Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 67 worden weergegeven.

Discussie: dvd.nl ruilbeurs?

  1. #26

    Standaard

    Op zich vind ik het een leuk idee, maar als er kosten bij komen kijken alweer veel minder. Er moet natuurlijk wel een bepaalde "winst" te behalen zijn. En als de kosten hoger zijn dan de waarde van je ruil-deals dan heeft het natuurlijk weinig zin. Dan is het toch wat makkelijker om gewoon via Internet te ruilen of te kopen. Het heen-en-weer gesleep van al die dvd's (waarvan je niet eens zeker weet of je ze kwijt raakt) is ook zo'n gedoe. Ik heb dus grote twijfels.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Op zich vind ik het een leuk idee, maar als er kosten bij komen kijken alweer veel minder. Er moet natuurlijk wel een bepaalde "winst" te behalen zijn. En als de kosten hoger zijn dan de waarde van je ruil-deals dan heeft het natuurlijk weinig zin. Dan is het toch wat makkelijker om gewoon via Internet te ruilen of te kopen. Het heen-en-weer gesleep van al die dvd's (waarvan je niet eens zeker weet of je ze kwijt raakt) is ook zo'n gedoe. Ik heb dus grote twijfels.
    Eens en oneens, via internet wordt vaak op specifieke titels gezocht maar als je ergens fysiek de DVD's ziet staan ben je al sneller geneigd meer te kopen dan je van plan was. Bovendien kun je als verkoper ook acties bedenken waardoro je je winst kunt vergroten. Daaraast kan niemand een garantie geven dat je winst gaat maken natuurlijk. Maar ik kan je verzekeren dat er serieus naar gekeken wordt en dat een van de doelen is om zo laag mogelijke kraamkosten te realiseren.
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 31-10-2009 om 08:07

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Op zich vind ik het een leuk idee, maar als er kosten bij komen kijken alweer veel minder. Er moet natuurlijk wel een bepaalde "winst" te behalen zijn. En als de kosten hoger zijn dan de waarde van je ruil-deals dan heeft het natuurlijk weinig zin. Dan is het toch wat makkelijker om gewoon via Internet te ruilen of te kopen. Het heen-en-weer gesleep van al die dvd's (waarvan je niet eens zeker weet of je ze kwijt raakt) is ook zo'n gedoe. Ik heb dus grote twijfels.
    Wil ook niet pessimistisch klinken maar kan mij de bezorgdheid van Richard wel voorstellen. Om uberhaubt alle kosten van reizen en eten eruit te krijgen moet je toch aardig wat omzetten, laat staan winst maken. Denk dat € 100.-- voor gemaakte kosten wel een aardig reeel gemiddelde is. Dan pas begint het verdienen en tja, met deze crisis willen mensen best nog geld uitgeven maar dan vaak tegen absurd lage prijzen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    Jullie hebben het allemaal over "verdienen", maar ik denk wat ook meespeelt is dat je anders misschien titels helemaal niet kwijt raakt en op zo'n beurs zijn die mogelijkheden groter. En dan is alles wat je op die manier verkoopt "winst".

    @ Albert: ik denk dat je de kosten van 100 euro toch wel hoog inschat. Of je moet uit Groningen komen met de trein en de beurs is in Maastricht.
    Qua kraamkosten proberen we de prijs zo aantrekkelijk mogelijk te houden.
    En het is niet verboden om een zakje met boterhammen mee te nemen
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #30

    Standaard

    Is het een idee om een ruilbeurs bij iemand thuis te houden. Zoals Coen zegt als iedereen een rugzak vol met dvd's meeneemt dan moet dat volgens mij best kunnen.

    Ik zou ook best naar een beurs gaan. Maar ik zie het niet zitten om een stand te huren. Dan gaan de kosten weer erg omhoog. En ik verkoop mijn dvd's nu meestal voor een paar euro .
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Jullie hebben het allemaal over "verdienen", maar ik denk wat ook meespeelt is dat je anders misschien titels helemaal niet kwijt raakt en op zo'n beurs zijn die mogelijkheden groter. En dan is alles wat je op die manier verkoopt "winst".

    @ Albert: ik denk dat je de kosten van 100 euro toch wel hoog inschat. Of je moet uit Groningen komen met de trein en de beurs is in Maastricht.
    Qua kraamkosten proberen we de prijs zo aantrekkelijk mogelijk te houden.
    En het is niet verboden om een zakje met boterhammen mee te nemen
    Je moet kosten altijd reeel en hoog inschatten en dan nog valt het vaak tegen. Je bent sneller meer kosten kwijt dan je denkt en je geeft het zelf al aan. Niet iedereen woont in de buurt....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Ik sta vrij regelmatig op een platen- en CD beurs, waar een stand soms 70 euro kost. Zelfs dan kom ik qua kosten niet of nauwelijks aan de 100 euro. En als een kraam op de DVD beurs 70 euro gaat kosten doe ik in ieder geval niet mee...

    @ Bettina: aan huis lijkt me wat te kleinschalig ingeschat. Of je moet iemand weten met een heel groot huis...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #33

    Standaard

    als je t in tilburg doet,kom ik met mijn verzameling.
    1000+stuks...

    zon kraam kan toch nooit veel kosten...

    succes met t regelen en hou me aub op de hoogte...(pm)

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons Bekijk bericht
    als je t in tilburg doet,kom ik met mijn verzameling.
    1000+stuks...

    zon kraam kan toch nooit veel kosten...
    Die Tilburgse sporthal zal denk ik zo'n €2000 kosten excl. BTW (afgaande op mijn ervaringen met het huren van dergelijke ruimtes). Als er 30 man komen, kost die kraam dus wel degelijk 70€.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  10. #35

    Standaard

    Dat ligt er aan hoeveel kramen je kwijt kan natuurlijk, een ruimte waar 300 kramen in gaan voor diezelfde prijs zal een heel ander prijs per kraam opleveren dan als er maar 100 kramen in gaan. Jij neemt een verkeerd uitgangspunt. Je moet uitgaan van de hoeveelheid kramen, de kosten en dan kun je kijken wat je minimum prijs moet zijn voor 1 kraam.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Die Tilburgse sporthal zal denk ik zo'n €2000 kosten excl. BTW (afgaande op mijn ervaringen met het huren van dergelijke ruimtes). Als er 30 man komen, kost die kraam dus wel degelijk 70€.
    Jij 'denkt' dat ie dat gaat kosten, maar wij hebben onze connecties Als het allemaal doorgaat tenminste... En een kraam voor €70,00? Nee dat zal het denk ik niet gaan worden. Maar goed, alle mogelijkheden staan nog open.

    Wat ik jammer vind is dat er meer negatieve dan positieve reacties komen. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar het zou een mooie kans zijn voor de bluray verzamelaars om van hun complete collectie af te komen en voor de dvd handelaars/verzamelaars om hun slag te slaan. In Tilburg en omgeving zijn nog redelijk wat kraamhouders die vaak op de 'gewone markt' staan met dvd's enzo. Voor hen is dit natuurlijk ook lucratief. Dat soort mensen zullen er nu ook staan en handelen. Laat de promo maar aan ons (DVD.nl) over en laten we eerst even onze connecties afwachten mbt de prijs. Dan pas praten we verder...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Jij 'denkt' dat ie dat gaat kosten, maar wij hebben onze connecties Als het allemaal doorgaat tenminste... En een kraam voor €70,00? Nee dat zal het denk ik niet gaan worden. Maar goed, alle mogelijkheden staan nog open.

    Wat ik jammer vind is dat er meer negatieve dan positieve reacties komen. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar het zou een mooie kans zijn voor de bluray verzamelaars om van hun complete collectie af te komen en voor de dvd handelaars/verzamelaars om hun slag te slaan. In Tilburg en omgeving zijn nog redelijk wat kraamhouders die vaak op de 'gewone markt' staan met dvd's enzo. Voor hen is dit natuurlijk ook lucratief. Dat soort mensen zullen er nu ook staan en handelen. Laat de promo maar aan ons (DVD.nl) over en laten we eerst even onze connecties afwachten mbt de prijs. Dan pas praten we verder...
    +1
    Inderdaad heel erg jammer van de negatieve reacties.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Jij 'denkt' dat ie dat gaat kosten, maar wij hebben onze connecties Als het allemaal doorgaat tenminste... En een kraam voor €70,00? Nee dat zal het denk ik niet gaan worden. Maar goed, alle mogelijkheden staan nog open.

    Wat ik jammer vind is dat er meer negatieve dan positieve reacties komen. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar het zou een mooie kans zijn voor de bluray verzamelaars om van hun complete collectie af te komen en voor de dvd handelaars/verzamelaars om hun slag te slaan. In Tilburg en omgeving zijn nog redelijk wat kraamhouders die vaak op de 'gewone markt' staan met dvd's enzo. Voor hen is dit natuurlijk ook lucratief. Dat soort mensen zullen er nu ook staan en handelen. Laat de promo maar aan ons (DVD.nl) over en laten we eerst even onze connecties afwachten mbt de prijs. Dan pas praten we verder...

    Sorry als mijn reactie niet positief overkwam ik bedoel het positief. Ik zie zoiets zeker zitten.
    Maar ik denk dat ik dan meer kom om te kopen dan om te verkopen
    ik heb niet zo heel veel te verkopen dus een kraampje is niet echt de moeite denk ik
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Sorry als mijn reactie niet positief overkwam ik bedoel het positief. Ik zie zoiets zeker zitten.
    Maar ik denk dat ik dan meer kom om te kopen dan om te verkopen
    ik heb niet zo heel veel te verkopen dus een kraampje is niet echt de moeite denk ik
    Maar die mensen moeten er ook zijn Bettina, want zonder kopers zijn verkopers ook maar mensen met een hele hoop spullen waar ze vanaf willen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #40

    Standaard

    Het lijkt mij zelf wel leuk om daar heen te gaan. Je gaat er denk ik niet alleen hem voor de dvd's maar denk ik ook om met mensen van het forum te kletsen hun te ontmoeten en voor de gezelligheid.

    Het is toch ook een idee, om mensen die veel te verkopen hebben zelf een kraampje te laten neerzetten. En dat bijv. Dvd.nl of een paar mensen samen een of twee kraampjes kopen en daar alle mensen die een tas vol meehebben neertezetten voor een paar euro?
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Het lijkt mij zelf wel leuk om daar heen te gaan. Je gaat er denk ik niet alleen hem voor de dvd's maar denk ik ook om met mensen van het forum te kletsen hun te ontmoeten en voor de gezelligheid.

    Het is toch ook een idee, om mensen die veel te verkopen hebben zelf een kraampje te laten neerzetten. En dat bijv. Dvd.nl of een paar mensen samen een of twee kraampjes kopen en daar alle mensen die een tas vol meehebben neertezetten voor een paar euro?
    Samen met meerdere mensen 1 kraam huren zal vast tot de opties behoren. Zeker als je niet al te veel te koop hebt, maar toch graag een kraam wilt, is op die manier het kostenplaatje een beetje in toom te houden...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Het lijkt mij zelf wel leuk om daar heen te gaan. Je gaat er denk ik niet alleen hem voor de dvd's maar denk ik ook om met mensen van het forum te kletsen hun te ontmoeten en voor de gezelligheid.

    Het is toch ook een idee, om mensen die veel te verkopen hebben zelf een kraampje te laten neerzetten. En dat bijv. Dvd.nl of een paar mensen samen een of twee kraampjes kopen en daar alle mensen die een tas vol meehebben neertezetten voor een paar euro?
    Dat kan alleen op een bestaande beurs en dan moet onderverhuur van een kraam wel mogen. Laten we even afwachten wat er nu achter de schermen speelt en zodra er meer informatie bekend is gaan we verder. Maar ideeën mag je natuurlijk altijd blijven posten.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik sta vrij regelmatig op een platen- en CD beurs, waar een stand soms 70 euro kost. Zelfs dan kom ik qua kosten niet of nauwelijks aan de 100 euro. En als een kraam op de DVD beurs 70 euro gaat kosten doe ik in ieder geval niet mee...

    @ Bettina: aan huis lijkt me wat te kleinschalig ingeschat. Of je moet iemand weten met een heel groot huis...
    Niet om het een of ander maar loop jij dan naar die beurs of zo, kost je auto of de trein / bus niets, vertel, vertel...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #44

    Standaard

    Het lijkt me een tof idee. Ik denk dat er ook best wel wat mensen op af komen als er weinig of geen entree hoeft worden betaald en als er in de omgeving en/of op marktplaats advertenties geplaatst worden. En de beurs wordt waarschijnlijk nog aantrekkelijker als er sponsoren (handelaren) zijn die daar spullen aanbieden tegen mooie prijzen. Mits het niet 2 uur reizen is, zou ik in ieder geval zeker langs komen.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Niet om het een of ander maar loop jij dan naar die beurs of zo, kost je auto of de trein / bus niets, vertel, vertel...
    Ik ga altijd met de auto, anders kan ik m'n spullen niet meenemen... Verder dan Utrecht/Hoorn ga ik niet. Dus laat de autokosten zo'n 15 euro (hooguit) zijn en soms nog wat parkeergeld. Een maximale kraamhuur is 70 euro (dat is in de RAI in Amsterdam).
    Dus dan zit ik op 85 euro. Dan misschien nog een kop koffie (eten en drinken neem ik zelf mee). Veel meer kost het me niet.

    Dus aangezien de kraamprijs van de DVD ruilbeurs nooit en te nimmer de 70 euro zal halen (zelfs de helft daarvan zou ik al veel te veel vinden) denk ik dat de algehele kosten best mee zullen vallen, ook al kom je van wat verder.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik ga altijd met de auto, anders kan ik m'n spullen niet meenemen... Verder dan Utrecht/Hoorn ga ik niet. Dus laat de autokosten zo'n 15 euro (hooguit) zijn en soms nog wat parkeergeld. Een maximale kraamhuur is 70 euro (dat is in de RAI in Amsterdam).
    Dus dan zit ik op 85 euro. Dan misschien nog een kop koffie (eten en drinken neem ik zelf mee). Veel meer kost het me niet.

    Dus aangezien de kraamprijs van de DVD ruilbeurs nooit en te nimmer de 70 euro zal halen (zelfs de helft daarvan zou ik al veel te veel vinden) denk ik dat de algehele kosten best mee zullen vallen, ook al kom je van wat verder.
    Maar goed, dat ben jij en nu baseer jij de kosten op basis van ik woon niet te ver af..Wat denk je van al die mensen die een aantal uren in de auto moeten zitten, heen en terug?. Ben je gauw € 50 euro aan reiskosten kwijt. Hier bovenop komen al je genoemde kosten. Zit ik al dik boven de 100 euro zelfs. Geeft niet als je genoeg kunt verkopen en meenemen, maar wel verstandig om de kosten reeel in te schatten zodat je weet wat je mee moet nemen en verkopen om uit de kosten te komen, laat staan winst te maken....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #47

    Standaard

    Wellicht dat er onder de leden iemand is die een flinke ruimte tot zijn of haar beschikking heeft, zodat huurprijs niets of nihil is. Ik denk bv aan de aula van een school (voortgezet onderwijs). Daar staan meestal ook zat tafels die als kraam dienst kunnen doen. Inkomsten koffie en versnaperingen zijn dan voor de school. Ik ben zelf leerkracht op een basisschool, maar e ruimte die ik hier op school heb is echt veel te klein...

  23. #48

    Standaard

    Ik zal een vriend van me eens peilen. Hij is concierge op school in Geldrop.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  24. #49

    Standaard

    Kijk!! Daar heb je wat aan.... Stel je voor dat het kan, dan is het hele kostenverhaal al zo goed als opgelost...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    Wellicht dat er onder de leden iemand is die een flinke ruimte tot zijn of haar beschikking heeft, zodat huurprijs niets of nihil is. Ik denk bv aan de aula van een school (voortgezet onderwijs). Daar staan meestal ook zat tafels die als kraam dienst kunnen doen. Inkomsten koffie en versnaperingen zijn dan voor de school. Ik ben zelf leerkracht op een basisschool, maar e ruimte die ik hier op school heb is echt veel te klein...
    Op een basisschool zou dit een uitkomst kunnen zijn. Ga je richting (grotere) voortgezet onderwijs scholen, dan krijg je al snel te maken met beveiliging die de school moet openen en/of toestemming vragen aan de directie. Ikzelf geef les op een ROC, daar zou ik dus het beveiligings bedrijf moeten inschakelen voor openstelling van het gebouw en dat brengt kosten met zich mee.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •