Pagina 3 van 28 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 684 worden weergegeven.

Discussie: Ben je gelovig?

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan
    de revolutietheorie en de Bijbel staan niet loodrecht tegen elkaar
    Ik wou dat meer gelovigen er zo over dachten.
    Ik ben zelf niet gelovig. Ik probeer echter wel (in enige mate) kennis te nemen van allerlei godsdiensten omdat ik wél graag wil weten wat die mensen bezighoudt. Of om in ieder geval bepaalde beweegredenen te begrijpen. Niet dat ik er nou een studie van maak, maar bij gelegenheid neem ik er kennis van. Ook heb ik afwisselend op katholieke en christelijke scholen gezeten.
    Ik laat iedereen lekker in zijn eigen waarde en men mag van mij geloven wat men wil, zolang men dan ook maar mijn mening respecteert. Wel heb ik een grote hekel aan bijbel/koran/weetikwat-terreur van lieden die het geloof gebruiken als machtsmiddel om een groep mensen te onderdrukken en/of dingen voor te houden die absoluut nonsens zijn.
    Zo - en nu kom ik weer bij de evolutie - is het in de VS (in bepaalde staten) bij wet verboden om als docent te zeggen dat de evolutieleer waar is. Het mag hooguit gebracht worden als theorie, en op sommige scholen mag je het er gewoon helemaal niet over hebben. Heel erg dom. An sich is er helemaal niets mis met het geloof, alleen zijn er types die er misbruik van maken. Zelfs anno 21ste eeuw worden er - ook in Nederland - mensen de meest idiote dingen op de mouw gespeld met de Bijbel in de hand. Ergens hoop ik stiekum dat ik het helemaal mis heb en dat er straks een Dag des Oordeels komt zodat die lui sidderend en bevend ter verantwoording worden geroepen. Maar ja...ik geloof niet in dat soort dingen...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  2. #52

    Standaard

    Ik geloof wel dat er iets is.
    Maar als er iets is waarom gaan er dan mensen dood enzo weet je wel?!?!?!

    Maar dat hele adam/eva verhaal is bullshit.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lieshout84
    Maar dat hele adam/eva verhaal is bullshit.
    Helemaal gelijk.

    Het is ook echt verzonnen. De bijbel bestaat uit 72 boeken en 1 van die boeken is gemaakt door Joden toen die gevangen zaten in Babilonië. Het is dus echt gelul. Maar daar gaat het niet om de kerk (god schief mens) DAT is (mits je gloofd ik dus wel) waar het om gaat.

    En waar ik nog niemand over heb gehoort is: Hoe is alles dan begonnen, er moet Iets/iemand zijn geweest die alles toch ik begonnen???? Die Big Bang is toch door iets gekomen toch???

    Doei Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  4. #54

    Standaard

    Ik geloof wel degelijk in een God.
    wat ik me daarbij moet voorstellen weet ik niet precies: niet een man met een lange baar op een troon maar wel iets of zelfs iemand die alles bestuurt. iemand die jouw lot in handen heeft. iemand waarbij je naartoe mag na je dood en een heel gelukkig bestaan mag leiden als je je best hebt gedaan in je leven, en een plek vol dood en verderf als je het allemaal maar voor lief hebt genomen.

    ik weet zeker dat heel veel mensen nu zoiets hebben van:

    ik heb best geëikte opvattingen, maar ik weet niet goed wat van alles te maken en dit komt bij mij het meest rustgevend, mooi en aannemelijk over....
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  5. #55

    Standaard

    Ik citeer Jules Deelder: "Er zijn lieden, die rotsvast in kabouters geloven. Moet kunnen, vind ik. Als God mag, dan kabouters ook. De vrijheid van geloof is een groot goed, waarvoor menige voorouder in minder verdraagzame tijden op gruwzame wijze de moord is gestoken en dat is maar goed ook, anders hadden wij het misschien moeten doen.
    Daarom: kabouters mogen."

    Dit vat m'n houding t.o.v. godsdienst wel aardig samen. Iedereen moet zelf weten of en waarin hij/zij gelooft. Zolang ik maar niet hoef.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #56
    Dane
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    maar ik weet niet goed wat van alles te maken en dit komt bij mij het meest rustgevend, mooi en aannemelijk over....
    Precies, de mensen geloven graag wat ze willen geloven...(en zie daar, de oorsprong van God...)

    Elwood.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lieshout84

    Maar dat hele adam/eva verhaal is bullshit.
    adam/eva wel, maar andere delen van de bijbel komen angstvallig goed overheen met bepaalde vertellingen van egyptenaren en andere geloven.

    ikzelf geloof niet in een god die je kan aanraken ofzo. misschien zijn voor ons de goden wel de mensen van een andere planeet. en of er een god bestaat weet ik niet. je kan van alles in principe een god maken. iets waar jij waarde aan hecht kan je als een god gaan beschouwen of voor gaan eren.

    het irritanten van het geloof is dat daarom 99% van de oorlogen ontstaan.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam
    het irritanten van het geloof is dat daarom 99% van de oorlogen ontstaan.
    Hoewel er ongetwijfeld oorlogen puur om religieuze redenen gevoerd worden, zijn de oorzaken voor de meeste oorlogen een stuk ordinairder (handelsbelangen, 'Lebensraum', onafhankelijkheid e.d.). Godsdienst wordt -net als ethnische afkomst- wel vaak misbruikt om 'de massa' te mobiliseren tegen de vijand (hetgeen de ware reden van dergelijke conflicten vaak camoufleert). Zo is de Palestijnse 'kwestie' van origine helemaal geen religieus conflict: het gaat al met al gewoon om een stuk grond dat vroeger Palestina en tegenwoordig Israël heet.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #59

    Standaard

    FF mijn mening:

    Ik geloof in het "iets", ik denk dat er wel iets aan het begin van alles heeft gestaan maar voor de rest niet. En ik geloof absoluut niet in het Christendom en hun manier van "uitleggen"(lees hersenspoelen van goed gelovigen mensen.

  10. #60

    Standaard

    no prob herjan, have fun met de dvd

  11. #61

    Standaard

    Als ik een aantal van jullie moet geloven, zijn gelovigen niet alleen goedgelovig, maar ook nog eens oliedom. Laten we eens proberen een ander ook werkelijk in z'n waarde te laten. Dus niet alleen zeggen dat je die mensen niet beoordeelt, maar dat ook gewoon niet doen. Het geloof hangt niet samen met een lager IQ.
    Je gelooft niet om een reden, je gelooft niet omdat iets bewezen is (dan geloof je t niet meer, maar weet je dat). Geloof is iets wat voor een groot deel in jezelf zit. Ik heb mijn eigen geloof ontwikkeld: iets wat ik prettig vind om in te geloven en waarvan ik denk dat het waar is. Het is niet anders met mensen die een religie aanhangen: zij geloven in iets waarvan zij denken dat dat waar is, zonder daarvoor een bewijs nodig te hebben en zonder daar een motivatie voor te hebben. Daarbij komt voor religieuzen wel een kerk en/of een bijbel kijken. Maakt dat hen dommer? Niet vanuit mijn oogpunt in ieder geval.
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elwood Blues


    Precies, de mensen geloven graag wat ze willen geloven...(en zie daar, de oorsprong van God...)

    Elwood.
    ik merk heel erg dat mensen andere mensen dom vinden omdat ze geloven, daar kan ik me best erg kwaad om maken. ook al kan ik mijzelf er niet in vinden, daarom vind ik het nog niet raar als mensen de behoefte hebben om een reis van mekka naar medina te maken! net zo min heb ik er moeite mee dat mensen met een hoofddoek omlopen, of dat er mensen zijn die gewoon helemaal niks geloven en ervan overtuigd zijn dat de kracht in bloemen en bomen zit!!!!!!!

    ik geloof niet omdat ik iets graag wil geloven elwood. het is iets waar je jezelf in kan vinden! net als wat marije zegt: het is een soort van gevoel dat aangeboren is, in je zit. ik heb het gevoel wat ik een paar posts eerder zei, best sterk. ik ben nog niet overtuigd van een precieze definitie, maar ik weet wel dat ik in een god geloof en niet in een natuurkracht of wat dan ook. dat ik mij daarbij prettig en goed voel heeft niets met het feit te maken of ik nu wel of niet graag iets wil geloven...!!!!

    ik kan ook wel zeggen dat ik het vreemd vind dat veel van jullie nergens in geloven. (aardig wat van) jullie claimen dat ze een soort van beter zijn omdat ze niet wanhopig aan iets vasthouden dat er niet is ofzo, ik geloof wel in het bestaan van een god, en denk dat ík het beter heb bekeken dan jullie! de veroordelingen van sommigen stoort mij echt heel erg!!
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin


    Pardon me, maar vind je niet dat je mensen bedreigt als je zegt hen te vermoorden als ze iemand vermoorden?
    nee dat zie ik als een waarschuwing zodat ze het niet doen. Je hoeft je toch ook geen zorgen te maken als je normaal doet?

  14. #64

    Standaard

    Relaxed trouwens ik krijg niet eens kritiek alleen een normale vraag van Louis.

  15. #65

    Standaard

    Zelf geloof ik niet echt in "een" god. Ik denk zelf niet dat er zo iets of iemand boven ons rondhangt: wat moet de arme man de hele tijd doen? Mensen binnenlaten en het leven op aarde beheersen? Misschien is het wel zo, maar als dat zo is merk ik het toch pas als ik dood ben.
    Dat zeg ik nu wel zo, maar voor de rest denk ik ook niet dat er zo iets is als "hemel" of "hel".
    Voor mijn gevoel bestaan 2 voorgenoemde maar op 1 plaats: midden in je hoofd. Het is gewoon puur wat je er van maakt. Het zou me niets verbazen als je zelf moet "aangeven" wie er wel en niet in je hemel mogen rondhangen.
    Als er zo iets is als een gemeenschappelijke hemel, ik kan je vertellen, daar zouden figuren rondhangen die ik dus even echt NIET zou willen ontmoeten.
    Misschien klinkt jullie dit wel bekend in de oren (denk het eigenlijk niet , maar als dat zo is, is er een goede kans dat je dan Divine Comedy hebt gelezen van Dante). Dat moest ik in Amerika lezen voor Engels. Dat is echt zo'n boek waar je van die schitterende discussies mee kunt krijgen (ik zat daar in de bible belt, dus mooie discs. tussen Believers en Nonbelievers).
    Dit is nogal een onzinnig, onsamenhangend verhaal, maar maak er voor de rest maar het beste van. Ik stop voor vandaag.

  16. #66

    Standaard

    Goeiesmorgens mensuh!

    Geen religieuze oorlogen uitgebroken hier vannacht?

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan
    Goeiesmorgens mensuh!

    Geen religieuze oorlogen uitgebroken hier vannacht?
    lol

    allemaal ketters hiero, op de brandstapel met die hap
    Live Long and Prosper

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EVO


    lol

    allemaal ketters hiero, op de brabdstapel met die hap
    gooi gelovigen maar op de brandstapel dan zijn die onwetenden eindelijk klaar met oorlog voeren

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EVO
    allemaal ketters hiero, op de brabdstapel met die hap
    Hmmm..lekker...'t is mooi weer voor een bbq!!

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EVO


    lol

    allemaal ketters hiero, op de brabdstapel met die hap
    Ketters????

    zet de brand stapel maar vast klaar



    Doei Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    Ik ben niet zo wit als op de foto (laat dat duidelijk zijn)
    Maar wel zo lelijk?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  22. #72

    Standaard

    we zijn allemaal gods kinderen dus ECHT lelijk bestaat niet

    doei (melige) Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  23. #73
    Dane
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    ik geloof niet omdat ik iets graag wil geloven elwood. het is iets waar je jezelf in kan vinden! net als wat marije zegt: het is een soort van gevoel dat aangeboren is, in je zit. ik heb het gevoel wat ik een paar posts eerder zei, best sterk. ik ben nog niet overtuigd van een precieze definitie, maar ik weet wel dat ik in een god geloof en niet in een natuurkracht of wat dan ook. dat ik mij daarbij prettig en goed voel heeft niets met het feit te maken of ik nu wel of niet graag iets wil geloven...!!!!

    ik kan ook wel zeggen dat ik het vreemd vind dat veel van jullie nergens in geloven. (aardig wat van) jullie claimen dat ze een soort van beter zijn omdat ze niet wanhopig aan iets vasthouden dat er niet is ofzo, ik geloof wel in het bestaan van een god, en denk dat ík het beter heb bekeken dan jullie! de veroordelingen van sommigen stoort mij echt heel erg!!
    Het was mn bedoeling niet om jou persoonlijk aan te vallen ofzo hoor!Ik had het meer over de mensheid in het algemeen, sorry iig als dat zo overkwam, maar, ik bedoelde het ontstaan van god waar ik het eerder ook overhad, God is en blijft verzonnen door mensen naar mijn mening, omdat ze graag een reden wilden hebben voor bepaalde gebeurtenissen die niet te verklaren waren/zijn, maar ik vind het wel goed als je in een god gelooft, sommige mensen voelen zich prettiger omdat ze in een god geloven, en dat respecteer ik ook volledig,en ik weet niet wie dat hebben gezegd maar het lijkt me niet dat iemand zichzelf als "beter" beschouwt omdat hij/zij niet gelooft, ik persoonlijk, geloof wel in "iets" en dan vooral na de dood, dat hele God schiep de mens e.d. vind ik (sorry als ik iemand beledig) onzin, ik wil het al helemaal niet God noemen juist omdat god een creatie van de mens is, die zeg maar zo "gehypt" is dat miljoenen mensen er echt heilig van overtuigd zijn dat "god" ze heeft gecreeerd, maar dat is bij veel mensen natuurlijk niet per se meer zo, er zijn natuurlijk talloze manieren om te geloven, wat ik ook zeg/gezegd heb, ik wil dus absoluut geen mensen beledigen, maar dat is snel gebeurd in een thread als deze, discussies over geloofsovertuiging zijn eindeloos.

    Dus ik heb mijn mening gegeven, en laat het duidelijk zijn dat ik echt ieders mening respecteer of ik er nou zo over denk of niet, geloofsovertuiging is vaak moeilijk uit te leggen en iedereen denkt er anders over.

    En ik wilde je echt niet aanvallen hoor Hanna, maar ik blijf er wel bij dat de mensheid graag in "iets" gelooft, wat het ook moge zijn, dat zit gewoon in ons aard denk ik, maar ja wie ben ik....

    iig no hard feelings?

    Elwood.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Maar wel zo lelijk?
    ja, waarom denk je dat ik jou gefotografeerd heb voor die avatar

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elwood Blues
    <megaknip>
    Het is duidelijk dat je het goed bedoelt Elwood, maar je spreekt over God als het een feit is dat hij/zij niet bestaat. Spreek dan liever over dat jij het niet gelooft ipv dat het zo is. Niemand weet het namelijk zeker en dat is nou juist waar het over gaat Veel mensen zijn zo van iets overtuigd, dat ze meteen roepen dat het wel of niet waar is ipv te zeggen dat ze er niet in geloven. Door je woordkeuze wat aan te passen, komt het al respectvoller over
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

Pagina 3 van 28 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •