Pagina 4 van 22 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 544 worden weergegeven.

Discussie: Laserdiscs

  1. #76

    Standaard

    The thing en Prince of Darkness Prachtige uitvoeringen!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #77

    Standaard

    En dan nog Lawrence of Arabia, de CLV versie, gloedje nieuw, heeft vast een prachtige binnenkant.




  3. #78

    Standaard

    Vandaag een van de allerbeste gangsterfilms ooit: The Long Good Friday. Heb er twee versies van. De PAL UK versie en sinds kort een gloednieuwe Criterion, die natuurlijk dit meesterwerk in zijn collectie heeft opgenomen. Helaas geen extra's.




  4. #79

    Standaard

    The Magnificent Amberson's. De tweede film van Orson Welles en de eerste 20 minuten zijn nog impossanter dan Citizen Kane. Helaas heeft hij zelf niet de film mogen afmonteren, waardoor het later wat rommelig wordt. Het blijft daarom speculeren hoe geod de film echt had kunnen worden...

    Extra's:
    -Audio commentary by Robert Carringer
    -the whole shooting script and whole storyboards.






  5. #80

    Standaard

    Jammer, dat er geen nieuwe foto's zijn geplaatst.
    Ik volg het op de voet.
    Ga zo door.
    Zou er bijna ook een laserdisc speler voor aanschaffen!!!!

  6. #81

    Standaard

    Geduld...

    Nicolas Roeg's The man who fell to Earth. Een schitterende ongrijpbare film. En ook het zeer inzichtelijke audio commentaar van ondermeer Roeg en Bowie schept niet heel veel meer duidelijkheid over de laatste 40 minuten. Wat wel heel leuk was om te horen is dat Bowie halverwege de opname Roeg uitnodigde om naar de soundtrack te komen luisteren. Bowie was er blind van uitgegaan dat hij die zou maken, terwijl het bij Roeg nooit was opgekomen. De geschreven songs heeft Bowie toen zelf maar uitgebracht op Low.

    Extra's:

    - Audio commentary by Nicolas Roeg, David Bowie and Buck Henry
    - Deleted footage
    - Production photos, costume sketches and behind-the-scenes snapshots.




  7. #82

    Standaard

    Menace II Society een van de eerste en nog steeds de beste gangsta film.

    Extra's:

    - Audio commentary by Allen Hughes and 'Albert Hughes'
    - Storyboards
    - Interview.




  8. #83

    Standaard

    Naked, van Mike Leigh. Ik vind de streepjescode een briljant hoesontwerp, maar ook de binnenzijde is sterk.

    Extra's:
    - Audio commentary by director Mike Leigh and the actors
    - Additional audio tracks include diatribes about Chaos Theory and The Number of the Beast (courtesy Rev. Dave Blue of Asheville, NC).




  9. #84

    Standaard

    North by Northwest, mijn favorite Hitchcock. Heb de nog nieuwe Criterion box en de gewone MGM versie.

    - Extra's Criterion:
    - Original theatrical trailer
    - Storyboards (not all, but many from key sequences)
    - Production and publicity stills (photos of production and press kit, etc.)
    - Bernard Herrmann, a short biography
    - "Hitchcock Explains", a Hitchcock interview in both French and English
    - Storyboard reprise (nice segment showing the actual images from the film with the the matching storyboard in the upper corner).






  10. #85

    Standaard

    Nostalghia van Tarkovsky met wie ik een soort haat liefde verhouding heb. Ik vind zijn films vaak buitengewoon schoon en knap, maar tevens niet doorheen te komen. Heb deze dan ook met name aangeschaft voor de mooie hoes, en wie weet dat moment waarop ik denk, laat ik het nog eens proberen. Geen extra's.




  11. #86

    Standaard

    Once Were Warriors van Lee Tamahori.

    Extra's:
    - Audio commentary by director Lee Tamahori
    - Theatrical trailers.




  12. #87

    Standaard

    Peeping Tom van Michael Powell. ik meen de favoriete film van Scorsese. Een bizar werkje over een verknipte vrouwenmoordenaar en eigenlijk meer de voorloper van het slasher genre dan Psycho. Komt uit hetzelfde jaar maar is wat mij betreft vele malen gecompliceerder en volwassener.

    Extra's: Audio commentary by film theorist Laura Mulvey.




  13. #88

    Standaard

    Mooi topic dit. Ga zo door!
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  14. #89

    Standaard

    The Player, het meesterwerk van Robbert Altman over Holywood met fantastische extra's:

    - Audio commentaar van Altman
    - The Opening Shot - A few still frames giving and explanation preceed to the first 6 minutes of the film, with audio by Robert Altman, Michael Tolkin and Jean Lepine.
    - Map to the Stars - Over 200 stills give a detailed guide to all the cameo appearances. -
    . The Key Players - 77 stills of the biographies of the key cast and crew.
    -. The Making of - 360 stills covering the making of the film with stills from behind-the-scenes and additional press interviews.
    - Robert Altman Filmography
    - 20 Screenwriters - Interview footage from 20 screenwriters discussing The Player and working in the industry.
    - 5 Deleted Scenes
    - Out-Take - with Lily Tomlin and Scott Glenn. -
    - Original Theatrical Trailer and TV Promo's.



    [img]hhttp://img697.imageshack.us/img697/1619/img6606.jpg[/img]

    Laatst aangepast door Reinbo : 14-11-2009 om 13:36

  15. #90

    Standaard

    Net na middernacht, een mooie tijd voor de volgende box. Pulp Fiction. Een prachtige box met deleted scenes en andere leuke inzichtelijke extra's. Cool ook die labels op de discs zelf. Kostte vroeger $ 125 en in Nederland fl 329,-- een dikke 150 euro........

    Extra's:
    - Behind-the-scenes Hi-8 footage, shot by 'Quentin Tarantino' and members of the cast and crew
    - Deleted scenes with commentary by Tarantino
    A one hour video interview with Tarantino on _Pulp Fiction (1994)_ and _Reservior Dogs (1992)_
    - Television spots, trailers, and international publicity
    - The electronic press kit
    - Production and publicity stills.






  16. #91

    Standaard

    En ook maar even de gewone editie van Pulp Fiction. Een van de uitzonderlijke gevallen, waar ik het Criterion art work niet mooier vind.




  17. #92

    Standaard

    Raging Bull, een fantastische 3 disc CAV editie met geweldig commentaar van Scorsese en de volgende extra's:

    - Audio commentary by Martin Scorsese and 'Thelma Schoonmaker'
    - Interviews with Jake La Motta and Siskel & Ebert
    - Storyboards
    and many other supplements.




  18. #93

    Standaard

    Vandaag Robocop, het fantastische debuut van Hollywood van Paul Verhoeven. Een meesterlijke zwarte actie komedie met een intellectuele onderlaag. Heb zowel de single als double disc. De CAV editie heeft de volgende extra's:

    -Audio commentary (in stereo) by 'Paul Verhoeven' , producer 'Jon Davison (I)' , and writer Edward Neumeier
    - Theatrical trailers
    - Deleted scenes.

    Beeldverhouding is speciaal op verzoek van Verhoeven 1:1,66 (een Europese norm ipv de 1:1,85 die ze in de USA gebruiken.





    Laatst aangepast door Reinbo : 17-11-2009 om 16:24

  19. #94

    Standaard

    Ik heb ooit als klein jongetje samen met mijn vader in een kelder van een HiFi zaak Jurassic Park op laserdisc gezien. Een demotje dus. Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren. Ik heb vervolgens me vader dus ook de kop gek gezeurd om z'n speler te kopen. En pas jaren later toen eigenlijk dvd voor de deur stond kon ie via een collega er een kopen. Maar echt genoten hebben we er niet meer van. Dvd maakte namelijk al snel z'n opmars.
    Maar ik blijf dit een mooi topic vinden. ga zo door

  20. #95

    Standaard

    The Rock, van Michael Bay. Terecht dat Criterion deze in hun collectie heeft opgenomen, want ook ik vind het een van de allerbeste actiefilms. Naast het audio commentaar van o.a. Bay bevat de film een paar leuke extra's over de technische hoogstandjes die nodig waren om de film voor elkaar te krijgen. Drie discs zitten ook in een stoere zwarte box. Ter vergelijk de gewone laserdisc uitgave er naast gelegd.

    Extra's:
    - Audio commentary by director Michael Bay, Nicolas Cage, 'Ed Harris' , technical advisor 'Harry Humphries' , and producer Jerry Bruckheimer
    - Insert written by Roger Ebert
    - Trailers
    - Production photos
    - Storyboards
    - TV spots
    - "Making-of" featurettes and interviews with Navy SEALs.








  21. #96

    Standaard

    Wat een verschrikklijk leuke draad dit, hier ga ik elke dag even genieten, thanks!!!

  22. #97

    Standaard

    Je hebt sommig nog in seal, wilde je ze toendertjd niet zien, of hoop je er ooit nog wat eens aan te verdienen.

  23. #98

    Standaard

    Die in seal heb ik vooral de afgelopen tijd gekocht. Heb niet echt de illusie er ooit iets aan te verdienen. Er zitten er wel een paar tussen die over de 100 euro waard zijn, maar als ik me bedenk wat ik ooit aan de hele collectie heb uitgegeven zit winst maken er niet echt in.

    Het is wel zo dat gesealde meer waard zijn dan geopende, dus die laat ik wel lekker dicht voor het geval dat..... Maar ik heb de collectie vooral omdat zelf van te genieten.

  24. #99

    Standaard

    Nog een zwarte box: Seven van David Fincher, eentje met geweldige extr's. De dvd van deze film werd ooit tot dvd van het jaar gekozen. Bijzonder aan de laserdisc is dat ze voor de film een soort "Silver retention" process (Zie laatste foto) hebben toegepast. Die look hebben ze speciaal voor deze disc nagemaakt. Ik weet eigenlijk niet of die ook gebruikt is voor de latere dvd release.

    Extra's:
    - Audio commentary by David Fincher, 'Morgan Freeman' , screenwriter Andrew Kevin Walker, production designer 'Arthur Max' , make-up and effects artist Rob Bottin, and other key members of the cast and crew
    - Deleted scenes
    - Outtakes
    - Dailies
    - Crime Scene photographs
    - Production design sketches
    - Storyboards
    - A study of the opening credit sequence
    - A visual essay on the make-up design
    - A close-up look at the killer's photographs and diaries with comments from photographer Melodie McDaniel
    - The trailer, Eight television spots
    and on the set footage.







    Laatst aangepast door Reinbo : 20-11-2009 om 07:20

  25. #100

    Standaard

    Sex, Lies & Video. Geen extra's, wel een goede film.




Pagina 4 van 22 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •