Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 55 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Over het geluid zijn ze in verschillende reviews lovend, maar moet zeggen daar mis ik toch wel wat geen of soms heeeeel zacht geluid uit de rear speakers, alles komt via de fronts en moest toch ook het volume flink wat meer opschroeven in vergelijking met andere blu rays. Dat het geluid wat harder moet bij de HD geluids formaten wist ik al maar deze moest nog een flink stukje hoger.
    Wel weer geweldig genoten van deze prachtige film.
    Heb je Dynamic Range Compression op je receiver uit staan? Want anders wordt het geluid op je receiver geknepen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #27

    Standaard

    alles staat uit en alles staat ingesteld door Arnold, deze heeft bij kalibratie alles ingesteld en bij alle films klinkt het geweldig alleen bij forrest klinkt het zachter en is er geen tot heel zacht geluid uit de rears.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  3. #28

    Standaard

    Als je een Onkyo receiver hebt, en Forrest een Dolby TrueHD track is kan het best zijn dat je eerst Late Night op Off moet zetten.

  4. #29

    Standaard

    Heb een onkyo en late night staat op off, forrest heeft een dts-ma track, dus dan werkt late night functie niet.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    alles staat uit en alles staat ingesteld door Arnold, deze heeft bij kalibratie alles ingesteld en bij alle films klinkt het geweldig alleen bij forrest klinkt het zachter en is er geen tot heel zacht geluid uit de rears.
    Was me zelf niet opgevallen namelijk. Ik heb deze film ook. Maar goed, dan maar het volume wat hoger...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Over het geluid zijn ze in verschillende reviews lovend, maar moet zeggen daar mis ik toch wel wat geen of soms heeeeel zacht geluid uit de rear speakers, alles komt via de fronts en moest toch ook het volume flink wat meer opschroeven in vergelijking met andere blu rays. Dat het geluid wat harder moet bij de HD geluids formaten wist ik al maar deze moest nog een flink stukje hoger.
    Wel weer geweldig genoten van deze prachtige film.
    Geluid vond ik ook erg tegenvallend gemixt en zacht in vergelijk met andere DTS HD MA tracks, de rearspeakers werkten bij het Paramount logo intro filmpje en bij de straaljagers die overvlogen..... ook op de DD tracks in de andere talen was er eigenlijk geen geluid uit de achter speakers.
    Film zelf is natuurlijk fantastisch en om hem op HD te zien nog beter, m.a.w. wel flink genoten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #32

    Standaard

    Over het algemeen prima mooi scherp beeld. Inderdaad af en toe wat flikkering, vooral bij groen, maar niet echt storend. Helaas op het eind wel wat vuiltjes (kleine witte stipjes). Het geluid is wisselend, soms hard dan weer zacht. Maar al met al een prima uitgave op bd.
    Laatst aangepast door pjblack : 03-07-2012 om 23:39
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  8. #33

    Standaard

    Ik heb de duitse steelbook en die was voor mijn gevoel redelijk goed van beeld en geluid.

  9. #34

    Standaard

    Er komt een nieuwe versie uit van Forrest Gump, ditmaal in een mooi soort digibook :



    http://www.bol.com/nl/p/forrest-gump...6itm_role%3din

  10. #35

    Standaard

    Ook geremastered?
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Ook geremastered?
    Waarom moet deze film geremastered worden of zijn? In mijn ogen was de eerste 2 disc uitgave van deze film al perfect.

  12. #37

    Standaard

    Dat is ie zeker niet. Zeker op het laatst zien we storende stippen.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #38

  14. #39

    Standaard

    Ziet er niet al te best uit helaas..

  15. #40

    Standaard

    Eigenlijk was dit wel te verwachten, gezien de periode dat de film werd geproduceerd.

    Alhoewel de film op 35mmfilm is geschoten en fotochemisch is afgewerkt, zijn er hele delen in de computer bewerkt.
    De vraag is dan ook op welke resolutie de film is ingescant, en in welke resolutie zijn de digitale bewerkingen uitgevoerd voordat het via een optische printer terug op film is geprint.

    Hou er rekening mee dit op dat moment revolutionair was en dat de compositie en VFX (digitale bewerkingstechnieken) afkomstig waren uit de "advertentie wereld voor Tv"...
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #41

    Standaard

    Het schijnt om een true 4K transfer te gaan.
    Kritiek is voornamelijk op de toegepaste DNR en de kleuren die in Dolby Vision niet "echt" schijnen te zijn.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Het schijnt om een true 4K transfer te gaan.
    Kritiek is voornamelijk op de toegepaste DNR en de kleuren die in Dolby Vision niet "echt" schijnen te zijn.
    Nog even goed lezen en dan kijken naar de opmerkingen over het niveau van detail en scherpte!
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #43

    Standaard

    De periode dat de film werd geproduceerd? Snap ik niet helemaal wat je daarmee bedoeld...
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    De periode dat de film werd geproduceerd? Snap ik niet helemaal wat je daarmee bedoeld...
    Ik denk dat ie de periode (het jaar) bedoeld waarin deze film uitgebracht werd. In dit geval dus (22 September: release datum Nederland) 1994.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik denk dat ie de periode (het jaar) bedoeld waarin deze film uitgebracht werd. In dit geval dus (22 September: release datum Nederland) 1994.
    Dat dacht ik ook, maar ben er niet mee akkoord en wou toch eerst zeker zijn.
    Niet het verschijningsjaar, maar Paramount is de schuldige. Check Blade runner, Ghostbusters, Unforgiven, etc... Ouder en daar heb je dit wel niet. Paramount is een hit or miss.

    Zelf de bewerkte stukken met CGI voor die tijd of gebruikte stock zouden de reviewers rekening mee gehouden hebben. Nu is praktisch iedereen over eens dat dit niet is wat de film verdiende.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Dat dacht ik ook, maar ben er niet mee akkoord en wou toch eerst zeker zijn.
    Niet het verschijningsjaar, maar Paramount is de schuldige. Check Blade runner, Ghostbusters, Unforgiven, etc... Ouder en daar heb je dit wel niet. Paramount is een hit or miss.

    Zelf de bewerkte stukken met CGI voor die tijd of gebruikte stock zouden de reviewers rekening mee gehouden hebben. Nu is praktisch iedereen over eens dat dit niet is wat de film verdiende.
    Het is in een ander topic al eens aan bod gekomen. De titels die jij opnoemt zijn films die op film zijn opgenomen en ook als zodanig zijn afgewerkt. Daar is een volledig negatief van. Forrest Gump is heel erg digitaal bewerkt in de computer en is op die manier op film overgezet. Daar is geen negatief van met alle digitale effecten erin. Een 4K-transfer moet dus uit de computer komen en dan loop je tegen de beperkingen van de toenmalige technieken aan, waaronder dus resolutie. Niemand die in 1994 dacht dat men voor de toekomst beter op 4K-resolutie kon afwerken. Waarschijnlijk konden de computers van toen dat ook helemaal niet aan.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Het is in een ander topic al eens aan bod gekomen. De titels die jij opnoemt zijn films die op film zijn opgenomen en ook als zodanig zijn afgewerkt. Daar is een volledig negatief van. Forrest Gump is heel erg digitaal bewerkt in de computer en is op die manier op film overgezet. Daar is geen negatief van met alle digitale effecten erin. Een 4K-transfer moet dus uit de computer komen en dan loop je tegen de beperkingen van de toenmalige technieken aan, waaronder dus resolutie. Niemand die in 1994 dacht dat men voor de toekomst beter op 4K-resolutie kon afwerken. Waarschijnlijk konden de computers van toen dat ook helemaal niet aan.
    Ik denk dat de onduidelijkheid komt omdat hij als reden de periode noemt Ludo en dat leidt af van het tweede deel van zijn post. Jouw uitleg is trouwens erg duidelijk.

  23. #48

    Standaard

    De periode die Ludo noemt was de ontwikkeling en revolutie in digitale bewerkingen, maar de rekenkracht, geheugen van de computers plus de opslag waren lastig en de beperkingen.

    En voorbeeld is bv bij Lowry heeft men een 4K scan van Disney's Snow White gemaakt voor de restauratie. Deze 4k files zijn omgezet naar HD voor de restauratie. Via een "optical printer" is de gerestaureerde versie op 35mm gezet voor een her-release in de bioscoop.
    later is van de digitale files een DVD uitgebracht en later ook op BD.

    Maar nu komt het!!!!!!

    Disney heef de originele 4K scan files niet bewaard, maar verwijdert.
    Dit sluit aan wat Ludo aangeeft. Men wist niet wat men met 4K aan moest, was duur en ingewikkeld, waardoor de SFX/VFX op HD niveau werd toegepast.

    Pas eind jaren '90 met de komst van de DI (digital intermediate) is met op hogere resoluties gaan experimenteren, maar 2K was direct de norm.

    Minority Report (2002) is bv als eerste, als experiment op een 3K DI afgewerkt...

    Zodra films met digitale technieken hebben te maken gekregen, werd de resolutie daardoor beperkt in de scenes waar ze dijn toegepast. ookal staan die op 35mm film.
    Vergelijk het maar met een 16mm blow-up naar 35mm, ook die zal nooit de 4K resolutie halen
    Laatst aangepast door Hombre : 10-06-2018 om 11:03
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #49

    Standaard

    Welke technieken ze dan ook gebruikt hebben en hoe ze nu tot een 4k scan moeten komen doet er niet toe. Hoe die stukken eruit zien hoor ik niemand over klagen. Het is de toegepaste DNR die er een zooitje van maakt. Paramount kon hier veel meer mee.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Welke technieken ze dan ook gebruikt hebben en hoe ze nu tot een 4k scan moeten komen doet er niet toe. Hoe die stukken eruit zien hoor ik niemand over klagen. Het is de toegepaste DNR die er een zooitje van maakt. Paramount kon hier veel meer mee.
    Ik heb de UHD niet gezien, kan er dus ook niet over oordelen (en dus ook niet over klagen).
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •