De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: z5500

  1. #1

    Standaard z5500

    Hallo hallo,

    Ik heb een digitale geluidsset gekocht de z 5500 van logitech en ik heb volgens mij een digitale ingang of uitgang ofzo op mijn moederbord van mijn computer ik heb een ASUS M3N78 Pro.


    Mijn vraag is welke kabel heb ik nodig om digitaal geluid te kunnen overbrengen en ook DTS????
    een male - female kabel ofzo


    Alvast bedenkt

  2. #2
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Je moet daarvoor een digitale audio-verbinding tussen de laptop en de z5500. Dit kan van optisch naar optisch (zie link van Michael Hamers), van coaxiaal naar coaxiaal(tulp) of via een omzetter wanneer de soorten aansluitingen niet met elkaar overeenkomen.

    Deze omzetters worden ook op www.allekabels.nl aangeboden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je moet daarvoor een digitale audio-verbinding tussen de laptop en de z5500. Dit kan van optisch naar optisch (zie link van Michael Hamers), van coaxiaal naar coaxiaal(tulp) of via een omzetter wanneer de soorten aansluitingen niet met elkaar overeenkomen.

    Deze omzetters worden ook op www.allekabels.nl aangeboden.
    De TS noemt een typenr van een moederbord. Op dat moederbord zit een optische s/pdif uitgang en volstaat de door mij genoemde kabel. Maar wel fijn meegedacht Gerco
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Oke super bedankt voor uw reacties, ik ga de kabel zo direct bestellen, alleen ik heb eingenlijk nog 1 vraagje,

    Ik heb gelezen dat de kabels van de boxen van de z 5500 erg kort zijn (van de boxen)
    Deze kabels kan je zo vervangen het is zo`n plug systeem heb ik gelezen. Nou moet ik ook nog op zoek gaan naar langere kabels voor de boxen, voor de twee rear speakers,

    heeft iemand ervaring hiermee, en welke kabels zijn voor dit setje geschikt voor de boxen van de z 5500


    Ik krijg hem van de week binnen

  6. #6

    Standaard

    Dit zijn trouwens mijn uitgangen van mijn moederbord

    Audio kanalen8 (7.1)Audio uitgangenAnaloog (3,5mm), Digitaal Coax (S/PDIF)

  7. #7

    Standaard

    Ik dacht dat er een Digitaal Optische aansluiting op zat. In het geval het dus een Digitaal Coax aansluiting is, dan moet je deze kabel hebben:

    http://www.allekabels.nl/Digital-Coa...dio-Kabel.html
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    yep, hier is het plaatje:
    Die gele (2e van links) moet je inderdaad hebben. En dat is digitaal coax. Met de juiste software geeft die uitgang gewoon netjes digitaal geluid door zoals Dolby Digital, DTS en evt andere soorten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Terminator Bekijk bericht
    Ik heb gelezen dat de kabels van de boxen van de z 5500 erg kort zijn (van de boxen)
    Deze kabels kan je zo vervangen het is zo`n plug systeem heb ik gelezen. Nou moet ik ook nog op zoek gaan naar langere kabels voor de boxen, voor de twee rear speakers,

    heeft iemand ervaring hiermee, en welke kabels zijn voor dit setje geschikt voor de boxen van de z 5500
    Deze kun je daarvoor gebruiken: http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels...eng-Kabel.html

    Ik heb zelf de Z-5500 en daarbij had ik voorheen ook de speakerkabels van de rears verlengd op deze manier.

    Maarrrr ik zou nog even wachten met evt kabels te kopen, want ik geloof dat de huidige generatie Z-5500 gewoon normale speakerterminals heeft en kun je dus gewoon andere speakerkabel gebruiken waar geen plug of iets dergelijks aan vast zit. Dus wacht daar even op...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Oke! Super bedankt voor jou advies.

    Als ik hem binnen heb zal ik het even melden, en dan zal ik wel zien wat voor aansluiting er aan de boxen zit, want ik heb wel een aantal meter nodig.

    Zolang de kabel digitaal geluid kan doorsturen naar de boxen vind ik het prima.

  11. #11

    Standaard

    Hallo

    Ik heb mijn setje binnen gekregen!!
    Echt super blij ik ga morgen de digitale coax kabel halen (moederbord naar z5500)

    Ik zit nog met 1 vraagje, de aansluiting van de boxen is gewoon via draad je weet wel zwart en rood net zoals in een stereo toren, echter de bijgeleverde kabel is te kort.

    Ik kan nu wel een langere kabel kopen van een paar meter bij de plaatselijke elektro zaak, maar is de kwaliteit daarvan wel goed?? ik bedoel die kabels zijn spotgoedkoop gewoon van die zwart rode kabeltjes die ik ook heb gekocht voor mijn stereo instalatie, maar is dat wel wat of.....

  12. #12

    Standaard

    Voor deze set maakt het niet heel veel verschil wat voor kabel je er tussen hangt. Als het maar geen dropvetertje is is het goed. Dus gewoon een 'standaard' rood/zwarte speakerkabel voldoet wel hoor
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •