De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard upc mediabox aansluiten op tv,dvd recorder en av receiver

    Wie kan mij helpen ? Ben sinds kort in het bezit van de upc mediabox. Vol goede moed begonnen met het aansluiten van de apparatuur maar kom er zelfs met de gebruiksaanwijzingen niet uit.

    De upc mediabox -HDTV heeft de volgende aansluitingen

    - RF Out
    - RF In
    - Audio Out
    - TV scartaansluiting
    - VCR/DVD scartaansluiting
    - 1 HDMI aansluitin
    - SPDIF ( digitale audio-uitgang voor aansluiting home cinema set)
    - Opt ( optische ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, )



    Onkyo AV Receiver TX-SR604E met de volgende aansluitingen

    - Digital Optical In 1,2,3 en Out
    - Digital Coaxial In 1,2
    - HDMI In 1,2 en Out
    - Monitor Out
    - DVD In
    - Video 1 In/Out
    - Video 2 In/Out
    - Video 3 In
    - Component Video Out
    - Component Video In 1,2,3


    Pioneer DVR-550H-S HDD/DVD recorder met de volgende aansluitingen

    - Antenne In/Out
    - Input 3
    - AV2 (input1/decoder)AV-aansluiting
    - HDMI out
    - Digitale Audio Out
    - Component Video Out
    - AV1 (RGB)-TV AV-aansluiting

    Samsung TV LE-46B750 met de volgende aansluitingen

    - Component In
    - HDMI In 1,2,3 (DVI),4/DVIAudio In
    - Ant In
    - Digital Audio Out (optical)
    - Audio Out (R-Audio-L)
    - Ext1,2 (scartaansluitingen)

    Verder ben ik nog in het bezit van de Bose Acoustimass 10 serie.

    Graag zou ik geluid en beeld zo optimaal mogelijk aangesloten willen hebben ( ben in het bezit van meerdere HDMI kabels). Wij kijken vaak films via de dvd recorder met DTS en Dolbysurround 5.1.
    Mocht het een of ander niet duidelijk genoeg zijn laat het me dan even weten.

    Alvast bedankt voor de genome moeite

    Frans vd Berghe
    -

  2. #2

    Standaard

    Om de eerste mogelijke misverstand even uit de wereld te helpen: Met deze recorder zal het altijd een analoog signaal zijn dat je opneemt, deze kan immers alleen via de analoge kabel dan wel via het analoge scart signaal iets opnemen.

    ik ken de betreffende decoder van upc niet, woon zelf in ziggo gebied, dus ik kan niet zeggen of deze decoder zelf ook kan opnemen op een interne harddisk. Als die mediabox een harddisk heeft en kan opnemen zou ik vooral die optie gebruiken en niet opnemen met de losse recorder. De recorder zou ik dan alleen nog gebruiken om af te spelen.

    De naar mijn idee beste aansluitingen zijn:

    Decoder via HDMI naar de receiver.
    Recorder via HDMI naar de receiver.
    Decoder via Scart (tv aansluiting!!) naar recorder (av1) (om eventueel op te kunnen nemen).
    Receiver via HDMI naar tv.

    Op de decoder moet de scart aansluiting voor tv gebruikt worden om te verbinden met de recorder omdat deze doorgaans wel RGB ondersteund en die voor de video niet.

    Antenne signaal van muur naar decoder.
    Antenne signaal van decoder naar recorder.
    Antenne signaal van recorder naar tv.
    De decoder en recorder kunnen in dit rijtje ook omgewisseld worden. Hoe om je deze aansluit hangt helemaal van je eigen ervaring af. Voor beide situaties is wat te zeggen. Sommige recorders filteren de signalen bij bepaalde frequenties en elke schakel zorgt voor potentiele storing. Als het verkeerde signaal gefilterd wordt of te veel storing heeft kan het zijn dat je digitale tv ontvangst gehinderd wordt.
    Sommige decoders filteren soms het signaal op bepaalde frequenties waardoor extra info zoals dat van guideplus kan ontbreken naar de decoder waardoor dit op de recorder niet meer werkt.

    Mocht je decoder zelf niet over een harddisk beschikken en dien je op te nemen via de losse recorder dan dien je er rekening mee te houden dat je alleen dat kunt kijken wat je ook opneemt. Je decoder kan geen 2 verschillende zenders tegelijk uitsturen. Dat wat via HDMI gaat gaat ook via Scart.
    Je recorder kan geen digitale zenders ontvangen. Hij kan alleen via de analoge (doorgeluste kabel) of via scart een signaal ontvangen. Het scart signaal kan hij ook opnemen. Wil je iets in de hoogst mogelijke kwaliteit opnemen dan dien je op tijd de decoder op de juiste zender te zetten en de recorder op tijd duidelijk te maken dat hij het scart signaal moet opnemen.
    Je decoder zal naar alle waarschijnlijk helaas het echter niet ondersteunen om tegelijk met doorgifte via HDMI over de scart aansluiting een rgb signaal te sturen.

    Bij een lcd duurt het even voordat het beeld getoond wordt. Geluid dat rechtstreeks via een receiver gaat komt direct. Het zal dus, afhankelijk van de tv instellingen, kunnen voorkomen dat je geluid voorloopt op je beeld. Je receiver kan hiertoe het geluid met een maximum van 100ms vertragen, zie handleiding pagina 78.

    Hoe het acoustimass systeem er nog bij moet kan ik zo niet zeggen, ligt aan het gebruik. Verder ken ik die niet en heb ik de handleiding nog niet opgezocht.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •