Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 684 worden weergegeven.

Discussie: Ben je gelovig?

  1. #1

    Standaard Ben je gelovig?

    Zijn er hier nog mensen die erg gods dienstig zijn of een andere vorm van religie hebben ?
    En als je niet in god gelooft wat is je reden er dan voor.
    Laatst aangepast door Erwin de Koning : 19-10-2009 om 22:30

  2. #2

    Standaard

    ben mezelf vergeten,bij deze dan maar.
    Zelf geloof ik niet,de reden iz simpel de beste man deed nooit wat ik wou dat hij deed.En heeft meer ellende mee gebracht dan blijheid.
    Ga af en toe nog wel eens naar de kerk maar alleen bij sterf gevallen en zo dan kun je er niet onder heen he

  3. #3
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kaptein Pikaard
    ben mezelf vergeten,bij deze dan maar.
    Zelf geloof ik niet,de reden iz simpel de beste man deed nooit wat ik wou dat hij deed.En heeft meer ellende mee gebracht dan blijheid.
    Ga af en toe nog wel eens naar de kerk maar alleen bij sterf gevallen en zo dan kun je er niet onder heen he
    Maar je gelooft dus nog wel dat er een god is?

  4. #4

    Standaard

    maar je gelooft dus nog wel dat er een god is?

    Nee zeker niet er zijn geen hogere machten in deze wereld.
    En jij dan jaded,gelovig of een disbeliever?

  5. #5
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Een moeilijke omschrijving waarin ik geloof maar

    reïncarnatie, geloven in jezelf en dat soort gein geloof ik
    in.Een geloof zoals christelijk of iets wat met god te maken
    heeft, zit voor mij niks in.Daar kan ik echt absoluut niks mee.
    Niettemin respecteer ik de mensen die wel in een god geloven
    of andere religies hebben.Dat is ook ergens waar ik in geloof,
    de mensen elkaar in hun waarde laten.Dat lijkt er nog wel
    eens op dat dat impossible is op deze planeet.

  6. #6
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kaptein Pikaard
    maar je gelooft dus nog wel dat er een god is?

    Nee zeker niet er zijn geen hogere machten in deze wereld.
    En jij dan jaded,gelovig of een disbeliever?
    Ik denk niet dat er een soort van god is.
    Disbeliever vind ik nogal een negatieve klank hebben.

    De mensheid wil altijd wel horen van bovennatuurlijke dingen. Waarom leest men anders zoveel stripverhalen zoals Superman, Spiderman en dergelijke?
    Ik denk dat goden zijn ontstaan uit gebrek aan feiten en de nodige denkcapaciteit.
    Bliksem --> de goden zijn kwaad
    ****** --> god straft u
    En ga zo maar door.
    Wat ik niet goed begrijp is dat sommige wetenschappers die bezig zijn om het ontstaan van de Aarde te verklaren soms zo immens gelovig zijn. Dat zijn toch tegenstrijdige beweringen?
    Persoonlijk heb ik totaal niets tegen gelovige mensen. Zolang ze hun geloof niet opdringen en/of neerkijken op zij die een andere mening hebben.


    EDIT: En nu allemaal raden water onder de sterretjes staat...
    Ik vraag me af waarom men hier k a n k e r niet mag zeggen?

  7. #7

    Standaard

    ja zeker,nog niet eens zo over nagedacht goed punt

  8. #8

    Standaard Re: ben je gelovig?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kaptein Pikaard
    En als je niet in god gelooft wat is je reden er dan voor.
    Ik zou de vraag persoonlijk anders stellen;
    En als je WEL in god gelooft wat is je reden er dan voor.

    Zelf geloof ik niet in god(en)... Wat dat betreft ben ik een erg nuchter mens dat meer in wetenschap dan in religie gelooft... simpelweg omdat dat minder raadselachtig is...

    Eerlijk gezegd ervaar ik religie meer als sprookjes voor volwassenen... Handig voor mensen die slecht met onzekerheden in hun leven kunnen omgaan en daarom wat extra "steun" nodig hebben...

  9. #9
    Anonymous
    Guest

    Standaard Re: Re: ben je gelovig?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Eerlijk gezegd ervaar ik religie meer als sprookjes voor volwassenen... Handig voor mensen die slecht met onzekerheden in hun leven kunnen omgaan en daarom wat extra "steun" nodig hebben...
    Realiteit is hard en ook een beetje hard om te zeggen en
    in principe is het ook niet goed om mensen die in god(en)
    geloven te veroordelen hiervoor maar je heb wel gelijk.
    Zonder geloof waaraan sommige mensen, ik zeg niet
    allemaal want dat is niet zo, zich krampachtig vasthouden
    omdat ze zonder die 'zogenaamde' veiligheid zich niet
    zouden kunnen redden in de wereld van vandaag.

  10. #10

    Standaard

    Ik ben niet religieus. Geloof vooral in mezelf en heb ook zeker wel ideeën over leven, dood en spiritualiteit, maar kan dat niet aan een god ophangen en al helemaal niet aan een kerk. Ik heb geen oordeel over mensen die wel een geloof aanhangen zolang ze mij hun geloof niet proberen op te dringen.
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  11. #11
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marije van der mark
    ze mij hun geloof niet proberen op te dringen.
    Waar ik dus echt een hekel aan heb zijn mensen die dus met
    je voet tussen de deur iets proberen 'aan te smeren' noem ik
    het maar.Of wat nog erger is in een discussie de andere zijn
    mening niet kunnen respecteren omdat hun denken gelijk te
    hebben.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Waar ik dus echt een hekel aan heb zijn mensen die dus met
    je voet tussen de deur iets proberen 'aan te smeren' noem ik
    het maar.Of wat nog erger is in een discussie de andere zijn
    mening niet kunnen respecteren omdat hun denken gelijk te
    hebben.
    Daarom loop ik altijd met een grote boog om dat soort mensen heen die in de stad staan te preken. Gelukkig komen ze bij mij niet (meer) aan de deur
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  13. #13

    Standaard

    Paul... rustig nou jongen... Niemand dringt iemand iets op of wil iemand beledigen... Tot nu toe ben jij de enige die dit uitspreekt...

    Maar goed, ik ben het inderdaad met je eens dat ieder mens een ander moet respecteren en in zijn/haar waarde moet laten... DAT is ware liefde en daar heb je geen geloof voor nodig...

  14. #14

    Standaard

    Totaal niet gelovig. Ik weiger eigenlijk te geloven dat er iets of iemand is met 'meer macht' o.i.d. - goedschiks (iets of iemand die wonderen laat gebeuren, over ons waakt e.d.) of kwaadschiks (straf in geval van zonde).

    Vreemd (?) genoeg ben ik het wel eens met veel van de zgn. christelijke uitgangspunten over hoe je met anderen omgaat, zoals anderen behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden e.d. - Alleen weet ik niet of iedereen die ik zo behandel het daarmee eens is, misschien vinden mensen die manier van met elkaar omgaan wel helemaal niets

    Anyway, ik hou het maar op leef een zo goed mogelijk leven voor jezelf en anderen. Of er nog iets na komt weet ik niet, ik ga er dus maar van uit dat je het in dit leven zo goed mogelijk moet doen. Niet zozeer om goede papieren te hebben voor een eventueel vervolg, maar vooral voor het geval dit je enige kans is.

    PS: Jaded, geen idee waarom je het k-woord hier niet mag noemen. Was in een eerdere post van mij ook weggecensureerd. Ik denk dat het wat gevoelig ligt bij de mensen die dit board hebben opgezet, of dat ze vinden dat het in de vorm waarin het meestal wordt gebruikt -toch als scheldwoord- op dit forum niet thuis hoort. Ik ken ook forums waar God en Jezus (of de engelse vorm daarvan dan) taboe zijn.
    Startrader, Safetrader

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Donovan Mul
    geen idee waarom je het k-woord hier niet mag noemen.
    Sommige ziektes werden nog weleens gebruikt om iets of iemand de grond in te boren... En aangezien wij vinden dat je met zulke ziektes zeker niet moet spotten, al is het maar uit respect voor degenen die zo'n ziekte hebben, leek het ons verstandiger om zulke woorden door de auto-censuur te halen.

    ****** kreng en ***** bitch worden dus ook van sterretjes voorzien.

    De tweede is trouwens een t-woord...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Donovan Mul
    Vreemd (?) genoeg ben ik het wel eens met veel van de zgn. christelijke uitgangspunten over hoe je met anderen omgaat, zoals anderen behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden e.d. - Alleen weet ik niet of iedereen die ik zo behandel het daarmee eens is, misschien vinden mensen die manier van met elkaar omgaan wel helemaal niets
    Die standpunten zijn niet exclusief christelijk, hoor. In feite zijn die zelfs geplagieerd van de voorchistelijke religies. Volgens mij zijn dergelijke houdingen gewoon uitingen van gezond verstand, niets meers. Ik heb zelf overigens helemaal geen spirituele kant. De nuchtere wetenschapper, he?
    Ik denk dat mijn mening wat dat betreft dicht bij die van Alex ligt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Heb het ergens anders al eens genoemd:

    Ik ben een regelrecht heiden uit de hel

    niet gelovig dus, op bijgeloof na misschien
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #18

    Standaard

    Voor mij is geloven en niet geloven hetzelfde. Ze maken beiden deel uit van het verlangen te verklaren. Het is een cirkel waar ik liever niet in stap.
    Door een toeval ben ik hier. En dat zijn de anderen eveneens. Net zoals al de rest. Dit is voor mij een groot mysterie. Ik heb daar geen verklaring voor.
    En daar heb ik vrede mee.
    De wetenschap zal dan wel proberen om laagje per laagje dit mysterie te ontrafelen. Maar wetenschap boeit me niet langer. Die gaat immers voorbij aan de poezie, de verwondering, de droom, de verbeelding, de lach en het absurde.

  19. #19

    Standaard

    ik geloof dat er een hiernamaals is maar ik ben niet Christelijk en wil het ook niet zijn. Aangezien ik weet dat mijn Franse voorouders van me moeders kant ketters waren en ik me ook zo voel hoef ik geen geloof. Geloof is naar mijn mening een uitweg voor mensen om zich prettig te voelen, het is een fijn idee voor ze dat ze ergens in geloven. Anderen overdrijven het en worden zelfs terrorist. Ik heb aan zulke lui dus een hekel maar niet aan mensen die geloven zodat ze zich prettig voelen.
    Ik heb altijd al gevonden dat geloof rare dingen met mensen kon doen. Je ziet het overal. In Ierland, Israel en Afghanistan en anderen ook. Zonder geloof waren die stomme mensenslachtoffers er niet geweest. Het is allemaal heel makkelijk maar men denkt te moeilijk. Maak van Palestina en Israel 1 land. Dan krijg je weer gezeik van ja maar ze hebben een hekel aan elkaar en dat wordt niks. (SCHIJT ERAAN!!!) Die bevolking heeft geen spreekrecht meer na die oorlogvoeringen van ze. Maak er 1 land van en dat ze hun kop houden. Het is jammer dat niet iedereen zo makkelijk kan denken als ik helaas. Ik zal van de mensen hier ook wel weer discussies krijgen dat valt helaas niet tegen te gaan. (Eigenwijze lui heb je)
    Ik ben ook zo'n typ die vind dat als iemand een moord pleegt dat dan de moordenaar gerust vermoord kan worden hoor. Ik zie niet in wat iemand nog voor rechten heeft als ie een ander vermoord. Go to hell bitch. Ik denk dat de rust dan wel aardig wederkeert. Jat je iets, hand eraf. verkracht je iemand, pik eraf
    Ik begrijp niet hoe iemand het in z'n botte kop kan halen om een ander te vermoorden of the bedreigen. Je bent dan echt geestelijk te dom om te leven, je beseft je niet wat anderen voelen en het interesseert je ook geen moer, je bent ook niet echt meer mens te noemen maar eerder duivel.
    Maar ja genoeg gepraat. aju
    P.S. ik hoop niet dat ik weer een ruzie veroorzaak onder de gelovigen ofzo.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    Ik ben ook zo'n typ die vind dat als iemand een moord pleegt dat dan de moordenaar gerust vermoord kan worden hoor. Ik begrijp niet hoe iemand het in z'n botte kop kan halen om een ander te vermoorden of the bedreigen.
    Pardon me, maar vind je niet dat je mensen bedreigt als je zegt hen te vermoorden als ze iemand vermoorden?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Sommige ziektes werden nog weleens gebruikt om iets of iemand de grond in te boren... En aangezien wij vinden dat je met zulke ziektes zeker niet moet spotten, al is het maar uit respect voor degenen die zo'n ziekte hebben, leek het ons verstandiger om zulke woorden door de auto-censuur te halen.
    Helemaal prima, werkt alleen nog niet perfect. Ik merkte deze net op in een andere thread: "dat is een hele verbe******"
    Startrader, Safetrader

  22. #22

    Standaard

    Geloof is enkel besteed aan de zwakkeren uit de samenleving die iets nodig hebben om zich aan vast te klampen. En ja, de bijbel is inderdaad een sprookjesboek voor volwassenen. Dat wij hier zijn is louter toeval. De kans dat er leven ontstaat op een planeet is nagenoeg nihil. De praktijk is hard, maar alles is sterfelijk. De mensen, de aarde, de zon en de melkweg. Misschien zelfs het universum, alhoewel dat enkel gissen is. Ons bestaan heeft geen doel en is slechts een piepklein stipje in het geheel. Dit alles overziend is het toch wel ironisch om te zien hoe de mensheid er zo'n enorme k*tzooi van weet te maken. Uiteindelijk zal de mensheid ook tenonder gaan aan haar eigen waanzin. Of een meteoriet/ vroegtijdige supernova moet hier een stokje voor steken.

  23. #23

    Standaard

    Originally posted by Louis Bouduin
    [B
    De wetenschap zal dan wel proberen om laagje per laagje dit mysterie te ontrafelen. Maar wetenschap boeit me niet langer. Die gaat immers voorbij aan de poezie, de verwondering, de droom, de verbeelding, de lach en het absurde.
    Al eens de film Contact met Jodie Foster gezien? En dan met name het stukje waarin ze vertelt dat men een dichter had moeten sturen...

  24. #24

    Standaard

    Kort antwoord: Ja, ik ben gelovig, maar ik heb absoluut geen zin om me hier te verdedigen tegen de 'die hard'-niet gelovigen. Wel wil ik er even aan toevoegen dat uitspraken als "de Bijbel is een sprookjesboek voor volwassenen" vrij kwetsend kunnen zijn voor wèl-gelovigen. Maar er dan minstens van "I]Ik vind[/I] de Bijbel een sprookjesboek voor volwassenen".

    Alvast bedankt voor het respect en het niet-generaliseren (zie een andere oude thread over geloven en Christenen).

    Nog een PS-je: de revolutietheorie en de Bijbel staan niet loodrecht tegen elkaar! De Bijbel (in ieder geval de scheppingsverhalen (jawel: er zijn er 2!) dienen niet als letterlijk genomen te worden. Vergelijk het met een ongeluk. Als er 2 mensen zijn die het gezien hebben en je laat ze een verslag erover schrijven, krijg je twee verschillende verslagen...

  25. #25
    Dane
    Guest

    Standaard

    Nope, niet gelovig, ik ben wel zo'n persoon die denkt dat er "iets" is na de dood, maar dat kan ik (natuurlijk) niet uitleggen, het blijft toch bij gissen.

    Maar dus totaal niet in "God" ik vind het harstikke goed als mensen in god geloven hoor, maar ik kan er zelf niet bij, in de oudheid zijn al die goden verzonnen man, als het toen onweerde; "de weergoden zijn boos", nu kunnen onweer en bliksem verklaren dus; "tuurlijk bestaat er geen weergod" Vroeger is God ook gewoon verzonnen, en omdat er sinds toen en nu uiteraard geen wetenschappelijke verklaringen voor de dood e.d. zijn, is de mens nooit gestopt met geloven in een god. Voeger waren priesters en dominees mensen die konden communiceren met god, daar geloven we nu ook niet meer in, maar er is wel een priester nodig in een kerk om te biechten ofzo, en dat snap ik dus niet...

    Maar ja, neem mijn woorden a.u.b. niet te serieus, want ik voel alweer een eindeloze discussie oplaaien, het is ook maar net hoe zwaar je aan het geloof tilt, en dat is voor iedereen anders.

    Elwood.

Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •