Pagina 3 van 22 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 544 worden weergegeven.

Discussie: Laserdiscs

  1. #51

    Standaard

    Ik zal het geluid nog eens een op een moeten testen, maar toen ik laatst Armaggedon op LD keek viel me op dat het geluid veel voller was dan bijvoorbeeld de blu ray van Australia (DTS HD track), (waar toch ook een indrukwekkende stampede in zit) Wellicht mixen ze die blu ray tracks wat meer af op de 'standaard' home theater. Lang niet alle buren zullen blij zijn met een dansende subwoofer.

  2. #52

    Standaard

    Ben zelf nog in het bezit van ca. 450 laserdiscs, waarvan echter aangetast zijn door laserrot. Dit medium stond aan de basis van het digitale surroundgeluid. Hulde.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Ik zal het geluid nog eens een op een moeten testen, maar toen ik laatst Armaggedon op LD keek viel me op dat het geluid veel voller was dan bijvoorbeeld de blu ray van Australia (DTS HD track), (waar toch ook een indrukwekkende stampede in zit) Wellicht mixen ze die blu ray tracks wat meer af op de 'standaard' home theater. Lang niet alle buren zullen blij zijn met een dansende subwoofer.
    Er wordt meestal inderdaad Dynamic Range Compression over home theater mixen gehaald.
    Naar horen zeggen klonk in de bios het neerstorten van het vliegtuig in ''Knowing'' echt ongelooflijk heftig, terwijl het op BD ook best goed klonk, maar niet oorverdovend heftig.

    Beluister dan maar eens de soortgelijke scene in de film ''Oorlogswinter'', dat klinkt pas echt heftig, omdat er op de PCM track t.o.v. de bioscoopmix geen dynamiekcompressie is toegepast. (heeft editor Job ter Burg mij zelf verteld)

  4. #54

    Standaard

    The Game. Lange tijd een gewild collector's item omdat het audio commentaar exclusief van Criterion was. Totdat ze de rechten hiervan verkochten voor een SE DVD release in 2006. Wat overblijft is een stoere hoes.

    Extra's:
    - Screen-specific audio commentary by David Fincher, 'Michael Douglas' and others
    - Behind-the-scenes footage
    - Storyboards
    -Production design artwork
    - An alternate ending
    - Original theatrical trailer
    - Teaser trailer
    - Psychological test film.




  5. #55

    Standaard

    Who you're gonna call?

    Een van de leukere en origineelste komedies uit de jaren 80. Kwam te gelijk uit met Gremlins die ik toen leuker vond. Maar Ghostbusters is de film die jaren na dato toch meer tot icoon is uitgeggroied. Dat heeft Criterion goed gezien.

    Vreemd dat de film ng geen remake heeft gekregen, want het onderwerp leent zich er prima voor. Maar of de digitale effecten ook beter zullen zijn dan de optische, ik betwijfel het. Let vooral op de leuke plaatjes van de miniaturen in de binnenhoes.

    Extra's:

    - Making-of section
    - Photo essay illustrating the building of sets and ghosts
    - Other original conceptual illustrations and storyboards.




  6. #56

    Standaard

    Ik ben net na het LD-tijdperk ingestapt en mag dit topic graag volgen.

    Erg leuk om te zien dat er nog verzamelaars zijn die hun collectie LD's mooi in stand houdt
    Ik vraag me af of er over 10 á 15 jaar ook mensen zijn die hun volledige DVD verzameling nog pronkend in een kast hebben staan

  7. #57

    Standaard

    Alsjeblieft GEEN remake van Ghostbusters!!

    Lukt toch niet om Ghostbuster te toppen. Het is namelijk de unieke vibe tussen Murray, Aykroyd, Ramis, Weaver, Hudson enz. die deze film zo uniek maakt en niet de effecten!!...het plezier straalt er vanaf en is gewoonweg niet te acteren...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Alsjeblieft GEEN remake van Ghostbusters!!

    Lukt toch niet om Ghostbuster te toppen. Het is namelijk de unieke vibe tussen Murray, Aykroyd, Ramis, Weaver, Hudson enz. die deze film zo uniek maakt en niet de effecten!!...het plezier straalt er vanaf en is gewoonweg niet te acteren...
    Verkeerde topic??

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Verkeerde topic??
    Nee hoor...

    Lees maar een paar postjes terug wat Reinbo over de ld van Ghostbusters schrijft......

    Hij schrijft daar o.a "Vreemd dat de film ng geen remake heeft gekregen, want het onderwerp leent zich er prima voor"
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #60

    Standaard

    Oké, nou goed er bestaat iig een topic over Ghostbusters 3 die er aan zit te komen

  11. #61
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Alsjeblieft GEEN remake van Ghostbusters!!

    Lukt toch niet om Ghostbuster te toppen. Het is namelijk de unieke vibe tussen Murray, Aykroyd, Ramis, Weaver, Hudson enz. die deze film zo uniek maakt en niet de effecten!!...het plezier straalt er vanaf en is gewoonweg niet te acteren...


    Ben het helemaal met je eens. (zoals meestal)
    Absoluut geen remake van deze topper die tot op de dag van vandaag stand houdt!
    De game wordt een beetje als deel 3 gezien, een must voor de fans
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #62

    Standaard

    Nog even eentje met de letter D: Dodeskaden van Kurosawa.

    Geen extra's, wel leuke hoes




  13. #63

    Standaard

    Vandaag mijn favoriete laserdisc: Hard-Boiled Criterion Collectie. Het ultieme actie extravaganza van John Woo. Heb zowel de CLV als de CAV Disc en van die laatste ook nog een nieuw in cellofaan verpakt exemplaar.

    Extra's:
    - English dub on the left ananlog channel
    - Audio commentary by 'John Woo' , Terence Chang, Roger Avary and Dave Kehr
    - The original cantonese theatrical trailer
    - Two essays
    - Behind the scenes look on the set of Hard Target and the original opening and ending sequences for Hard Boiled (in cantonese).





    Laatst aangepast door Reinbo : 29-10-2009 om 07:59

  14. #64

    Standaard

    I'm Cuba, ofterwel Soy Cuba. Een van de allermooiste films ooit als het gaat om cinematografie. Wellicht propagandistisch, maar de vijf verhalen zijn zeer de moeite waard.

    Deze disc is nog nieuw, weet ook niet hoe de binnenkant eruit ziet. Heb gelukkig ook de dvd zodat ik de film zo af en toe kan kijken. Niet voor niets werd deze film in de USA uitgebracht na inspanningen van Coppola en Scorsese, maar ook PT Anderson is zwaar geïnspireerd door dit cinematografisch meesterwerk. Een must voor elke filmliefhebber.




  15. #65

    Standaard

    Vandaag Natuurlijk Halloween. Heb zowel de CAV als de CLV versie, die eerste heeft leuk audio commetaar van Carpenter en Curtis. Zal later de rest van mijn Halloween collectie en alle spin offs plaatsen.

    Extra's:

    - Audio commentary by 'John Carpenter' , 'Debra Hill' and Jamie Lee Curtis
    - Original theatrical trailer
    - Seperate music and effects track
    - Additional footage shot for the 1980 television release
    - Photo essay on the making, marketing, and mimicking of Halloween
    - Illustrated filmographies of 'John Carpenter' , Donald Pleasence and Jamie Lee Curtis
    - Gene Siskel and Roger Ebert give splatter movies the thumbs down while praising Halloween in a controversial 1980 sneak previews segment
    - Genre guide by John McCarty, including capsule reviews of cold-blooded killer movies from "Bad Seed, The" to Halloween 5 (1989).






  16. #66

    Standaard

    Hier nog een Halloween, enkele vervolgen en een paar spin off's













    Misschien maar eens een marathon houden vandaag.

  17. #67

    Standaard

    Wel appart,die picture disc van Halloween met die man erop die een camera vast heeft....:razz:
    this is my boomstick!!!

  18. #68

    Standaard

    Vandaag twee vroege Kubricks: The Killing & Paths of Glory. Beide discs bevatten geen extra's.




  19. #69

    Standaard

    En nog maar een vroege Kubrick. Tot en met 2001 hebben ze allemaal een Criterion Release gehad. Moet enkel 2001 nog hebben. Spartacus komt over een paar weken aan bod, verder zijn ze nu allemaal geplaatst..



    Laatst aangepast door Reinbo : 01-11-2009 om 11:52

  20. #70

    Standaard

    Waarom zijn Ghostbusters, BladeRunner, the Game en Halloween nooit als Criterion op DVD verschenen? Rechtenkwestie?

  21. #71

    Standaard

    Denk het. De rechten verlopen vaak na enige tijd. Bij Bladerrunner was de rechtenkwestie sowieso een probleem. En bij GB en The Game besloot de studio het blijkbaar zelf een SE te willen uitgeven...

  22. #72

    Standaard

    Is idd een rechtenkwestie... Indertijd was LD weinig bekend bij het grote publiek en dus zagen de studio's er te weinig brood in mbt het grote publiek. Daardoor waren ze niet zo bezitterig met de rechten en zijn veel 'grote' films door Criterion op LD uitgebracht. DVD werd al erg snel geaccepteerd door het grote publiek, waardoor de studio's een andere visie kregen. Jon Mulvaney (Criterion) heeft eea in het verleden bevestigd.

    Kijk je op wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...rdisc_releases
    dan is de lijst met films ook daadwerkelijk om je vingers bij af te likken.... Mochten mensen nog LD zoeken: Ik weet dat elvic.nl tijdje terug nog eea op voorraad had. Betrouwbare zaak, maar weet niet of ze nog een schap ervan hebben.

    Zelf volg ik dit topic met HEEL veel interesse. Indertijd was ik nog te jong om in deze materie te investeren. Heb wel geprobeerd, maar geld was een te groot issue. Bij klasgenoot hadden ze het spul liggen. Iets later, in '97/'98 (was toen 17) echter aan de DVD begonnen. Was daarmee een 'early adopter', maar vond & vind LD voor de liefhebber nog altijd een mooier medium....
    Laatst aangepast door gompier : 02-11-2009 om 03:14

  23. #73

    Standaard

    King Kong, de briljante avonturenfilm uit 1933. Onovertroffen door alle opvolgers. De stop motion effecten zijn onvoorstelbaar en King Kong is heerlijk rauw en geweldadig. Ook het tempo ligt op de eerste 20 minuten na hoger dan menig Indiana Jones film.

    King Kong was overigens de eerste disc met audio commentaar. De recentere SE dvd heeft een ander commentaar.




  24. #74

    Standaard

    Voor gister nog Kwaidan, Vijf Japanse spookverhalen en een schitterende hoes. Geen extra's




  25. #75

    Standaard

    Mijn laatste aanwinsten, twee schitterende films (en hoezen) van Carpenter.














Pagina 3 van 22 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •