De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1
    A-TRANCE
    Guest

    Standaard Dof of Dof of trend?

    Hallo, inmiddels heb ik mijn 2e home cimema set....
    Ik ben begonnen met een samsung HT-DL70D, leuk compact setje met wat haken en ogen.
    Er zijn winkels die deze set verkopen met de verkeerde specificaties......
    Ze worden aangeboden met de specificaties van de type HT-DL70, echter je krijgt het type HT-DL70D met een D erbij.
    Deze set, met de D heeft een lager vermogen en klinkt bij thuiskomst als een doffe "draagbare" stereo....(cd-tuner, bij dvd best oké)
    Inmiddels is mij opgevallen dat erg veel van deze HT's het geluid van de cd en tuner erg dof is, waarom?
    Waarom zijn de instellingen zoals treble niet meer aanwezig?

    Inmiddels heb nu de samsung HT-DL70D ingeruild, voor zijn grote broer de HT-DL200 (is gewoon minder dof)
    Deze set vind ik persoonlijk het beste klinken in zijn prijsklasse.
    Natuurlijk zijn er veel betere HT's als de Samsung HT-DL200......maar ik als hard werkende (vandaag vrij) vader kan natuurlijk niet al onze eurootjes besteden aan deze trend....

    Maar klinken die "betere" ht's ook beter.....?
    Of is dof gewoon normaal en willen we het geluid kunstmatig en bewust hoger laten klinken......net zoals het mee lopen van trends.....??

    Ben benieuwd, A-Trance (Willy)

  2. #2
    A-TRANCE
    Guest

    Standaard ?

    Zoveel mensen die er verstand van hebben........maar als je iets vraagt......., moet ik dan een vraag stellen op nivo voor een antwoord?
    Niet kwaad bedoeld hoor, onze systeembeheerder heeft ook geen verstand van spelletjes op zijn pc.........

    Willy

  3. #3

    Standaard

    De home theater-in-a-box-setjes en de "betere" HT's welke zijn opgebouwd uit losse componenten, al dan niet uit het high-end segment, zijn niet met elkaar vergelijkbaar (is een beetje als een Lada vergelijken met een Lexus). Beide doen hetzelfde maar op prestatie(kwaliteits)nivo is toch een heel groot verschil en zeker niet psychisch.

    Mvrgr

    Patrick

  4. #4

    Standaard Re: Dof of Dof of trend?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A-TRANCE
    Maar klinken die "betere" ht's ook beter.....?
    Of is dof gewoon normaal en willen we het geluid kunstmatig en bewust hoger laten klinken......net zoals het mee lopen van trends.....??
    Goedkoop of duur, op de eerste plaats hoor je vanzelfsprekend hetzelfde, net zoals je gewoon via een transistor radiootje van 10 € ongeveer hetzelfde hoort als op een goede hifi installatie. Dus kwalitatief heel wat minder.
    Dit begint bij all-in-the-box toestellen, die aardig kunnen klinken en behoorlijk wat voordelen hebben, zoals economisch van prijs, over het algemeen minder gezeul met kabels en bovendien zijn de verschillende onderdelen redelijk goed op elkaar afgestemd. Nadeel is dat je zowel op het gebied van hifi als HT geen echte topkwaliteit hebt; al wil dit niet automatisch zeggen dat ze slecht zijn. Een ander nadeel is dat je ze vaak niet kan upgraden, alles hangt min of meer aan elkaar en daar zul je het min of meer mee moeten doen.
    En dat is dan weer het grote voordeel van losse komponenten. Je kunt zo'n installatie met geduld (veel luisteren, vergelijken, testen lezen, raad vragen, enz.) zelf samenstellen met de beste componenten -naar jouw budget- van ieder merk. Het vergt wat moeite, maar met een beetje geduld en heel veel liefde kom je altijd tot een beter resultaat dan bij een all-in, zonder daarvoor echt meer geld te besteden.
    Maar de beloning is het verschil tussen een redelijk goede HT installatie en je eigen fantastisch home theater.

  5. #5

    Standaard Re: Dof of Dof of trend?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A-TRANCE
    Maar klinken die "betere" ht's ook beter.....?
    Of is dof gewoon normaal en willen we het geluid kunstmatig en bewust hoger laten klinken......net zoals het mee lopen van trends.....??

    Ben benieuwd, A-Trance (Willy)
    Ik garandeer dat het wel schil maakt. Mijn eerste set was voor mij ook indrukwekkend goed op gebied van geluid. Dit waren losse componenten waarbij enkel de versterker+speakers al duurder waren dan de meeste complete HT-setjes en ik ben er ook zeker van dat dit vele van die setjes ook wegspeelde.

    Ondertussen is er al veel veranderd naar nog veel duurder materiaal en nu klinkt het nog veeeeel beter. Nog strakker, nog ruimtelijker, nog zuiverder, nog indrukwekkender en dat is niet alleen maar het "gedacht" hoor.

    Maar ik breek die complete HT-setjes zeker niet af. Voor het geld zijn de meeste zeker niet slecht, maar als je dan eens naar een set luisterd van pakweg 3000 euro, dan zul je toch duidelijk merken dat het een ander niveau is.

    Uiteraard hoef je niet zoveel geld uit te geven aan zulke set en toch kun je uitermate gelukkig zijn met wat je hebt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •