Pagina 69 van 88 EersteEerste ... 195965666768697071727379 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.701 tot 1.725 van 2183 worden weergegeven.
  1. #1701

    Standaard

    Ik heb zo'n klein scherm in de hoek weleens gehad bij het afspelen van een Blu-ray op mijn computer. Waar dat precies aan ligt weet ik niet, maar het komt alleen voor bij extra's die in SD (standaard definitie) zijn.

  2. #1702

    Standaard

    kan het niet aan de instellingen van je tv liggen?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #1703

    Standaard

    Hmm nee met de instellingen van de tv is (volgens mij) niets mis want ik gebruik hem al bijna 4 jaar en met andere blu-rays heb ik geen problemen gehad. En andere SD docs van andere blu-rays leveren geen problemen op. Ik had de blu-ray speler ook al van de 24p optie afgehaald maar dat hield ook niet.
    Bedankt voor jullie reacties en hopenlijk heeft iemand hetzelfde "probleem" en weet ik dan meer. In de tussentijd maar de films verder kijken

  4. #1704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Hier ook binnen nr. 90856
    En dat noemen ze een gelimiteerde uitgave?

    Ik zal wel eens kijken of ik deze box aanschaf. Heb volgens mij ooit maar 1 deel gezien

  5. #1705

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    Huh? Ik zit alleen nog maar de extra's te kijken maar als ik daarin al scenes zie van ANH en ESB zeg ik: "Most impressive". Er zit veel meer detail in beeld en meer diepte. He enige wat wel op valt is dat het wel een oude film is met nog weinig mogelijkheden met name in ANH
    Okay, er zit meer detail en diepte in, absoluut mee eens!
    Maar wat ik minder vond was bij bijv de Tatooine scene's, dat het beeld echt minder scherp was.
    ( vooral als r2 en 3po arriveren op Tatooine )

    Wat ik trouwens wel top vind, is dat in ESB de sneeuw nu wel écht wit is, ipv van blauwig!
    Laatst aangepast door r.schouten : 15-09-2011 om 08:10

  6. #1706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.Peter Bekijk bericht
    Hmm nee met de instellingen van de tv is (volgens mij) niets mis want ik gebruik hem al bijna 4 jaar en met andere blu-rays heb ik geen problemen gehad. En andere SD docs van andere blu-rays leveren geen problemen op. Ik had de blu-ray speler ook al van de 24p optie afgehaald maar dat hield ook niet.
    Bedankt voor jullie reacties en hopenlijk heeft iemand hetzelfde "probleem" en weet ik dan meer. In de tussentijd maar de films verder kijken
    Ik heb zoiets wel eens gehad met een andere BD, volgens mij gaat er gewoon iets niet goed in de speler, maar ik heb het nooit twee keer achter elkaar gehad.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #1707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    En dat noemen ze een gelimiteerde uitgave?

    Ik zal wel eens kijken of ik deze box aanschaf. Heb volgens mij ooit maar 1 deel gezien
    1 deel of deel 1?

  8. #1708

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb zoiets wel eens gehad met een andere BD, volgens mij gaat er gewoon iets niet goed in de speler, maar ik heb het nooit twee keer achter elkaar gehad.
    Okay ik zal het later nog eens proberen. Misschien handig om te weten dat als de SD doc afspeelt en ik op de forward toets druk (met beeld vooruitspoelen) dat ik dan wel de tijdsindicatie gewoon vol in het beeld zie.

    Overigens dateert mijn blu-ray speler alweer van juni 2008 en heb ik nooit enig update of iets dergelijks uitgevoerd (ik ben me een techneut )...wellicht dat dat ermee te maken heeft?

  9. #1709

    Standaard

    Het lijkt me wel sterk dat dit alleen op jou bluray bevindt.. terwijl niemand anders er last van heeft dus er moet ergens anders een oorzaak zijn.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #1710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door r.schouten Bekijk bericht
    O
    Maar wat ik minder vond was bij bijv de Tatooine scene's, dat het beeld echt minder scherp was.
    ( vooral als r2 en 3po arriveren op Tatooine )
    De Tatooine scene's zijn idd minder scherp, dat is correct. Er zijn namelijk filter(s) op de lens gezet tijdens het filmen in 1976. Het was dus altijd de bedoeling geweest van Lucas.

  11. #1711

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.Peter Bekijk bericht
    Overigens dateert mijn blu-ray speler alweer van juni 2008 en heb ik nooit enig update of iets dergelijks uitgevoerd (ik ben me een techneut )...wellicht dat dat ermee te maken heeft?
    Het is iig verstandig om een update te doen. Wordt door elke fabrikant op hun website netjes uitgelegd hoe je dat moet doen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #1712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Waarom zijn overigens niet de laatste versies van de film naar Blu-Ray over gezet? Waarom de 1997 versies?
    Hoe kom je daar bij? Het zijn de 2004 versies, op een paar verbeterde foutjes na.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deftones Bekijk bericht
    Mensen moeten blij zijn dat SW uit is op Blu Ray. Het zal altijd nooit goed zijn voor sommige mensen. Gaat mij om de nostalgie en de sprookjes wereld van SW.
    Mensen moeten blij zijn? Lucas brengt het toch uit om geld te verdienen? Dan zou het ook zo eerlijk zijn dat de mensen die het kopen iets te zeggen hadden over wat hij uitbrengt. Het gaat mij om films die miljoenen dollars hebben verdient en diverse Oscars gewonnen hebben, en die versies zijn niet uit op Blu-ray. Ook vind ik het onzin dat Lucas niet eens nieuwe scans heeft laten maken, maar masters van zeven jaar oud gebruikt heeft. Hij vind het blijkbaar belangrijker dat een Ewok kan knipperen, dan dat zijn films er echt goed uit zien. Het kan zoveel beter.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #1713

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Ook vind ik het onzin dat Lucas niet eens nieuwe scans heeft laten maken, maar masters van zeven jaar oud gebruikt heeft. Het kan zoveel beter.
    Ik durf te wedden dat dat gewoon tussen je oren zit, je hebt gehoord dat er gebruik is gemaakt van 'oude' scans, en daardoor denk je dat het beter kan.

  14. #1714

    Standaard

    Vooral a ANH had enorme schade ondervonden van op de plank liggen. Hij is nooit super geweest zelfs niet met de special editions niet die in 1997 kwamen.

  15. #1715

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Mensen moeten blij zijn? Lucas brengt het toch uit om geld te verdienen? Dan zou het ook zo eerlijk zijn dat de mensen die het kopen iets te zeggen hadden over wat hij uitbrengt. Het gaat mij om films die miljoenen dollars hebben verdient en diverse Oscars gewonnen hebben, en die versies zijn niet uit op Blu-ray. Ook vind ik het onzin dat Lucas niet eens nieuwe scans heeft laten maken, maar masters van zeven jaar oud gebruikt heeft. Hij vind het blijkbaar belangrijker dat een Ewok kan knipperen, dan dat zijn films er echt goed uit zien. Het kan zoveel beter.
    Ik vind het volgende stukje erg veelzeggend (en grappig) en geeft stof tot nadenken hoe eigengereid Lucas met zijn films omgaat:

    I have a theory about George Lucas, and it has to do with third-world cult-of personality dictators. Hear me out. Why is it that dictators always wear the most ridiculous outfits? In his green jumpsuit, Kim Jong-il looks like an elevator repairman. General Idi Amin Dada wore a kilt and pretended he was Scottish. Colonel Gaddafi is a veritable anti-fashion show of sartorial blunders. Why? Because there's no one to tell them, "No. You look like an idiot. Put some real clothes on." I never thought I'd quote a Kanye West lyric in a review, but "No one man should have all that power." And I think that's what's happened with George Lucas. He has too much power. He can toy around with his creation as much as he'd like, and there's no one to tell him, "No, George, stop. You're only making it worse." You've probably already heard that all six films are now in the process of being retooled for 3D theatrical re-releases. Sigh. What's ironic and self-condemning is that, in 1988, Lucas once issued a statement to the assembled U.S. Congress, asserting that, "People who alter or destroy works of art and our cultural heritage for profit or as an exercise of power are barbarians." I'll let that one speak for itself.
    Bron: review blu-ray.com


  16. #1716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    En dat noemen ze een gelimiteerde uitgave?
    Blijkbaar. Ach, leuk dat zo'n filmcell erbij zit maar daar blijft het ook bij. i
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #1717

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Het gaat toch om de films... of loop je heel de dag met de box in je hand?
    Ik loop er niet mee, slaap er ook niet mee, maar mijn US box komt mooi geopend in mijn vitrine kast te staan tussen mijn mooiste aanschaffen.

    Maar volgens mij is het pure denial omdat jullie niet kunnen wachten op de mooiste US box...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #1718

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    1 deel of deel 1?
    1 deel

    The Phantom Menace, dacht ik. Liam Neeson?

    @Lex, gelijk heb je

    Ik heb er net even bij staan kijken. Leuke box wel maar erg aan de prijs. FRS heeft overigens alleen vandaag een actie op die box: 10% korting. Maar ja, dan is hij nog 81 euro.

    Zag dat de box ook opgesplitst te koop is. 50,- per trilogy. Ik kijk wel even of ik hem nog ga aanschaffen. Moet het toch een keer allemaal gezien hebben.

    Voorlopig ben ik blijer met de POTC quadroligy

  19. #1719

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Ik durf te wedden dat dat gewoon tussen je oren zit, je hebt gehoord dat er gebruik is gemaakt van 'oude' scans, en daardoor denk je dat het beter kan.
    Ik durf te wedden dat hij zelfs de fysieke Blu-Rays nog niet in zijn speler heeft gehad...

    Gister ANH gekeken en heb me verwonderd over de beeld- en vooral geluidskwaliteit. Zelfs die Krayton(?) dragon kreet klonk toch nog best aardig in DTS-HD MA, verwacht alleen niet dat t ook voor die Nooooo gaat gelden...

  20. #1720
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En toch snap ik George wel als ik ep.4 nu op bd zie. Hij heeft in 1977 heel wat concessies moeten doen, omdat sommige dingen simpelweg toen niet mogelijk waren. De fims in HD onthullen nog meer potientiele Ome George irritaties.

    Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Zo ben ik ook begonnen aan een complete muur/plafond schildering van mijn badkamer (vorige Huis) De regel is dan, hoe meer werk je er aan spendeert, des te hoger de detailering. Ook daar begon het met eeen klein iets waar ik me aan irriteerde. Vervolgens ga je maar door en door. Dit kan ook beter dat ook. Het is dat ik daar niet meer woon.., anders!
    Oké het is wat anders dan een film. Maar het waarom in de creative geest van Lucas kan ik nog wel inkomen.

    Vervolgens trok hij zijn stoute schoenen aan en begon na jaren onderdrukte irritatie, te corrigeren wat hem dus al jarenlang dwars zat. Geloof me het is dus zwaar irritant om tegen dingen aanbrengen kijken waarvan je nu denk, What was i thinking, hoe kon ik dat toen accepteren. Dus toen hij de kans kreeg om zijn concessies en gemoedstoestand te corrigeren, werd hij weer even die jonge ambitieuse filmmaker. Ongetwijfeld werd hij daar links en rechts opgewezen, Maar dacht hij WTF, Het is mijn ding. Probleem is echter als je eenmaal begint, het moeilijk stoppen is. Immers de grens van doet ie het niet of doet hij het wel is toch al overschreden. OT adepts waren toch al not amused.

    Als ik de film zo bekijk zijn er in dat daglicht nog genoeg dingen die beter kunnen. Luke lightsaber tijdens zijn eerste training lijkt nergens op. Hij is niet blauw, niet groen, maar meer een witte onduidelijke massa. Dat gaat hij later vast weer mee verder, durf ik bijna met zekerheid te zeggen. Als idd frame by frame gaat kijken is hij soms groen en dan blauw. Maar als je dat niet doet is hij gewoon wit met blauw groene gloed. De scene in de woestijn was ik idd al benieuwd naar. Deze waren altijd al dramatisch, zei het slijtage of de gebruikte filters. Uiteraad zijn deze nog steeds verre van de huidige standaard bij HD. Er is idd grain te bespeuren. Maar beter dan dit zonder DNR of nieuwe CGI duinen zal het nooit never niet worden. En misschien is dat ook wat de film karakter geeft. Anderen scenes spatten echt van het scherm. Idd wat een details. Bijna eng gewoon. Hij is HD met ditto HD geluid. Maar gelukkig blijft het gevoel uit 1977 toch gewaarborgt.
    Misschien speelt in mijn geval ook mee dat de Oppo ook een iets minder HD plaatje wat beter op mijn Kuro laat zien. Vooraal omdat er dan juist misschien voordeel te halen is als de inhoud van iets mindere kwaliteit is. Maar mijn mond viel af en toe open. Overheersend gevoel bij Ep4. Wat een detail en wat een toegevoegde waarde is deze HD versie. Wel vond ik de geluidseffecten wat overheersen. Vooral bij de Tantive V openingsscene. Hier had ik echt even het gevoel dat ik het geluid even wat moest terugschroeven, waar het later naturlijk weer te zacht stond bij de score en stemmen. Ach nou ja, jammer voor de buren.

    Wat ik wel weer jammer vind zijn de 1e Fox logo's voor de film zelf opstart. Deze zijn zo 2011, en twee tellen later zitten ze op de herkenbare uiteraard onmisbare manier in de film. Beetje dubbel op. Ik weet dat het hoort bij een BD. Maar had het nu liever niet gehad. Enfin dan ga ik weer van, iets met kleine beestjes die vieze dingen doen...

    Topper de top.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-09-2011 om 12:08
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #1721

    Standaard

    Heeft iemand de box van Media Markt nog niet ontvangen?

    Edit: nevermind, zojuist ontvangen
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 15-09-2011 om 12:20

  22. #1722

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Heeft iemand de box van Media Markt nog niet ontvangen?

    Edit: nevermind, zojuist ontvangen
    Hier ook net ontvangen, althans hij is afgegeven op m'n werk.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #1723

    Standaard Star Wars Complete Saga (september 2011)

    Vandaag bij Mediamarkt Alexandrium Rotterdam €69,-

  24. #1724

    Standaard

    Als 12 jarige jongen was The Phantom Menace in de bioscoop mijn eerste kennismaking met Star Wars. Deze maakte toen veel indruk op me en ben een tijd lang groot Star Wars fan geweest. Ik hou veel meer van IV-VI dan van de prequels en Empire vind ik zelfs één van de beste films aller tijden.

    Maar ik heb toch altijd een bepaald zwak gehad voor TPM, waarschijnlijk omdat ik deze als eerste zag. De originele Yoda pop uit deel 1, was dus ook de eerste Yoda waarmee ik kennis maakte en ik ben altijd blijven vinden dat deze er bijzonder fraai uitziet. Ik snap ontzettend goed dat voor iedereen die de originele trilogy als eerste heeft gezien, deze Yoda toch heel vreemd en anders eruit ziet, maar puur esthetisch gezien vind ik het nog steeds een mooie vormgeving.

    Ik ben dan ook geen fan van het vervangen van deze pop door de digitale Yoda. Ik heb al zijn scenes gisteren bekeken op de blu-ray en vind het er erg cartoon-achtig uitzien. En ik vind eerlijk gezegd dat hij nu nog minder lijkt op de oude Yoda, want zijn hele motoriek is ontzettend vloeiend geworden. Ik hoop dat George Lucas nooit de digitale Yoda in V en VI zal stoppen, dat zou een doodzonde zijn.

  25. #1725

    Standaard

    Hmm, ik vond die Yoda pop van Ep1 nogal tegenvallen in vergelijking met de oude trilogie. Ik kan deze keus naar een digitale wel begrijpen omdat dat beter aansluit op Ep 2 en 3.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 69 van 88 EersteEerste ... 195965666768697071727379 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •