Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Curse of the Golden Flower [Blu-ray Disc]

    Curse of the Golden Flower

    HD-uitvoering van deze visueel prachtige film van Zhang Yimou.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Wordt het niet eens tijd om te stoppen met het recenseren van dit soort "mismaakte" uitgaven?

    Een simpele waarschuwing op de site is voldoende om mensen tegen te houden
    om de disc te kopen.

    Dat scheelt veel tijd met het schrijven van nutteloze recensies over de mooie beeldkwaliteit maar helaas in een verkeerde verhouding.
    En een mooie geluidskwaliteit maar helaas met 4% versnelling.

  3. #3

    Standaard

    Wat een domme opmerking... ze krijgen deze releases aangeleverd door RCV in de verwachting dat er iets mee gedaan wordt op de site. Wat er vervolgens uitkomt doet er niet toe, mensen lezen graag wat er dan fout is aan de release.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Wat een domme opmerking... ze krijgen deze releases aangeleverd door RCV in de verwachting dat er iets mee gedaan wordt op de site. Wat er vervolgens uitkomt doet er niet toe, mensen lezen graag wat er dan fout is aan de release.
    Ik lees ook graag wat er mis is met een uitgave, maar dat kan in 1 zin:
    "beeldverhouding verkeerd, geluid verkeerd".

    Dan weten we genoeg en kunnen we die uitgave vermijden.

    Boycotten die handel!

    Bij een DVD is de verkeerde beeldverhouding al niet te tolereren
    en bij een Blu-Ray al helemaal niet.
    En interlaced is ook zeker niet meer van deze tijd.

    4% versnelling accepteren we bij DVD (en VHS en TV) maar niet meer
    bij Blu-Ray.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Ik lees ook graag wat er mis is met een uitgave, maar dat kan in 1 zin:
    "beeldverhouding verkeerd, geluid verkeerd".
    Niet iedereen is zo goed op de hoogte van de technische aspecten van een dvd of blu-ray. Dat jij daarmee genoeg weet is fijn, maar de besprekingen maken ze heus niet alleen voor jou.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Ik lees ook graag wat er mis is met een uitgave, maar dat kan in 1 zin:
    "beeldverhouding verkeerd, geluid verkeerd".

    Dan weten we genoeg en kunnen we die uitgave vermijden.

    Boycotten die handel!

    Bij een DVD is de verkeerde beeldverhouding al niet te tolereren
    en bij een Blu-Ray al helemaal niet.
    En interlaced is ook zeker niet meer van deze tijd.

    4% versnelling accepteren we bij DVD (en VHS en TV) maar niet meer
    bij Blu-Ray.
    ben ik helemaal met je eens; wat een sukkels bij RCV, dit is gewoon misleiding/oplichting en ook nog doodleuk verkeerde info op het hoesje zetten

    deze titel stond hoog op m'n verlanglijstje.... bedankt RCV
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Niet iedereen is zo goed op de hoogte van de technische aspecten van een dvd of blu-ray. Dat jij daarmee genoeg weet is fijn, maar de besprekingen maken ze heus niet alleen voor jou.
    Natuurlijk maken ze de besprekingen niet alleen voor mij, maar een simpele vermelding
    van de fouten is genoeg.

    Waarom een heel verhaal over de film, de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit
    als zowel het beeld als het geluid volgens de huidige normen verkeerd op de
    disc staan.

    Bij VHS hoorde je nooit iemand klagen dat het beeld niet klopte en dat
    er 4% versnelling was, maar nu weten we gelukkig beter.

    En voor de mensen die dat allemaal niet weten zijn er de mensen van DVD sites
    om ze te waarschuwen voor inferieure produkten.
    En maatschappijen als DFW en RCV brengen nogal vaak slechte
    discs op de markt.

    Boycotten die handel, tenzij de uitgave gewoon goed is want dat mag natuurlijk
    ook gewoon gezegd worden.
    Laatst aangepast door zetmoon : 04-05-2012 om 00:16

  8. #8

    Standaard

    Ik vind je redenering echt zo krom als een hoepel. Een recensie dient om mensen te informeren over een release, goed of fout. Er zijn mensen die het wél interessant vinden om te lezen over de film en de fouten graag goed besproken te zien. Dan maken ze graag zelf een beslissing of de fouten groot genoeg zijn om de release links te laten liggen. Kijk maar naar Gladiator. Ook ik heb genoten van al het pracht van deze film mét verkeerd beeldformaat en resolutie. Dat maakt de film niet minder goed en zoals gezegd is het beeld een stuk scherper en gedetailleerder dan de DVD. En ja, heel veel mensen boeit het niet dat deze film veranderd is naar 1.78:1. Volgens jouw redenering hoeven we helemaal geen recensies meer te maken. Alleen beeld: goed of fout, geluid: goed of fout, extra's: ja of nee.

  9. #9

    Standaard

    Op deze schijf is het beeld bijgesneden tot 1.78:1, dat op een breedbeeld weergever beeldvullend wordt weergegeven. Dit betekent dat er links en rechts beeld mist en boven en onder meer beeldinformatie te zien is
    misschien toch wat beter kijken, want als ik de screenshots vergelijk van dvd en BD dan is de BD puur een open matte, ofwel alleen boven en onder extra beeldinformatie er mist dus rechts/links niets..

    De enige reden die ik me kan bedenken is dat RCV veel geld heeft kunnen besparen op door deze master te kopen (welke waarschijnlijk voor TV bedoeld is en niet voor BD) ipv een goede master..
    Helaas zet RCV dus gewoon hun trend van dvd's verpesten door met BD's..
    Dat er geen extra's op staan zal me een rotzorg zijn, maar het verpesten van de beeldverhouding vindt ik echt een no-no..
    maargoed aan de andere kant mogen we wel weer 'blij' zijn dat ook RCV nu BD's op de markt brengt waardoor de kans groter wordt dat de prijzen van BD's nog sneller zullen dalen zoals ook het geval was bij DVD's...

  10. #10

    Standaard

    Stom heb deze gekocht voor de prachtige fotografie hebben ze het beeldformaat aangepast... Stomme RVC. Ga ze maar weer boycotten en haal mijn spul wel uit het buitenland.

  11. #11

    Standaard

    Trouwens, de USA versie is regiolocked, maar de Spaanse versie van Sony Pictures heeft ook Engelse ondertiteling, dus als je je daarmee weet te redden, is dat ook nog de optie.
    De andere EU versies hebben geen ENG subs.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 10-10-2009 om 09:39 Reden: Die grappen kennen we inmiddels wel.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik vind je redenering echt zo krom als een hoepel. Een recensie dient om mensen te informeren over een release, goed of fout. Er zijn mensen die het wél interessant vinden om te lezen over de film en de fouten graag goed besproken te zien. Dan maken ze graag zelf een beslissing of de fouten groot genoeg zijn om de release links te laten liggen. Kijk maar naar Gladiator. Ook ik heb genoten van al het pracht van deze film mét verkeerd beeldformaat en resolutie. Dat maakt de film niet minder goed en zoals gezegd is het beeld een stuk scherper en gedetailleerder dan de DVD. En ja, heel veel mensen boeit het niet dat deze film veranderd is naar 1.78:1. Volgens jouw redenering hoeven we helemaal geen recensies meer te maken. Alleen beeld: goed of fout, geluid: goed of fout, extra's: ja of nee.
    Ten eerste: een hoepel is niet krom maar rond, een banaan is krom....
    Maar goed, da's mieren-je-weet-wellerij.

    Het feit is gewoon dat deze uitgave niet deugt en dus geboycott moet worden.
    Een simpele melding op de site over het verkeerde beeld en geluid (en foutieve
    info op de cover) is meer dan voldoende.

    Natuurlijk moeten jullie recensies blijven schrijven, maar dan wel over serieuze uitgaven
    die de consument serieus nemen.

  13. #13

    Standaard

    Wat versta je precies onder een simpele melding op de site over het verkeerde beeld en geluid (en foutieve info op de cover)? Geef dat eens aan met een voorbeeld.
    Laatst aangepast door Frank : 10-10-2009 om 09:35

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Wat versta je precies onder een simpele melding op de site over het verkeerde beeld en geluid (en foutieve info op de cover)? Geef dat eens aan met een voorbeeld.
    Men zou een speciale rubriek kunnen maken met "foute" DVD's/Blu-Ray's.

    Als je anno 2009 een DVD of Blu-Ray uitbrengt met de verkeerde beeldverhouding
    dan neem je de consument niet serieus.
    En als je in het geval van Blu-Ray dan ook nog eens 4% versnelling toepast
    (en een interlaced beeld) dan ben je helemaal verkeerd bezig, want dat hoeft helemaal niet meer.

    Dus als een DVD/Blu-Ray ter recensering aangeboden wordt door een
    film maatschappij moet iemand van de site even checken of e.e.a. klopt.
    Zo ja, dan gaat de disc door naar een recensent voor een uitgebreide bespreking
    en beoordeling.
    Zo niet dan boycotten dat ding en terugsturen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Als je anno 2009 een DVD of Blu-Ray uitbrengt met de verkeerde beeldverhouding
    dan neem je de consument niet serieus.
    En als je in het geval van Blu-Ray dan ook nog eens 4% versnelling toepast
    (en een interlaced beeld) dan ben je helemaal verkeerd bezig, want dat hoeft helemaal niet meer.
    Alleen jammer dat JIJ niet de doorsnee consument bent, en helaas maar waar er zijn veel consumenten (ofwel domme mensen) die die zwarte balken irritant vinden en juist bij RCV zeuren waarom ze nog van die balken gebruiken..
    De gemiddelde consument ziet niet eens het verschil tussen een 4x3 letterbox versie of een anamorphic versie. Naast het feit dat zo'n TV master mogelijk een stuk goedkoper is dan de 'goede' master, en bedrijfstechnisch gezien zul je toch ook dan moeten komen dat je beter die 'fullscreen' versie kunt uitbrengen dan een 'dure' versie..

    tja, dat er een paar consumenten zoals wij zijn die het een echte no-no vinden dat men het beeldformaat verkloot, tja daar hebben zij niets mee te maken..

    Overigens ben ik net als de rest van mening dat ook deze discs gewoon gereviewed moeten worden, maar ik ben wel van mening dat er maar een speciaal negatief icoontje hiervoor ontwikkeld moet worden die net als het 'topper' icoontje bij de titel aangeeft dat het om een zeer verkloot beeldformaat gaat. maar om te zeggen dat ze niet gereviewed moeten worden vindt ik toch veel te ver gaan..
    overigens vraag ik me dus weer af wat jij vindt als er geen extra's bij staan (ongeacht wat er in het buitenland zou zijn), want juist mij interesseren extra's helemaal niets en voor mij zou dat dus ook geen punten aftrek zijn (zeker bij dvd, liever die extra ruimte gebruiken voor beter beeld/geluid dan voor enige extra/commentaartrack)..

  16. #16

    Standaard

    Laatst aangepast door Ludo Keeris : Vandaag om 10:39. Reden: Die grappen kennen we inmiddels wel.
    Misschien is 't jouw gevoel voor humor niet, maar wees dan niet zo kinderachtig om 't verwijderen.
    Want zolang RCV fouten maakt, zal ik grappen blijven maken.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 10-10-2009 om 12:48

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Ten eerste: een hoepel is niet krom maar rond, een banaan is krom....
    Maar goed, da's mieren-je-weet-wellerij.

    Het feit is gewoon dat deze uitgave niet deugt en dus geboycott moet worden.
    Een simpele melding op de site over het verkeerde beeld en geluid (en foutieve
    info op de cover) is meer dan voldoende.

    Natuurlijk moeten jullie recensies blijven schrijven, maar dan wel over serieuze uitgaven
    die de consument serieus nemen.
    Kun je dat dan uiteindelijk niet over elke recensie schrijven? Bij een goede beoordeling kun je immers ook net zo goed alleen 'beeld en geluid zijn perfect' schrijven. Het doel van een recensie is wat dieper op een uitgave te gaan, aangeven waarom iets niet goed is.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Misschien is 't jouw gevoel voor humor niet, maar wees dan niet zo kinderachtig om 't verwijderen.
    Want zolang RCV fouten maakt, zal ik grappen blijven maken.
    Het heeft niets met kinderachtigheid te maken. Maar als DVD.nl willen wij de samenwerking met RCV graag op goede voet houden. Dan doen dat soort opmerkingen van jou die samenwerking geen goed.
    Wij hebben daarom de policy om altijd dat soort opmerkingen te verwijderen. Dat geldt ook voor nutteloze opmerkingen over andere maatschappijen.
    Kritiek is goed en zinvol, maar flauwe grappen die nergens over gaan werken alleen maar averechts.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #19

    Standaard

    Laten we dat even ontleden, want ik vind het nogal een gemakkelijk antwoord:

    Dus jij stelt, dat wanneer bv. RCV een matig product op de markt brengt en de arme betalende consument daar de spot mee drijft, (wie bewust fouten maakt, moet kritiek kunnen weerstaan, in welke vorm dan ook)
    dat ze tegen jullie zeggen:
    Zeg DVD.nl, die leden van jullie drijven de spot met ons, dus zodoende willen we geen zaken meer met jullie doen.

    Acht jij zoiets realistisch?
    Kennen ze het gezegde Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten niet?

    Een beetje satire lijkt me niets mis mee...
    Laatst aangepast door -Jaap- : 10-10-2009 om 15:17

  20. #20

    Standaard

    Vrijheid van meningsuiting, daar vallen toch ook flauwe grappen onder? Als een bedrijf een slecht product op de markt brengt, dan mogen wij consumenten daar best wat over zeggen / grapjes erover maken.


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Laten we dat even ontleden, want ik vind het nogal een gemakkelijk antwoord:

    Dus jij stelt, dat wanneer bv. RCV een matig product op de markt brengt en de arme betalende consument daar de spot mee drijft, (wie bewust fouten maakt, moet kritiek kunnen weerstaan, in welke vorm dan ook)
    dat ze tegen jullie zeggen:
    Zeg DVD.nl, die leden van jullie drijven de spot met ons, dus zodoende willen we geen zaken meer met jullie doen.

    Acht jij zoiets realistisch?
    Kennen ze het gezegde Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten niet?

    Een beetje satire lijkt me niets mis mee...
    Ja, dat is realistisch. Daar zijn we in het verleden op aangesproken.
    Dat er kritiek is, is geen probleem. Dat vindt ook RCV niet.
    Maar aan opmerkingen zoals jij die gemaakt hebt zijn wij op aangesproken.
    Daar is RCV (en de andere maatschappijen) niet van gediend.
    En in mijn ogen terecht.

    @ Daan: vrijheid van meningsuiting is een uitstekend recht. Maar nog altijd wel met respect naar anderen toe. Schelden hoort in mijn ogen niet tot de vrijheid van meningsuiting.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #22

    Standaard

    Ok, ik wist niet dat er gescholden werd oid, dan snap ik de tumult. Ik dacht een flauwe grap, wat in mijn inziens ook behoort tot vrijheid van meningsuiting.


  23. #23

    Standaard

    MOD EDIT: en hier wou ik het bij laten. Ik heb je uitgelegd waarom ik deze opmerkingen hier niet wil.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 10-10-2009 om 16:43

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik vind je redenering echt zo krom als een hoepel. Een recensie dient om mensen te informeren over een release, goed of fout. Er zijn mensen die het wél interessant vinden om te lezen over de film en de fouten graag goed besproken te zien. Dan maken ze graag zelf een beslissing of de fouten groot genoeg zijn om de release links te laten liggen. Kijk maar naar Gladiator. Ook ik heb genoten van al het pracht van deze film mét verkeerd beeldformaat en resolutie. Dat maakt de film niet minder goed en zoals gezegd is het beeld een stuk scherper en gedetailleerder dan de DVD. En ja, heel veel mensen boeit het niet dat deze film veranderd is naar 1.78:1. Volgens jouw redenering hoeven we helemaal geen recensies meer te maken. Alleen beeld: goed of fout, geluid: goed of fout, extra's: ja of nee.
    Correct. Een recensie gaat ook over de inhoudt van de film. Blijkt dat de film op zich wel goed is maar niet goed op schijf gezet kun je kijken naar buitenlandse alternatieven.

    Meteen afschrikken door te zeggen dat er van alles aan mankeert is ook wel erg kort door de bocht en kunnen mensen een pracht van een film missen alleen omdat de drager niet voldoet?!
    Laatst aangepast door hstadman : 10-10-2009 om 16:45

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Maar aan opmerkingen zoals jij die gemaakt hebt zijn wij op aangesproken.
    Dan heb ik één mededeling voor RCV:
    Vraag je af WAAROM mensen dat roepen, en ga niet roepen dat je er niet tegen kan, want dan kan je heel internet wel opdoeken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •