwam ik via een recensie van een film op dvd.nl terecht
    - ik heb heel veel geleerd van deze site zoals de uitkristallisering van beeld en geluid (waar ik voorheen nooit of minder bij stil stond). Een recensie van een film (zeker nu Blue Ray haar intrede heeft gedaan is voor wat beeld en geluid voor mij bepalend in de aanschaf)
    - het leuke aan deze site is het allround karakter. Dvds verkopen of aanschaffen is en vast onderderdeel, maar ik volg ook de discussies over meerdere onderweroen die mijn interese hebben(zoals de voor- en nadelen van de aanschaf van Gladiator en /of Braveheart)
    - Ik heb gebrek aan tijd om deel te maken van crew.
    - Deze site heeft mij zowle geld gekost als opgeleverd. Dus misschien speel ik wel (bijna) quit ha ha
    - Ik ben elke dag op deze site te vinden. Zit vast in mijn surfpatroon
    - verslaafd is een groot woord, maar ik kijk toch altijd wel even.
    - Ook panioek is een groot woord, maar ik blijf dan wel steeds terugkeren om de kijken of dvd.nl weer in de lucht is
    - medeforumleden ontmoeten kan leuk zijn, maar hoeft niet speciaal.

    Tot Slot

    - ik vond dit een leuk interview en heb daarvcoor oo de tijd uitgetrokken
    - die laatste twee vragen moet ik even over nadenken en kan daar pas later eventueel op terugkomen, omdat ik een paar dagen weg ben.

  3. #3

    Standaard

    Leuk interview Nico, ik ben het met je eens dat Ronin te karige kritieken krijgt. Misschien ligt dat aan het, in mijn ogen, wat mindere einde?

  4. #4

    Standaard

    Leuk om nu eens een interview te lezen die al wat ouder is!

    En ik ben het helemaal met je eens over Clint Eastwood kijk maar naar mijn sig.

    Ben benieuwd naar de latere antwoorden.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  5. #5
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    Sorry voor hier en daar een typefoutje, maar normaal gooi ik altijd eerst even de spellingscontrole er doorheen.

    Laatste aanwinsten Blue Ray (vandaag): Goldfinger en In the Line of Fire
    I'll be back!!

  6. #6

    Standaard

    Misschien je de naam van die mooie HD drager ook even goed spellen?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •