Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray It's a Wonderful Life

    DVDBeaver is erg enthousiast over de double disc versie (regiovrij!) en ik moet zeggen, de screenshots zijn veelbelovend. Dit is er één die ik MOET hebben met de Kerst, wat een geweldige film is dit!

    Op de ene schijf staat de originele zwartwit film, op de andere de colorized version, voor de liefhebber, maar ik prefereer de kleurloze (uiteraard).

    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCom...derfullife.htm

    Weet iemand of ie in Nederland ook wordt uitgebracht? (zal wel weer van niet).

  2. #2

    Standaard

    En zie wat een enorm verschil met de PAL dvd! (vermoedelijk is die van een derderangs master, afkomstig van een 16mm kopietje of zo, zo weing scherpte en detail, foei, en dan te bedenken dat ze in Amerika al die tijd gewoon een fatsoenlijke dvd te koop hadden).

  3. #3

    Standaard

    Dat ziet er geweldig uit. Die komt er waarschijnlijk nog wel in voordat het kerst is
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    Ik ben een fan van James Stewart, maar deze film vond ik tegenvallen (maar ja smaken verschillen). Ik zal de BR dan ook niet aanschaffen...
    I'll be back!!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nico Mos Bekijk bericht
    Ik ben een fan van James Stewart, maar deze film vond ik tegenvallen (maar ja smaken verschillen). Ik zal de BR dan ook niet aanschaffen...
    Tsja, smaken verschillen, aan de andere kant, hij staat op nummer 30 in de IMDB top250 met ruim 90.000 stemmen, dat zegt of zich ook wel weer wat natuurlijk. Jammer dat jij 'm tegen vindt vallen, zeker als James Stewart fan zijnde, want hij is hier toch echt lekker op dreef. Maar ja, wellicht vind je de film te sentimenteel en Amerikaans, maar het blijft toch voor mij een hele fijne Kerstfilm en feelgood movie. En velen vinden dit kennelijk met mij.

  6. #6
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marko Heins Bekijk bericht
    Tsja, smaken verschillen, aan de andere kant, hij staat op nummer 30 in de IMDB top250 met ruim 90.000 stemmen, dat zegt of zich ook wel weer wat natuurlijk. Jammer dat jij 'm tegen vindt vallen, zeker als James Stewart fan zijnde, want hij is hier toch echt lekker op dreef. Maar ja, wellicht vind je de film te sentimenteel en Amerikaans, maar het blijft toch voor mij een hele fijne Kerstfilm en feelgood movie. En velen vinden dit kennelijk met mij.

    Klopt, je slaat de spijker op z'n kop. Ik zie hem liever in cowboyfilms, maar ook anatomy of murder em vertigo slaan bij mij aan.
    I'll be back!!

  7. #7

    Standaard

    James Stewart is fantastisch, maar deze film heb ik nog nooit gezien
    Heb de dvd ook niet in de kast staan, dus ik denk dat ik deze bluray wel ga aanschaffen. Ziet er goed uit in ieder geval!
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    James Stewart is fantastisch, maar deze film heb ik nog nooit gezien
    Heb de dvd ook niet in de kast staan, dus ik denk dat ik deze bluray wel ga aanschaffen. Ziet er goed uit in ieder geval!
    Bas, dit is de ultieme kerstfilm aller tijden. Bij ons bijna een jaarlijkse verplichting :razz: . En natuurlijk James Stewart . Trouwens wel kopen in een zwart/wit uitvoering. In kleur is not done , deze klassieker.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  9. #9

    Standaard

    Wow, die screens zien er wel vrij weergaloos uit. Bijna ongelooflijk hoe mooi dat is opgeknapt. Echt een must-have is dit.

    @Bas Reuver: los van dat het misschien wel de beste kerstfilm allertijden is, is het waarschijnlijk (wat mij betreft in ieder geval) de beste "feel good" film allertijden. En als je fan bent van James Stewart dan is dit een blinde koop.

  10. #10

    Standaard

    is de US versie nu wel of niet regio vrij.
    Verschillende sites zijn nogal tegenstrijdig.
    En wil toch wel graag de US versie want dat is een dubbel disc.
    Nederlandse release zal er wel niet inzitten helaas.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  11. #11

    Standaard

    Hij is wel regio vrij. Bevestigd door de dvdbeaver recensie
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #12
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Wow, die screens zien er wel vrij weergaloos uit. Bijna ongelooflijk hoe mooi dat is opgeknapt. Echt een must-have is dit.

    @Bas Reuver: los van dat het misschien wel de beste kerstfilm allertijden is, is het waarschijnlijk (wat mij betreft in ieder geval) de beste "feel good" film allertijden. En als je fan bent van James Stewart dan is dit een blinde koop.

    Ik heb zeer veel van James, maar deze kon mij gewoonweg niet bekoren (blind de dvd gekocht destijds, maar inmiddels van de hand gedaan)
    I'll be back!!

  13. #13

    Standaard

    Screenshots zien er inderdaad erg mooi uit. Zou bijna willen dat ik de film ook leuk vond en weer een release had om naartoe te leven maar helaas. Film kon me echt niet in de kerststemming brengen. Kerst heeft in mijn ogen kleur nodig en misschien dat de ingekleurde versie me meer in de sfeer krijgt. Ik kijk wat dat betreft meer uit naar Home Alone 2 op BR.

  14. #14

    Standaard

    Hoop toch op een nederlandse release. Weet iemand email van paramount?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    is de US versie nu wel of niet regio vrij.
    Verschillende sites zijn nogal tegenstrijdig.
    En wil toch wel graag de US versie want dat is een dubbel disc.
    Nederlandse release zal er wel niet inzitten helaas.
    Er is inmiddels ook een regio B UK-versie uitgekomen die qua inhoud hetzelfde zou moeten zijn. Zie http://www.amazon.co.uk/Wonderful-Bl...d=YC8HE1DYMXZ7

    Het is me niet duidelijk of deze NL ondertiteling heeft.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Er is inmiddels ook een regio B UK-versie uitgekomen die qua inhoud hetzelfde zou moeten zijn. Zie http://www.amazon.co.uk/Wonderful-Bl...d=YC8HE1DYMXZ7

    Het is me niet duidelijk of deze NL ondertiteling heeft.
    Helaas is die dus niet hetzelfde qua inhoud! Ze hebben beide versies op 1 disc gezet dus aanmerkelijk meer compressie dan de Amerikaanse release.

    DVDBEAVER maakt melding van de volgde groottes op de 2 schijven van de US-versie:

    Disc Size 1: 41,573,763,906 bytes (B&W)
    Disc Size 2: 39,606,982,656 bytes (Colorized)

    Je hoeft dus geen wiskundige te zijn om in te zien dat zo'n 80 Gig aan info persen op een 50 Gig schijfje toch een aamerkelijk verlies geeft. Ik zou dus afblijven van de UK-editie en gewoon gaan voor de US-release.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marko Heins Bekijk bericht
    Helaas is die dus niet hetzelfde qua inhoud! Ze hebben beide versies op 1 disc gezet dus aanmerkelijk meer compressie dan de Amerikaanse release.

    DVDBEAVER maakt melding van de volgde groottes op de 2 schijven van de US-versie:

    Disc Size 1: 41,573,763,906 bytes (B&W)
    Disc Size 2: 39,606,982,656 bytes (Colorized)

    Je hoeft dus geen wiskundige te zijn om in te zien dat zo'n 80 Gig aan info persen op een 50 Gig schijfje toch een aamerkelijk verlies geeft. Ik zou dus afblijven van de UK-editie en gewoon gaan voor de US-release.
    Shit. Ik heb hem eerder vandaag besteld en zie nu net dat de order voorbereid word en niet meer kan worden geannuleerd.

    Dan hoop ik dat ze gesneden hebben in de audio want dat boeit me toch wat minder. De recensies op Amazon.co.uk zijn trouwens wel erg positief, dus echt slecht zal ie zeker niet zijn.

    edit: hier melden ze dat de groottes op de UK-schijf 26 en 21 GB zijn. Ik ben daardoor wel enigszins gerustgesteld want ik heb op HD DVD genoeg prachtig uitziende films die het met vergelijkbare groottes doen.
    Laatst aangepast door Richard B. : 04-11-2009 om 20:04

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Shit. Ik heb hem eerder vandaag besteld en zie nu net dat de order voorbereid word en niet meer kan worden geannuleerd.

    Dan hoop ik dat ze gesneden hebben in de audio want dat boeit me toch wat minder. De recensies op Amazon.co.uk zijn trouwens wel erg positief, dus echt slecht zal ie zeker niet zijn.
    Ik denk dat de ruimte aan audio vrijwel verwaarloosbaar is, aangezien het gaat om mono(tracks). Ik vrees toch dat het meeste van die missende 30 Gig is gaan zitten in beeldcompressie. Ik geloof best dat het er nog wel aardig uit kan zien, immers, als je een dvd9 met goede encoder omzet naar een dvd5, kan het ook nog wel aardig ogen, maar er is toch verlies en dit is zeker merkbaar als je GROOT kijkt, zoals ik dat doe.

    Maar het lijkt me dat je jouw exemplaar toch wel weer kan doorstoten. Gewoon ff wachten en dan op ebay een cheapo US release scoren, ga ik ook doen. Ik heb nog wel ff geduld, maar die 2disc komt er bij mij zeker in.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marko Heins Bekijk bericht
    Ik denk dat de ruimte aan audio vrijwel verwaarloosbaar is, aangezien het gaat om mono(tracks). Ik vrees toch dat het meeste van die missende 30 Gig is gaan zitten in beeldcompressie. Ik geloof best dat het er nog wel aardig uit kan zien, immers, als je een dvd9 met goede encoder omzet naar een dvd5, kan het ook nog wel aardig ogen, maar er is toch verlies en dit is zeker merkbaar als je GROOT kijkt, zoals ik dat doe.

    Maar het lijkt me dat je jouw exemplaar toch wel weer kan doorstoten. Gewoon ff wachten en dan op ebay een cheapo US release scoren, ga ik ook doen. Ik heb nog wel ff geduld, maar die 2disc komt er bij mij zeker in.
    Ik kijk niet zo heel groot (32" / 82cm) dus ik betwijfel of ik het verschil zal zien. En zoals ik in m'n aangevulde vorige posting al aangaf verwacht ik eigenlijk niet dat het verschil met de Amerikaanse ediie zo heel groot zal zijn. Eigenlijk vraag ik me af of transfers van +40 GB zoveel zin hebben bij transfers van oude films met 4:3-beeld. HD DVD heeft eigenlijk al aangetoond dat alles boven de 20 GB vooral handig is voor hedendaagse breedbeeld films met ongecomprimeerde audio. En dat is in dit geval natuurlijk geen issue.

  20. #20

    Standaard

    Gerustgesteld, tsjonge, je bent wel positief ingesteld

    ...als je van 39 naar 21 gaat (bij de colorized), goeie genade! Dat is nog maar de helft!!! , kan best nog mooi wezen, maar daar zit dus (veel) meer in. Ik ben niet voor niets overgegaan op Blu-Ray en dit soort fratsen is toch op zijn minst opmerkelijk.

    Aan de andere kant, heb je ook gelijk als je zegt dat er veel HD-DVD's zijn met goede resultaten rond de 20 Gig. Maar die zijn op dubbele size, zoals Transformers (de eerste) op Blu-Ray toch ook aanmerkelijk beter. Maar goed, als je niet al te groot kijkt, dan zal het je niet hinderen, maar je hebt toch ook niet voor niets Blu-Ray, voor OPTIMAAL beeld en geluid, en dat is zo'n Britse release toch wel weer onbegrijpelijk (als filmliefhebber zijnde).

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marko Heins Bekijk bericht
    Gerustgesteld, tsjonge, je bent wel positief ingesteld

    ...als je van 39 naar 21 gaat (bij de colorized), goeie genade! Dat is nog maar de helft!!! , kan best nog mooi wezen, maar daar zit dus (veel) meer in. Ik ben niet voor niets overgegaan op Blu-Ray en dit soort fratsen is toch op zijn minst opmerkelijk.

    Aan de andere kant, heb je ook gelijk als je zegt dat er veel HD-DVD's zijn met goede resultaten rond de 20 Gig. Maar die zijn op dubbele size, zoals Transformers (de eerste) op Blu-Ray toch ook aanmerkelijk beter. Maar goed, als je niet al te groot kijkt, dan zal het je niet hinderen, maar je hebt toch ook niet voor niets Blu-Ray, voor OPTIMAAL beeld en geluid, en dat is zo'n Britse release toch wel weer onbegrijpelijk (als filmliefhebber zijnde).
    Oh, als ik het van tevoren geweten had dan had ik absoluut zeker wel de Amerikaanse versie gekocht. Maar tegelijkertijd denk ik dat het verschil qua transfer-grootte heel relatief is. Ik zou niet durven zeggen dat je al die extra bits ook op het scherm terug zult zien: boven een bepaalde compressie-ratio worden de verschillen in beeldkwaliteit steeds kleiner. Wat dat betreft is ook de term "optimaal beeld" heel betrekkelijk.

  22. #22

    Standaard

    Mark van Lieshout PM-de me er al over, maar misschien dat het voor anderen ook wel interessante info is: ik heb mijn UK-editie binnengekregen en hij heeft geen NL ondertiteling.

    Had de Amerikaanse versie trouwens ook een slipcase?

  23. #23

    Standaard

    Erg jammer. Ben benieuwd of wij deze krijgen. :sad:
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Mark van Lieshout PM-de me er al over, maar misschien dat het voor anderen ook wel interessante info is: ik heb mijn UK-editie binnengekregen en hij heeft geen NL ondertiteling.

    Had de Amerikaanse versie trouwens ook een slipcase?
    Ja, de Amerikaanse versie heeft ook een slipcase. Een andere dan de Engelse overigens.

  25. #25

    Standaard

    Even een kleine waarschuwing aan diegenen die nu de 'Platinum anniversary edition' op amazon.co.uk zien staan en hopen dat het een upgrade is van de oude UK-versie: het is gewoon exact dezelfde versie. Ik kwam daar zelf recent achter en zit nu dus met 2 weliswaar geen onplezierige maar toch inferieure exemplaren van deze film op blu-ray.

    De Amerikaanse versie van de 'Platinum anniversary edition' lijkt trouwens opnieuw beter te zijn (want het is opnieuw een 2-disc) maar ook van deze vermoed ik dat het een reissue is van de oude versie.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •