Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 96 van 96 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De Franse versie is prachtig, maar ik moet toch bekennen dat ik het ontbreken van Nederlandse (of anders Engelse) ondertiteling toch wel jammer vindt. Ik hoop dat er binnenkort toch eindelijk een Britse versie uitkomt, want daar verwacht ik veel van.
    Ik zou toch niet zo graag naar een Duits- of Franstalige film met Engelse ondertitels kijken ...

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zou toch niet zo graag naar een Duits- of Franstalige film met Engelse ondertitels kijken ...
    Ik lees net zo makkelijk Engels als Nederlands, dus mij maakt het niet uit. Duits en Frans kan ik ook wel lezen, maar niet zo snel als Nederlands en Engels. Met ondertiteling is dat dus niet ideaal.

  3. #78

    Standaard

    De UK-versie is inmiddels zeer positief gereviewed op blu-ray.com.

    De Blu-ray bevat de volgende extra's:

    • Commentary - The Canadian Blu-ray release contains two audio commentaries with director Jean-Pierre Jeuent, one in English, the other in French. This disc has only the English-language audio commentary, which is very informative. The French director discusses how specific portions of Amelie were filmed, the unique narrative, the various fascinating characters, how his film came to exist, Audrey Tautou's incredible performance, etc. Indeed, this is a very technical but at the same time entertaining commentary.
    • The Look of Amelie - an illuminating video piece in which director Jean-Pierre Jeunet and cinematographer Bruno Delbonnel explain how light and color were manipulated to achieve the unique look of Amelie. In English, not subtitled. (13 min, 480/60i).
    • Audrey Tautou's Funny Faces - an outttake reel (also included on the Canadian Blu-ray release as Fantasies of Audrey Tautou). In French, with imposed English subtitles. (3 min, 480/60i).
    • Screen Tests - in French, with imposed English subtitles
      - Audrey Tautou (2 min, 480/60i).
      - Urbain Cancelier (1 min, 480/60i).
      - Yolande Moreau (4 min, 480/60i).
    • Q & A with Director Jean-Pierre Jeunet - this Q & A session was recorded on January 9th and 10th, 2002, at American Cinematheque in Los Angeles. The French director answers a number of questions about the production history of Amelie, his career as a filmmaker, etc. In English, not subtitled. (25 min, 480/60i).
    • Q & A with Director and Cast - Jean-Pierre Jeunet, Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, and Jamel Debbouze discuss the success of Amelie. In French, with imposed English subtitles. (6 min, 480/60i).
    • Storyboard Comparison - Not subtitled. (1 min, 480/60i).
    • An Intimate Chat with Jean-Pierre Jeunet - the French director recalls how Amelie came to exist, its SDVD release, the Cannes Film Festival controversy, etc. In French, with imposed English subtitles. (21 min, 480/60i).
    • "Home Movies" - Inside the Making of Amélie - behind the scenes footage, raw footage from the pre-production of Amelie, photo sessions, etc. In French, with imposed English subtitles. (13 min, 480/60i).
    • Trailer - the original UK theatrical trailer for Amelie. In English, not subtitled. (3 min, 480/60i).
    • The Amelie Scrapbook:
      - Behind the scenes photos
      - French Poster Concepts
      - Storyboards
      - The Garden Gnome's Travels


    Bron: blu-ray.com
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 28-10-2011 om 22:04

  4. #79

    Standaard

    Ik heb hem in bestelling staan. Hij mist t.o.v. de Franse versie Jeunet's korte film 'Foutaises' maar daar staat tegenover dat ie een Engelstalige commentaartrack heeft (die niet op de Franse release staat). Al met al klinkt het dus als een prima uitgave.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er ook een fysieke release komt maar wanneer ??

    Dank je Quadran
    Nou daar gaat de waarde van mijn OOP NL-uitgave blu-ray.
    The future is Blu

  6. #81

    Standaard

    Die NL OOP blu-ray is allesbehalve een hoogvlieger. Eerder een ripoff zoals er destijds wel meer gemaakt zijn door lokale distributeurs

    Hopelijk doen ze deze keer meer hun best, en waarom geen 4K. Dit is toch een klassieker.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Die NL OOP blu-ray is allesbehalve een hoogvlieger. Eerder een ripoff zoals er destijds wel meer gemaakt zijn door lokale distributeurs

    Hopelijk doen ze deze keer meer hun best, en waarom geen 4K. Dit is toch een klassieker.
    Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er een 4K-release aan komt: dat is echt slechts een kwestie van tijd. Hopelijk dan meteen met de rest van het oeuvre van Jeunet want bepaalde titels van hem zijn wel erg moeilijk te krijgen. Un long dimanche de fiançailles bijvoorbeeld. Dat is misschien nog wel meer dan Amelie een favoriet van me maar eentje waarvan ik het jammer vind dat het ontbreken van een verkrijgbare blu-ray-release er voor zorgt dat ie zo in de vergetelheid is geraakt. Ik heb zelf gelukkig de Franse blu-ray maar 2e hands betaal je je daar nu blauw aan.

  8. #83

    Standaard

    Een Jeunetbox zou hier ook welkom zijn

  9. #84

    Standaard

    De anniversary edition voor BE/NL is dus beperkt tot een digitale HD (niet 4K) versie met lossy audio op iTunes?

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er een 4K-release aan komt: dat is echt slechts een kwestie van tijd. Hopelijk dan meteen met de rest van het oeuvre van Jeunet want bepaalde titels van hem zijn wel erg moeilijk te krijgen. Un long dimanche de fiançailles bijvoorbeeld. Dat is misschien nog wel meer dan Amelie een favoriet van me maar eentje waarvan ik het jammer vind dat het ontbreken van een verkrijgbare blu-ray-release er voor zorgt dat ie zo in de vergetelheid is geraakt. Ik heb zelf gelukkig de Franse blu-ray maar 2e hands betaal je je daar nu blauw aan.
    Er zijn nog niet eens een fatsoenlijke Jeunet blurays meer dan 15 jaar na de introductie van dit format, dus ik zou daar juist niet op hopen. Al zijn films behalve Alien 4 ligt volgens mij bij verschillende maatschappijen over de hele wereld. Hetzelfde probleem als met de Halloweenreeks bijvoorbeeld. La Cité des enfants perdus zou meer dan welkom zijn, net als Delicatessen. Amelie is me iets te zoet maar zou ik best nog een keer in goede kwaliteit willen zien.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-08-2022 om 15:20
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #86

    Standaard

    Nu ik dit topic weer tegenkom een waarschuwing: de recente Australische blu-ray-release (die verkocht wordt onder de noemer "20th Anniversary Restored Edition") heeft blijkbaar een 1080i50 transfer. Zie https://forum.blu-ray.com/showpost.p...&postcount=220 Je geloofd het haast niet..

  12. #87

    Standaard

    Op 26 maart komt er in de VS een nieuwe release aan: https://www.blu-ray.com/movies/Amelie-Blu-ray/351532/

    Special Features and Technical Specs:
    NEW Jean-Pierre Jeunet Looks Back (Blu-ray Exclusive)
    Commentary with Director Jean-Pierre Jeunet
    The Look of Amélie
    Q&A With the Director
    Q&A With the Director and the Cast
    An Intimate Chat With Jean-Pierre Jeunet
    Fantasies of Audrey Tautou
    Cast Auditions
    Home Movie: Inside the Making of Amélie
    Storyboard Comparisons
    The Amélie Scrapbook
    Trailer
    French DTS-HD Master Audio 5.1 track and English subtitles
    Niet geheel duidelijk of het een nieuwe transfer is. Maar er heeft recent wel een opgeknapte versie in Amerikaanse bioscopen gedraait.



    Nog geen 4K dus. Er gingen trouwens wat berichten dat Jeunet geen liefhebber van zou zijn, maar in een reactie bij een artikel op blu-ray.com wordt dat recht gezet:

    Jeunet gave an interview in english last week to Joblo and explained why there's no 4K:
    "We did it for Delicatessen and The City of Lost Children, with Sony Classics , but unfortunately we couldn't do it for Amélie, because a guy, very mean to me, refused to pay for elements 23 years ago, and because of that we were unable to do a 4K restoration. But we did a nice restoration for the Blu-Ray, but not in 4K. And I can't kill this guy because he's already dead."

    So it's a problem with rights.
    He then explained he doesn't like 4K. But it doesn't seem to go against his will to release 4K Blu-Rays of his movies.

    Here's the interview with the right timestamp: https://www.youtube.com/watch?v=UM-deVf5zsQ&t=534s

  13. #88

    Standaard

    Ik heb toch maar de Nederlandse uitgaven besteld. Ik ga er vanuit dat het dezelfde transfer is. De extra's boeien mij niet heel veel. Ik heb hier nog de oude blu-ray liggen en daarvan is het beeld redelijk gedateerd.

  14. #89

    Standaard

    Laat iemand mij maar corrigeren als ik het mis heb, maar de Nederlandse uitgave is volgens mij nog steeds de oude transfer. Ik heb geen informatie gezien dat hier een nieuwe transfer zou komen. Voor zover ik weet is die enkel nog voor de VS aangekondigd (bron: blu-ray.com). Ik ben wel benieuwd wat het verschil gaat zijn. Teleurstellend om te vernemen dat er vooralsnog geen 4K op de markt komt. Dat zou deze kleurrijke film namelijk pas echt een boost geven denk ik.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Laat iemand mij maar corrigeren als ik het mis heb, maar de Nederlandse uitgave is volgens mij nog steeds de oude transfer. Ik heb geen informatie gezien dat hier een nieuwe transfer zou komen. Voor zover ik weet is die enkel nog voor de VS aangekondigd (bron: blu-ray.com). Ik ben wel benieuwd wat het verschil gaat zijn. Teleurstellend om te vernemen dat er vooralsnog geen 4K op de markt komt. Dat zou deze kleurrijke film namelijk pas echt een boost geven denk ik.
    Jeunet heeft eens aangegeven dat de 4K-elementen niet in zijn handen zijn en dat hij een fortuin veil zou moeten hebben om ze terug te krijgen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Laat iemand mij maar corrigeren als ik het mis heb, maar de Nederlandse uitgave is volgens mij nog steeds de oude transfer. Ik heb geen informatie gezien dat hier een nieuwe transfer zou komen. Voor zover ik weet is die enkel nog voor de VS aangekondigd (bron: blu-ray.com). Ik ben wel benieuwd wat het verschil gaat zijn. Teleurstellend om te vernemen dat er vooralsnog geen 4K op de markt komt. Dat zou deze kleurrijke film namelijk pas echt een boost geven denk ik.
    In de bioscopen heeft wel een nieuwe gerestaureerde versie gedraaid, ook hier in Nederland. Iets later kwam de nieuwe blu-ray uit. Het zou toch vreemd zijn als het nog steeds om een oude transfer gaat? In Australie heeft ie ook gedraaid, zie hier:

    https://www.iconfilm.com.au/movies/a...stored-edition

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Laat iemand mij maar corrigeren als ik het mis heb, maar de Nederlandse uitgave is volgens mij nog steeds de oude transfer.
    Weet niet, of het de "oude" transfer betreft. De oude versie was 1080i met een speelduur van 117 minuten. De 20th Anniversary is 1080p met een speelduur van 2:01:30. Wel staat nog de oude speelduur van 117 minuten achter op de inlay.

  18. #93

    Standaard

    De Franse en Britse versies van respectievelijk 2009 en 2011 hadden ook al een 1080p transfer (met een duur van resp. 122 en 127 minuten). De 1080i versie die ooit in Nederland is uitgebracht is zeker een oude transfer en mogelijk zelfs ouder dan de 1080p-releases die in andere landen zijn uitgebracht. Ik herinner me nog dat Nederlandse uitgevers in de begintijd van blu-ray allerlei bekende titels uitbrachten (vaak vroeger dan het buitenland) waarbij soms bleek dat ze daarbij waarschijnlijk het bronmateriaal van een dvd-release hadden gebruikt. Se7en (weliswaar niet van Paradiso maar van RCV) is daar een bekend voorbeeld van.

  19. #94

    Standaard

    Mijn exemplaar gaat toch retour. Vandaag ontvangen en qua hoes lijkt ie identiek aan de eerste uitgave. Op de achterkant staat ook weer 117 minuten en de uitgave is ook weer van Paradiso films. Ik ga m maar niet uit seal halen, ik geloof het zo wel.

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Mijn exemplaar gaat toch retour. Vandaag ontvangen en qua hoes lijkt ie identiek aan de eerste uitgave. Op de achterkant staat ook weer 117 minuten en de uitgave is ook weer van Paradiso films. Ik ga m maar niet uit seal halen, ik geloof het zo wel.
    Op de voorkant zou moeten staan: 20th Anniversary. Zie voor de opmerking m.b.t. tijdsduur #92.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Op de voorkant zou moeten staan: 20th Anniversary. Zie voor de opmerking m.b.t. tijdsduur #92.
    Ik heb het idd gecheckt en de film klopt qua speelduur. De beeldkwaliteit is voor mijn gevoel ook iets beter. Ik heb het vergeleken, niet een wow effect, maar zo'n 20-25% mooier. Alleen de Nederlandse ondertiteling ziet er erg vreemd uit, lijkt wel uitgerekt oid.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •