Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 99 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Dan hou ik het nog maar even bij de dvd. Gaan ze het nu nooit leren

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Dan hou ik het nog maar even bij de dvd. Gaan ze het nu nooit leren
    Het is wel erg teleurstellend ja. Vooral ook omdat er in het buitenland net een kwalitatief goeie versie is uitgekomen.

  3. #28

    Standaard

    In Australië schijnt de Blu Ray 1080p/24 te zijn en DTS HD MA te hebben. Incl Aussie DVD extra's. Dan toch die maar importeren.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  4. #29

    Standaard

    Ik heb de Regio B-NL versie. Beeld valt me alles behalve tegen. Het interlaced merk je bijna niets van, enkel het gebruik van edge enhancement is soms wat storend, maar dat kan de 1080p versie even goed hebben. Ik weet niet hoe groot je TV moet zijn om iets van het interlaced te merken maar op mijn 82 cm met 1 meter kijkafstand is er echt niets te zien.

  5. #30

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het is wel erg teleurstellend ja. Vooral ook omdat er in het buitenland net een kwalitatief goeie versie is uitgekomen.
    Als je er dan ook even bij zegt welke versie dat dan is...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Zeker weten 1080i?
    Dat staat in ieder geval op de cover.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Als je er dan ook even bij zegt welke versie dat dan is...
    De Franse en de Australische versies. En binnenkort moet er ook een vergelijkbare Amerikaanse versie uitkomen.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dat staat in ieder geval op de cover.
    Dat was me inmiddels duidelijk, maar ik vraag of dat klopt.

  9. #34

    Standaard

    Nou mijn BR-speler geeft bij details 1080p aan, alleen volgens mij zegt ie dat altijd. Hoe kan ik dit het beste controleren? (Sony BDP 350)

    Enige wat ik wel zag, als ik met mn neus tegen het scherm ging zitten en het beeld tijdens snelle momenten op stop zette, dat je op de achtergrond wel eens een streepje door iets heen zag. Maar ook dat was nauwelijks het geval, heb er echt naar zitten zoeken soms.

  10. #35

    Standaard

    Heb je ''Wanted'' op BD?
    Indiana Jones 4?

    Zet zo'n interview op bij de extra's, deze zijn in 1080i.

    Jou speler stuurt waarschijnlijk gewoon in 1080p uit.

  11. #36

    Standaard

    Zag em net in de winkel liggen, niet gekocht want morgen krijg ik hem per post, maar ik kon zo snel geen aanduiding 1080i vinden hoor (heb een enorme bril die ik niet ophad, dus misschien ligt het daaraan hoor)

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Nou mijn BR-speler geeft bij details 1080p aan, alleen volgens mij zegt ie dat altijd. Hoe kan ik dit het beste controleren? (Sony BDP 350)

    Enige wat ik wel zag, als ik met mn neus tegen het scherm ging zitten en het beeld tijdens snelle momenten op stop zette, dat je op de achtergrond wel eens een streepje door iets heen zag. Maar ook dat was nauwelijks het geval, heb er echt naar zitten zoeken soms.
    Als je op de 'display' knop van je afstandsbediening drukt, zie je de resolutie en het aantal frames staan. Als er 1080/24 staat, is hij gewoon 1080p, als er 1080/50 staat, is hij 1080i.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #38

    Standaard

    Ik heb zojuist gekeken. Wat mijn speler aangeeft bij de Indy IV features is 1080 60p (en daar zie je inderdaad erg veel beeldlijntjes als je het beeld stil zet. Amelie heeft bij de film een framerate van 1080 50p. 25p was natuurlijk beter geweest maar heb me er tot nu toe geen moment aan gestoord. Kom ook nergens de beeldlijnen tegen die ik wel bij Indy zag. Wat meer jammer vind ik de onnodige (weliswaar lichte mate van) edge enhancement

  14. #39

    Standaard

    Hoe is het geluid? Een geweldige soundtrack natuurlijk.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Ik heb zojuist gekeken. Wat mijn speler aangeeft bij de Indy IV features is 1080 60p (en daar zie je inderdaad erg veel beeldlijntjes als je het beeld stil zet. Amelie heeft bij de film een framerate van 1080 50p. 25p was natuurlijk beter geweest maar heb me er tot nu toe geen moment aan gestoord. Kom ook nergens de beeldlijnen tegen die ik wel bij Indy zag. Wat meer jammer vind ik de onnodige (weliswaar lichte mate van) edge enhancement
    Da's nogal logisch, omdat je bij Amélie eigenlijk naar 25 hele beelden per seconde zit te kijken, die verpakt zijn in een interlaced stream/beeldopbouw.
    Bij dat extra filmpje van Indy IV zit je naar een interlaced 60 hz televisieopname te kijken, oftewel 60 halve beelden per seconde. (kan net zo goed 50 hz zijn, maar in de USA schiet men voor televisie in 60 hz, hetzelfde als bij PAL en NTSC)

  16. #41

    Standaard

    OMFG wat een lelijke cover heeft die Australische...
    Ik wacht nog even wat de Amerikanen doen en of deze uberhaupt regiovrij wordt... Of is daar al iets meer over bekend?

  17. #42

    Standaard

    Houdt dat je tegen?
    Inhoudelijk/technisch is dat een perfecte uitgave!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Da's nogal logisch, omdat je bij Amélie eigenlijk naar 25 hele beelden per seconde zit te kijken, die verpakt zijn in een interlaced stream/beeldopbouw.
    Bij dat extra filmpje van Indy IV zit je naar een interlaced 60 hz televisieopname te kijken, oftewel 60 halve beelden per seconde. (kan net zo goed 50 hz zijn, maar in de USA schiet men voor televisie in 60 hz, hetzelfde als bij PAL en NTSC)
    Thanks voor de uitleg Snap ik ook weer hoe dat zit.

  19. #44

    Standaard

    Ik heb liever i dan p, want mijn scaler deinterlacet beter dan welke TV ook...
    Maar als je geen scaler hebt zie ik het probleem niet, je TV maakt er toch wel p van?
    Mijn Samsung doet dat heel behoorlijk, en de Panny plasma die ik eerst had ook...

  20. #45

    Standaard

    Ehh, als je een 1080p/24 BD hebt, dan de-interlace je helemaal niet, dus dan maakt de kwaliteit van de de-interlacer ook niets uit.

    Het grootste bezwaar is dat je PAL speed-up hebt, niet zozeer het de-interlacen. (daar merk je eigenlijk niks van bij goede apparatuur)

  21. #46

    Standaard

    Ik heb inmiddels de Franse editie besteld. Met de Franse taal heb ik in dit geval geen moeite. En het zou toch de beste versie moeten zijn.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels de Franse editie besteld. Met de Franse taal heb ik in dit geval geen moeite. En het zou toch de beste versie moeten zijn.
    Waarom is de Franse de beste, Richard?

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Waarom is de Franse de beste, Richard?
    Hij bevat in ieder geval een aantal extra's die geen van de andere BD-releases hebben:

    - Masterclass Jean-Pierre Jeunet
    - commentaartrack
    - interview
    - BD live content
    - iPhone content
    - een digitale kopie voor pc of mac

    Verder adverteren ze deze release als zijnde "remastered", maar het is niet echt duidelijk of ie echt betere beeld- en geluidskwaliteit heeft dan de Australische versie. Ik ga er in ieder geval van uit dat ie minstens even goed beeld heeft.

  24. #49

    Standaard

    Ik las op Blu ray.com dat er wel degelijk verschil is tussen de Australische en Franse versie. De Franse werd als qua beeld als beter aangewezen. Ik vraag me af of het echt zichtbare/storende verschillen zijn?!
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Da's nogal logisch, omdat je bij Amélie eigenlijk naar 25 hele beelden per seconde zit te kijken, die verpakt zijn in een interlaced stream/beeldopbouw.
    Is het niet leuker om gewoon naar de FILM te kijken?

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •