De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Disney gaat streaming

    Disney gaat streaming



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Wel leuk al die mogelijkheden om beeld en geluid te streamen, maar wanneer iedereen van dergelijke diensten gebruik gaat maken zal dit ten koste gaan van de kwaliteit en het genot en zal het dus ook geen meerwaarde hebben.

    Zelf zou ik het daarom beter vinden om bvb. huidige videotheken als server te gebruiken en op die manier films te verhuren. Deze films download je dan tijdelijk naar een recorder thuis om ze dan te kunnen bekijken wanneer je wilt. Op deze manier zal er beter gebruik worden gemaakt van de mogelijkheden zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Vreselijk.... Je wilt toch het doosje in je kast hebben....??
    Of ben ik nu werkelijk te oud aan het worden...

  4. #4

    Standaard

    Misschien kan Disney op deze wijze films en/of tv-programma's aanbieden die commercieel niet interessant zijn om op dvd uit te brengen of hier niet beschikbaar zijn. Ik denk aan "Make Mine Music" en de Walt Disney Treasure Collection. Hopelijk kunnen ze zo hun beeldarchiefkluis écht openen voor het grote publiek.

  5. #5

    Standaard

    Bah, heb hier dus echt geen zin in
    Ik wil gewoon doosjes in mijn kast. Zoiets heet verzamelen en wordt geheel teniet gedaan door dit soort ontwikkelingen.

    What's next? Een digitale Picasso aan de muur waar je de 'rechten' voor koopt om 'em te mogen hebben hangen?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Bah, heb hier dus echt geen zin in
    Ik wil gewoon doosjes in mijn kast. Zoiets heet verzamelen en wordt geheel teniet gedaan door dit soort ontwikkelingen.

    What's next? Een digitale Picasso aan de muur waar je de 'rechten' voor koopt om 'em te mogen hebben hangen?
    nee, die werkt danmet vingerafdrukherkenning, zodra je hem aanraakt word hij zichtbaar .

  7. #7

    Standaard

    wat gaan ze doen?
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YvieYvonne Bekijk bericht
    wat gaan ze doen?
    streamen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    Vreselijk.... Je wilt toch het doosje in je kast hebben....??
    Of ben ik nu werkelijk te oud aan het worden...
    Neen, bent maar gerust! Ik wil ook liever een mooi Disney doosje in men kast zien staan!


  10. #10

    Standaard

    Ik ken meer mensen die video on demand kijken via bijv. UPC dan mensen die een blu-ray speler in huis hebben. Streamen is ook een soort VOD, dus waarom zou hier geen markt voor zijn?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    streamen.
    slimmerik
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  12. #12

    Standaard

    En met de aankoop van de rechten kunnen consumenten met elk willekeurig apparaat hun film bekijken of downloaden vanaf het web zonder de fysieke film eerst aan te hoeven schaffen. Een herdefinitie dus van het in bezit hebben van een film.

    Volgens mij klopt dit niet helemaal.... Men heeft het toch over streamen waarbij je dus het recht koopt een film voor een bepaalde tijd te kunnen zien? Als je hem eerst moet downloaden, schaf je immers de film wel degelijk fysiek aan, net als een blu ray. Dan stream je niet meer.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Leuk voor films om eens te zien waar je over twijfeld. Voor films die je vaak ziet is een fysieke dvd/blu-ray goedkoper, daar je die altijd zonder extra kosten zo vaak kunt kijken als jezelf wilt! verder is de content gelimiteerd tot een pc...Ook niet leuk voor iemand met een groot, duur scherm om dat dan toch op een relatief kleine pc scherm te moeten kijken. Alleen mensen met een htpc kunnen dan de beelden doorlussen naar hun groter tv scherm.

    Ik zie het nog niet zo'n vaart lopen. ook in Amerika e.d. loopt het niet storm...

    Een blu-ray/dvd doosje uit het rek graaien en in een player duwen gaat sneller dan streamen of wat dan ook...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    En met de aankoop van de rechten kunnen consumenten met elk willekeurig apparaat hun film bekijken of downloaden vanaf het web zonder de fysieke film eerst aan te hoeven schaffen. Een herdefinitie dus van het in bezit hebben van een film.

    Volgens mij klopt dit niet helemaal.... Men heeft het toch over streamen waarbij je dus het recht koopt een film voor een bepaalde tijd te kunnen zien? Als je hem eerst moet downloaden, schaf je immers de film wel degelijk fysiek aan, net als een blu ray. Dan stream je niet meer.....
    Als je het eerst moet downloaden, zijn er altijd wel slimmerikken die het dan ook even snel op een fysieke schijf kunnen zetten...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    En met de aankoop van de rechten kunnen consumenten met elk willekeurig apparaat hun film bekijken of downloaden vanaf het web zonder de fysieke film eerst aan te hoeven schaffen. Een herdefinitie dus van het in bezit hebben van een film.

    Volgens mij klopt dit niet helemaal.... Men heeft het toch over streamen waarbij je dus het recht koopt een film voor een bepaalde tijd te kunnen zien? Als je hem eerst moet downloaden, schaf je immers de film wel degelijk fysiek aan, net als een blu ray. Dan stream je niet meer.....
    Je koopt wel het recht maar voor onbepaalde tijd. Je kunt dus met elk apparaat wat contact heeft met het internet naar een eigen plek waar de film voor je klaar staat en toegankelijk is. En jekunt hem downloaden, dan heb je niet een fysieke schijf maar een legaal verkegen download.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Je koopt wel het recht maar voor onbepaalde tijd. Je kunt dus met elk apparaat wat contact heeft met het internet naar een eigen plek waar de film voor je klaar staat en toegankelijk is. En jekunt hem downloaden, dan heb je niet een fysieke schijf maar een legaal verkegen download.
    Als je hem mag downloaden dan is het geen steamen meer en ik denk dat men juist naar een situatie wil toegaan dat hun content, de film, op de eigen server staat en je dus alleen maar het recht koopt de film op je apparaat te mogen zien voor een bepaalde of onbepaalde tijd, afhankelijk van het recht dat je gekocht hebt. Zo heb je dus wel de mogelijkheid de films te kunnen zien die je hebt gekocht, echter staan ze niet meer fysiek op je schijf...

    Krijg je straks dat je geen film kunt kijken omdat je je wachtwoord bent vergeten of de Disney server eruit ligt.......

    Nee, geef mij die blauwe rakker in de kast maar.......
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 28-10-2009 om 16:06
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Krijg je straks dat je geen film kunt kijken omdat je je wachtwoord bent vergeten of de Disney server eruit ligt.......
    Dat is ook mijn grote bezwaar tegen dit soort vod-initiatieven, maar ook mp3's kopen via iTunes. Door DRM zijn er altijd beperkingen. Als je keurig netjes al je muziek in de iTunes-store aanschaft ben je dus de klos als je een nieuwe pc aanschaft, want je mag het 2-3 x kopiëren ofzo. En overzetten naar je iPod telt dan ook (ik ben in 3 jaar tijd al aan mijn 3e iPod toe). Daar zit je dan met je externe hdd vol met waardeloze AAC-bestanden...

    Een fysiek formaat met eenduidige standaard blijft veel langer compatible (cassettebandjes, cd's, lp's etc kun je nog steeds afspelen, de spelers zijn nog zat in omloop). Software is veel te gevoelig voor upgrades, updates etc: de cd-rom 'bonus content' van een audiocd uit 1999 is vaak al niet meer op een Vista-pc af te spelen en de weblink die op de hoes staat afgedrukt is al jaren dood.

    Bij dit Disney-initiatief heb je natuurlijk niet onbeperkt het recht om die film te kijken (dus tot in het jaar 2060, voor je kinderen en kleinkinderen etc), maar tot het formaat niet meer ondersteund wordt, de studio wegens tegenvallende deelname stopt met het initiatief, of je (inderdaad) je logingegevens kwijtraakt, een nieuw ip-adres krijgt etc.

    Desalniettemin zal er zeker een markt voor zijn. Aan dvd/bd is voor de studios niets meer te verdienen.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-10-2009 om 18:38
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  18. #18

    Standaard

    Als dit betekend dat we straks IN NL ook Ducktales op die mannier kunnen zien, dan ben ik er helemaal voor
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •