Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 116 van 116 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Inmiddels lijkt 1 van de harddisks het definitief begeven te hebben. Deze week zullen wij wederom naar Amsterdam afreizen om eea te repareren. Waarschijnlijk zullen we de webserver in kwestie meenemen en bij ons op kantoor voorzien van nieuwe schijven en nieuwe software.
    Eric van Ballegoie

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Inmiddels lijkt 1 van de harddisks het definitief begeven te hebben. Deze week zullen wij wederom naar Amsterdam afreizen om eea te repareren. Waarschijnlijk zullen we de webserver in kwestie meenemen en bij ons op kantoor voorzien van nieuwe schijven en nieuwe software.

    toch maar een nieuwe server kopen? tja

  3. #103

    Standaard

    hele avond nt op forum gekunnen

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xxxMaverick
    toch maar een nieuwe server kopen? tja
    Goed lezen zorgt voor een hoop helderheid...

    Uit alle berichten van Koen en Eric blijkt toch duidelijk dat het hier om een defecte harddisk gaat... Waarom er steeds om nieuwe servers wordt geroepen, ontgaat mij dan ook compleet...

    Even voor de duidelijkheid;
    Alle drie servers (2x web + 1x database) hebben een paar maanden geleden een flinke hardware upgrade gehad... Alle processoren draaien nu met snelheden ver boven de 1 Gigahertz en kunnen al het verkeer met gemak aan. Daarnaast hangen ze in Amsterdam via gigabit verbindingen aan het internet.

    Het gaat bij de huidige problemen "slechts" om een harddisk die sinds ruim een week problemen vertoonde, en het vandaag pas totaal heeft begeven.... en die dus deze week vervangen gaat worden.

    Off-Topic:
    Ligt het soms aan de tijd van het jaar ofzo? Vorige week is er bij mij een 60 gigabyte drive uitgeknald...

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Goed lezen zorgt voor een hoop helderheid...

    <knip>

    Off-Topic:
    Ligt het soms aan de tijd van het jaar ofzo? Vorige week is er bij mij een 60 gigabyte drive uitgeknald...

    waren die dingen van ibm ofzo? hoog uitval percentage...........


    trouwens we roepen om nieuwe servers omdat er echt niet sinds een week problemen zijn ofzo. DVD.nl is MERKBAAR trager dan elke andere site die ik bezoek, ook voor de problemen. Soms zelfs midden op de dag, en nee dit ligt niet aan mijn verbinding.

    Trouwens een backup server zou niet mistaan in een prof organisatie, helemaal niet als het zo lang duurt voordat een reparatie mogelijk is

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ligt het soms aan de tijd van het jaar ofzo? Vorige week is er bij mij een 60 gigabyte drive uitgeknald...
    Je zou het haast wel denken. Bij een kennis van me is rond de tijd dat jouw drive het begaf ook een 60 gigabyte drive... je raad het al... kaduuk gegaan.

    Ik kom net van Signs en ik ben niet bijgelovig, maar hier zou je eng van worden...

    Dit is geen toeval meer...

  7. #107
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik


    Ik kom net van Signs en ik ben niet bijgelovig, maar hier zou je eng van worden...

    Dit is geen toeval meer...
    Overdrijven is ook een vak

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xxxMaverick


    waren die dingen van ibm ofzo? hoog uitval percentage...........

    trouwens we roepen om nieuwe servers omdat er echt niet sinds een week problemen zijn ofzo. DVD.nl is MERKBAAR trager dan elke andere site die ik bezoek, ook voor de problemen. Soms zelfs midden op de dag, en nee dit ligt niet aan mijn verbinding.

    Trouwens een backup server zou niet mistaan in een prof organisatie, helemaal niet als het zo lang duurt voordat een reparatie mogelijk is
    Het zijn inderdaad IBM schijven in de betreffende server, het lijkt inderdaad of die dingen allemaal op hetzelfde moment kaduk gaan.

    Een extra 'backup' server is helaas geen optie omdat het 19" rack waarin onze servers hangen helemaal vol zit, er kan onmogelijk nog een server bij.

    We zijn er echter over aan het denken om DVD.nl naar een andere provider over te brengen en helemaal los te koppelen van hardware.info. Mochten jullie een bedrijf (met een snelle verbinding) weten die DVD.nl gesponsord zou willen hosten dan horen wij dit erg graag! (mail naar eric@dvd.nl). Het gaat dus alleen om de website DVD.nl, Hardware.Info blijft zowiezo bij NXS
    Eric van Ballegoie

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie


    Het zijn inderdaad IBM schijven in de betreffende server, het lijkt inderdaad of die dingen allemaal op hetzelfde moment kaduk gaan.

    Een extra 'backup' server is helaas geen optie omdat het 19" rack waarin onze servers hangen helemaal vol zit, er kan onmogelijk nog een server bij.

    We zijn er echter over aan het denken om DVD.nl naar een andere provider over te brengen en helemaal los te koppelen van hardware.info. Mochten jullie een bedrijf (met een snelle verbinding) weten die DVD.nl gesponsord zou willen hosten dan horen wij dit erg graag! (mail naar eric@dvd.nl). Het gaat dus alleen om de website DVD.nl, Hardware.Info blijft zowiezo bij NXS
    ok duidelijk. Succes ermee dan maar!

    en die ibm schijven maar niet meer gebruiken, op alle hardwaresites regent het klachten over die dingen... echt raar

  10. #110

    Standaard

    Eric, heb je dit al bekeken? http://www.euronet.nl/users/cor/links4.html Het is maar een overzicht, misschien kun je er wat mee

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Eric, heb je dit al bekeken? http://www.euronet.nl/users/cor/links4.html Het is maar een overzicht, misschien kun je er wat mee
    "Last update was July 16, 1999"


  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Crijns


    "Last update was July 16, 1999"

    Oops! Dat had ik even over het hoofd gezien Nou ja, het gaat om de gedachte, hé? Blijf iig meedenken/zoeken

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Oops! Dat had ik even over het hoofd gezien Nou ja, het gaat om de gedachte, hé? Blijf iig meedenken/zoeken
    Edit: en dit? http://www.webhosters.nl/ Ken zelf niet direct (hosting) providers, vandaar ook geen directe email naar Eric. Dit keer zag ik geen "houdbaarheidsdatum" Het is ook maar een handreiking

  14. #114
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    problemen??????.....waarzo?.....harde schijf....
    geduld kom vanzelf goed ok hij doet het nu vaker niet dan wel maar we wachten rustig af

  15. #115

    Standaard

    Trouwens een backup server zou niet mistaan in een prof organisatie, helemaal niet als het zo lang duurt voordat een reparatie mogelijk is
    Die backup server hebben we toch ook? Sterker nog, het gebeurt allemaal volautomatisch. Wanneer er 1 server uitklapt (zoals nu) neemt de andere server het vanzelf helemaal zelf over (binnen de seconde). Je kan als het ware gewoon een server uit het rack trekken zonder downtime. Nadeel is dus dat één server het werk van twee moet doen, en in de piekuren is dat merkbaar. Om nòg 'n spare server te hebben en die in de hoek stof te laten vangen lijkt me wat onzinnig voor ons. Enerzijds omdat we die beter in productie kunnen gebruiken, anderzijds omdat het niet echt erg goedkoop is.

    We hebben (hadden..) zo bijv. wel een spare harddisk, alleen is die al 'n keer vervangen wegens een defect.

    Begrijp ons niet verkeerd. We vinden dit minstens even vervelend als jullie, en willen dit ook z.s.m. oplossen. Het kost best veel tijd en moeite, en die moet maar net bij iedereen beschikbaar zijn als je dit soort onvoorspelbare problemen krijgt.

    Anyway, we hopen zaterdag in het testlab te kijken hoe we het beste de machine kunnen repareren en voorzien van nieuwe, fatsoenlijke schijven. Het moet maar 'ns afgelopen zijn met die hardwareproblemen... :/

    Hopen dat er binnenkort weer flink gedvd.nl'd kan worden
    Johannes van den Bosch, Serverbeheerder HWI Group/DVD.nl

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johannes van den Bosch
    <megaknip!>
    Begrijp ons niet verkeerd. We vinden dit minstens even vervelend als jullie, en willen dit ook z.s.m. oplossen. Het kost best veel tijd en moeite, en die moet maar net bij iedereen beschikbaar zijn als je dit soort onvoorspelbare problemen krijgt.


    Hopen dat er binnenkort weer flink gedvd.nl'd kan worden
    met zo'n vrolijke foto zal dat wel lukken We wachten geduldig af

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •