Pagina 2 van 22 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 544 worden weergegeven.

Discussie: Laserdiscs

  1. #26

    Standaard

    Is hier verder niemand die nog laserdiscs spaart of heeft?

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Dit zijn inderdaad erg mooie uitgaves, neemt alleen wel aardig wat kastruimte in beslag
    Echt niet

    Een dvd box is vele male dikker.
    Goed ze waren groot, maar er paste er echt enorm veel in een kast!
    En ik had er rond de 1000.
    Stop dat maar eens als dvd's in een kast

    Nu heb ik alleen die dikke starwars trilogy en japanse phantom als sentiment
    De rest heb ik allemaal verkocht!

    Nu hou ik lekker de illusie hoog!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-10-2009 om 15:20
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Volgens mij nemen ze evenveel ruimte in: Laserdiscs zijn hoger en dieper. Want als je drie 4 laserdisc op elkaar legt en 4 dvd's 2 boven / 2 naast elkaar krijg je ongeveer twee even grote stapels....

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Há, ik ben nog niet overtuigt!
    Bij 4 misschien!

    Doe maar eens met 100
    Maar dan niet met die grote boxen.
    puur alleen de clv's..

    Aan de andere kant, ook die illusie wil ik intact laten!

    Blu-ray is weer een heel ander verhaal!
    Doosjes zijn dan dunner en lager!

    Maar ik heb wel veel sentiment bij Laserdiscs!
    Introductie van Dolby Digital bij 'Clear and present Danger'
    Introductie van DTS, geloof nog bij Jurrasic Park CAV.
    Dus de noodzaak voor een apparatuur ugrade
    En inderdaad soms hele mooie hoezen.

    Dus was wel effe leuk om deze draad te lezen.
    Maar ben nu volledig en exclusief blu-ray......, en hou de illusie hoog!
    Zoals ook oudere liefdes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    Ach ik ben ook aan de blu ray, maar huur vooral en koop steeds minder. Heb alle titels die ik leuk vind al op dvd en meerdere malen gezien. Heb geen behoefte aan ook nog een blu ray versie in mijn kast die ik maar een keer ga kijken. Voor de kijk blu ray en voor de heb laserdiscs.

    HIer Carrie, leuke gatefold CAV editie met Audio Commentaar van de schrijver Larry Cohen en een Isolated music score. (Kan me niet eherinneren die al beluisterd te hebben, misschien binnenkoort eens doen. Verder geen noemenswaardige extra's. Film is 1:1,33 weergegeven, met 'soft mate', bevat dus extra beeld boven en onder.





    Morgen: Citizen Kane

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Há, ik ben nog niet overtuigt!
    Bij 4 misschien!

    Doe maar eens met 100
    Maar dan niet met die grote boxen.
    puur alleen de clv's..

    Ik heb het nog eens nagekeken en 100 laserdiscs nemen qua kastbreedte evenveel ruimte in beslag als 100 dvd's met het verschil dat ik achter de dvd's nog ruimte heb voor nog 100 dvd's. En dan zitten er inderdaad wel wat box sets en CAV edities tussen en zijn de dvd's iets hoger (5cm = 20%) maar dat zet het verschil niet recht. Dus ze ontlopen elkaar niet veel.

    Maar in de praktijk nemen dvd's echter wel meer ruimte in, omdat ik ze niet dubbel achter elkaar in de kast zet.

  7. #32

    Standaard

    Plaats CItizen Kane nu vast, heb er immers nog een hoop te gaan.

    Geweldige 3 disc CAV editie. Citizen Kane was in 1987 ook de eerste LD van Criterion, maar dat was een box. Dit is een re issue uit 1991, met extra's.

    Extra's Audio commentary
    Interviews with 35 directors and actors
    An interesting student (age 18) short film by Welles: "The Hearts of Age"
    73 min. documentary "The Legacy of Citizen Kane"
    Stills
    Storyboard.





    Volgende: Close Encounters of the Third Kind

  8. #33

    Standaard

    Mooi hoor.

    Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik het Laserdisc-tijdperk nooit bewust heb meegemaakt.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Mooi hoor.

    Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik het Laserdisc-tijdperk nooit bewust heb meegemaakt.

    Mwah, heeft je een hoop geld gescheeld.

  10. #35

    Standaard

    Close encounter of teh Third Kind. Criterion editie & Collector's edition.

    De eerste bevat het origineel (via programmering van de hoofdstukken) en de SE, de tweede de definiteve versie die Spielberg er in de jaren 90 van maakte. Tegenwoordig is er een blu ray met alle drie de versies.

    Beide boxen bevatten schitterende extra's

    Extra's Criterion Collection:

    - Exclusive restoration of the 1977 version
    - Added scenes to the 1980 Special Edition Version
    - An interactive documentary with Spielberg and others

    Extra's Collector's editie:

    - A new 140 minute making-of documentary featuring interviews with Steven Spielberg and other cast and crew members
    - Behind-the-scenes footage
    - Outtakes







    Next: Crash (Cronenberg)
    Laatst aangepast door Reinbo : 24-10-2009 om 13:17

  11. #36

    Standaard

    Crash & Dead Ringers twee juweeltjes van Cronenberg. Op de box van Dead Ringers (ik heb ook de single disc editie) staan ook nog twee vroege films van Cronenberg: Stereo & Crimes of the Future. Persoonlijk vond ik daar niet zoveel aan.

    Beide films bevatten audio commentaar van Cronenberg, die altijd zeer veel interessante informatie geeft. Een topper op dat gebeid. Bij Dead Ringers verteld ook Jeremy Irons hoe hij de tweeling zo voortreffelijk heeft kunnen neerzetten.

    Extra's Crash:
    - Audio commentary by David Cronenberg, theatrical trailers
    - a making-of featurette.


    Extra's Dead Ringers:
    - Audio commentary by David Cronenberg, Jeremy Irons, 'Ronald Sanders' , Carol Spier, and 'Peter Sushitzky'
    - Theatrical trailer
    - Publicity and production stills
    - Original designs for the opening title sequence
    - Still gallery of drawings and photographs of the medical instruments and sculptures designed for the movie
    - Material about the special effects
    - The David Cronenberg featurette Crimes of the Future (1970).











    Laatst aangepast door Reinbo : 24-10-2009 om 10:52

  12. #37

    Standaard

    Heb zelf zo'n 430 laserdiscs waarvan 41 met DTS geluid;
    hieraan kan zelfs een DTS-HDMA track op Blu-ray niet aan tippen!
    Het ligt er wel aan welke uitgave het betreft, maar over het algemeen
    hoor ik liever een LD dan een DVD-Blu-ray.....

  13. #38

    Standaard

    Begrijp dat ld mooi is maar nu draaf je door...........
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #39

    Standaard

    Nee hoor, ik onderschrijf Jaco's bevindingen. en dat al op basis van een AC3 DD track. Heb de laatste weken zowel laserdiscs als blu rays gekeken. En qua dynamiek blazen laserdiscs ook menig blu ray weg . Die laatsten winnen wel op het gebied van fidelty. Enkel Uncompressed PCM komt in de buurt, maar die DTS HDMA tracks zeer zeker niet.

    Geloof dus graag dat DTS laserdiscs het beste geluid hebben.

  15. #40

    Standaard

    Als ik wil kan ik zelfs dolby surround beter laten klinken dan dts hd ma maar daarmee is dolby surround nog niet beter.....

    Het maakt mij echt niet uit als het echt beter is, lijkt mij wel grappig, maar zou wel graag een onderbouwing willen hebben door bv de specs van de setup, instellingen, akoestiek enz. enz.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #41

    Standaard

    Denon AVC1 aangesloten via ananloge uitgangen 5.1 van Sony BP550 blu ray speler/ Pioneer 909 LD speler via RF AC3.

    Het verschil is gigantisch. Met betere instellingen en akoestiek draai je dat niet om.

  17. #42

    Standaard

    Jemig, LaserDiscs..... Heb nog een hele zooi Amerikaanse schijven staan. Speler heeft helaas enige tijd geleden het loodje gelegd. Heb ook wel een aantal bijzondere items en boxen, zoals de Pocahontas box, Star Wars Trilogy, The Nightmare Before Christmas, The Lion King, The Sound of Music...

    Ik lees nogal stevige beweringen over het geluid hier... Hm wel interessant om te lezen, hoewel ik toch méér dan dik tevreden ben over het HD geluid van blu-ray. Qua beeld kan het in ieder geval niet tippen aan DVD of Blu-ray...!
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  18. #43

    Standaard

    Nog maar even een schijfje voor tussendoor: Diva, geen extra's





    Morgen: Dr. Strangelove

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Denon AVC1 aangesloten via ananloge uitgangen 5.1 van Sony BP550 blu ray speler/ Pioneer 909 LD speler via RF AC3.

    Het verschil is gigantisch. Met betere instellingen en akoestiek draai je dat niet om.
    Dat is dan knap aangezien ld niet verder dan de dts core komt van blu ray....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dat is dan knap aangezien ld niet verder dan de dts core komt van blu ray....
    Tja, ik ga gewoon af op wat ik hoor en vooral voel. Wellicht heeft Scheringa iets met blu ray te maken.....

  21. #46

    Standaard

    Het zal ook wel met de DAC's van je Sony speler te maken hebben, want dat kan echt wel beter!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Het zal ook wel met de DAC's van je Sony speler te maken hebben, want dat kan echt wel beter!
    Geloof graag dat het beter kan, maar het verschil is me te groot om te geloven dat het daar aan ligt.... Het is ook gewoon een hele andere sound. Eentje die mij beter ligt bij actie films.


    Bij dvd gebruik ik ook liever een dynamische koptelefoon,maar voor vinyl zweer ik bij electrostaat. Die laatset is natuurlijk zuiverder, maar dat is niet altijd gewenst.

  23. #48

    Standaard

    Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

    Criterion en Cloumbia Tristar

    Hij is nog nieuw, heb geen idee hoe de gatefold hoes er van binnen uit ziet en of er een screenplay in zit. (Ik vermoed van niet)

    Extra's CC:

    - Transferring Dr. Strangelove to video
    - An atomic-age archive paccked with films and photos about nuclear wapons and civil defense including "Duck and Cover"
    - Original theatrical trailer
    - Cast and crew filmography. The first pressing included an early screenplay draft. It was removed in newer pressings, because Stanley Kubrick didn't like it.




  24. #49

    Standaard

    The Fisher King. Valt me zelf ook op dat ik nogl wat Gilliam films op LD van Criterion heb. Dat verdienen zijn bijzondere werkjes ook zeker.

    Deze disc bevat audo commentaar, maar Gillam is een erg leuk verteller, dus een lust voor het oor. Daarnaast nog wat deleted scenes, trailers en productie tekeningen.



    Laatst aangepast door Reinbo : 25-10-2009 om 10:07

  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Denon AVC1 aangesloten via ananloge uitgangen 5.1 van Sony BP550 blu ray speler/ Pioneer 909 LD speler via RF AC3.

    Het verschil is gigantisch. Met betere instellingen en akoestiek draai je dat niet om.

    Ik kan zeker beamen dat het geluid op LD veelal beter was dan de dvd.
    Vooral de japanse Phantom Menace laserdisc had een veel beter DDEX track dan de dvd. (Amerika bracht hem niet uit op LD???)
    De openings scene waar het schip in de hangar onploft, deed het hele huis schudden, en dat miste ik een beetje bij dvd.
    Of het echter beter is dan Blu-ray kan ik niet meer testen en durft dat dan ok niet te beweren.
    Maar met een beetje logisch nadenken, kan ik niet anders dan Albert gelijk geven.

    Maar wat was die 909 een mooi apparaat, wel al mijn derde toen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 22 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •