De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Eden Lake [DVD]

  1. #1

    Standaard Eden Lake [DVD]

    Eden Lake

    Een jong liefdeskoppel versus een groepje pubers in de Britse bossen.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Stel dat je een regisseur bent en je de problemen met de Engelse jeugd aan de kaak wilt stellen. Hoe doe je dat dan? Filmmaker Shane Meadows kiest voor een realistische inslag die nog het meest doet denken aan de films van de Engelse kitchen sink cinema van enige tijd terug. James Watkins opteert echter om als een olifant in een porceleinkast te keer te gaan en een keiharde horrorfilm te maken. Een idyllisch uitje van twee jonge dertigers op de Engelse countryside verandert in een nachtmerrie als zij geterroriseerd worden door jongelui. Groepsdruk en criminele jeugd worden zelden zo pakkend op de gevoelige plaat vastgelegd. De achterliggende problematiek (opvoeding/ouders) wordt ook weergegeven. Actueel en relevant ook in NL. Ik zie het zo voor me dat een dergelijke film hier gemaakt wordt waarin een groep Marokkanen de hoofdrol spelen.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het wel storend dat er telkens gegeneraliseerd wordt; het ligt altijd aan de opvoeding / ouders, terwijl er legio jongeren ontsporen ondanks een goede opvoeding en liefdevolle ouders mede door onze geharde maatschappij.

    Verder een leuke harde film maar ergerde mij mateloos aan de voorspelbaarheid en toevalligheden.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik zie het zo voor me dat een dergelijke film hier gemaakt wordt waarin een groep Marokkanen de hoofdrol spelen.
    Tja, of gewoon Nederlanders, genoeg sbs6-tokkies die hiervoor in aanmerking komen

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Tja, of gewoon Nederlanders, genoeg sbs6-tokkies die hiervoor in aanmerking komen
    Inderdaad, dat alleen Marokkanen dat zouden doen is de grootste flauwekul.

  6. #6

    Standaard

    Ik noem toch een voorbeeld. Geez. Als er een groep raddraaiers bij mij naar voren komt zijn dat die mensen die Opsporing Verzocht altijd zo netjes omschrijft als mensen met een meditariaans uiterlijk. Zet de percentages in de bevolking af tegen het percentage van de criminaliteit en je hebt je antwoord...

    En nee, ik ben geen Wilders stemmer. Enkel een realist.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik vind het wel storend dat er telkens gegeneraliseerd wordt; het ligt altijd aan de opvoeding / ouders, terwijl er legio jongeren ontsporen ondanks een goede opvoeding en liefdevolle ouders mede door onze geharde maatschappij.
    Even los van de vraag wat een goede opvoeding is en wat liefdevol nu exact voorstelt, vraag ik mij af waar je deze stelling op baseert.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Verder een leuke harde film maar ergerde mij mateloos aan de voorspelbaarheid en toevalligheden.......
    Voorspelbaarheid hoeft geen nadeel te zijn. Er zijn zat hele goede films die achteraf gezien vrij voorspelbaar bleken. Maar goed, als je wordt verrast tijdens het kijken van een film is natuurlijk het leukste.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier vd D. Bekijk bericht
    Even los van de vraag wat een goede opvoeding is en wat liefdevol nu exact voorstelt, vraag ik mij af waar je deze stelling op baseert.

    Voorspelbaarheid hoeft geen nadeel te zijn. Er zijn zat hele goede films die achteraf gezien vrij voorspelbaar bleken. Maar goed, als je wordt verrast tijdens het kijken van een film is natuurlijk het leukste.
    Is geen stelling van mij maar wetenschappelijk onderbouwt. Je hebt opvoeding en aanleg.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Dit gaat echt helemaal niet meer over de gerecenseerde film, graag weer ontopic dus!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dit gaat echt helemaal niet meer over de gerecenseerde film, graag weer ontopic dus!
    Werd net zo interessant........

    Maar sorry, je hebt gelijk....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Deze film snijdt wel het onderwerp aan. In plaats van een 'arthouse' film wordt de Engelse problematiek van het gebrek aan opvoeding en de ontspoorde jeugd in een horrorvorm gegoten.

    Voorspelbaarheid hoort overigens bij een horrorfilm, dat hoeft juist geen nadeel te zien. Als je aan ziet komen dat iemand een kamer in gaat lopen heb je de neiging om heel hard 'doe het niet, pas op' te roepen. Voorspelbaar, maar eng; ergo effectief!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #12

    Standaard

    De discussie is zeker niet off-topic. De regisseur wil duidelijk een statement maken (Coen heeft dat allemaal goed uitgelegd) en het is interessant om te vernemen hoe kijkers daarop reageren. Film is meer dan een strook pellicule, het gaat (in het gunstigste geval) ook ergens over.

    Ik vond de film overigens niet voorspelbaar. Ik zag hem in België als sneak preview, had dus nog geen letter over de film gelezen, en werd wel degelijk verrast door het slot. Sommige wendingen lijken wellicht wat voorspelbaar, maar je moet niet vergeten dat dit eigenlijk een thriller is (er zijn geen bovennnatuurlijke elementen, de film gaat niet over psychopatische moordenaars) die is vormgegeven als een horror-film (het geweld en de make-up effecten zijn duidelijk afgekeken van het horror-genre). Als zodanig is dat een aardig en origineel concept, dat bovendien bijdraagt aan de werking van de film.

  13. #13

    Standaard

    Sorry hoor maar:

    Zowel als pril liefdeskoppel en als twee mensen op de vlucht weten ze maar matig te overtuigen.
    dat kun je echt niet menen. Fassbender is één van de meest veel belovende acteurs van het moment en Reily was erg sterk. Ik vond ze samen echt heel sterk.
    Geweldige film, mooie editie. Jammer dat de extra`s niet wat uitgebreider zijn...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #14

    Standaard

    heb de film in de bios gezien, vond het een overdreven verhaal, en slecht geacteerd, heb me hier eigenlijk de hele film aan gestoord

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Russo Bekijk bericht
    heb de film in de bios gezien, vond het een overdreven verhaal, en slecht geacteerd, heb me hier eigenlijk de hele film aan gestoord

    Mijn idee ook. En wel heel dom gedrag van de twee volwassenen. Maar toch een film die mij door die slotscene nog een paar dagen behoorlijk dwars heeft gezeten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Russo Bekijk bericht
    heb de film in de bios gezien, vond het een overdreven verhaal, en slecht geacteerd, heb me hier eigenlijk de hele film aan gestoord
    Slecht geacteerd ? Ik vond het acteerwerk juist 1 van de pluspunten van de film. Vooral Kelly Reilly speelt echt geweldig.

  18. #18

    Standaard

    Slecht acteerwerk is geen sprake van. Hun handelen is soms voorspelbaar en dom te noemen, maar dat doet niets af aan de acteerprestaties. Geen oscarwerk, maar zeker niet hinderlijk slecht...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #19

    Standaard

    mwa dat is hoe ik het gezien heb, vond het een slechte film, maar dat zal mijn smaak zijn

  20. #20

    Standaard

    Dit was zeker een erg aangrijpende film. Ik heb de hele rit op het puntje van mijn stoel gezet (nou ja, vanaf dat ze bij het vennetje aankomen dan toch). Ik heb niet de DVD maar de UK blu ray en het is al weer een aardig tijdje terug dat ik deze gezien heb maar ik kan me nog goed herinneren dat ik de disc met een bevredigd gevoel uit de speler gehaald heb. High entertainment value!
    Vooral het einde was supergaaf. Dat had ik toch echt niet verwacht.

    Deze film doet nog het meest denken aan de Frans produktie "Ils" maar dan 10x zo intens en grafisch.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •