Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 127 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Regiovrije Blu-ray spelers

    Ik ben op zoek naar een betaalbare regiovrije Blu-ray speler, naast mijn PS3, die ik tot nu toe altijd heb gebruikt voor het afspelen van Blu-rays. Met regiovrij bedoel ik in dit verband niet alleen regiovrij voor DVD’s, maar dus óók voor wat betreft het Blu-ray gedeelte. Regiovrije DVD-spelers waren na de introductie van de DVD ook al vrij snel op de markt, meen ik, dus ik vraag mij af wat de mogelijkheden op dit moment zijn m.b.t. Blu-ray.
    De bedoeling van dit topic is niet alleen om antwoord te krijgen op mijn eigen vraag, maar ook om de verschillende mogelijkheden in kaart te brengen en bij te houden voor anderen.

    Stegen Electronics:
    Ik heb gezien dat er bij Stegen Electronics regiovrij gemaakte spelers worden aangeboden, maar ik vind die spelers nogal aan de dure kant, zeker als je ziet dat dezelfde spelers, niet regiovrij, elders soms maar de helft kosten.

    Hiteker HTB-1026
    Volgens dit topic is de goedkope Hiteker HTB-1026 gemakkelijk regiovrij te maken voor zowel DVD als Blu-ray, als je deze hack gebruikt:
    When the door is open, press digit button on RC with "97350", then press "1" for region A, "2" for region B and "3" for region C , then press ENTER.

    9735+01/02/03:
    0 for DVD region
    1 for A - USA
    2 for B - Europe
    3 for C - Others

    Oppo BDP-80 of BDP-83
    Een alleskunner met echt superkwaliteit maar tegen een vrij hoge prijs: Oppo BDP-83 of de instapper BDP-80. Beiden regiovrij gemod verkrijgbaar bij www.livingcinema.nl.

    LG BD350 (niet meer mogelijk i.v.m. nieuwe firmware)
    Verder heb ik in dit topic gelezen dat de relatief goedkope LG BD350 met behulp van software in een regio 0/regio A speler te veranderen is. Nadeel is dat je die hack maar een aantal keer (waarschijnlijk 5) kunt gebruiken, waarna de gekozen stand definitief is. Dit zou bijvoorbeeld een mogelijkheid kunnen zijn voor diegenen die al een regio B Blu-ray speler in huis hebben. Met dank aan Larzz!
    Update: inmiddels is in het bovengenoemde topic gemeld dat er nieuwe firmware bestaat voor de LG BD350, die het veranderen van de regio voor Blu-ray onmogelijk maakt. Ook nieuwe spelers die nu in de winkels worden verkocht lijken deze nieuwe firmware reeds aan boord te hebben. Voor degenen die de LG BD350 wilden aanschaffen om er een regio A speler van te maken: dit kan dus in principe niet meer, tenzij je toevallig een exemplaar met de oude firmware op de kop weet te tikken. Voor degenen die reeds een regio A gemaakte LG BD350 in huis hebben: ik heb op dit moment geen idee of je speler nog regio A discs zal afspelen na installatie van de nieuwe firmware! Nadere info hierover is natuurlijk van harte welkom.

    Ik houd mij aanbevolen voor andere tips en trucs!
    Laatst aangepast door Carlos Santuna : 02-03-2010 om 08:57 Reden: Update

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is lastiger dan dvd, om een blu-ray speler regio vrij te maken!
    Het is ook nog nieuw dus vaak prijzig!
    Een goedkopere BD ernaast is denk ik nog een goedkopere oplossing.

    Maar kijk anders hier ook even.
    Ik heb daar in het verleden mijn toenmalige stugge Onkyo DVD Speler, RCE regiovrij laten maken.
    Maar wederom goedkoop is het niet, maar als je nog een speler moet kopen valt de meerprijs relatief gezien mee!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie, die shop kende ik nog niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Het is lastiger dan dvd, om een blu-ray speler regio vrij te maken!
    Is dat zo? Waarom eigenlijk? (ik ben niet zo technisch).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Een goedkopere BD ernaast is denk ik nog een goedkopere oplossing.
    Ik zat er ook al aan te denken om de LG BD350 aan te schaffen en om te toveren tot regio A speler. Die speler is vanaf zo'n € 140,- verkrijgbaar en zal misschien nog wel goedkoper worden. Maar mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een volledig regiovrije speler.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Is dat zo? Waarom eigenlijk? (ik ben niet zo technisch).
    Het echt volledig regiovrij maken van een blu-ray speler kan op dit moment alleen maar hardwarematig met een zogenaamde modchip. Er moet dus altijd gesoldeerd worden, vandaar dat het dus ook lastiger is. Dit was geloof ik ook een voorwaarde van het blu-ray kamp dat de beveiliging hardwarematig zou zijn geregeld.

    Het is dus nog maar de vraag of in de toekomst het wel softwarematig kan. Zoals je nu bij de LG ziet is het wel mogelijk, maar slechts een beperkt aantal keren. Dit is dus niet handig. Het zal dus altijd aankomen op het flashen van een chip of het erbij solderen van een chip.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Zoals je nu bij de LG ziet is het wel mogelijk, maar slechts een beperkt aantal keren.
    Aha. Maar (nogmaals, ik ben dus niet zo technisch) is dat beperkte aantal keren niet ook gewoon onderdeel van de software? Met andere woorden: zou dat in theorie niet omzeild kunnen worden d.m.v. een hack?

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik weet niet hoe dat zit, en of je in in Nederland leverbare speler de instelling kan wijzigen.
    zeker omdat de regiocode ook achterop de speler wordt vermeldt.

    Dat wijzigen is meestal voorbehouden aan pc drives, maar pin me daar niet op vast.
    Anders even een reisje naar Amerika boeken
    Of importeren.

    Maar goed ik durf dat dus niet met zekerheid te zeggen, en als jij gelezen heb dat het met de stand alone speler van LG ook kan, zal dat wel zo zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Ik heb uiteindelijk toch de LG BD350 gekocht (voor € 139,-) en ik heb hem gisteren regiovrij gemaakt voor DVD's en op regio A gezet voor Blu-rays.

    Daarna uitvoerig alles getest. De speler is nu inderdaad regiovrij voor DVD's, en speelt ook probleemloos DVD's af die met RCE (region code enhancement) zijn gecodeerd.
    Hij speelt nu geen regio B Blu-rays meer af. Ik krijg dan een melding op het scherm dat de Blu-ray regio B gecodeerd is en dat ik hem moet afspelen in een regio B speler, hetgeen mijns inziens impliceert dat de speler ervan overtuigd is dat hij een regio A speler is. De speler speelt uiteraard wel gewoon nog regiovrije schijfjes af.

    Een regio A Blu-ray staat in bestelling. Pas als die het doet, weet ik het helemaal 100% zeker. Maar vooralsnog denk ik, mede gezien de ervaringen van Larzz in dit topic, dat het gelukt is.

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat gaat gewoon werken, verwacht ik
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    En inderdaad, het werkt gewoon. Zojuist getest met de regio A Blu-ray van Boondock Saints. Meteen ook alle seizoenen van Dexter besteld, woohoo!

  10. #10

    Standaard

    Ik vind dit ook zeer intressant. Ik was toch opzoek naar een tweede speler voorop de slaapkamer. Waarom dus niet een regio A speler er van maken. De prijs is ook netjes 139 euro. Even toch een vraag kan ik gewoon de firmware updated of moet ik kan dan elke keer terug zeten op regio A?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ik vind dit ook zeer intressant. Ik was toch opzoek naar een tweede speler voorop de slaapkamer. Waarom dus niet een regio A speler er van maken. De prijs is ook netjes 139 euro. Even toch een vraag kan ik gewoon de firmware updated of moet ik kan dan elke keer terug zeten op regio A?
    Geen idee of de firmware er gewoon op gezet kan worden, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat dat geen probleem zal zijn. Elke keer terugzetten naar regio B is sowieso geen optie, want het aantal keren dat je de regio kunt veranderen is, zoals gezegd, beperkt. Na een keer of vier, vijf werkt de regiovrij-software niet meer en blijft de speler dus in de stand waar je hem het laatst op hebt gezet. Lees voor de volledigheid ook even de ervaringen van Larzz in dit topic.
    Laatst aangepast door Carlos Santuna : 06-10-2009 om 19:15

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Geen idee of de firmware er gewoon op gezet kan worden, maar ik vooralsnog vanuit dat dat geen probleem zal zijn. Elke keer terugzetten naar regio B is sowieso geen optie, want het aantal keren dat je de regio kunt veranderen is, zoals gezegd, beperkt. Na een keer of vier, vijf werkt de regiovrij-software niet meer en blijft de speler dus in de stand waar je hem het laatst op hebt gezet. Lees voor de volledigheid ook even de ervaringen van Larzz in dit topic.
    Daarom vraag ik het ook een beetje opletten dus. Ik ga het wel doen ik heb al tijdje een aantal regio A blu-rays op het oog.

  13. #13

    Standaard

    Citaat:
    Even voor de duidelijkheid: Welk bestandje moet je gebruiken voor de 350? Bij videohelp kom je uit bij het bestand voor de 370 en bij lgregionfree krijg ik geen bestanden te zien...

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Geen idee of de firmware er gewoon op gezet kan worden, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat dat geen probleem zal zijn. Elke keer terugzetten naar regio B is sowieso geen optie, want het aantal keren dat je de regio kunt veranderen is, zoals gezegd, beperkt. Na een keer of vier, vijf werkt de regiovrij-software niet meer en blijft de speler dus in de stand waar je hem het laatst op hebt gezet. Lees voor de volledigheid ook even de ervaringen van Larzz in dit topic.

    Je moet het ook niet zien als een gehackte Blu-ray speler.
    Hij is gewoon legitiem op Regio A gezet, en zal alle updates dus ook gewoon netjes uitvoeren.
    Het apparaat zelf weet niet dat hij in nederland staat!
    Dat maakt verder ook niet uit!!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    Citaat:
    Even voor de duidelijkheid: Welk bestandje moet je gebruiken voor de 350? Bij videohelp kom je uit bij het bestand voor de 370 en bij lgregionfree krijg ik geen bestanden te zien...
    Dit bestandje moet je hebben (en de instructies onder option 3 moet je volgen): http://www.lgregionfree.mfbiz.com/#/...ons/4525089618

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Je moet het ook niet zien als een gehackte Blu-ray speler.
    Hij is gewoon legitiem op Regio A gezet, en zal alle updates dus ook gewoon netjes uitvoeren.
    Het apparaat zelf weet niet dat hij in nederland staat!
    Dat maakt verder ook niet uit!!
    Dat leek mij ook al. Vooralsnog is er volgens mij trouwens nog helemaal geen nieuwe update voor de LG BD 350.

  17. #17

    Standaard

    Ik was er over aan `t denken om een blu-ray speler aan te schaffen, als het ff kan dus een regio vrije en dan bij voorkeur van Panasonic of Sony.
    Bestaan die al?zo ja, welk type/model is het beste??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ik was er over aan `t denken om een blu-ray speler aan te schaffen, als het ff kan dus een regio vrije en dan bij voorkeur van Panasonic of Sony.
    Bestaan die al?zo ja, welk type/model is het beste??
    Voor zover ik weet zijn de mogelijkheden die in de openingspost staan tot op heden de enige mogelijkheden om regiovrij te geraken. Dus ofwel een regiovrij gemaakte Blu-ray speler kopen, wat in het algemeen vrij duur is, ofwel twee spelers kopen en er één regio A maken, hetgeen waarschijnlijk goedkoper zal zijn omdat het volgens mij alleen nog maar kan bij de goedkope LG BD350.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat blijft altijd een afweging!
    Echter wil je een investering in een 'degelijke' speler doen, dan kan deze site je wat opties bieden
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Komt er op Aarde ooit een blu-ray speler die je software matig regiovrij kan maken? Geen soldeerwerk, overschakelen van regio's maar gewoon blu-ray erin en spelen. Moet toch mogelijk zijn of is de regio een kwestie van hardware die je moet aanpassen?

  21. #21

    Standaard

    Vroeg of laat zal het wel een keer komen, denk ik. De LG BD350 kun je immers ook softwarematig omschakelen, zij het slechts een beperkt aantal keren. Je kunt zelfs regio 0 selecteren voor Blu-ray, alleen werkt dat dan niet. Waarschijnlijk zal het er wel een keer van komen tegen de tijd dat de spelers voor drie tientjes bij de Blokker te koop zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog heel streng op gelet wordt.

    Maar tot die tijd kan ik nu tenminste gewoon bestellen wat ik wil, waar ik wil. Niet dat er heel veel regio A uitgaves zijn die ik per se wil hebben, het gaat me vooral om het principe. Het feit dat men bewust probeert te voorkomen dat ik bepaalde films en series kan afspelen, zint me gewoon niet.
    En ik verheug me nu al op Up!

  22. #22

    Standaard

    Sinds juni schijnt Aldi in Engeland voor 140 pond een regiovrije Blu-ray speler te verkopen:
    http://www.homecinemachoice.com/revi...t+bd+buy+15+06+

    En ook dit is mogelijk:
    http://www.homecinemachoice.com/revi...oding+21+08+09
    Laatst aangepast door jack020 : 09-10-2009 om 06:56

  23. #23

    Standaard

    Dia van de Aldi in Engeland is niet regiovrij hoor. Kijk maar naar het plaatje:



    Ook lees ik er niets over in die review dat ie regiovrij is. Kwestie van wachten op de Oppo en die met zo'n modchip van ongeveer 5 tientjes regiovrij maken (volgens de geruchten die ik ergens heb gelezen, maar weet niet meer waar) Ook andere spelers kunnen met een modchip regiovrij gemaakt worden, maar bij de Oppo zou solderen overbodig zijn. Wat het extra aantrekkelijk maakt...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 09-10-2009 om 07:35
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #24

    Standaard

    Als je het artikel had gelezen en de reacties, had je dit gelezen:

    Hi, yes the Tevion can be made region-free (or region changeable better suits it) for both DVD and Blu-Ray by inputting a code.
    From what I have read the player resets however every time it is switched off, meaning that every time you want to watch a region A or region C Blu-Ray, or a DVD that is not region 2 or region free, you will need to input the code again.

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een fabrikant is verplicht op de achterkant te vermelden dat de speler regio gebonden is, evenals de vemelding dat het een om een laserproduct etc. gaat

    Plaatje zegt nooit niks!!

    Dat een speler max. 5x omgezet kan worden zag je vaak in de PC drives
    Daar had je dan handige utilities voor zoals bijv.regionkiller, die dat ongeacht de count gewoon kon blijven doen!

    Echter was een firmware update later veel gebruikelijker!

    Dat maakt het dus aannemelijk dat spelers die de mogelijkheid bieden om te switchen ook vrij eenvoudig regiovrij te maken zijn!
    De meeste BD Spelers kennen deze optie namelijk helemaal niet!
    Daar zal dus een chip of soms een firmware update nodig zijn!

    Nadeel is wel dat zodat er nieuwere BD's komen met geavanceerde functies, de fabrikanten, ongeacht de leeftijd evengoed met een nieuwe firmware zullen komen.
    Met een chip voorkom je dan dat de speler dan weer regio beperkingen krijgt...., althans vaak!!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 09-10-2009 om 11:46
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •