De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3D televisie komt eraan!

    3D televisie komt eraan!



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Het hele 3D gebeuren kan me gestolen worden. Ik zie het uitsluitend als een speeltje. Ik denk dat men zich vergist in de mogelijke belangstelling. Zeker voor home-entertainment.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Mij zegt het idd ook bitter weinig.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  4. #4

    Standaard

    +1

    Liever top 2d dan matig 3d met een bril. Heb zat 3d gezien maar het kan mij totaal niet overtuigen. Vooralsnog een dure gimmick vind ik.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Voor in de bios is er bij sommige films (vooral animatie) nog best wel een groot verschil tussen 2d en 3d. Daarvoor is de techniek dan ook echt goed voor.

    Voor de gewone tv heb ik liever een goede F-HD 2d tv, dan te liggen pielen met ene brilletje over mn gewone bril op de bank. En ik denk dat al je een 32-40 inch tv hebt je dat 3d effect toch niet goed ziet.

    In de bioscoop heb je natuurlijk veel meer ervaring met een groter scherm dus zal het effect ook overweldiger zijn, maar voor HT een no-go voor mij
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  6. #6

    Standaard

    Dit gaat volgens mij pas echt leuk worden als er geen brillen meer nodig zijn en het beeld er net zo mooi uitziet als gewone HD, maar dan in 3D, zodat we niets aan beeldkwaliteit hoeven in te leveren. Daar zullen nog wel wat jaartjes voor nodig zijn (als het uberhaupt ooit mogelijk wordt).

  7. #7

    Standaard

    Dat lijkt mij ook. Ik wil niet telkens thuis een brilletje opzetten als ik nog eens een film wil zien. Als je 3D nog zou kunnen afzetten en je een gewone 2D Full HD zou hebben met hetzelfde beeld lijkt het mij nog wel iets, maar het blijft een overbodige luxe. Ik hoef nooit élke film in 3D te zien.

    Vanmiddag ga ik naar Up kijken in 3D
    Mijn collectie: http://www.dvdcollectie.be/collection/kencoenen
    Ook een eigen pagina of gewoon mee discussieren over films? Registreer je op http://www.dvdcollectie.be/!

  8. #8

    Standaard

    Het hele verhaal gaat er dus juist om dat er straks géén brilletje meer nodig is. Wie wel 's bij het Efteling theater in de rij heeft gestaan kan dat soort 3D televisie al bekijken, want daar hangt een aantal schermen. Ziet er nog wel lollig uit ook.
    Kan me wel voorstellen dat het voor thuisgebruik alleen werkt met een redelijk grote tv.

    We wachten het maar rustig af. Het is nog lang niet zover. Zolang zo'n tv nog zo debiel duur is, is het nog heel ver weg. Maar vergeet niet dat de huidige platte tv's 10 jaar geleden ook nog volstrekt onbetaalbaar waren.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  9. #9

    Standaard

    Ik heb die 3D schermen waar je geen brilletje voor nodig hebt ook gezien in de rij voor de paspoortcontrole op een vliegveld in China. Het zag er wel mooi en erg 3D uit maar of het ook voor normale films en zo wat is vraag ik me af.

  10. #10

    Standaard 3D

    Ik heb gisteren "UP" van Pixar gezien in 3D en heeft me positief verrast. Dit soort animatie is natuurlijk uitermate geschikt om in 3D aan te leveren en te kijken, wat ik met een normale speelfilm nog maar moet zien. Moet wel zeggen dat ik al een stuk positiever ben geworden over 3D na gisteren. Als je de film nog niet hebt gezien, ga em zeker in 3D kijken en overtuig jezelf !!
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  11. #11

    Standaard

    3D in de bioscoop vind ik geweldig. Thuis met zo'n rood - groen/blauw brilletje vind ik het verschrikkelijk. Maar ze maken toch gebruik van een andere techniek in de bioscoop. Als ze dat weten in de woonkamer weten te brengen wil ik het zeker hebben.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    +1

    Liever top 2d dan matig 3d met een bril. Heb zat 3d gezien maar het kan mij totaal niet overtuigen. Vooralsnog een dure gimmick vind ik.
    Afhankelijk van welk gebruikte techniek, de shutterglass techniek is hierbij wel de beste aangezien hierbij wel de kleur/contrast/helderheid behouden blijft.. En zelfs de grote 'meesters' zijn heel erg enthousiast over 3D na het zien van Camerons beelden van zijn film 'Avatar'...

  13. #13

    Standaard

    Ik ga niet altijd tv kijken met zo een brilletje op hoor, 3d tv zegt me bitter weinig.

    in de dvd box van chuck s2 is de laatste aflevering in 3d gemaakt, dus ze zijn er wel mee bezig met heel het 3d gebeuren maar geef mij maar gewoon 2d.
    Laatst aangepast door black_sabat : 18-10-2009 om 18:32
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Afhankelijk van welk gebruikte techniek, de shutterglass techniek is hierbij wel de beste aangezien hierbij wel de kleur/contrast/helderheid behouden blijft.. En zelfs de grote 'meesters' zijn heel erg enthousiast over 3D na het zien van Camerons beelden van zijn film 'Avatar'...
    Als het ooit zo goed wordt dat ik het idee krijg bij elke film alsof ik bij de acteurs op de filmset sta, dan ga ik graag op 3d over. Dit heb ik nog steeds nergens ervaren, niet in de Efteling, in Disneyland Paris of de bios, laat staan thuis. Ook avatar zal hier vooralsnog niets aan veranderen. Het is goed, maar niet like the real thing......nog niet....we zien wel..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    Is dat dan de bedoeling?
    Ga maar eens UP in 3D bekijken, erg mooi!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Is dat dan de bedoeling?
    Ga maar eens UP in 3D bekijken, erg mooi!
    Kom kom, een beetje kritisch zijn mag toch wel Jaap?.

    3d wordt voor mij pas interessant als de techniek ondergeschikt wordt aan het resultaat. Ben niet op zoek naar een zoveelste dure gimmick omdat het zo geinig is maar naar een volgende stap naar nog meer realisme. Ik zeg daarmee niet dat het al mooi eruit kan zien, net als bv Up, maar als je realist bent en kritisch is het nog niet waar het kan zijn....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Kom kom, een beetje kritisch zijn mag toch wel Jaap?.

    3d wordt voor mij pas interessant als de techniek ondergeschikt wordt aan het resultaat. Ben niet op zoek naar een zoveelste dure gimmick omdat het zo geinig is maar naar een volgende stap naar nog meer realisme. Ik zeg daarmee niet dat het al mooi eruit kan zien, net als bv Up, maar als je realist bent en kritisch is het nog niet waar het kan zijn....
    Juist zodra het echt realistisch wordt, wordt het IMHO niet meer interessant aangezien het dan eigenlijk geen echte entertainment meer is zoals films bedoeld zijn. maargoed dat is voor iedereen natuurlijk anders..

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Juist zodra het echt realistisch wordt, wordt het IMHO niet meer interessant aangezien het dan eigenlijk geen echte entertainment meer is zoals films bedoeld zijn. maargoed dat is voor iedereen natuurlijk anders..
    Dus jij houdt het ook bij dvd omdat blu ray te realistisch is?

    Ik ben juist op blu ray overgestapt omdat dvd filmisch duidelijk tekort schiet. Blu ray is een grote stap vooruit maar het mag en kan van mij altijd beter en als ht'r ben ik daar dan ook altijd naar op zoek Wat is er op tegen dat je straks letterlijk kunt inschatten waar iemand achter verscholen zit in plaats van een pseudo 3d gevoel zoals het nu nog is...
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 21-10-2009 om 13:16
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dus jij houdt het ook bij dvd omdat blu ray te realistisch is?

    Ik ben juist op blu ray overgestapt omdat dvd filmisch duidelijk tekort schiet. Blu ray is een grote stap vooruit maar het mag en kan van mij altijd beter en als ht'r ben ik daar dan ook altijd naar op zoek Wat is er op tegen dat je straks letterlijk kunt inschatten waar iemand achter verscholen zit in plaats van een pseudo 3d gevoel zoals het nu nog is...
    bluray is nog steeds gewoon 2D alleen scherper, maar echte realistische 3d (ofwel niet het verschil kunnen zien of het nu tv is of werkelijkheid) zie ik niet echt zitten...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    bluray is nog steeds gewoon 2D alleen scherper, maar echte realistische 3d (ofwel niet het verschil kunnen zien of het nu tv is of werkelijkheid) zie ik niet echt zitten...
    Het moet eerst maar op dat niveau van pure realisme komen zonder bril. Vraag mij af of ze blu ray met 3d wel binnen een aantal jaren of wellicht ooit zover krijgen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #21

    Standaard

    Niets voor mij! Net een nieuwe tv gekocht en zo'n 3D tv zegt me niet veel...


  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    Niets voor mij! Net een nieuwe tv gekocht en zo'n 3D tv zegt me niet veel...
    Als die minimaal 200Hz is dan kun je er ook gewoon van 'genieten', je hoeft dan alleen maar zo'n shutterglass set te kopen..

  23. #23

    Standaard

    Dooie mussen ben jij wel bekend mee.
    Je zult dan echt een TV met HDMI 1.4 moeten hebben, ook al is het LCD paneel an sich wel geschikt.
    Het gaat ook om de aansturing.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •