De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard TV pakt niet meteen digitale ontvanger (HDMI)

    Heb me er nog niet helemaal verdiept, maar ik dacht laat ik de vraag meteen maar hier stellen, want ik begin het steeds irritanter te vinden.

    Als ik mijn tv aanzet (en mijn digitale ontvanger staat ook aan), dan gaat hij niet meteen aan op het signaal van de digitale ontvanger. Dan moet ik eerst een aantal keren drukken op de source knop, totdat ik de HDMI signaal van de digitale ontvanger heb.

    Hij zit in de HDMI 1 aansluiting van de TV.

    Het gaat om:
    - TV: Samsung LE46A656
    - Digitale ontvanger: Humax IRHD-5000C

    Wie helpt?!!!

  2. #2

    Standaard

    En als je eerst je tv aanzet en dan pas de ontvanger? Volgens mij springt ie dan automatisch op het juiste kanaal... En anders...RTFM! :P
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    En als je eerst je tv aanzet en dan pas de ontvanger? Volgens mij springt ie dan automatisch op het juiste kanaal... En anders...RTFM! :P

    Nee, ook niet. Verder voor de duidelijkheid, heb ik alleen een ps3 nog op aangesloten en die zit in de HDMI 2.

    Vind het echt vreemd. Hij zou hem toch meteen moeten pakken??

  4. #4

    Standaard

    Ik zal de gebruiksaanwijzing van je tv eens downloaden. Eens kijken of ik wat kan vinden...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Voor zover ik kan zien in de manual is de source knop de enige optie. Eventueel kun je via Anynet+ iets instellen, maar ik weet niet of je Humax decoder dit ondersteunt. Staat achterin je manual uitgelegd...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Voor zover ik kan zien in de manual is de source knop de enige optie. Eventueel kun je via Anynet+ iets instellen, maar ik weet niet of je Humax decoder dit ondersteunt. Staat achterin je manual uitgelegd...
    Zal het eens checken. Thanx.

  7. #7

    Standaard

    Bij het nagenoeg voor Europa unieke concept van Scart was er inderdaad een "schakel signaal" dat ervoor zorgde dat als je een scart apparaat activeerde de aangesloten tv direct naar dat input signaal ging.

    Met de komst van HDMI is dit verloren gegaan, althans in den beginnen.
    Er is in de loop der tijd HDMI-CEC gekomen. Dit is een protocol waarmee het mogelijk is om met een afstandsbediening zowel de bron als de tv te bedienen, er ook automatische koppeling naar het juiste input kanaal.
    Voorwaarde voor potentiële werking is dat beide apparaten dit moeten ondersteunen. De huidige decoders voor digitale tv doen dit niet en daarmee is het verhaal dus eigenlijk al klaar.

    Het gaat echter nog wat verder dan dat beide apparaten het moeten ondersteunen. Voor enige garantie op een zo uitgebreid mogelijke bediening met o min mogelijk problemen dienen doorgaans beide apparaten nl ook nog van het zelfde merk te zijn. HDMI-CEC is namelijk niet tot in detail vast gelegd. Elk merk mag / kan er zijn eigen invulling en code aan geven. Het heeft bij elk merk dan ook een eigen naam, bij Philips bijv. Easylink, bij Sony is het Bravia sync, Panasonic Viera link etc...
    Kruislings werkt het soms maar doorgaans wel beperkter. Zo kan men met de Ab van een Sony tv een PS3 aangesloten op die Sony tv haast volledig bedienen. Die zelfde PS3 via een Philips tv is doorgaans alleen aan en uit te zetten.

    Meer info over HDMI-CEC oa via AVblog.

  8. #8

    Standaard

    @mrparker: thanx, dit verduidelijkt het één en ander. Toch wel irritant hoor, moet 2x op de source knop drukken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    @mrparker: thanx, dit verduidelijkt het één en ander. Toch wel irritant hoor, moet 2x op de source knop drukken.
    Pas maar op dat je je vinger niet breekt

    Eventueel een Harmony aanschaffen en macrootje instellen. Dan hoef je nog maar op 1 knop te drukken en alles wordt aangezet zoals jij het wilt...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Pas maar op dat je je vinger niet breekt

    Eventueel een Harmony aanschaffen en macrootje instellen. Dan hoef je nog maar op 1 knop te drukken en alles wordt aangezet zoals jij het wilt...



    Precies, daar zat ik nu dus ook al aan te denken. Zal zometeen maar eens internet afspeuren naar een leuk prijsje voor de Harmony One.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb er geen moment spijt van gehad. De Harmony One is een erg fijne AB. Ik heb zelf de 525 die nog gewoon op 4 AAA batterijen werkt. In de toekomst ook maar eens een One aanschaffen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •