De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: YvieYvonne

    Hieronder volgt het interview met YvieYvonne

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat YvieYvonne haar interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Yvonne, wat soepel taxushout of jood betekent. Ik ben Yvonne genoemd omdat mijn moeder geen zoete meisjes naam wilde en dit vond ze leuk klinken. Yvie is mijn bijnaam sinds mijn 11de. En bij veel dingen sta ik alleen bekent als Yvie.
    - Wat is je geboortedatum?
    03-10-1987
    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Ik woon al mijn hele leven in Enschede. Enschede is een geweldige plek om te wonen als je rond de 50 of ouder bent. Niks te doen, niets te beleven. Ik kan trouwens geen Twents omdat mijn moeder uit Den Haag en Vader uit Curaçao komt. Al heb ik soms wel Twentse nijginkjes met typen.
    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Ik ben vrijgezel en woon bij mijn moeder waar ik mijn hondje opvoed lol.
    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Ik heb de opleiding Helpende Welzijn afgerond. Maar bij het 2de jaar SPW (kinderverzorging) moest ik van school omat de stage ging renoveren. Door de renovatie moesten alle stagiers opstappen. Geen stage, geen school. Ik werk nu als alphahulp bij Livio tot december want de kans is groot dat die alle hulpen gaan ontslaan.
    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Allemaal? Mijn blog bijhouden http://yviesborrringlife.blogspot.com/, filmpjes maken http://www.youtube.com/user/YvieThatsMe, creatief bezig zijn tekenen/kaarten maken/proberen te schilderen, muziek luisteren. Maar de laatste tijd ben ik druk met dvds jagen, ik vind het geweldig om dvds zo goedkoop mogelijk in handen te krijgen. wat aardig lukt tot nu toe.

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Eingelijk van kleins af aan. Ik weet nog dat ik een Bassie & Adriaan video had met een nar/joker erin die ik zo eng vond lachen dat het eigenlijk de eerste triller was die ik ooit zag.
    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Oh..zie hierboven. De eerste keer in een bios was met groep 2, we gingen naar Duimelijntje. Ik weet ook nog dat ik de film Babe de meeste keren heb gezien in de bios ik denk iets van 4 of 5 keer.
    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    Mijn ouders hadden vroeger een goede kennis die altijd een Disney band voor mij mee bracht. Al gauw werden video’s hetzelfde voor mij als boeken: als er 1 leuk is wil ik hem hebben, dan issie altijd in huis. Ik heb altij al over de 200-300 banden gehad.
    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Ligt eraan welke film het is. Jurrasic park zie ik als kunst vooral nu ik heb gezien hoe het allemaal is gemaakt. Al zie ik Austin Powers als entertainment. Maar bij scary movie’s vind ik het toch wel kunstig hoe ze van al die films 1 kunnen maken. (ik kan zo eindeloos doorgaan)
    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Heel belangrijk. Ik zou me kapot vervelen zonder films. Ik vind het ook geweldig om al mijn fantasie te gebruiken dat ik als het ware van een afstandje sta te kijken.
    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Hmm.. een vooruitgang als het goed gedaan word. Bij sommige films worden te veel computer graphics gebruikt waardoor ik meer oplet wat er nu echt is aan het beeld dan het verhaal. Ik ben wel blij dat er haast geen ketchupfilms meer zijn. Een ketchupfilm noem ik alle films die een veel te rode drap als bloed gebruiken. Om samen te vatten.. het bloed is erop vooruit gegan.
    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Hahaha als een alp bij The Sound Of Music misschien XP

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    The Shawshank redemption, Charlie Chaplin the great dictator (vooral de laatste speech) en nog vele andere eigenlijk. Ik dacht het eerst aan die 2 omdat die zo dicht bij de realiteit staan. Echte wakkershut films vond ik het. En de musical Cats! Van zowel de muziek, tekst.. eigenlijk alles was ik zo onder de indruk dat ik me nogsteeds kan herinneren dat ik hem voor het eerst op tv zag.. zo’n 8 jaar geleden.
    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Komedie, musicals, triller/horror (ik weet nog steeds het verschil niet) omdat dat gewoon mijn smaak is.. meer kan ik er niet van maken.
    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Ik denk toch wel Johnny Depp omdat hij zo veel verschillende rollen zo goed kan spelen. En zijn beste film vond ik Secret Window.
    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Tim Burton omdat hij zo mooi het sobere en kleurrijke weer kan geven. Willy Wonka’s fabriek, de dodenwereld bij Corpses Bride enz. ze zijn zo mooi gemaakt, alsof er een magische Burton glans overheen zit. beste film is toch well.. Edward Scissorhands.
    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Texas Chainsaw mas.. 2003 omdat er zo werd geklaagd dat het origineel enger is. ik de originele versie heb gekocht en tja… voor die tijd eng denk ik maar nu allang nietmeer. Aan het einde wou ik bijna zelf een einde maken aan dat hysterische geval.. dat kan nooit de bedoeling zijn geweest..denk ik
    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Hulk.. de film heeft de originele Hulk vermoord. Ik heb de film niet eens afgekeken omdat ik me zo aan het ergeren was. Er klopte gewoon niets meer van.
    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Ik huil nooit bij films maar ik had tranen in mijn ogen bij Disney’s Brother Bear. waneer hij verteld wat er met zijn moeder is gebeurd en dan Koda’s koppie aww en als Koda zijn moeder weer ziet.. hartverscheurend.
    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Van The Prince of Egypte: Mariah Carey & Whitney Houston - When You Believe omdat het een krachtig lied die geweldig word gezongen.
    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Happy Feet, ik kende hem al maar ik had hem nieuw op dvd dus ik moest wel even kijken of hij goed was. En feestje om te kijken met zo´n goeie boodschap dat ik stiekem pinguïns dansles wil gan geven.
    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    S´avonds, lekker in mijn eigen stoel met wat te drinken, een bak popcorn en een lepel.
    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    het einde verraden worden.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Op stage bij een gezin, die hadden al een dvdspeler en die hebben mij toen geleerd hoe zo´n ding werkte. Op school hadden we het al wel over dvds maar niemand had ze nog echt.
    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het? Toen ik doorhad dat ik Disneys Engels kon horen. Ik heb mezelf Engels geleerd toen ik 3 was en het nooit meer verleerd. Ik kon de NL video’s van Disney stop zetten en zo uitleggen wat er in het Engels werd gezegt. Ik begon het zo vervelend van mezelf te vinden dat ik dat vertalen in mijn hoofd deed. Dat doormiddel van dvds het weer lekker leeg in mijn hoofd is.
    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Ik ben nu alle gekregen kopies aan het omzetten naar origineel dus ik heb er de laatste tijd meer gekocht dan normaal. (deze week al een stuk of 20) en ik heb er rond de 400 nu.
    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Ben bezig met de Finkers box en dan allong came polly, big momma 2 en als die gekeken zijn is het wachten totdat de volgende 9 binnenkomen.
    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Naast de film of er NL ontertiteling op staat want mijn moeder houd veel van dezelfde films en haar Engels is niet genoeg om een film te volgen. Daarnaast de extra´s maar ik ben niet iemand die overal de 2 disk van wil hebben alleen voor de extra´s. al ben ik al wel aan het jagen op Sweeney Todd 2 disk, maar dat is een uitzondering´s geval.
    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Allemaal hebben ze wel iets maar Lord of the Flies is hel waardevol omdat dat boek gewoon zo goed word uitgebeeld. En Cats ik ben verslaaft aan die dvd.
    - Ben je al overgestapt op Blu-ray en zo ja, wat zijn je ervaringen?
    nope, ik ben net blij dat ik alles op de originele dvds heb staan.
    - Heb je een Home Theater setup thuis?
    Nee, wel een lcd scherm tv ding van 107 cm in ons flat. Meer past er ook niet echt meer bij.
    de andere HT vragen kan ik dus ook niet beantwoorden.
    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Nu we dit beeld hebben wil ik echt niet meer terug naar iets kleiners. Het maakt alles gewoon veel groter lol het is nu echt of alles veel echter is. Lekker vaag antwoord ik weet het.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    Sinds 22/09/09
    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Ik was hier al een keer eerder en het leek me wel leuk om me in te schrijven.
    - Wat heb je geleerd van deze site?
    vooral van de commentaren op recensies
    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    Dat het van alles en nog wat is. Veel verschillende genres van films worden er besproken.
    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Nee.. ik ben al blij dat ik net weet hoe het hier allemaal werkt.
    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Geen van beide
    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Geen idee... ik denk bijna elke dag. Maar het is nu nog een nieuw speeltje lol
    - Ben je verslaafd aan deze site?
    Nog niet…
    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Niet direct.
    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    ik weet nieteens wie het zijn dus..nee.?... misschien?… kies hier zelf maar een antwoord.
    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?
    Leuk maar al ik die andere interviews zie heb ik wel heel kort geantwoord.
    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Geen idee..
    Laatst aangepast door Yvonne : 29-09-2009 om 12:06
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  3. #3

    Standaard

    Hoera, meer dames op dvd.nl
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Amen

    Leuk interview verder Yvonne

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Hoera, meer dames op dvd.nl
    Inderdaad, hoef jij niet telkens jezelf in vrouwenkleren te heisen om ons tevreden te houden, omdat er zo weinig dames zijn.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    Inderdaad, hoef jij niet telkens jezelf in vrouwenkleren te heisen om ons tevreden te houden, omdat er zo weinig dames zijn.
    pssst Jamie, dat zou toch ons geheim blijven
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    Inderdaad, hoef jij niet telkens jezelf in vrouwenkleren te heisen om ons tevreden te houden, omdat er zo weinig dames zijn.
    respect
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  8. #8

    Standaard

    Moet toch echt reageren hier, eet jij je popcorn met een lepel?
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  9. #9

    Standaard

    Hihi, Mijn ouders zeggen altijd dat ik raar ben omdat ik kroketten met een theelepeltje eet. Maar popcorn met een lepel? Why?

  10. #10

    Standaard

    omdat ik anders als ik aan de afstandsbediening of toetsenbord op de pc zit alles zouterig maak...
    Laatst aangepast door Yvonne : 05-10-2009 om 14:57
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  11. #11

    Standaard

    Ik eet frikandellen speciaal met een lepel. Raar? De meesten die me het hebben zien doen hebben het van me over genomen, want je neemt alle saus en ui zo mee.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik eet frikandellen speciaal met een lepel. Raar? De meesten die me het hebben zien doen hebben het van me over genomen, want je neemt alle saus en ui zo mee.
    is een vork dan niet makkelijker?
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  13. #13

    Standaard

    Ik eet soep met een vork! Doe je lekker lang mee!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14

    Standaard

    wat een lekker melig commentaar weer allemaal op een leuk interview.
    Ik eet roti met mijn handen trouwens en voor wie mij ooit per ongeluk in het echt heeft gezien, ja ik kan echt met 1 hand in een keer 1 roti opeten, kolenschoppen noemen ze mijn handen ook wel.

  15. #15

    Standaard

    je eet met rechts neem ik aan? Want met je linkerhad veeg je je kont af...althans, zo ging dat vroegah!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    je eet met rechts neem ik aan? Want met je linkerhad veeg je je kont af...althans, zo ging dat vroegah!
    ik weet niet met welke hand jij je kont afveegt
    maar ik veeg hem af met toiletpapier .

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YvieYvonne Bekijk bericht
    is een vork dan niet makkelijker?
    nee want daar glijd de saus tussendoor en bovendien is het met een lepel beter te doseren .

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door melvddonk Bekijk bericht
    Hihi, Mijn ouders zeggen altijd dat ik raar ben omdat ik kroketten met een theelepeltje eet. Maar popcorn met een lepel? Why?
    waarom denk jij dat een theelepel een theelepel heet? Als die gemaakt was om er kroketten mee te eten had het wel een kroketlepel geheten ....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •