De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Henrieke van Assen

    Hieronder volgt het interview met Henrieke van Assen

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Henrieke van Assen haar interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte


    Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Mijn naam is Henrieke van Assen. Henrieke is afkomstig van de naam Hendrik. Ik ben naar mijn opa vernoemd.

    Wat is je geboortedatum?
    Ik ben geboren op 15 mei 1975.

    Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Vanaf dat ik 3 maanden oud ben, woon ik in Heerde. Heerde ligt op het noorden van de Veluwe, tussen Zwolle en Apeldoorn.

    Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Ik ben ongehuwd en heb geen kinderen.

    Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Ik heb net een opleiding HBO Communicatie afgerond. Omdat ik al sinds 2001 werk bij de gemeente Oldebroek, heb ik deze opleiding 4 jaar lang in de avonduren gevolgd. Vanaf 1998 werk ik fulltime en heb ik altijd naast mijn werk verschillende opleidingen gevolgd. Voorlopig volg ik geen opleiding. En heb ik tijd om filmrecensies te schrijven.
    Zo als ik net schreef ben ik sinds 2001 ambtenaar. Ik ben begonnen in de postkamer en hield mij bezig met het verdelen van de binnenkomende post en het bijhouden van het archief. Na 3 jaar kreeg ik een functie bij de communicatieafdeling. Ik werk 18 uur als communicatiemedewerker en 18 uur als webmaster.

    Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Naast het bekijken van films is een andere hobby fotograferen. Het fotograferen van mensen vind ik het leukste.

    Ervaring met het Medium Film:

    Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    De eerste keer dat ik naar de bioscoop ging was om de Disney’s Pinokkio te bekijken. Het grote scherm maakte echt veel indruk. Ik ga niet veel meer naar de bioscoop. In Zwolle vind ik dat de films vaak onscherp worden weergegeven. Ik heb veel films en series op tv bekeken. Er is zoveel op tv wat bagger, dat ik steeds minder kijk. Bij het bekijken van een film of een serie let ik erop of het verhaal goed is, als dat niet het geval is, dan kijk ik de film of aflevering niet af. Een goed verhaal is de basis van alles. Als de basis niet goed is, dan staat de rest van het bouwwerk op instorten.

    Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Sommige films zijn echte kunstwerken, misschien zijn deze films niet altijd even goed te volgen. Goede films zijn volgens mij een mengeling tussen kunst en entertainment.

    In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Het is een leuk tijdbedrijf, maar er zijn wel belangrijkere dingen in het leven.

    Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    De toenemende technische ontwikkelingen juich ik toe. Maar de technische ontwikkelingen moeten gebruikt worden om de film te ondersteunen. Helaas zijn er ook voorbeelden waarin het vooral draait om zoveel mogelijk special effects in de film te stoppen. Dan zijn we wat mij betreft verkeerd bezig.

    Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Nee, ik heb totaal geen ambities op dit terrein. Ik vind het leuk om home movies te monteren, maar daar blijft het bij.

    Film Algemeen:

    Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Mijn favoriete film is Moonstruck. De film zal misschien niet zo bekend zijn. Bekender is de jurk die Cher droeg in 1988 toen zij haar Oscar ontving voor haar hoofdrol in Moonstruck. Deze film heeft het perfecte scenario waarin de acteurs, van hoofd- tot bijrol, uitstekend acteerden. Deze film bekijk ik ongeveer 1 à 2 keer per jaar. Elke keer weer vallen mij details op die mij tot nu toe nog niet zijn opgevallen.

    Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Dit vind ik een hele moeilijke vraag. Ik vind heel veel filmgenre’s mooi. Nogmaals als het verhaal maar goed is, kan ik heel veel verschillende genre’s bekijken. Ik kan misschien beter zeggen wat ik niet leuk vind. Ik ben namelijk niet een groot fan van bloederige horrorfilms. Ik heb bij dit soort films het idee dat het alleen maar om veel bloed en zoveel mogelijk slachtoffers maken gaat. Het verhaal erachter is maar bijzaak.

    Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Weer een hele moeilijke vraag. Na diep nadenken kom ik op de volgende namen bij acteurs/actrices die ik wel interessant vind: Anthony Hopkins (Remains of the Day) en Lena Heady (300). Beiden weten ook van kleine rollen iets bijzonders te maken.

    Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    De films van Peter Jackson vind ik erg mooi. Zijn beste film vind ik The Frighteners. Een heerlijke film met een goed verhaal, flink wat spanning en mooie acteerprestaties.

    Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Ik denk dat een ontmoeting met een filmster tegenvalt. Een filmster speelt een rol. Dus die persoon op het grote scherm, is niet de persoon die je bij een ontmoeting tegenkomt.

    Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Moonstruck: een uitstekende film waarin het acteren centraal staat. Een film die mensen gezien moeten hebben.

    Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Watchmen: van deze science fiction film met een bijzondere kijk op de jaren ’80 had ik veel meer verwacht. Ik begrijp na het zien van Watchmen niet helemaal waarom er zoveel ophef rond deze film is gemaakt.

    Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Ik huil eigenlijk niet bij films. Ik kreeg wel een grote brok in mijn keel tijdens het bekijken van de film Shawshank Redemption toen Morgan Freeman na zijn straf te hebben uitgezeten Tim Robbins opzocht.

    Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    De filmsoundtrack van Shakespeare in Love is de enige soundtrack die ik ooit heb gekocht. Dus dat moet denk ik wel genoeg zeggen. De muziek past goed bij de film, vrolijk en luchtig.

    Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    De laatste film die ik heb gekeken is van de Jonas Brothers The 3D Concert Experience. Ik zal er nu nog niet teveel over vertellen. Het is mijn volgende recensie voor dvd.nl

    Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Het liefste thuis, lekker in mijn eigen HT.

    Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Dat de telefoon gaat. Heel irritant.

    Van DVD tot HT:

    Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Een jaar of negen geleden heb ik mijn eerste dvd speler gekocht.

    Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    Mijn eerste dvd was iets met een optreden van de Jefferson Airplane uit 1967. De kwaliteit zal wel niet zo fantastisch zijn geweest denk ik. In het algemeen is de beeldkwaliteit van een DVD veel beter dan de beeldkwaliteit van een VHS band.

    Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Ik koop niet veel dvd’s meer. Ik koop vooral Blu-ray’s. Tussen 1-5 per maand.

    Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Ja, ik heb zeker nog 15 films te bekijken. Nu ik meer tijd heb, ben ik mijn kijkachterstand aan het inhalen.

    Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Ik let vooral op het verhaal en beeldkwaliteit.

    Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Mijn meest waardevolle Blu-ray is op dit moment de Battlestar Galactica TV serie. Ik wil eerst The Plan bekijken en dan opnieuw de hele serie bekijken. Kijken of er dan weer nieuwe dingen opvallen die ik eerste over het hoofd heb gezien.

    Ben je al overgestapt op Blu-ray en zo ja, wat zijn je ervaringen?
    Ja, sinds 2008 heb ik een Blu-ray speler. Vooral op het gebied van geluid vond ik het een hele grote sprong vooruit.

    Heb je een Home Theater setup thuis?
    Ja.

    Welke merken zitten daarin?
    Mijn set bestaat vooral uit Marantz componenten. Mijn tv en en Blu-ray speler zijn niet van Marantz, maar van Pioneer.

    Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Ik denk erover om te upgraden naar een Marantz Blu-ray speler.

    Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    Mijn HT is te vinden in de slaapkamer.

    Ben je al High Definition proof?
    Ja. Naast de Blu-ray speler, heb ik ook de beschikking over verschillende HD kanalen die ik via satelliet ontvang.

    In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    De grootte van het scherm heeft niet altijd invloed op mijn filmbelevenis. Ik heb ook zeer spannende films op mijn laptop bekeken. Ondanks het kleine scherm ging ik helemaal op in de film. Maar het is veel comfortabeler om op een zo’n groot mogelijk scherm te kijken.

    De site van DVD.nl:

    Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    Zomer 2009

    Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Ik heb al ruim twee jaar de recensies en het forum gevolgd.

    Wat heb je geleerd van deze site?
    Dat het bekijken van films een heel leuk tijdverdrijf is.

    Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    Het forum en de recensies.

    Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Ja, ik ben sinds kort lid van de crew.

    Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Geld bespaard vooral door te ruilen of tweedehands aan te kopen.

    Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Dagelijks.

    Ben je verslaafd aan deze site?
    Ik kijk vooral na werktijd op dvd.nl. Ik vind verslaving een wat overdreven woord.

    Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

    Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Het ligt eraan waar en wanneer iets wordt georganiseerd.

    Tot slot:

    Hoe vond je dit interview?
    Leuk, sommige vragen zijn wel moeilijk te beantwoorden.

    Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Wat mis je op dvd.nl?
    Laatst aangepast door Henrieke van Assen : 19-10-2009 om 21:24 Reden: Een van de vragen was niet vet gemaakt.

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Leuk interview en welkom!

    Moonstruck was idd een hele leuke film!
    En goed om te lezen dat je waarde hecht aan kwaliteit!
    Dat merk je aan je apparatuur en het feit dat je voornamelijk BD koopt!

    Zeker voor een recencist lijkt me dat heel belangrijk!
    Waarom een update van Pioneer naar Marantz?
    Het is niet gezegt dat dit nu al een forse verbetering geeft, daar de pioneer BD speler kwalitatief al zeer goed is!

    I.i.g. veel succes
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Leuk interview Veel succes op DVD.nl eindelijk eens een vrouw in de crew

    Over het upgraden naar de BR van Marantz. Ik zou het niet doen. De Blue-ray spelers van Pioneer worden door velen als referentie aangehouden en als een van de besten op de markt lees ook eens de test op Areadvd. Tenzij je perse alles Marantz wilt hebben om het mooi bij elkaar te laten passen zou ik het niet doen. Het is net als bij Denon spelers ze vragen heel veel geld, voor het merkt, de afwerking en de looks maar veel beter zoniet slechter preseert het dan bijv. Pioneer of Oppo.

    Maar verder een leuke set-up waar menigeen jaloers op kan zijn. Ik heb op dit moment een 32 inch philips uit de 9700 serie. Wat mij best wel wat gekost heeft. Ben 15 jaar. ik wil graag upgraden naar een 46 inch plasma van panasonic. Want ik hou ook van kwaliteit maar niet tegen elke prijs natuurlijk.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    yes yes yes! ik was sterk in de minderheid.
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de woorden van welkom. Ik wacht met de aanschaf van een eventuele Marantz Blu-ray speler wel de recensies af. Tot nu toe heb ik er nog geen recensies gevonden. Voorlopig blijf ik nog genieten van mijn Pioneer Blu-ray.
    @ Claudio: Fijn om te horen dat ik niet de enige liefhebber van Moonstruck ben.
    @ Evie: Ik geloof echt niet dat wij de enige zijn. Er zullen vast wel meer vrouwen rondhangen op dit forum.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henrieke van Assen Bekijk bericht
    Bedankt voor de woorden van welkom. Ik wacht met de aanschaf van een eventuele Marantz Blu-ray speler wel de recensies af. Tot nu toe heb ik er nog geen recensies gevonden. Voorlopig blijf ik nog genieten van mijn Pioneer Blu-ray.
    @ Claudio: Fijn om te horen dat ik niet de enige liefhebber van Moonstruck ben.
    @ Evie: Ik geloof echt niet dat wij de enige zijn. Er zullen vast wel meer vrouwen rondhangen op dit forum.
    ik denk dat je mij bedoelt: lang niet genoeg!
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  8. #8

    Standaard

    Wow, eerst The Plan bekijken en dan de hele serie nog een keer......... Respect
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henrieke van Assen Bekijk bericht
    @ Evie: Ik geloof echt niet dat wij de enige zijn. Er zullen vast wel meer vrouwen rondhangen op dit forum.
    Ja hoor

    Watchemen overgewaardeerd?

    Ieder zijn of haar mening maar ik vond hem echt GEWELDIG

    Moonstruck vind ik ook een leuke film, moet deze weer eens gaan kijken.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  10. #10

    Standaard

    hé!

    welkom!

    enne, 15 films is geen kijkachterstand!

    Moet er zelf nog bijna 230 zien...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #11

    Standaard

    Leuk interview en succes met de recensies. Zal je wel nodig hebben denk ik als je met de Jonas Brothers mag beginnen!

  12. #12

    Standaard

    Leuk interview!
    En inderdaad, hier ook een vrouw op het forum! En ik kan je mening delen dat je liever een film kijkt, dan naar TV, zelf kijk ik ook bijna geen TV, liever films, en als ik daar niet naar kijk, dan zit ik wel achter mijn PC of ben ik gewoon lekker in huis aan het rommelen.
    Tegenwoordig word trouwens toch alles maar herhaald, en word het niet herhaald dan word je wel gek van al die reclame die ze om het kwartier er weer in gooien, dood moet word je er van, en ja de kijk plezier word hier door toch zwaar verminderd!

    Fotograferen is ook een groot hobby van mij, alleen ik doe met namen alleen dieren, en heel soms kinderen van vrienden, maar mijn passie is echt dierenfotografie.
    Het mooie vind ik, dat je de natuur in gaat, waar enorm veel rust is, en waar je totaal in een andere wereld terecht komt, alleen ik, de stilte, en mijn eigen gedachte!!!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henrieke van Assen Bekijk bericht
    Bedankt voor de woorden van welkom. Ik wacht met de aanschaf van een eventuele Marantz Blu-ray speler wel de recensies af. Tot nu toe heb ik er nog geen recensies gevonden. Voorlopig blijf ik nog genieten van mijn Pioneer Blu-ray.
    Veel succes bij het topteam van DVD.nl
    Over de Marantz kan ik je (via PM) wel meer vertellen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •