De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Silent Hill (NL release)

    Allen, ik heb een vraag betreffende Silent Hill Blu-Ray.

    Is deze nou wel of niet verschenen in NL met NL subs, dit omdat hij bij bol.com bij niet meer leverbaar staat met een releasedatum van eerder dit jaar.

    Ik weet dat hij in de UK uit is.

    Als iemand meer info hierover heeft, de NL release, laat het me dan svp weten.

    Alvast bedankt.

    gr,

    Marco.

  2. #2

    Standaard

    Nee alleen een UK versie met extra's! Deze is voor een prikkie te koop op cd-wow.nl
    Er komt een US versie aan maar volgens mij is die nog niet uit.
    De NL versie kan nog wel even opzich laten wachten de film verkocht hier slecht, RCV of E1 zoals het nu heet heeft de rechten. Misschien kun je daar eens informeren. Weet alleen wel dat als ie komt dat ie nooit extra's zal bevatten.

  3. #3

    Standaard

    Kan iemand mij vertellen hoe Silent Hill op blu-ray is ?
    Wil hem graag gaan aanschaffen mochten mensen mij hier duidelijk kunnen maken als de film het waard is om dat te doen.

    Wel de NL versie, i.v.m. NL ondertitels die ik wil..

    Ik lees over het algemeen via MovieMeter positieve reacties..
    Mij gaat het vooral om het beeld, special effects ! Misschien kun je ook vertellen wat juist erg slecht eraan is ?

    Hoor het graag even.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Beeld en geluid zijn in orde helaas is het weer een uitgeklede versie

  6. #6

    Standaard

    Over deel 1 van de NL versie(eOne uitgave) is de transfer niet zo goed. Deze heeft last van posterisatie, en zwartewaarde is matig, daar komt ook nog wel af en toe macroblocking bij kijken.
    Hier heb je trouwens ook een recensie http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4157

    Ik heb ook de US versie, en die is veel beter in kwaliteit.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 22-02-2013 om 14:07

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Over deel 1 van de NL versie(eOne uitgave) is de transfer niet zo goed. Deze heeft last van posterisatie, en zwartewaarde is matig, daar komt ook nog wel af en toe macroblocking bij kijken.
    Hier heb je trouwens ook een recensie http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4157

    Ik heb ook de US versie, en die is veel beter in kwaliteit.
    Met NL subs ?

  8. #8

    Standaard

    De beste transfer is de Franse Metropolitan release.
    Uiteraard geen NL subs.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Met NL subs ?
    Nee de enigste versie met NL subs is die van eOne

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Nee de enigste versie met NL subs is die van eOne
    Waarom begon je dan over de US versie? Hij vroeg duidelijk om een versie met NL subs, en dan kom je weer aanzetten met info die voor de vraag alles behalve relevant is.

    De NL versie ziet er prima uit, heb em meerdere malen gezien...en stoorde me nergens aan de kwaliteit. Helemaal voor een kleine 10 euro is het een aanrader.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Waarom begon je dan over de US versie? Hij vroeg duidelijk om een versie met NL subs, en dan kom je weer aanzetten met info die voor de vraag alles behalve relevant is.

    De NL versie ziet er prima uit, heb em meerdere malen gezien...en stoorde me nergens aan de kwaliteit. Helemaal voor een kleine 10 euro is het een aanrader.
    Bedankt ! Gaat mij indd juist om de NL subs, special effects / beeldkwaliteit van de blu-ray.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Waarom begon je dan over de US versie? Hij vroeg duidelijk om een versie met NL subs, en dan kom je weer aanzetten met info die voor de vraag alles behalve relevant is.
    Hij geeft uitleg over de mankementen van de NL versie en verwijst vervolgens naar een review van de NL versie. Tot slot zegt hij nog even dat de US versie veel beter is.
    Mag dat niet dan?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    De NL versie ziet er prima uit, heb em meerdere malen gezien...en stoorde me nergens aan de kwaliteit. Helemaal voor een kleine 10 euro is het een aanrader.
    Sorry, maar de NL versie van Silent Hill is verreweg de slechtste BD die ik tot nu toe gezien heb. De schijf heeft extreem veel last van macroblokking. Vooral de donkere scenes hebben hier erg onder te lijden. Detail is hierdoor ook verre van optimaal. Lekker in de budgetbak laten liggen die film.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Corneelh Bekijk bericht
    Sorry, maar de NL versie van Silent Hill is verreweg de slechtste BD die ik tot nu toe gezien heb. De schijf heeft extreem veel last van macroblokking. Vooral de donkere scenes hebben hier erg onder te lijden. Detail is hierdoor ook verre van optimaal. Lekker in de budgetbak laten liggen die film.
    Dat bedoel ik.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Corneelh Bekijk bericht
    Sorry, maar de NL versie van Silent Hill is verreweg de slechtste BD die ik tot nu toe gezien heb. De schijf heeft extreem veel last van macroblokking. Vooral de donkere scenes hebben hier erg onder te lijden. Detail is hierdoor ook verre van optimaal. Lekker in de budgetbak laten liggen die film.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dat bedoel ik.
    Blijkt toch dat ieder een eigen smaak heeft.
    Ik ga meestal toch van meningen via dit forum ervan uit als ik wel of geen aanschaf van een film doe ( tenzij ik zelf weet dat ik een film 100% zeker wil en ook weet hoe de film qua special effects & beeld eruit zien ).

    Misschien dat ik hem dan toch maar laat liggen, dan wacht ik wel op Silent Hill: Revelation.. wie weet is het beeld aangezien hij vorig jaar is uitgekomen stukken beter en wel de moeite waard ook qua special effects.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Corneelh Bekijk bericht
    Sorry, maar de NL versie van Silent Hill is verreweg de slechtste BD die ik tot nu toe gezien heb. De schijf heeft extreem veel last van macroblokking. Vooral de donkere scenes hebben hier erg onder te lijden. Detail is hierdoor ook verre van optimaal. Lekker in de budgetbak laten liggen die film.
    Dat is nu ook weer een beetje overdreven. Er zijn zat slechtere blu-rays te vinden. Toevallig deze gisteren gezien en de zwartwaardes kunnen inderdaad beter maar de CGI ziet er gewoon goed uit voor het budget en de scherpte is ook dik in orde, soms alleen een paar kleine beschadigingen op de print maar ik kan zo twintig zo niet vijftig blu-rays noemen die er veel slechter uitzien.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Corneelh Bekijk bericht
    Sorry, maar de NL versie van Silent Hill is verreweg de slechtste BD die ik tot nu toe gezien heb. De schijf heeft extreem veel last van macroblokking. Vooral de donkere scenes hebben hier erg onder te lijden. Detail is hierdoor ook verre van optimaal. Lekker in de budgetbak laten liggen die film.
    Ik heb de NL voor de gein nog eens bekeken, en vergeleken met de US. Ik heb gisteren de NL schijf van eOne in de prullenbak gegooid. Details, macroblocking, posterisatie. Nee, geen goed beeld. Ik heb nu toch de US versie dus deze NL kan echt weg.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Had je hem beter voor een prikkie aan Robintje kunnen slijten of geven.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Of aan mij De eerste vond ik nog wel te pruimen, de 2e heb ik uitgezet. Wat een bagger...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Had je hem beter voor een prikkie aan Robintje kunnen slijten of geven.
    Dat wil ik hem ook niet aan doen.
    Ik heb de meeste van eOne en DFW in vuilnisbak gekieperd. En vervangen met import.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dat wil ik hem ook niet aan doen.
    Ik heb de meeste van eOne in vuilnisbak gekieperd. Blade heb ik dan nog wel behouden
    Hoezo aandoen ? Ik moet denk ik zelf nog altijd gaan beoordelen als ik de film wel of niet goed vind, aangezien ik hem nog niet heb, anders vraag ik natuurlijk niet mijn bovenstaande vragen.

    Mocht ik hem niets vinden verkoop ik een film nog altijd. Altijd iemand die een bepaalde film wil hebben.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dat wil ik hem ook niet aan doen.
    Ik heb de meeste van eOne en DFW in vuilnisbak gekieperd. En vervangen met import.
    Je bedoelt dat je de bestanden weggegooid hebt ?

    Anders had je hier ook kunnen weggeven (ik hoef ze niet, maar er zullen genoeg anderen zijn)......

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je bedoelt dat je de bestanden weggegooid hebt ?

    Anders had je hier ook kunnen weggeven (ik hoef ze niet, maar er zullen genoeg anderen zijn)......
    Een tijdje geleden had ik blu-ray's van DFW en eOne gekocht bij de FRS. Toen liet ik me wat misleiden door reviews.
    Verschillende daarvan heb ik in de vuilnisbak gekieperd. Zo beter
    Ik denk niet dat er iemand blij mee kan zijn, waar het beeldkwaliteit slecht van is. In mijn vrienden, kennisen en familie kring wilde ze het ook al niet hebben.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 26-02-2013 om 21:19

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik heb de NL voor de gein nog eens bekeken, en vergeleken met de US. Ik heb gisteren de NL schijf van eOne in de prullenbak gegooid. Details, macroblocking, posterisatie. Nee, geen goed beeld. Ik heb nu toch de US versie dus deze NL kan echt weg.
    Waarom heb je de Franse dan niet gekocht? Die is nog beter.

  25. #25

    Standaard

    Ik had de US versie gekregen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •