De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 16:9 -2.35:1 kijken op een 4:3 tv

    Ik heb nogsteeds een ouderwetse 4:3 tv. Als ik een film bekijk met 2.35:1 formaat of nog breder dan is dat niet te doen op deze 4:3 formaat. Zeker niet als deze tv zelf al niet te groot is. Ik wil graag dat de tv inzoomt (fullscreen) op het midden van het beeld maar weet niet of dat kan. Het is beter dan kijken naar een heel klein lang plaatje op een kleine tv. De handleiding ben ik kwijt en ik kom er niet uit met mijn tv. Waar moet ik op letten?

    Ik heb al wel een bluray-speler van sony (bdp-350 als ik mij niet vergis) kan deze speler niet iets met het beeld doen zodat ik fullscreen kan genieten?

    Tja ik ben nog aan het sparen voor een plasma..

  2. #2

    Standaard

    Gewoon even doorzetten tot je geld genoeg hebt voor een plasmatelevisie. Je ziet nu wel het hele beeld zoals de regisseur dit bedoeld heeft. Inzoomen is niet echt de bedoeling, omdat je dan beeld kwijtraakt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  3. #3

    Standaard

    Begin eens met te melden welk merk en type TV je hebt, anders wordt het lastig advies geven.
    Ik ken de Sony S350 niet zo goed, maar volgens mij heeft deze geen zoom-functie.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Gewoon even doorzetten tot je geld genoeg hebt voor een plasmatelevisie. Je ziet nu wel het hele beeld zoals de regisseur dit bedoeld heeft. Inzoomen is niet echt de bedoeling, omdat je dan beeld kwijtraakt.
    Ik denk niet dat KILLER behoefte heeft aan dat belerende toontje.
    Hij lijkt me wel iemand die goed weet wat de "bedoeling" is en de (voorlopige) keuze maakt om minder te zien, maar wel groter ...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    Ik denk niet dat KILLER behoefte heeft aan dat belerende toontje.
    Hij lijkt me wel iemand die goed weet wat de "bedoeling" is en de (voorlopige) keuze maakt om minder te zien, maar wel groter ...
    En deze reactie voegt ook niet veel toe. En ik ga er vanuit dat het niet zo bedoeld is door BrianB. Het is ook simpelweg een kwestie van doorsparen voor een tv die het allemaal goed kan weergeven. Als ik de TS was geweest had ik niet eens een BR speler gekocht voordat ik een plasma zou hebben, want dat voegt dan helemaal niets toe.

    Aan de TS: ik zou zoals BrianB al zegt toch proberen het geduld nog even op te brengen, want als je dingen compleet gaat missen in het beeld denk ik ook niet dat je daar blij van wordt. Of de regisseur het zo heeft bedoeld of niet. En wil je dan toch perse zoomen, dan zou je eens moeten kijken of je tv een bepaalde aspectratio functie heeft ofzo, want de BDP-S350 heeft geen zoomfunctie. Ik heb zelf de S550 en die staat technisch 99% gelijk aan de S350.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Bedankt magiccornflake. Ik denk niet dat BrianB het zo bedoeld heeft inderdaad. Dat typische 'belerende nederlandse toontje' dat gaat er bij iedere Hollander als vanzelf in de retoriek zitten dmv. opvoeding. Voorbeeld doet volgen. En ik neem het em/haar ook niet kwalijk. Wat ik wilde is inderdaard op korte termijn een noodoplossing. En ik mis het liefste iets van de zijkanten dan dat ik naar een klein plaatje moet staren. Ik heb zelf ook nog even gekeken naar het type en model tv dat ik heb. En dat wordt em niet. Er zit alleen een 'zoom' functie op maar die rekt boven en onderkant alleen op. Wel jammer maar niets aan te doen. bedankt, de rest uiteraard ook!
    Laatst aangepast door KILLER : 28-10-2009 om 20:31

  7. #7

    Standaard

    Sorry dat er blijkbaar een belerend toontje in m'n vorige bericht zit. Het was me niet opgevallen, en ik zie het nu nog steeds niet, maar goed.

    En ook alvast excuses voor de toon in dit bericht .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #8

    Standaard

    Nu ik het opnieuw lees, zie ik het ook niet meer

    Nuja, het "stoort" me wel dat op vele vragen op dit forum geantwoord wordt met een simpele : "nog even sparen en dat kan je x of y kopen". Niet iedereen heeft het zo veel geduld of zo'n goed loon ... vandaar mijn reactie waarschijnlijk ! (ik spreek niet voor mezelf, voor alle duidelijkheid )

  9. #9

    Standaard

    trouwens, ik heb de perfect oplossing voor je, KILLER : dichter bij je TV gaan zitten

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    Nu ik het opnieuw lees, zie ik het ook niet meer

    Nuja, het "stoort" me wel dat op vele vragen op dit forum geantwoord wordt met een simpele : "nog even sparen en dat kan je x of y kopen". Niet iedereen heeft het zo veel geduld of zo'n goed loon ... vandaar mijn reactie waarschijnlijk ! (ik spreek niet voor mezelf, voor alle duidelijkheid )
    Hij gaf zelf al aan dat hij aan het sparen was voor een plasmatelevisie, vandaar dat ik erover begon. Als hij dat niet gezegd had, had ik dat waarschijnlijk ook niet gezegd.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  11. #11

    Standaard

    ik kan beter alles twee keer lezen, ik sla hier de bal volledig mis

  12. #12

    Standaard

    de plank ook!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •